جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
امکانات بي نظير مديا سنتر ويندوز 7
-(7 Body) 
امکانات بي نظير مديا سنتر ويندوز 7
Visitor 242
Category: دنياي فن آوري
Windows Media Center جديد در ويندوز 7 به شما اجازه مي دهد عکس هاي تان را مرور کنيد، به موسيقي گوش دهيد، ويدئوها را تماشا نموده و برنامه هاي تلويزيوني را ضبط کنيد. ما در اين مقاله به شما نشان خواهيم داد که اين برنامه چه چيزهايي ارائه مي دهد و چگونه کار مي کند.
Windows Media Center، با وجودي که يکي از بهترين امکانات ويندوز ويستا بود، اما خيلي مورد استقبال قرار نگرفت. ويندوز 7 يک تغيير اساسي در آن ايجاد کرده است و پشتيباني از تکنولوژي هاي جديد را به آن اضافه کرده و تنظيم و پيکربندي آن را بسيار تسهيل نموده است.
با استفاده از سخت افزار مناسب، (Windows Media Center (WWC يک پي سي را به يک (Personal video recorder (PVR کامل تبديل مي کند و به شما اجازه مي دهد شو و برنامه هاي تلويزيوني را تماشا و ضبط کنيد. همچنين به شما اجازه مي دهد عکس ها و ويدئوها را تماشا نموده، به موسيقي گوش کنيد و حتي با استفاده از آن به بازي هاي کامپيوتري مشغول شويد. شما همچنين مي توانيد رسانه ها را در يک شبکه خانگي با سيم يا بي سيم با ساير کامپيوترها به اشتراک بگذاريد. کافي است کامپيوترتان را به تلويزيون متصل کنيد، يک ريموت کنترل را به آن اضافه کنيد تا اين مجموعه تبديل به يک هاب براي تمام نيازهاي سرگرمي خانگي شما شود. اما بهترين بخش قضيه در اين جا است که پيکره بندي و ست آپ و استفاده از همه اين چيزها بسيار ساده و روان است.

جذابيت اصلي
 

Windows Media Center ممکن است کمي باعث تعجب و شگفت زدگي شما شود مگر اينکه قبلاً از نسخه Home Premium ويندوز ويستا استفاده کرده باشيد. نسخه Home Basic ويندوز ويستا فاقد Media Center به صورت داخلي بود و در حالي که يک نسخه جداگانه XP يعني Media Center 2005 وجود داشت، يافتن و کار با آن دشوار بود و در عين حال هرگز به اندازه کافي محبوبيت کسب نکرد. نسخه جديد WMC که به شکل توکار در تمام نسخه هاي ويندوز 7 به غير از Starter گنجانده شده است همه اين ها را تغيير داده است. شما مي توانيد پي سي خود را به يک تلويزيون يا يک hi-fi متصل کنيد و از آن براي تماشا و گوش دادن به راديو، تلويزيون، موسيقي، ويدئو و عکس ها استفاده کنيد. WMC مجبور نيست به يک تلويزيون متصل شود زيرا بر روي تمام صفحات نمايش پي سي نيز به خوبي کار مي کند. منوها و کنترل هاي اين برنامه به گونه اي طراحي شده اند که وقتي در اطاق نشيمن خانه تان نشسته ايد استفاده از آنها ساده است و اين در حالي است که حتي يک ريموت کنترل نيز به آن افزوده شده است.
اگر پي سي شما داراي يک TV tuner باشد، مي تواند تبديل به يک ضبط کننده ويدئو شود که به شما اجازه مي دهد برنامه هاي تلويزيوني را بطور زنده تماشا کنيد، آن را متوقف نماييد و برنامه هاي آن را به عقب برگردانيد؛ مثل يک Sky يا Freeview به علاوه ضبط کننده ديسک سخت.
با استفاده از يک DVD writer در پي سي، شما همچنين ميتوانيد ديسک ها را مستقيماً از داخل WMC تکثير و burn کنيد که اين کار آن را به يک مرکز چندرسانه اي تبديل مي کند که مي توانيد آن را از روي يک صندل راحتي کنترل کنيد. براي کساني که با منوهاي ويندوز ويستاي WMC آشنا هستند مدتي طول مي کشد تا با طراحي ويژگي هاي جديد آن آشنا شوند اما ما به اين نتيجه رسيديم که اين نسخه، يک پيشرفت عمده و بزرگ در مقايسه با نسخه اي که در ويندوز ويستا وجود داشت، محسوب مي شود. حال اجازه دهيد ببينيم چه چيزهايي جديدي در آن وجود دارد و به همين منظور کار را با قابليت هاي تلويزيوني آن آغاز مي کنيم.

امکانات بي نظير مديا سنتر ويندوز 7

بهشت تلويزيون
 

در قلب WMC، يک Electronic programme guide يا EPG وجود دارد. اين، يک برنامه زمان بندي 14 روزه تلويزيوني است که براي منطقه اي که در آن زندگي مي کنيد و همچنين نوع سيگنال تلويزيوني که استفاده مي کنيد طراحي و بهينه شده است. بنابراين اگر يک تيونر ديجيتال داشته باشيد، ليستي از تمام کانال هاي Freeview را مشاهده خواهيد کرد اما با يک تيونر آنالوگ، شما فقط کانال هاي زميني را مشاهده خواهيد کرد. اگر شما يک کارت تيونر مناسب داشته باشيد WMC از بخش هاي با کيفيت بالا يا high- definition نيز پشتيباني مي کند.
با استفاده از EPG شما مي توانيد ضبط شوها و برنامه هاي تلويزيوني را با کليک راست بر روي يک شو و انتخاب Record، زمان بندي کنيد وقتي شما در حال تماشاي تلويزيون هستيد، WMC مي تواند برنامه را به طور موقت متوقف (Pause) کند، به عقب برگرداند يا آن برنامه را بصورت حرکت آهسته نمايش دهد و مي تواند در هر دو حالت Full- screen يا پنجره اي شده (Windows) اجرا شود، بنابراين تماشاي تلويزيون بر روي دسک تاپ ويندوز در حالي که با پي سي تان کار مي کنيد از اين طريق امکان پذير مي شود.
با استفاده از Movies از منوي اصلي، شما مي توانيد تمام فيلم هايي را که در دو هفته آينده در تلويزيون پخش مي شوند تماشا کنيد. اين فيلم ها مي توانند براساس رتبه بندي يا rating، ژانر يا نوع، سال و غيره مرتب شوند که اين موضوع براي طرفداران پروپا قرص فيلم ها يک مزيت عمده محسوب مي شود. هر چيزي که شما ضبط کنيد براي پخش ساده و آسان در Movie Library ظاهر خواهد شد.
اگر قصد دارد فيلم ها را براي تماشا بر روي پخش کننده خانگي تان بر روي يک DVD رايت کنيد، بر روي هريک از برنامه هاي ضبط شده کليک راست کنيد و گزينه Make a CD/DVD و سپس Video DVD را انتخاب کنيد.

امکانات بي نظير مديا سنتر ويندوز 7

صدا و تصوير
 

WMC فقط به تلويزيون اختصاص ندارد. حتي بدون يک TV Tuner نيز اين برنامه هنوز هم يک برنامه بسيار سودمند به شمار مي رود و مي تواند کامپيوتر شما را براي يافتن فايل هاي موسيقي، عکس و ويدئو جست و جو کند و آن ها را در کتابخانه اي که در منوي اصلي آن ظاهر مي شوند. نمايش دهد شما مي توانيد آن ها را براساس پوشه، تاريخ، آرتيست، ژائر، برچسب و غيره مرور کنيد. براي عکس ها، شما مي توانيد اسلايدشوها را ايجاد و با موسيقي مورد علاقه تان تماشا کنيد.
شما مي توانيد يک CD يا DVD متشکل از عکس ها و موسيقي را بدون اينکه از WMC خارج شويد ايجاد نماييد. بر روي هريک از آيتم هاي مورد نظرتان کليک و گزينه Burn a CD/DVD را انتخاب کنيد. يکي از گزينه هاي a data DVD، a data CD يا a multimedia DVD slideshow را انتخاب کنيد.

به اشتراک گذاري و رسانه جرياني
 

يکي از قدرتمندترين قابليت هاي wmc، توانايي به اشتراک گذاري عکس، موسيقي، ويدئو و برنامه هاي تلويزيوني ضبط شده با ساير کامپيوترهاي شبکه خانگي شما است. قابليت Homegroup networking ويندوز 7، انجام اين کار را بين کامپيوترهايي که از ويندوز 7، ويندوز XP يا ويستا استفاده مي کنند تسهيل مي نمايد. بين دو پي سي Homegroup، کليک بر روي برگه Shared در هريک از کتابخانه ها به شما اجازه مي دهد فايل هاي موجود بر روي کامپيوترتان را مرور و پخش کنيد.
با اضافه کردن يک Media Ceter extender به شبکه تان مي توانيد رسانه هايي مثل live TV را به يک تلويزيون که در قسمت ديگري از خانه قرار گرفته stream و از راه دور کنترل کنيد. بدين ترتيب در حالي که کامپيوتر ويندوز 7 شما در طبقه بالاي خانه تان قرار گرفته مي توانيد از طريق اتاق نشيمن طبقه پايين به کل محتواي آن دسترسي پيدا کنيد. بازي هاي کنسول Xbox 360 داراي WMC extender توکار هستند، بنابراين اگر شما يکي از اين کنسول ها را داشته باشيد مجبور نيستيد تجهيزات جديدي خريداري کنيد.

امکانات بي نظير مديا سنتر ويندوز 7

Extra ها
 

دست آخر اين که تعدادي extra ي عالي در WMC گنجانده شده است. شما مي توانيد بازي هاي توکاري نظير Solitatire يا Chess Titans را با استفاده از ريموت کنترل خود بازي کنيد. همچنين مجموعه اي از سرويس هاي اشتراک دلخواه نظير Coolroom on demand movie service نيز در آن وجود دارد و گزينه Sky player نيز که در آينده به آن اضافه خواهد شد به مشترکان sky اجازه مي دهد از طريق وب، به تلويزيون زنده Sky و سرويس on- demand movie دسترسي پيدا کنند.
تيونرهاي تلويزيون نيز مي توانند به صورت بيروني از طريق USB به WMC متصل شوند و يا در يک شکاف توسعه PCI يا PCI Express در داخل کامپيوتر جاي بگيرند. يک تيونر تلويزيون مي تواند به شکل يک يا دو نوع تيونر که مي تواند آنالوگ، ديجيتال (Freeview) يا hybrid که هر دو نوع آنالوگ و ديجيتال را با هم تلفيق مي کند باشد، عرضه شود.
براي کاربران لب تاپ، PCTV Nanostick Solo (www.pctvsystems.cpm) در حدود 40 پوند قيمت دارد. اين، يک compact USB tuner با يک تيونر فوق العاده حساس براي نواحي که داراي سيگنال ضعيف هستند، مي باشد.

امکانات بي نظير مديا سنتر ويندوز 7

اگر شما داراي يک کارت داخلي هستيد و آن را ترجيح مي دهيد،
(Hauppauge Win TV Nova – T- PCI Card (www.hauppauge.co.uk داراي يک تيونر ديجيتال با قيمت حدود 45 پوند است.
اگر مي خواهيد از يک کارت هيبريد استفاده (Hauppauge Win TV HVR-2200 (www.snipca.com/x418 با قيمتي حدود 135پوند يک مدل PCI Express داخلي براي پي سي هاي دسک تاب است که داراي دو تيونر است که هردوي آنها مي توانند سيگنال هاي تلويزيوني آنالوگ و ديجيتال را دريافت کنند.
برخي از تيونرها به همراه يک ريموت کنترل عرضه مي شوند ولي بقيه نه، هر ريموت کنترل مورد تأييد Windoew Media Center که بتواند با آن کار کند مي تواند براي کار با WMC مورد استفاده قرار گيرد و نيازي نيست که مارک آن، مشابه مارک تيونر تلويزيوني شما باشد.
بنابراين، نيازهاي سرگرمي شما هرچه که باشند، WMC چيزي براي عرضه به شما در اختيار دارد.
منبع:بزرگراه رايانه 127
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image