جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
چگونه با Windiws7، يک شبکه خانگي راه اندازي کنيم (2)
-(1 Body) 
چگونه با Windiws7، يک شبکه خانگي راه اندازي کنيم (2)
Visitor 486
Category: دنياي فن آوري

قدم 7
 

شما مي توانيد فولدرهاي ديگري را با انتخاب آنها و سپس کليک بر روي کليد Include in Library در قسمت بالاي پنجره مرورگر ويندوز، به اشتراک بگذاريد. حالا کتابخانه اي که مي خواهيد فولدر در آن درج شود را انتخاب کنيد و اگر کتابخانه مورد نظر براي اشتراک گذاري در داخل Homegroup شما تنظيم شده باشد، فولدر مربوطه نيز براي ساير کامپيوترها قابل دسترسي خواهد بود.
بعنوان يک روش جايگزين، شما مي توانيد يک کتابخانه جديد را ايجاد کنيد که اين فولدر را در بر گيرد. اگر اين روش را ترجيح مي دهيد، بايد مطمئن شويد که کتابخانه جديد به اشتراک گذاشته شده است. براي انجام اين کار بر روي گوي Start کليک نموده، سپس عبارت Libraries را در فيلد جستجو تايپ کرده و کليد Enter را فشار دهيد. حالا کتابخانه جديد خود را انتخاب کرده، سپس در قسمت بالاي پنجره بر روي کليد Share With کليک نموده و يکي از گزينه هاي (Homegroup Read) يا (Homegroup Read/Write) را انتخاب کنيد. گزينه دوم به کاربران امکان مي دهد تا هر دو عمليات خواندن و نوشتن (ويرايش) را بر روي فايل ها انجام دهند.

چگونه با  Windiws7، يک شبکه خانگي راه اندازي کنيم (2)

قدم 8
 

براي آغاز اشتراک گذاري رسانه ها، با کليک بر روي گوي Start، تايپ عبارت Homegroup در فيلد جستجو و سپس فشار کليد Enter به پنجره Homegroup برگرديد. مطمئن شويد يک تيک در کنار گزينه Stream my pictures قرار دارد، زيرا اين گزينه به هر ابزار Streaming نظير Logitech Squeezbox و يا Netgear Digital Entertainer امکان مي دهد تا به تمام رسانه هاي ذخيره شده بر روي PC شما دسترسي پيدا کند. براي پيکربندي تنظيمات بيشتر، بر روي لينک Choose media streaming options کليک نماييد. در پنجره اي که ظاهر مي شود، مي توانيد تمام ابزارهاي Streaming موجود بر روي شبکه خود را مشاهده کنيد. شما مي توانيد دسترسي هر ابزار را با استفاده از منوي dropdown مقابل نام آن بصورت مجاز (Allow) و يا مسدود (Block) تنظيم نماييد.

چگونه با  Windiws7، يک شبکه خانگي راه اندازي کنيم (2)

قدم 9
 

شما مي توانيد تنظيمات اشتراک گذاري رسانه را با انتخاب يک ابزار از فهرست و سپس کليک بر روي گزينه Customize بيشتر پيکربندي نماييد. به اين ترتيب يک پنجره جديد ظاهر خواهد شد که به شما امکان مي دهد انتخاب کنيد. دقيقاً چه نوع فايل هاي رسانه اي بايد با اين ابزار بخصوص به اشتراک گذاشته شوند. گزينه Use defult settings بطور خودکار انتخاب شده است، اما اگر تيک کنار آن را برداريد مي توانيد تغييرات مختلفي را اعمال کنيد. براي مثال، مي توانيد تنها رسانه هايي را به اشتراک بگذاريد که داراي يک رده بندي ستاره اي معين هستند (اين روش براي مثال به شما امکان مي دهد تا موسيقي ها، ويديوها و عکس هايي با بالاترين رده بندي را به اشتراک بگذاريد). بعلاوه، شما مي توانيد از تنظيمات کنترل والدين در windows7 براي اطمينان از اين موضوع که کودکان نمي توانند به رسانه هاي ذخيره شده بر روي PC ديگري دسترسي پيدا کنند که براي مخاطبين بزرگسال مناسب است، بهره گيري نماييد.

چگونه با  Windiws7، يک شبکه خانگي راه اندازي کنيم (2)

قدم 10
 

اگر يک چاپگر را به کامپيوتر Windows7 خود متصل کرده ايد، مي توانيد آن را در ميان تمام کامپيوترهاي موجود بر روي شبکه خود به اشتراک بگذاريد. تنها نکته اي که بايد به آن توجه داشته باشيد، اين است که ساير کامپيوترها تنها زماني به چاپگر دسترسي خواهند داشت که PC ميزبان آن (کامپيوتري که چاپگر به آن متصل شده است) روشن باشد. ابتدا بر روي کليد Start کليک نموده و Devices and Printers را در سمت راست انتخاب کنيد. حالا در پنجره اي که ظاهر مي شود، بر روي چاپگري که مي خواهيد به اشتراک گذاشته شود دوبار کليک نماييد. به اين ترتيب پنجره جديدي با جزييات مربوط به چاپگر شما ظاهر خواهد شد. برروي گزينه Customize Your Printer دوبار کليک نموده و مطمئن شويد که گزينه Share this printer تيک خورده است. حالا چاپگر شما براي تمام کامپيوترهاي ديگري که بر روي شبکه تان قرار دارند قابل دسترسي خواهد بود.

چگونه با  Windiws7، يک شبکه خانگي راه اندازي کنيم (2)

قدم 11
 

حالا شما براي اضافه کردن يک کامپيوتر ديگر به شبکه خود آماده هستيد. اين بار، ما يک لپ تاپ را از طريق يک ارتباط بي سيم به شبکه متصل خواهيم کرد. بر روي لپ تاپ، بر روي آيکن شبکه بي سيم در ناحيه Notification Area کليک نماييد. به اين ترتيب پنجره اي ظاهر خواهد شد که تمام شبکه هاي بي سيم قابل دسترسي را فهرست مي کند. بر روي نام شبکه خود و سپس بر روي کليد Connect که ظاهر مي شود، کليک نماييد. حالا از شما خواسته مي شود تا کليد امنيتي که در قدم 4 مشخص شده بود را وارد کنيد. پس از يک وقفه کوتاه، ارتباط بي سيم برقرار خواهد شد. پس از يک وقفه کوتاه ارتباط بي سيم برقرار خواهد شد. اگر شبکه بي سيم شما در فهرست ديده نمي شود. ممکن است سيگنال آن به اندازه کافي قوي نباشد. بنابراين مي توانيد اين فرايند را با قرار دادن لپ تاپ در فاصله نزديک تري با روتر مجدداً تکرار کنيد.

چگونه با  Windiws7، يک شبکه خانگي راه اندازي کنيم (2)

قدم 12
 

مدت کوتاهي پس از برقراري ارتباط، ويندوز از شما خواهد پرسيد که به چه نوع شبکه اي متصل شده ايد. اگر تمام کامپيوترهاي موجود بر روي شبکه خود را مي شناسيد، گزينه Home را انتخاب کنيد. زيرا قابليت هاي بيشتري را در زمينه اشتراک گذاري فايل فراهم خواهد نمود. حالا ويندوز بايد شما را براي پيوستن به Homegroup که قبلاً ايجاد کرده ايد، دعوت نمايد. اگر با چنين دعوتي مواجه نشديد، بر روي گوي Start کليک نموده، سپس عبارت Homegroup را در فيلد جستجو وارد کرده و کليد Enter را فشار دهيد. در پنجره اي که ظاهر مي شود، بر روي کليد Join New کليک نماييد. حالا ويندوز از شما دربار کتابخانه هايي که مي خواهيد به اشتراک گذاشته شوند، سوال خواهد کرد. پس از انتخاب اين موارد، پنجره کلمه عبور Homegroup ظاهر خواهد شد. کلمه عبوري که در قدم 5 ايجاد شده بود را تايپ کرده و بر روي کليد Next کليک نماييد. پس از يک وقفه کوتاه، کامپيوتر شما به Homegroup ملحق خواهد شد.

چگونه با  Windiws7، يک شبکه خانگي راه اندازي کنيم (2)

قدم 13
 

شما اکنون مي توانيد به تمام فايل هاي به اشتراک گذاشته شده در داخل Homegroup خود دسترسي پيدا کنيد. بر روي گوي Start و سپس Computer کليک نماييد. در پانل سمت چپ پنجره، بر روي گزينه Homegroup کليک کنيد. به ياد داشته باشيد شما تنها به فايل هاي به اشتراک گذاشته شده بر روي کامپيوترهاي «روشن» در داخل Homegroup خود دسترسي خواهيد داشت. هنگامي که به يک Homegroup جديد ملحق مي شويد، ويندوز بطور خودکار هر چاپگر به اشتراک گذاشته شدهاي که در Homegroup مورد نظر بيابد را در اختيار شما قرار خواهد داد. با اين حال شما در عين حال مي توانيد چاپگرها را بطور دستي اضافه نماييد. براي اين کار بر روي گوي Start کليک نموده، گزينه Devices and Printers را انتخاب کرده و سپس در قسمت بالاي پنجره اي که ظاهر مي شود بر روي گزينه Add Printer کليک نماييد. گزينه wireless or Blutooth printer، Add a network را کليک نماييد تا ويندوز براي يافتن چاپگرهاي قابل دسترسي، به اسکن شبکه بپردازد.

چگونه با  Windiws7، يک شبکه خانگي راه اندازي کنيم (2)

قدم 14
 

Homegroupها تنها بر روي کامپيوترهاي Windows7 قابل دسترسي هستند. بنابراين، به اشتراک گذاشتن فايل ها با کاميپوترهايي در داخل شبکه تان که از ويندوز ويستا يا XP استفاده مي کنند، اندکي متفاوت خواهد بود. براي دسترسي به فايل هاي ذخيره سازي شده بر روي PC هاي قديمي تر، بايد مطمئن شويد که آنها در همان گروه کاري کامپيوتر Windows7 شما قرار دارند. نام پيش فرض گروه کاري در Windows7 بصورت «WORKGROUP» تنظيم شده است. براي تنظيم نام گروه کاري بر روي کامپيوترهاي خود، بر روي آيکن My Computer در ويندوز XP کليک راست نموده و سپس گزينه Properties را انتخاب کنيد. در بخش Computer Name، بر روي لينک Change Settings کليک نماييد. در جعبه محاوره اي که ظاهر مي شود، بر روي کليد Change کليک نموده و سپس نام مورد نظر خود براي گروه کاري را در فيلد Workgroup وارد کنيد (توجه داشته باشيد که اين نام بايد بر روي تمام کامپيوترهاي داخل شبکه خانگي شما يکسان باد) حالا بر روي گوي Start و سپس Computer کليک نمائيد. با انتخاب کامپيوتر مقتضي در داخل بخش Network پانل سمت چپ اين پنجره، مي توانيد به فولدرهايي که بر روي آن کامپيوتر به اشتراک گذاشته شده اند دسترسي پيدا کنيد.

چگونه با  Windiws7، يک شبکه خانگي راه اندازي کنيم (2)

منبع: بزرگراه رايانه 127
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image