جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
چگونه يک درايو Blu- ray يا DVD Burner جديد نصب کنيم
-(1 Body) 
چگونه يک درايو Blu- ray يا DVD Burner جديد نصب کنيم
Visitor 293
Category: دنياي فن آوري
دلايل زياد مناسبي براي باز کردن کيس کامپيوتر وجود ندارد اما قرار دادن يک درايو جديد براي اضافه کردن قابليت هاي DVD burning با بهره برداري از مزاياي ديسک هاي Blu- ray يکي از اين دلايل به شمار مي رود. يک درايو Recordable از نوع Blu-ray نه تنها به شما اجازه مي دهد فيلم هاي با کيفيت بالا يا Hi- definition را تماشا کنيد (گرچه ممکن است براي برخورداري از چنين قابليتي مجبور به ارتقاي سيستم خود شويد) بلکه ديسک هاي خالي Blu- ray فضاي بسيار زيادي براي تهيه نسخه پشتيبان در اختيار شما مي گذارند.
مطالبي که در اين مقاله توضيح داده مي شوند براي تمام درايوها شامل DVD، CD يا Bly- ray مشترک هستند. اگر شما يک درايو بسيار قديمي CD يا DVD داشته باشيد، مي توانيد آنها را با يک درايو جديد جايگزين کنيد تا بتوانيد از مزاياي سرعت و فضاي ذخيره سازي بيش تر بهره مند شويد. البته بايد ذکر کنيم که دو نوع اتصال داخلي متفاوت وجود دارد: SATA يا Serial ATA و IDE که ما در همين مقاله با جزييات بيش تري به اين دو نوع خواهيم پرداخت.
بنابراين خودتان را به يک پيچ گوشتي، و اگر مي خواهيد حداکثر ايمني را رعايت کنيد يک دست بندي ضد الکتريسته ساکن مجهز کنيد و آماده نصب درايو جديد شويد.

قدم اول
 

براي اين که بتوانيد درايو جديد خود را نصب کنيد بايد کيس کامپيوتر را باز کنيد. در اغلب موارد اين بدان معنا است که وقتي از روبرو به کامپيوتر نگاه مي کنيد بايد پانل سمت چپ کيس را برداريد. پي سي را خاموش و همه کابل ها را از آن جدا نماييد خصوصاً کابل برق اصلي را از آن جدا کنيد. معمولاً دو عدد پيچ وجود دارد که بايد آنها را باز کنيد و پس از اين کار بايد کيس را به پهلو بخوابانيد. البته ممکن است يک اهرم در قسمت بالا يا پهلوي کيس وجود داشته باشد که به اين کار اختصاص دارد که بايد آنها را از قفل خود خارج کنيد تا در کيس باز شود. وقتي اين کار را انجام داديد، به داخل کيس نگاه کنيد تا درايو نوري فعلي خود را مشاهده کنيد.

چگونه يک درايو Blu- ray يا DVD Burner جديد نصب کنيم

قدم دوم
 

ممکن است يک قفسه درايو در بالا يا پايين درايو فعلي، با يک درپوش پلاستيکي بر روي پانل جلويي کامپيوتر وجود داشته باشد. اگر چنين بود، شما مي توانيد درايو جديد را در اين جا نصب کنيد، در غير اين صورت شما بايد درايو فعلي را برداريد و آن را با درايو جديد جايگزين نماييد (شما هنوز هم مي توانيد اين کار را حتي اگر يک قفسه خالي درايو هم داشته باشيد، انجام دهيد). اگر داراي يک قفسه خالي درايو هستيد، با فشار دادن درپوش پلاستيکي به سمت داخل کيس، آن را برداريد. ممکن است اين قفسه خالي، با يک پيچ با يک Clip سرجاي خود محکم شده باشد. همچنين ممکن است يک درپوش فلزي، مسير قفسه را مسدود کرده باشد که در اين صورت بايد آن را بپيچانيد تا از جايش خارج شود.

چگونه يک درايو Blu- ray يا DVD Burner جديد نصب کنيم

قدم سوم
 

اگر از يک قفسه خالي جديد استفاده مي کنيد (و درايو قديمي را جايگزين نمي کنيد) به مرحله بعدي برويد. اگر نياز به برداشتن درايو فعلي داريد، تمام کابل هاي متصل به آن را بکشيد و سپس پيچ هاي آن را باز کنيد. آن را با کشيدن به بيرون از عقب برداريد. اگر درايو حرکت نکرد ممکن است به سمت ديگر کيس پيچ شده باشد در اين صورت شما پانل سمت راست کامپيوتر را هم باز کنيد تا بتوانيد پيچ هاي آن قسمت را باز نماييد. گر خوش شانس باشيد و يک کيس tool free در اختيار داشته باشيد، ممکن است درايو به آن پيچ نشده باشد که در اين صورت مي توانيد فقط آن را به پايين فشار دهيد تا درايو آزاد شود تا بتوانيد آن را در آوريد.

چگونه يک درايو Blu- ray يا DVD Burner جديد نصب کنيم

قدم چهارم
 

حالا شما يک قفسه خالي درايو در اختيار داريد. درايو را از سمت جلوي آن برگردانيد. وقتي پانل جلويي درايو با پانل جلويي کامپيوتر هم راستا باشد، حفره پيچ هاي موجود بر روي درايو با حفره پيچ هاي قفسه، تطبيق پيدا خواهد کرد. اگر شما در قدم دوم يک درايو را برداشته باشيد، از پيچ هاي درايو قديمي براي پيچ کردن درايو جديد استفاده کنيد. اگر درايو جديد فاقد پيچ بود، شما بايد چند پيچ از فروشگاه هاي قطعات کامپيوتري تهيه کنيد. شما حتي مي توانيد درايو را با خودتان به همراه ببريد تا از سايز دقيق پيچ ها مطمئن شويد. اگر يک کيس too free داريد، کافي است درايو را کج کنيد تا سرجاي خودش قرار گيرد.

چگونه يک درايو Blu- ray يا DVD Burner جديد نصب کنيم

قدم پنجم
 

دو نوع اتصال درايو وجود دارد: SATA و IDE
به شکل زير نگاه کنيد؛ درايو SATA در بالا قرار گرفته است. کامپيوترهاي قديمي تر، ممکن است فقط داراي IDE باشند اما برخي از درايوها و مادربردها، از هر دو نوع پشتيباني مي کنند، اگر شما يک درايو جديد را جايگزين يک درايو قديمي مي کنيد، ممکن است بتوانيد درايو جديد را با استفاده از کابل هاي درايو قديمي به سيستم متصل کنيد. در غير اين صورت، اگر درايو جديد به همراه کابل هاي مربوطه عرضه شده است، از اين کابل ها براي اتصال درايو به مادربرد استفاده کنيد. براي IDE، کابل پهن، براي اتصال داده و کابل کوچک تر چهار پيني به پاور اختصاص دارد. براي درايوهاي SATA، کابل پهن تر به پاور اختصاص دارد در حالي که کابل ديگر، مخصوص داده است. کانکشن هاي پاور متعددي به کابل هاي منبع تغذيه متصل است، يکي از آنها را به درايو متصل کنيد.

چگونه يک درايو Blu- ray يا DVD Burner جديد نصب کنيم

قدم ششم
 

وقتي که همه چيز سر جاي خود قرار گرفت، کيس را سرهم کنيد، کابل پاور و ساير کابل ها را مجدداً وصل کنيد و ويندوز را راه اندازي کنيد. اگر توانستيد صفحه هاي Startup را ببينيد، براي اين که متوجه شويد، درايو جديد توسط ويندوز شناسايي شده است يا نه، به دنبال درايو بگرديد، اين درايو همچنين بايد به شکل آيکوني در My computer ديده شود. اگر يک درايو را با درايو قديمي جايگزين کرده ايد، آيکون آن را علاوه بر آيکون درايو قبلي مشاهده نماييد. در هر دو صورت، يک ديسک را در داخل درايو جديد قرار دهيد و ببينيد آيا ويندوز به طور اتوماتيک مي تواند آن را بخواند يا خير. در غير اين صورت بر روي آيکون درايو جديد، دوبار کليک کنيد. اگر آيکون درايو جديد را نديديد، سيستم را خاموش کنيد، همه کابل را برداريد، کيس را باز کنيد و ببينيد آيا کابل ها به درستي در محل هاي مربوطه قرار گرفته اند يا نه.

چگونه يک درايو Blu- ray يا DVD Burner جديد نصب کنيم

منبع: بزرگراه رايانه 127
Add Comments
Name:
Email:  
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image