جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
چگونه ويدئوهاي VHS و PVR را به DVD تبديل کنيم
-(0 Body) 
چگونه ويدئوهاي VHS و PVR را به DVD تبديل کنيم
Visitor 543
Category: دنياي فن آوري

ويدئوهاي خانگي خود را از VCR به ديسک سخت تان کپي و آنها را بر روي يک DVD رايت کنيد. ما قصد داريم در اين مقاله به شما نشان دهيم که چگونه مي توانيد ويدئوهاي VHS را به DVD تبديل کنيد.
نوارهاي ويدئويي به مرور زمان دچار افت کيفيت و مشکلات مربوط به آن مي شوند. بنابراين ساخت DVD ها از فيلم هاي خانگي ارزشمند، به منظور جلوگيري از خراب شدن آنها کاري منطقي به نظر مي رسد. در اين مقاله، ما همچنين به شما نشان خواهيم داد که چگونه برنامه هاي ضبط شده توسط PVR ها نظير Sky+ مي توانند بر روي DVD کپي شوند تا ضمن صرفه جويي در فضاي ذخيره سازي، DVD ها را از فيلم خانگي که توسط کمکوردرهاي آنالوگ قديمي ضبط و ثبت شده اند ايجاد کنند. اگرچه اين مقاله به منظور کمک به تسهيل فرايند اين کار از روش هاي گوناگون صحبت مي کند، فرقي نمي کند که چه نوع منبعي براي ساخت يک DVD مورد استفاده قرار گيرد.

قدم اول
 

دو نوع روش اول براي انتقال فيلم ها از VHS يا يک PVR بر روي ديسک سخت و آماده شدن براي Burn بر روي DVD وجود دارد که ما در اين مقاله هر دوي اين روش ها را تشريح خواهيم کرد. گزينه اول، استفاده از يک قطعه سخت افزاري مخصوص براي capture کردن است. اين وسيله اي است که بين منبع ويدئويي آنالوگ شما (به عنوان مثال VCR) و PC شما قرار مي گيرد و امکان اتصال پخش کننده ويدئويي از طريق USB به کامپيوتر را فراهم مي کند و تبديل آنالوگ به ديجيتال را خارج از کامپيوتر به انجام مي رساند. اين ابزار معمولاً به همراه نرم افزاري که مي تواند براي ويرايش و تصحيح فيلم ها مورد استفاده قرار گيرد. ارائه مي شوند. در اين مقاله، ما قصد داريم از يک Belkin F5U228 High Speed USB2 DVD Creator که در تصوير زير نمايش داده شده است استفاده کنيم. قيمت F5U228 در حدود 40 پوند است و از طريق www.belkin.co.uk در دسترس قرار دارد. چندين محصول ديگر در اين مقوله وجود دارد اما اغلب آنها به روشي مشابه کار مي کنند.

چگونه ويدئوهاي VHS و PVR را به DVD تبديل کنيم

قدم دوم
 

CD نصبي را که به همراه F5U228 (يا محصولات ديگر) ارائه مي شود در داخل درايو قرار دهيد و به ديسک اجازه دهيد به صورت Autorn اجرا شود. اگر Autoplay غير فعال شده است يا منوي نصب ظاهر نشد، ديسک را در Explorer يا My Computer باز و به طور دستي بر روي فايل Autorun دبل – کليک کنيد. بر روي دکمه Install Driver کليک کنيد و فرايند نصب را برابر با ويزارد آن دنبال کنيد. وقتي فرآيند به اتمام رسيد بر روي Finsh کليک کنيد و سپس F5U228 را به يک درگاه USB موجود بر روي کامپيوتر خود متصل کنيد. ويندوز به طور اتوماتيک، حضور سخت افزار جديد را تشخيص مي دهد و آن را به گونه اي پيکره بندي مي کند تا براي کار آماده شود. وقتي اين کار به اتمام رسيد، به Start برويد بر روي My Computer (يا Computer در ويندوز ويستا) کليک راست کنيد و گزينه Manage را انتخاب کنيد. بر روي Device Manager در پنجره بعدي کليک کنيد و به پخش Imaging Devices نگاه کنيد؛ Belkin بايد در اين جا ليست شده باشد.

چگونه ويدئوهاي VHS و PVR را به DVD تبديل کنيم

قدم سوم
 

Belkin F5U228 به همراه يک کپي از Ulead Videostudio که مي تواند براي capture و ويرايش ويدئو مورد استفاده قرار گيرد ارائه مي شود. به منوي Autoplay در Belkin برگرديد و بر روي دکمه Install Videostudio 6 کليک نماييد. طي فرآيند نصب برنامه، اطمينان حاصل کنيد که کشور مورد نظر را درست انتخاب کنيد زيرا اين کار به شما اطمينان مي دهد که ديسک هايي که ايجاد مي شوند با پخش کننده هاي DVD کشورتان سازگار خواهند بود. برنامه را اجرا کنيد و برروي دکمه Register Now کليک کنيد. با رجيستر نمودن نرم افزار، شما مي توانيد به transition هاي ويدئويي رايگاني که مي توانند هنگام تدوين ويدئو مورد استفاده قرار گيرند دسترسي پيدا کنيد. در مرحله بعد، منبع ويدئويي را که قرار است Belkin F5U228 مورد استفاده قرار گيرد متصل کنيد.

چگونه ويدئوهاي VHS و PVR را به DVD تبديل کنيم

قدم چهارم
 

در اين مثال، ما يک VCR کار خواهيم کرد اما فرايند اتصال؛ مشابه ساير منابع ويدئويي است. Belkin F5U228 شامل تمام کابل هاي مورد نياز نيست بنابراين شما قبل از خريد آن ها مجبور هستيد ببينيد چه نوع کابلي مورد نياز است. اتصالات ويدئويي مي توانند با يک کابل زرد رنگS-video ياcomposite برقرار شوند در حالي که اتصالات صوتي با استفاده از کابل استاندارد قرمز و سفيد phone برقرار مي شوند. يک انتهاي کابل composite يا S-video را به Belkin F5U228 و انتهاي ديگر آن را به منبع ويدئويي متصل کنيد. يک سر کابل Phono را منبع ويدئويي و سر ديگر آن را به کابل صوتي موجود متصل کنيد و اين را به درگاه line- in کارت صداي کامپيوترتان وصل کنيد.

چگونه ويدئوهاي VHS و PVR را به DVD تبديل کنيم

قدم پنجم
 

اگر منبع ويديويي شما فقط داراي يک خروجي Scart باشد، شما به خريد يک کابلS cart- to- composite vido/Phone audio نياز داريد. اين کابل مي تواند با استفاده از يک اتصال واحد، به کابل هاي صوتي و ويدئويي متصل شود. وقتي اتصالات مورد نياز برقرار شدند، Videostudio را اجرا کنيد و بر روي New Project در سمت چپ پنجره برنامه کليک کنيد. از جعبه محاوره اي که ظاهر مي شود، گزينه PAL DVD را که در بالاي پنجره قرار گرفته انتخاب کنيد، بر روي دکمه اي که سه نقطه (...) را نشان مي دهد کليک کنيد و پوشه اي را که بايد براي ذخيره نمون فايل هاي موقتي در طي ساخت DVD مورد استفاده قرار گيرد انتخاب کنيد. بر روي OK و به دنبال آن مجدداً OK کليک نماييد. برنامه همچنين مي تواند براي ساخت CD هاي ويدئويي مورد استفاده قرار گيرد اما بر ساخت DVD متمرکز هستيم.

چگونه ويدئوهاي VHS و PVR را به DVD تبديل کنيم

قدم ششم
 

در تنظيمات مربوط به ستون Setting Capture که در سمت چپ صفحه نمايش واقع شده است. بر روي منوي پايين افتادني Format کليک کنيد و اطمينان يابيد که AVI انتخاب شده باشد. از منوي پايين افتادني Driver، گزينه Hi- Speed USB DVD Creaor, tCapture را انتخاب و سپس بر روي آيکون دندانه که در کنار ليبل Options قرار گرفته کليک کنيد. گزينه Video Format را انتخاب و رزلوشني که در آن ويدئو بايد capture شود را قبل از کليک بر روي OK انتخاب نماييد. دو بار بر روي آيکون دندانه کليک کنيد و قبل از استفاده از اولين منوي پايين افتادني، گزينه Input Source را انتخاب کنيد. بر روي دکمه پخش کننده VCR يا PVR خود کليک کنيد تا اتصال را چک کنيد. تا زماني که منبع ويدئويي در حال پخش باشد و مادامي که ورودي درست انتخاب شده باشد يک پيش نمايش بايد در پنجره نمايش داده شود. از دومين منوي پايين افتادني براي انتخاب ورودي ويدئويي مرتبط استفاده کنيد.

چگونه ويدئوهاي VHS و PVR را به DVD تبديل کنيم

قدم هفتم
 

دوباره بر روي آيکون دندانه کليک کنيد و اين بار، گزينه Capture Properties را انتخاب نماييد. اطمينان پيدا کنيد که Video Capture Filter از منوي پايين افتادني انتخاب شده باشد و بر روي دکمه Propertics کليک کنيد. در اين جا نيازي به تغيير هيچ يک از تنظيمات موجود در برگه Custom Properties نيست اما بررسي اين که بخش Vido Input به شکلي صحيح پيکره بندي شده باشد کار عاقلانه اي است اگر توانستيد پيش نمايش ويدئويي را مشاهده کنيد همه چيز درست پيش رفته است. به برگه Video Decoder برويد و Pal_I را از منوي کشويي انتخاب کنيد. اگر اين کار باعث ايجاد يک تصوير ايده آل و مناسب در پنجره پيش نمايش نشد، گزينه هاي ديگر را انتخاب کنيد. در اکثر قريب به اتفاق موارد PAL-I بايد تنظيمات مناسب را مشخص کند.

چگونه ويدئوهاي VHS و PVR را به DVD تبديل کنيم

قدم هشتم
 

قبل از بستن جعبه محاوره اي Properties، به Video Proc Amp، جايي که مي توانيد براي دستيابي به بهترين تصوير ممکن، دوباره تنظيمات را تغيير دهيد برويد. کافي است اسلايدرهاي متعددي را که در سمت چپ و راست قرار گرفته به مقدار مورد نياز حرکت دهيد و به پنجره پيش نمايش نگاه کنيد تا بتوانيد تغييرات ايجاد شده در کيفيت تصوير را مشاهده کنيد. بر روي OK و به دنبال آن OK کليک کنيد. يک بار ديگر بر روي آيکون دندانه کليک کنيد و Audio Format را انتخاب نماييد. از منوي Attributes، کيفيتي را که در آن صدا بايد ضبط شود انتخاب کنيد (تنظيمات بالاتر، بهتر عمل مي کنند) و سپس بر روي OK کليک کنيد. Settings ها مي توانند ذخيره شوند تا در پروژه هاي آتي بتوانيد به راحتي به آنها دسترسي پيدا کنيد. بر روي OK کليک کنيد تا آماده ضبط شود.

چگونه ويدئوهاي VHS و PVR را به DVD تبديل کنيم

قدم نهم
 

حالا بر روي آيکون دوربين ويدئويي کنار Capture Video Label در گوشه بالا و سمت چپ پنجره برنامه کليک کنيد. پس از اين که اجازه داديد ضبط بين يک يا دو ثانيه اجرا شود، پخش منبع ويدئويي را که مي خواهيد ضبط کنيد آغاز کنيد. وقتي کار ضبط ويدئويي مورد نظر به پايان رسيد، با کليک بر روي دکمه Play که در سمت چپ صفحه قرار گرفته ضبط را متوقف کنيد. اين کار باعث مي شود تا به حالت پخش وارد شويد. اگر منبع ويدئويي از چندين کليپ تشکيل شده باشد، فرايند ضبط به شکل يک Thumbnail در سمت راست صفحه نمايش داده مي شود.

چگونه ويدئوهاي VHS و PVR را به DVD تبديل کنيم

قدم دهم
 

مثل اين است که مقداري فيلم اضافي به ابتدا و انتهاي هر چيزي که ضبط شده است اضافه شده باشد، و اين مي تواند به سادگي trim شود. يک کليپ ويديويي ر از بخش سمت راست صفحه و در زير پنجره playback در مرکز صفحه انتخاب کنيد، دو پيکان قرمز رنگ را براي ابتدا و انتهاي ويدئويي که مي خواهيد نگه داريد حرکت دهيد. بر روي دکمه Apply که در سمت چپ صفحه قرار گرفته کليک کنيد و اين فرآيند را براي ساير کليپ ها نيز تکرار کنيد. به برگه Storyboard برويد و ويدئوها را از ستون سمت راست بهstory board در انتهاي صفحه بکشيد.

چگونه ويدئوهاي VHS و PVR را به DVD تبديل کنيم

قدم يازدهم
 

شما مي توانيد با کليک بر روي پيکاني که در سمت راست برگه Storyboard قرار گرفته و با انتخاب Video Filters، افکت هاي ويدئويي را اعمال کنيد بر روي کليپ موجود در storyboard کليک کنيد و سپس يکي از افکت ها را از سمت راست صفحه نمايش انتخاب نماييد. اغلب اين افکت ها را مي توان با انتخاب آن از گزينه هاي نمايش داده شده در سمت چپ و استفاده از Changes در پنجره پيش نمايش، شخصي سازي کرد. براي ايجاد تغييرات بر روي Apply کليک کنيد تا بتوانيد به برگه Effects برويد تا افکت هاي انتقالي را به کليپ هايي که به استوري بورد خود اضافه کرده ايد اعمال کنيد. کافي است آنها را به محل مورد نظر بکشيد.

چگونه ويدئوهاي VHS و PVR را به DVD تبديل کنيم

قدم دوازدهم
 

بسته به نوع ويدئويي که در حال تبديل آن به DVD هستيد، ممکن است افزودن متن به آن جالب توجه باشد. براي انجام اين کار، به برگه Title برويد و از ابزار ويرايش متن که در سمت چپ قرار گرفته براي وارد کردن متن مورد نظر استفاده کنيد. وقتي کارتان به اتمام رسيد، به برگه Finish برويد و بر روي آيکون Create DVD (گزينه ساخت VCD ها و SVCDها نيز در دسترس است) کليک کنيد. اسمي براي فايل انتخاب کنيد، بر روي Save کليک کنيد تا فايل ويدئويي رندر شود. با انجام اين کار، ويزارد burning شما را براي ادامه فرايند راهنمايي مي کند.

چگونه ويدئوهاي VHS و PVR را به DVD تبديل کنيم

قدم سيزدهم
 

اين تنها راه انتقال ويدئو از يک منبع ويدئويي به DVD از طريق کامپيوتر نيست. يک PC که به يک کارت TV Tuner متصل شده باشد نيز مي تواند براي Capture ويدئوهاي VHS با استفاده از Virtualdub مورد استفاده قرار گيرد. VCR خود را به ورودي composite يا S-Video کارت تيونر تلويزيوني متصل کنيد. برنامه را اجرا کنيد و بر روي File و سپس Capture AVI کليک کنيد. با کليک بر روي File و سپس Set capture file محل ذخيره شدن فايل را انتخاب نماييد. کارت تلويزيوني خود را از منوي Device انتخاب کنيد و از منوي Capture براي شروع و توقف فرايند ضبط استفاده کنيد. پس از اعمال افکت ها از طريق منوي Video، فايل را با کليک بروري File و Save As Avi ذخيره کنيد.

چگونه ويدئوهاي VHS و PVR را به DVD تبديل کنيم

قدم چهاردهم
 

جايي در اين مقاله، ما به ابزارهاي گوناگوني که مي توانند براي burn فايل ها بر روي DVD استفاده شوند اشاره کرديم. براي اين پروژه، ما قصد داريم با (DVD Flick(www.dvdfilick.net) کار کنيم. اين برنامه را دانلود و اجرا کنيد. بر روي دکمه Add Title در سمت راست صفحه؛ قبل از انتخاب فايل ايجاد شده در قدم قبلي کليک کنيد. بر روي دکمه Project Settings کليک کنيد، سايز DVDي را که مي خواهيد استفاده کنيد انتخاب کنيد و به بخش Video برويد تا اطمينان يابيد PAL به عنوان فرمت، انتخاب شده باشد. شما سپس مي توانيد از دکمه Menu Settings براي ساخت يک منوي DVD استفاده کنيد. وقتي کارتان به اتمام رسيد، بر روي دکمه DVD button کليک کنيد تا پروژه تان بر روي ديسک burn شود.

چگونه ويدئوهاي VHS و PVR را به DVD تبديل کنيم

منبع:بزرگراه رايانه 127
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image