جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


چگونه يک دي وي دي ويديوي خانگي زيبا بسازيم (2)
-(7 Body) 
چگونه يک دي وي دي ويديوي خانگي زيبا بسازيم (2)
Visitor 704
Category: دنياي فن آوري
گرچه اين امکان وجود دارد که فيلم هاي خانگي خود را به شيوه هاي متنوعي (از طريق eMail، بر روي CD، بر روي نوار ويديويي و يا بصورت آنلاين) با دوستانتان به اشتراک بگذاريد، اما متداول ترين روش براي اتمام پروژه هاي ويديويي، اين است که آنها را بر روي يک DVD قرار دهيد. فرمت DVD که قادر است ساعتها ويديو با کيفيت بالا را در خود ذخيره سازي نمايد، يک شيوه عالي براي به نمايش گذاشتن کارهاي شما به حساب مي آيد. بعلاوه (گذشته از هر جنبه ديگري)، فراگير شدن انفجاري DVD در دهه 1990 ميلادي به معناي آن است که اين روزها تقريباً در هر خانه اي يک ابزار با قابليت پخش يک DVD وجود دارد، چه بصورت يک DVD- Player معمولي، يک کنسول بازي و يا يک کامپيوتر با درايو DVD. با استفاده از ابزارهاي مناسب، شما به آساني مي توانيد يک DVD ويديويي با ظاهر بسيار جذاب را ايجاد کنيد که فصل هاي مختلف، منوها و هر چيزي ديگري که مي توانيد از يک فيلم DVD از پيش ضبط شده که از فروشگاهها خريداري مي کنيد انتظار داشته باشيد را به همراه داشته باشد. ما در اين مقاله به شما نشان خواهيم داد که چگونه يک DVD ويديويي ساده و در عين حال کارآمد را ايجاد کرده و سپس کار تکميل شده خود را با ضبط (Burning) آن بر روي يک ديسک DVD خالي، فناناپذير نماييد.

قدم 1
 

ما خيلي زود راه هاي ديگري براي ضبط يک DVD ويديويي را به شما نشان خواهيم داد (قدم 6)، اما اگر يک کاربر Windows Vista Home Premium يا Windows Vista Ultimate هستيد و تمام مراحل ذکر شده در قسمت اول اين مقاله را دنبال کرده ايد، پس به آساني مي توانيد يک DVD از پروژه خود را مستقيماً از داخل Windows Movie Maker ايجاد کنيد. بنابراين اجازه بدهيد ابتدا به بررسي اين روش بپردازيم. هر دو ويرايش هاي Home Premium و Ultimate از ويندوز ويستا با يک ابزار ايجاد DVD ويديويي با نام Windows DVD Maker ارائه مي شوند. براي انتقال پروژه Movie Maker خود به DVD Maker، در بخش Publish پانل Task (سمت چپ پنجره اصلي) Movie Maker بر روي گزينه DVD کليک نماييد.در اينجا شما يک پيام هشدار را درباره ذخيره سازي و بستن پروژه Movie Maker خود مشاهده خواهيد کرد، براي ادامه کار بر روي OK کليک نماييد. به اين ترتيب Movie Maker بسته شده و DVD Maker بجاي آن باز خواهد شد.

چگونه يک دي وي دي ويديوي خانگي زيبا بسازيم (2)

قدم 2
 

شما در عين حال مي توانيد DVD Maker را بطور دستي در مسير Start>All program>Windows DVD Maker اجرا نماييد. اگر همانند روش ذکر شده در قدم 1 از طريق يک پروژه Movie Maker به DVD Maker هدايت شده ايد، صفحه ابتدايي اين برنامه بايد از قبل ويديوي Movie Maker شما را فهرست کرده باشد. اگر مي خواهيد هر چيز ديگري را به DVD خود اضافه کنيد، بر روي کليد Add items در قسمت بالا و سمت چپ کليک نموده و PC خود را براي يافتن مضامين بيشتر مرور کنيد. شما در صورت تمايل مي توانيد کليپ هاي ويديويي، پروژه هاي Movie Maker و حتي عکس ها را به پروژه DVD Maker خود اضافه کنيد. شما در عين حال مي توانيد ترتيب پخش محتويات DVD خود را با انتخاب يک Thumbnail و سپس کليک بر روي فلش هاي بالا يا پايين در نوار ابزار بالايي، تغيير دهيد. شما مي توانيد تمام موارد دلخواه خود را به اين DVD اضافه کنيد، البته بايد به آيکن نمودار کلوچه اي در گوشه پايين و سمت چپ پنجره DVD Maker توجه داشته باشيد تا ببينيد که چه مقدار فضاي ديگر برايتان باقي مانده است. يک نام را براي DVD جديد خود در فيلد Disc Title (پايين صفحه) وارد کنيد.

چگونه يک دي وي دي ويديوي خانگي زيبا بسازيم (2)

قدم 3
 

بر روي کليد Options (پايين سمت راست) کليک نماييد تا به تنظيمات پيشرفته دسترسي پيدا کنيد. در اينجا شما مي توانيد مشخص کنيد که وقتي يک ديسک را در يک DVD Player قرار مي دهيد، چه اتفاقي خواهد افتاد؛ شما مي توانيد اين وضعيت را براي نمايش يک صفحه منو و يا آغاز پخش فيلم تنظيم کنيد. شما در عين حال مي توانيد نسبت تصويري (Aspect Ratio DVD) خود و فرمت ويديوي آن را تنظيم نماييد. بطور معمول، مقادير پيش فرض اين تنظيمات براي استفاده شما کاملاً مناسب خواهند بود، اما اگر با ملزومات خاصي مواجه هستيد (مثلاً مي خواهيد يک ديسک را براي يک تلويزيون قديمي تر 3: 4 تهيه کنيد و يا DVD را براي شخصي ايجاد مي کنيد که از تجهيزاتي با فرمت ويديويي NTSC استفاده مي نمايد)، بايد تغييرات مقتضي را اعمال کنيد. همچنين اگر با مشکلاتي در زمينه توليد ديسک ها مواجه بوده ايد، مي توانيد سرعت DVD Burner خود را در اينجا کاهش دهيد. پس از اتمام کار، بر روي کليد OK کليک نماييد.

چگونه يک دي وي دي ويديوي خانگي زيبا بسازيم (2)

قدم 4
 

با بازگشت به صفحه اصلي DVD Maker، نام درايوCD/DVD Writer خود که تحت "DVD Burner" نشان داده شده است را بررسي کرده و سپس بر روي Next کليک نماييد. حالا شما مي توانيد صفحه منوي DVD خود را انتخاب کرده و سفارشي سازي نماييد. گزينه پيش فرض، يک صفحه با يک تصوير متحرک «تمام صفحه» از فيلم شما بعنوان پس زمينه، عنوان ديسک شما، يک کليد Play و يک کليد Scenes است. شما مي توانيد يک گزينه منوي جذاب تر را از فهرست Menu Style در سمت راست صفحه انتخاب کرده و سپس تغييراتي را از طريق کليدهاي Menu Text و Customize menu بر روي آن اعمال نماييد.

چگونه يک دي وي دي ويديوي خانگي زيبا بسازيم (2)

قدم 5
 

براي بدست آوردن ايده اي از ظاهر و نحوه کار محصول تکميل شده خود، بر روي کليد Preview کليک نماييد. شما مي توانيد از کنترل هاي زير پنجره Preview اصلي همانند کليدهاي دستگاه کنترل از راه دور DVD Player خود استفاده کنيد. پس از آنکه مطمئن شديد از نتيجه کار راضي هستيد، بر روي OK کليک نماييد. حالا يک ديسک DVD خالي (بخاطر حفظ حداکثرسازگاري، ترجيحاً يک ديسک DVD+R يا DVD-R که تنها يکبار قابل نوشتن است) را در درايو DVD –Burner خود قرار داده و سپس بر روي کليد Burn کليک نماييد. شما بايد يک نوار پيشرفت کوچک را مشاهده کنيد که درصد کار تکميل شده را در هر لحظه نشان مي دهد. زمان Burning به عوامل متعددي نظير سرعت درايو DVD شما و مقدار مضاميني که بايد بر روي ديسک نوشته شوند، بستگي خواهند داشت.
هنگامي که اين فرايند به اتمام برسد، ديسک بطور خودکار از درايو خارج خواهد گرديد و از شما پرسيده مي شود که آيا مي خواهيد کپي ديگري تهيه کنيد يا خير. اگر کپي ديگري نمي خواهيد، بر روي Close کليک نماييد.

چگونه يک دي وي دي ويديوي خانگي زيبا بسازيم (2)

قدم 6
 

اگر از يک مجموعه Disc Burning نظير Nero و يا Roxio استفاده مي کنيد، شيوه ديگري براي ايجاد DVD هاي ويديويي خانگي را در اختيار خواهيد داشت. Nero داراي مولفه اي با نام Nero Vision است که کار ضبط ويديو، تدوين و Burn يک DVD ويديويي را براي شما انجام مي دهد (مولفه معادل Roxio براي اين کار، Videowave نام دارد) براي اجراي Nero Vision بايد به مسير Start>All Programs>Nero> Nero Vision برويد. دستورالعمل هاي ذکر شده در اينجا براي تمام نسخه هاي اين برنامه تقريباً يکسان هستند. در صفحه آغازين Nero Vision، پروژه مورد نظر خود را از فهرست «What would you like to do؟» انتخاب کنيد. اگر بايد ابتدا ويديو را از دوربين خود به PC منتقل کنيد. مطمئن شويد که تجهيزات شما بطور صحيح (همانطور که در قدم هاي 1 و 2 قسمت اول اين مقاله توضيح داديم) به يکديگر متصل شده اند و سپس بر روي گزينه Capture Video to Hard Drive کليک نماييد.

چگونه يک دي وي دي ويديوي خانگي زيبا بسازيم (2)

قدم 7
 

دوربين ويديويي شما بايد تحت Capture device بصورت «DV Device» و يا عنوان مشابه ديگري فهرست شده باشد. در غير اين صورت آن را از منوي dropdown انتخاب کنيد. نوار خود را به نقطه آغازين آن برگردانده و در پانل کنترل زير پنجره پيش نمايش بر روي کليد Record کليک نماييد. هنگامي که کار ضبط به اتمام رسيد، بر روي Next کليک کنيد. براي ويرايش کليپ ضبط شده، بر روي گزينه Make Movie with Captured Video کليک نماييد. به اين ترتيب، يک ابزار تدوين ويديويي اجرا خواهد شد. براي مقاصد اين مقاله، ما مي خواهيم کليپ پايه خود را مستقيماً بر روي ديسک Burn کنيم. در صفحه آغازين Nero Vision بر روي گزينه Make DVD with Captured Video سپس DVD Video کليک نماييد. اگر فيلمي را از يک دوربين ويديويي ضبط نکرده ايد، عبارتها اندکي متفاوت خواهند بود (در اين صورت بايد بر روي Make DVD و سپس DVD Video کليک نماييد).

چگونه يک دي وي دي ويديوي خانگي زيبا بسازيم (2)

قدم 8
 

در پنجره بعدي، کليپ هاي بيشتري را با کليک بر روي کليد Import در سمت راست پنجره برنامه و انتخاب گزينه Import Files و سپس مرور PC خود براي مشخص کردن ساير کليپ هاي ويديويي، به پروژه تان اضافه نماييد. در طول انجام اين کار بايد مراقبت «Total space used» نيز باشيد، کليپ ها را با انتخاب يک کليپ و سپس کليک بر روي کليدهاي Move Up يا Move Down ، سازماندهي کنيد. يک کليپ را انتخاب کرده، بر روي کليد Chapters در زير پنجره پيش نمايش کليک نموده و سپس گزينه Auto detect chapters را انتخاب کنيد. پس از آنکه فصل هاي مورد نظر ايجاد شدند، بر روي Apply کليک نماييد. اين کار را براي ساير کليپ هاي خود نيز تکرار کنيد. اگر مي خواهيد هريک از تنظيمات پيشرفته را تغيير دهيد، بر روي کليد More و سپس Video Options کليک نماييد. در اين جا شما مي توانيد فرمت ويديويي (PAL/NTSC). و يا نسبت تصويري DVD خود را تغيير دهيد.

چگونه يک دي وي دي ويديوي خانگي زيبا بسازيم (2)

قدم 9
 

هنگامي که براي ادامه کار آماده شديد، بر روي Next کليک نماييد. صفحه بعدي به شما امکان مي دهد تا منوي DVD خود را ايجاد و سفارشي سازي کنيد. احتمالاً يکي دو الگو براي انتخاب در اختيار شما قرار خواهند داشت، اما چندان جالب به نظر نمي رسند و به همين دليل بهتر است بر روي برگه Customize کليک نموده و کار انجام تنظيمات خودتان را آغاز کنيد. براي مثال، تحت Background مي توانيد بر روي فلش رو به پايين کليک نموده و گزينه Color را براي يک رنگ يکدست براي پس زمينه (بجاي طرح الگودار نشان داده شده) انتخاب کنيد. شما همچنين مي توانيد گزينه Picture file را انتخاب کرده و کامپيوتر خود را براي يافتن يک عکس يا تصوير مناسب براي استفاده بعنوان پس زمينه منو مرور نماييد. شما مي توانيد تمام عناصر ديگر منوي DVD خود را با کليک بر روي آنها در پنجره پيش نمايش و سپس تغيير خصوصيات هرکدام در صفحه گزينه هاي سمت راست، تنظيم کنيد.

چگونه يک دي وي دي ويديوي خانگي زيبا بسازيم (2)

قدم 10
 

پس از آنکه مطمئن شديد از منوي خود راضي هستيد، بر روي Next کليد نماييد. حالا يک پيش نمايش از نحوه کار ديسک شما در يک DVD Player استاندارد ارائه خواهد شد. از دستگاه کنترل از راه دور DVD مجازي براي هدايت و پخش ديسک خود در پنجره پيش نمايش استفاده کنيد. اگر از چيزي راضي نيستيد، براي تغيير آن بر روي کليد Back کليک نماييد. اگر همه چيز همانطور که مي خواهيد کار مي کند، بر روي کليد Next کليک نماييد. حالا شما خلاصه اي از محتويات ديسک و همچنين تنظيمات خود را در سمت چپ مشاهده خواهيد کرد، در اينجا نيز اگر مي خواهيد گزينه اي را تغيير دهيد مي توانيد بر روي کليد Back کليک نماييد. درايو DVD –Writer شما بايد تحت «Current destination» در قسمت پايين و سمت راست صفحه فهرست شده باشد. اگر درايو خود را در اين قسمت مشاهده نمي کنيد، آن را از گزينه Burn to.... در بالاي صفحه انتخاب نماييد. يک ديسک DVD خالي (بخاطر حفظ حداکثر سازگاري، ترجيحاً يک ديسک DVD+R يا DVD-R که تنها يکبار قابل نوشتن است) را در درايو قرار داده و سپس بر روي کليد Burn در گوشه پايين و سمت راست صفحه کليک نماييد.

چگونه يک دي وي دي ويديوي خانگي زيبا بسازيم (2)

منبع:بزرگراه رايانه 127
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image