جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ثبت ركوردي جديد در زمينه درخشندگي نقاط كوانتومي
-(0 Body) 
ثبت ركوردي جديد در زمينه درخشندگي نقاط كوانتومي
Visitor 279
Category: دنياي فن آوري
محققان دانشگاه ايلينويز آمريکا، با قرار دادن نقاط کوانتومي روي نوعي از بلورهاي فوتونيکي خاص، توانستند ميزان انرژي جذب‌شده به‌وسيلة اين نقاط کوانتومي را افزايش داده، آنها را به نشر نور در يک جهت معين(به‌عنوان مثال به‌سمت يک آشکارساز) وادارند.
نقاط کوانتومي در اصل قطعات نيمه‌رسانايي به قطر دو تا ده نانومتر هستند كه با قرار گرفتن در معرض تابش فرابنفش، از خود نور مرئي ساطع مي‌کنند.
کاربردهاي بالقوه نقاط کوانتومي با اين شدت تابش، مواردي از قبيبل ديودهاي نشردهنده نور با درخشش بالا، سوئيچ‌هاي اپتيکي، زيست‌حسگرهاي شخصي بسيار حساس(با کاربرد در آشکارسازي سلول‌هاي سرطاني، هاگ قارچ‌ها و ويروس‌ها) و از همه عجيب‌تر داروهاي فردي‌شدة مبتني بر مشخصات ژنتيکي هر شخص را شامل مي‌شود.
دانشمندان در اين تحقيق با استفاده از روشي موسوم به قالب‌گيري تکثيري، صفحاتي پلاستيکي از بلور فوتونيکي(که مطابق با طول موج خاصي از پرتوهاي ليزر است که براي تحريک نقاط کوانتومي مناسب تنظيم شده بود) ايجاد کرده و نقاط کوانتومي تجاري را به سطح آن متصل نمودند.
اين کار باعث مؤثرتر شدن انرژي و افزايش درخشندگي نقاط کوانتومي مي‌شود؛ در حالي که شدت گزارش‌شده در اين آزمايش 108 است، تحقيقات منتشرنشده ديگر از رقم 550 حکايت دارد.
منبع: http://www.nanowerk.com
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image