جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
بررسي جامع و مقايسه 15 بسته نرم افزاري امنيت PC (قسمت سوم)
-(0 Body) 
بررسي جامع و مقايسه 15 بسته نرم افزاري امنيت PC (قسمت سوم)
Visitor 425
Category: دنياي فن آوري
Home Eition 4,8 Avast: يک بسته رايگان که بطور قابل قبولي کار مي کند، اما از نظر زيبائي شناسي به يک کابوس شباهت دارد.
Avast در اولين برخورد، تأثير بدي را در شما ايجاد مي کند. اينترفيس کسالت آور خاکستري رنگ اين نرم افزار که بطور غيرمنطقي با الگوبرداري از يک استريوي اتومبيل مدلسازي شده است، هيچ جذابيتي نداشته و تنها آيکن هاي مهبم و مرموزي را براي کنترل هاي کاربر فراهم مي نمايد.
اين بسته در زمينه کارايي در آزمايش هاي ما نيز چندان درخشان نبود. البته اين اظهار نظر به معناي آن نيست که يک امتياز 95 درصدي در آزمايش Malware ما قابل قبول به حساب نمي آيد. در واقع Avast اندکي جلوتر از بسته رايگان توصيه شده توسط ما قرار دارد. با اين حال، بسته اين شرکت آنقدر خوب نيست که بتواند اينترفيس وحشتناک خود را توجيه نمايد.
البته، باز هم هيچ فايروالي وجود ندارد و به همين دليل Avast هيچ محافظت اضافي را در برابر حملات شبکه براي ما فراهم نمي کرد. در جنبه مثبت، اين مجموعه در آزمايش سايت هاي وب ما، در کار هر صفحه اي که بطور فعال براي بارگذاري يک malware تلاش مي کرد مداخله نموده و تعدادي از سايت هاي ديگر را از طريق يک ليست سياه مسدود کرد.

بررسي جامع و مقايسه 15 بسته نرم افزاري امنيت PC (قسمت سوم)

Avast همچنين دامنه خوبي از گزينه ها را در زمينه ضميمه هاي آلوده eMail فراهم نموده و به ما امکان مي داد تا پيام ها را دريافت کرده، ضميمه ها را حذف نموده و يا آنها را به يک قرنطينه امن انتقال دهيم. با اين حال، رفتار Avast در اينجا نيز چندان زيبا نبوده و يک نوار آبي و زرد را در امتداد پاييني صفحه، نمايش مي دهد.
يک ويژگي متمايز اين بسته، Virus Recovery Database است که تغييرات اعمال شده بر روي فايل ها شما را ذخيره سازي مي نمايد تا در صورت حمله يک ويروس، امکان بازگرداندن فايل ها به وضعيت اصلي آنها وجود داشته باشد. اين يک ايده بسيار جذاب است اما ويژگي توکار System Restore و Previous versions در ويندوز تقريباً به همين اندازه قابل اطمينان هستند.
Avast يک سيستم نسبتاً چالاک است، در حاليکه زمان راه اندازي آن سريع تر از سطح متوسط بوده و ردپاي کوچکي را در حافظه باقي مي گذارد در عين حال از آنجايي که نسخه Home Edition اين بسته رايگان است، شايد تا حدودي غيرمنصفانه باشد که به انتقاد از طراحي عجيب و زشت يا نتايج متوسط آن بپردازيم. با اين حال، ما با اين واقعيت روبرو هستيم که گزينه هاي آراسته تر و همچنين محصولات کارآمدتري در مقايسه با بسته Avast وجود دارند.
Avira Anti Vir Personal : سبک و کارآمد
ما قبلاً نيز کارايي مجموعه امنيتي کامل Avira را تحسين کرده ايم. بسته آنتي ويروس رايگان اين شرکت نيز از همان موتور امضاء بهره مي گيرد؛ بنابراين ما چندان غافل گير نشديم که اين نسخه نيز يک امتياز کاملاً معتبر 97 درصدي را در آزمايش تشخيص Malware ما بدست آورد.
اين بسته در عين حال اکثر قريب به اتفاق سايت هايي که ساير اسکنرها آنها را بعنوان «سايت هاي بدخواهانه فعال» گزارش کرده بودند را تشخيص داد و در هر مورد بر تشخيص مثبت بهره برداري احتمالي تکيه داشت، نه صرفاً يک ليست سياه.
اينترفيس Avira بي نقص نيست: بعضي از تنظيمات نسبتاً ابتدايي، تنها در حالت Expert ظاهر مي شوند و در بعضي موارد شما بايد مکان نماي ماوس خود را بر روي آيکن هاي مبهمي قرار دهيد تا بفهميد که چه کاري مي توانيد انجام دهيد. اما بطور کلي مي توان گفت که تنظيم و استفاده از اين نرم افزار نسبتاً ساده و آسان است.
بعنوان يک امتياز، Anti Vir Personal تأثير بسيار اندکي بر منابع سيستم شما داشته، براي راه اندازي تنها به 7 ثانيه نياز دارد و ردپاي کوچکي را در حافظه اشغال خواهد کرد.
بنابراين چرا ما Avira Antivir Personal را بعنوان محصول توصيه شده خود انتخاب نمي کنيم؟ يکي از نقطه ضعف هاي اين بسته، فقدان فايروال است که البته هيچ يک از بسته هاي رايگان به آن مجهز نيستند. معمولاً اين محصول eMail هاي شما را نيز اسکن نمي کند، که به اين ترتيب ضميمه هاي خطرناک نامه هاي شما تا زماني که مستقيماً به آنها دسترسي پيدا نکنيد، شناسايي نخواهند شد. اين يک تهديد عظيم بر عليه امنيت شما به حساب نمي آيد، اما بدان معني است که امکان دارد بدون آنکه بدانيد، eMail آلوده را براي افراد ديگري Forward نماييد.

بررسي جامع و مقايسه 15 بسته نرم افزاري امنيت PC (قسمت سوم)

اما نکته اي که واقعاً ما را از انتخاب بسته Avira منصرف کرد، پنجره بسيار بزرگي است که هر بار بانک اطلاعاتي آن به روز رساني مي شود (به طور پيش فرض يکبار در روز) ظاهر مي گردد، تمرکز شما از هر کاري که احتمالاً مشغول انجام آن هستيد منحرف نموده و به شما گوشزد مي کند تا نرم افزار خود را به نسخه تجاري آن ارتقاء دهيد. البته ما انگيزه اين کار را درک مي کنيم، اما ترجيح مي دهيم امنيت خود را به محصول AVG بسپاريم تا اينکه مجبور باشيم اين نوع خودنمايي دائمي را تحمل کنيم.
Bit Defender Total Security 2010 : شايد محصول صدرنشين اين ماه نباشد، اما يک مجموعه مستحکم و کامل به حساب مي آيد.
محصول 2010 شرکت Bit Defender توانست امتياز 97 درصد را در آزمايش تشخيص Malware ما بدست آورد که تنها اندکي با عملکرد بسته صدرنشين فاصله داشت. اين بسته حتي قابليت بازيابي خودکار کپي هاي سالم فايل هاي آلوده از يک Back up را در اختيار شما قرار مي دهد.
Total Securtiy 2010، دسترسي به سايت هاي وب مشکوک را مسدود نمي کرد، اما تمام بارگذاري هاي Malware تأييد شده را متوقف نمود.
فايروال داخلي اين مجموعه نيز کار خود را به خوبي انجام مي دهد. با وجود آنکه PC مهاجم ما توانست ميزبان محافظت شده را ببيند، اما نمي توانست هيچ درگاه بازي را براي اتصال به آن پيدا کند. هنگامي که ما Windows Mail را باز کرديم، متوجه يک ماجول Antispam جامع با يک نوار ابزار مديريت Spam، جديد شديم که به اينترفيس برنامه اضافه گرديده بود. Malware بطور کارآمدي از پيام هاي دريافتي حذف مي شدند، البته با يک هشدار pop- up براي آگاه نمودن شما.
اگر اين براي شما کافي نيست. مجموعه Total Security در عين حال به يک کلاينت Back up محلي و آنلاين ( با 2 گيگابايت فضاي ذخيره سازي آنلاين، مادامي که شما هزينه مجوزدهي نرم افزار خود را پرداخت کرده باشيد اين فضا تا 10 گيگا بايت قابل افزايش خواهد بود) به همراه يک ناظر شبکه خانگي و يک ماجول PC Tune –up مجهز است، هرچند که شما قطعاً مي توانيد بسته ارزان تر Internet Security را انتخاب نماييد.
با در نظر گرفتن مجموعه گسترده ويژگي هاي Bit Defender Total، Security 2010 مي توان گفت اين بسته از اينترفيس ساده اي برخوردار است. در واقع اين اينترفيس تا حدودي ابتدايي به نظر مي رسد اما يافتن هزينه بسيار اندکي را بر منابع سيستم شما تحميل مي کند. زمان راه اندازي آن معادل 12 ثانيه است و ردپايش در حافظه به 46 مگابايت مي رسد. تمام اين قابليت ها باعث مي شوند که BitDefender Total Security 2010 به يک محصول قابل توصيه تبديل گردد و عليرغم آنکه نتوانست مقام صدرنشيني را در رقابت ما بدست آورد. اما هنوز يک مدعي قابل قبول براي اين جايگاه به حساب مي آيد.
منبع:بزرگراه رايانه 127
ادامه دارد...
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image