جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
بررسي جامع و مقايسه 15 بسته نرم افزاري امنيت PC (قسمت دوم)
-(0 Body) 
بررسي جامع و مقايسه 15 بسته نرم افزاري امنيت PC (قسمت دوم)
Visitor 389
Category: دنياي فن آوري
Norton Internet Security 2010: يک مجموعه امنيتي بسيار کارآمد با ويژگي هاي فراوان که منابع سيستم شما را نمي بلعد.
هنگاميکه ما براي اولين بار با مجموعه Norton Internet security 2010 برخورد کرديم، آن را به بخاطر ويژگي هاي گسترده و ردپاي محدودش در حافظه، تحسين نموديم. با قرار گرفتن اين مجموعه در برابر رقباي حاضر در مقاله، محصول Norton باز هم توانست عملکرد قابل قبول خود را به اثبات برساند.
براي کاربران ناآشنا، بايد بگوييم که اين مجموعه با يک نرخ 98 درصدي در زمينه تشخيص Malware، توانست بطور مشترک با G Data در مقام اول قرار گيرد. بعلاوه، مولفه اسکن اين مجموعه به سه فناوري مجزا (Quorum, Insight, Sonar) تکميل شده است که منشأ رفتار و اعتبار فايل هاي ناشناخته را با ديدگاه محافظت از سيستم شما حتي در برابر تهديدهاي ناشناخته، تجزيه و تحليل مي کنند.

بررسي جامع و مقايسه 15 بسته نرم افزاري امنيت PC (قسمت دوم)

ما همچنين يکبار ديگر اطمينان پيدا کرديم که فايروال اين مجموعه بطور کامل، PC آزمايش ما را در پناه خود مي گيرد، بصورتي که ماشين مهاجم ما نمي توانست حضور آن را تأييد نمايد. اين بسته در عين حال بطور آراسته اي با Windows Mail ادغام گرديده و وظيفه حذف ضميمه هاي آلوده با برچسب گذاري Spam ها را به درستي انجام مي دهد.
فايل هاي محافظتي وب اين مجموعه، بيشتر در ناحيه خاکستري است، اما هر وقت که سايت هاي آزمايش ما براي نصب يک Malware تلاش مي کردند، Norton به ما هشدار مي داد و تعدادي از سايت ها را نيز به کلي مسدود نمود.اين بسته به ما اجازه داد تا بيش از 50 سايت که توسط ساير مجموعه ها در فهرست سياه قرار گرفته بودند را بازديد کنيم، با اين حال هيچيک از آنها خطرناک به نظر نمي رسيدند. Plugin اين مجموعه براي مرورگرها با نام Safe surfing، جزييات اعتبار مالي و خط مشي هاي حريم خصوصي هر سايت را نمايش مي دهد.
اگر بتوان به يک نقيصه در محصول Norton اشاره کرد، صرفاً همان پيچيدگي است که وجود تمام اين ويژگي ها، بطور اجتناب ناپذيري آن را به همراه خواهد آورد. اينترفيس اين برنامه بيش از 32 کنترل را در اختيار شما قرار مي دهد که بسياري از آنها پنجره هاي جديدي را باز مي کنند. در عين حال، Notron در هنگام راه اندازي مرورگر براي اولين بار در کار ما وقفه ايجاد نمود تا Norton Safe Search (قابليتي که به شما کمک مي نمايد تا سايت هاي وب واجد شرايط را بيابيد) و Identity Safe (که مي تواند از جزييات Login سايت وب در برابر Keylogger و Screen-Sniffer ها محافظت نمايد) را معرفي کند.
بعلاوه، Norton سبک ترين بسته اين گروه نيز به حساب نمي آيد. ردپاي اين مجموعه در حافظه RAM به 83 مگابايت مي رسد و زمان راه اندازي آن 14 ثانيه است که چندان زياد نيست، اما بعضي از شرکت کنندگان ديگر توانستند نتايج بهتري را بدست آورند. ما همچنين از روشي که اين برنامه پس از بارگذاري يک «به روز رساني» به شما گوشزد مي کند تا PC خود را مجدداً راه اندازي نماييد، راضي نبوديم.

بررسي جامع و مقايسه 15 بسته نرم افزاري امنيت PC (قسمت دوم)

آن دسته از کاربران که به دنبال ساده ترين بسته امنيتي موجود با کمترين تعداد کليدها هستند، بايد به دنبال محصولات ديگري باشند. از سوي ديگر، اگر شما تنها يک PC داشته باشيد نيز ممکن است قيمت اين مجموعه برايتان جذابيت چنداني نداشته باشد.
با اين حال، بطور کلي مي توان گفت که ويژگي هاي کارآمد پياده سازي شده در Norton Internet Security 2010 بيش از هر بسته ديگري در مجموعه حاضر است که آن را به يک برنده نسبي تبديل مي کند.
AVG Anti- Virus Free9: يک مجموعه امنيتي رايگان و سبک وزن که البته در تشخيص Malware کاملاً بدون خطا نيست.
AVG احتمالاً بهترين بسته آنتي ويروس رايگان استقرار يافته در حوزه امنيتي امروز به حساب مي آيد. در حاليکه سابقه سرويس دهي آن به بيش از يک دهه مي رسد. با چنين طول عمري، مي توان گفت که AVG توانسته کار خود را به درستي انجام دهد.
با اين حال، بدست آوردن مقام دوازدهم بر روي کاغذ در آزمايش تشخيص Malware ما، اطمينان چنداني را جلب نمي کند. از سوي ديگر بايد به اين نکته مهم توجه داشته باشيد که اين مجموعه هنوز در 93 درصد موارد موفق بوده و عملاً با هوش تر از برخي بسته هاي تجاري آنتي ويروس مي باشد.
AVG داراي ويژگي است که ساير رقباي رايگان اين مجموعه فاقد آن مي باشند: ماجول LinkScanner که با Internet Explorer و Firefox ادغام مي شود تا «هشدارهاي Malware» احتياطي را به نتايج جستجوي Bing، Google و Yahoo! اضافه کند. در آزمايش هاي ما به نظر مي رسيد که اين فناوري اشتياق بيش از حدي به هشدار دادن درباره خطرات بالقوه اي دارد که هرگز تحقق پيدا نمي کند. با اين حال، اگر مي خواهيد در يک مسير باريک و مطمئن حرکت کنيد، تيک هاي سبزرنگي که اين مجموعه در کنار سايت هاي امن شناخته شده قرار مي دهد مي توانند راهنماي بسيار خوبي براي شما باشند.

بررسي جامع و مقايسه 15 بسته نرم افزاري امنيت PC (قسمت دوم)

در وراي اين قابليت، هيچ گونه محافظت تعاملي در زمينه وب وجود ندارد: AVG تلاش نمي کند تا ما را از بازديد سايت هاي مشکوک منصرف نمايد و بر روي صفحات متعددي که ساير بسته ها آنها را بعنوان «ميزبان Malware» شناسايي کرده بودند، کاملاً ساکت ماند.
طبق معمول بسته هاي رايگان، هيچ فايروالي در اين مجموعه به چشم نمي خورد و به همين دليل AVG هيچ کاري را در زمينه محافظت از ما در برابر حملات شبکه انجام نداد. اين برنامه بطور مشهودي با کلاينت eMail شما نيز ادغام نمي شود. هرچند که بر ترافيک POP نظارت داشته و بطور موفقيت آميزي ضميمه هاي آلوده را از پيام هاي آزمايشي ما حذف نمود.
تا حدودي به لطف اين مجموعه محدود از ويژگي ها، AVG Anti- Virus Free يکي از سبک ترين بسته هاي موجود به حساب مي آيد. زمان راه اندازي 4 ثانيه اي اين مجموعه در بين شرکت کنندگان ما بي رقيب است و در عين حال ردپاي بسيار کوچکي را در RAM باقي مي گذارد. بسته AVG در عين حال عملکرد نسبتاً محجوبي نيز دارد: اين بسته يک نوار ابزار را در مرورگر وب شما قرار مي دهد، اما شما به آساني مي توانيد اين نوار ابزار را غير فعال نماييد، از سوي ديگر، با اينکه اينترفيس AVG شما را دعوت مي کند تا نرم افزار خود را به نسخه تجاري (Paid- for) آن ارتقاء دهيد، اما برخلاف Avira AntiVir شما را با پيام هاي گوناگون غرق نخواهد کرد. نمي توان از اين واقعيت فرار کرد که ساير بسته ها (حتي ساير محصولات رايگان) در آزمايش Malware ما عملکرد بهتري را نسبت به AVG Anti- Virus Free به نمايش گذاشتند، اما يک نرخ موفقيت 93 درصدي به هيچ وجه نتيجه بدي به حساب نمي آيد. در عين حال، وقتي اين نتيجه با چنين ردپاي کوچکي در حافظه و مجموعه خلاصه اي از ويژگي ها بدست آمده باشد، باعث مي شود وضعيت کلي بسته AVG بسيار جذاب به نظر برسد، خصوصاً هنگامي که اضافه شدن ويژگي LinkScanner بطور رايگان را در نظر بگيريم.
منبع: بزرگراه رايانه 127
ادامه دارد...
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image