جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
چگونه Windows Media Center را ست آپ کنيم
-(0 Body) 
چگونه Windows Media Center را ست آپ کنيم
Visitor 314
Category: دنياي فن آوري
اگر تا به حال سعي کرده باشيد يک پي سي را براي تماشاي تلويزيون ست آپ کنيد. از اين نکته آگاه هستيد که اين مي تواند يک تجربه خسته کننده باشد. اما با استفاده از Windows Media Center ويندوز 7، مايکروسافت زمان زيادي را صرف برطرف کردن مشکلات اين کار کرده و بايد بگوييم در تجربه اي که ما براي انجام اين کار پشت سر گذاشتيم، بايد بگوييم آنها در اين راه موفق شده اند. در اين مقاله، ما فرض مي کنيم کهTv Tunner شما (و ريموت کنترل آن، در صورتي که در دسترس قرار داشته باشد) به کامپيوتر متصل شده و به درستي نصب گرديده است. اطمينان پيدا کنيد که تيونر به يک آنتن بيروني که بر روي سقف خانه تان قرار گرفته است متصل شده باشد. ما در اين جا شرح خواهيم داد که چگونه کانال هاي تلويزيوني خود را تنظيم کنيد و چند کار اصلي ديگر نيز، مثل زمان بندي ضبط برنامه هاي تلويزيوني و مديريت مجموعه هاي رسانه اي خود را انجام دهيد. ما فقط مي توانيم توضيحات اندکي به شما ارائه کنيم اما وقتي شما همه چيز را تنظيم و اجرا کرديد. ويژگي هاي متعدد ديگري در Windows Media Center وجود دارد که مي توانيد براساس علاقه آنها را کشف و از امکاناتش استفاده کنيد.

قدم اول
 

Windows Media Center را از منوي Start اجرا کنيد. بخش TV را از منوي آن انتخاب و بر روي Live TV Setup کليک کنيد. پس از انجام اين کار از شما خواسته مي شود، منطقه زندگي خود را انتخاب کنيد تا WMC بتواند سيگنال صحيح را پيکربندي نمايد. بر روي Next کليک کنيد و کدپستي کامل تان را وارد نماييد. از اين که کدپستي براي تحويل ليست برنامه هاي مناسب به شما استفاده خواهد شد. سپس WMC سيگنال تلويزيوني شما را امتحان مي کند و از شما در مورد نصب تيونري که استفاده مي کنيد تأييديه دريافت مي کند. شما مي توانيد تا 3 تيونر را به طور همزمان انتخاب و ست آپ کنيد.

چگونه Windows Media Center را ست آپ کنيم

قدم دوم
 

حالا WMC کار اسکن کانال ها را آغاز مي کند. اين کار بسته به قدرت سيگنال شما ممکن است مدتي به طول بينجامد. وقتي اسکن به پايان رسيد، شما ليستي از تمام کانال ها را مشاهده خواهيدکرد. براي مشاهده تمام کانال هاي موجود در منطقه خود اين ليست را مرور کنيد و در صورت نياز مجدداً اسکن نماييد. اگر همه چيز به خوبي پيش رفت، بر روي Next و سپس Finish کليک کنيد تا به منوي اصلي برگرديد. و تمام شد؛ شما آماده تماشاي تلويزيون هستيد. شما مي توانيد کانال ها را در هر زمان که خواستيد با انتخاب Tasks از منوي اصلي مجدداً اسکن کنيد. بر روي TV Signal، Settings,TV کليک کنيد و سپس يکي از گزينه هاي Scan for more channels يا Setup TV signal را انتخاب نماييد. گزينه دوم شما را به کل فرآيند ست آپ مي برد و اين کار از ابتدا شروع مي شود.

چگونه Windows Media Center را ست آپ کنيم

قدم سوم
 

براي تماشاي Live TV، گزينه TV را انتخاب و سپس بر روي Live TV کليک کنيد. شما مي توانيد کانال ها را با کليدهاي + و – موجود بر روي صفحه کليدتان يا با استفاده از نوار کنترلي که در انتهاي سمت راست تصوير قرار گرفته عوض کنيد. نوار کنترل بعد از گذشت چند ثانيه پنهان مي شود؛ آن را با حرکت دادن ماوس با فشار دادن کليد پيکان دار ريموت کنترل آشکار کنيد. شما مي توانيد با تايپ نام کانال مورد نظر بر روي صفحه کليد يا ريموت کنترل، مستقيماً به آن کانال برويد. در نوار کنترل، شما کليدهاي عادي Rewind، Play و Fast Forward را مشاهده مي کنيد که مي توانيد از آنها براي توقف موقت تلويزيون زنده بهره برداري نماييد. براي ضبط برنامه اي که در حال تماشا هستيد، دکمه قرمز رنگ Record را که در سمت چپ نوار کنترل قرار گرفته فشار دهيد. کليک بر روي جعبه کوچکي که در سمت راست دکمه Record واقع شده، راهنماي کوچک now and next را اجرا مي کند.

چگونه Windows Media Center را ست آپ کنيم

قدم چهارم
 

اگرچه WMC به طور نرمال کار تشخيص بهترين تنظيمات براي صفحه نمايش شمارا به خوبي انجام مي دهد، ممکن است بخواهيد خودتان اين تنظيمات را انجام دهيد. WMC داراي شگردهايي است که بهترين تنظيمات را به مانيتور يا تلويزيون شما اعمال مي کند. بر روي، Tasks، Windows Media center Setup، General، settings کليک و Configure your TV or Monitor را انتخاب کنيد. بر روي Next کليک نماييد و ويزاردي را که به شما اجازه مي دهد نوع درست صفحه نمايش، نوع اتصال و رزولشون صفحه نمايش را انتخاب کنيد دنبال نماييد. وقتي اين کار به پايان رسيد، مي توانيد تنظيمات کاليبراسيون صفحه نمايش تان را نيز انجام دهيد. اين کار ساده اي است اما مي تواند باعث شود تا مدت زمان زيادي درگير کنترل هاي مانيتور يا تلويزيون خود شويد بنابراين اگر با اين تنظيمات آشنايي نداريد اين کار را نکنيد.

چگونه Windows Media Center را ست آپ کنيم

قدم پنجم
 

استفاده از EPG براي زمان بندي تنظيمات ضبط برنامه ها، بهترين راه براي اطمينان يافتن از اين است که برنامه هاي مورد علاقه تان را از دست نمي دهيد. اين راهنما را با کليک بر روي TV و سپس Guide از منوي اصلي انتخاب کنيد. شو يا برنامه اي را که قصد ضبط کردن آن را داريد انتخاب و سپس بر روي آن کليک نماييد (شما همچنين مي توانيد با کليک بر روي TV و Search در منوي اصلي، به جست و جوي برنامه ها بپردازيد). شما صفحه Synopsis را خواهيد ديد و مي توانيد گزينه ضبط برنامه را در اين جا انتخاب کنيد، اگر مي خواهيد يک سريال تلويزيوني را ضبط کنيد کل مجموعه را ضبط نماييد. تنظيمات Record series هميشه بري از اشتباه نيستند بنابراين بر روي برگه Actions کليک و گزينه Series info را براي مشاهده اين که کدام اپيزود در آن ليست شده است انتخاب کنيد. اگر حالت sleep پي سي شما فعال شده باشد، حالا خودش به حالت بيداري بر مي گردد تا برنامه هاي زمان بندي شده را ضبط کند و پس از آن دوباره به حالت sleep بر مي گردد.

چگونه Windows Media Center را ست آپ کنيم

قدم ششم
 

WMC فقط در مورد تلويزيون نيست، بنابراين نگاهي به چگونگي سازمان دهي عکس ها و موسيقي نيز بيندازيد. WMC به طور اتوماتيک کتاب خانه هاي استاندارد ويندوز 7 (شامل Recorded، Videos، Music TV) را براي يافتن فايل ها جست و جو مي کند. اما اگر قصد داريد يک مکان را اضافه کنيد بر روي Media libraries ، Settings، Tasks کليک کنيد و سپس Library to setup را براي ست آپ انتخاب نماييد. بر روي Next کليک کنيد. Add folders to the library و سپس Next را انتخاب کنيد. … On tis computer... و سپس Next را انتخاب کنيد. شما ليستي از پوشه هاي موجود بر روي پي سي و شبکه تان مشاهده خواهيد کرد، بنابراين بر روي جعبه کنار هرکدام که مي خواهيد اضافه کنيد کليک کنيد و سپس Next را انتخاب نماييد. در صفحه بعدي تغييرات انجام گرفته را تأييد کنيد و بر روي Finish کليک کنيد يک جعبه ظاهر خواهد شد که به شما مي گويد WMC در حال جست و جو براي يافتن فايل ها است. بر روي OK کليک کنيد تا به منوي اصلي برگرديد.
با نصب Windows Live Essentials که مجموعه اي از ابزارها و يوتيليتي هاي مفيد مايکروسافت است، توانايي هاي ويندزو را افزايش دهيد در حالي که ويندوز 7 داراي مجموعه اي از ويژگي ها و امکانات جديد است. فقدان برخي از جنبه هاي آشناي سيستم عامل در آن، قابل توجه است. افرادي که به کار با Windows Contacts، Windows Mail، Windows Photo Gallery، Windwos Calendar و Windows Movie Maker عادت کرده اند از نبود ميان بر اين برنامه ها در منوي Start ويندوز 7 متعجب مي شوند. اما اين بدان معنا نيست که اين ابزار، ديگر در ويندوز وجود ندارند. حالا، به جاي آنکه اين ابزارها بخشي از خود ويندوز باشند، به شکل يک بسته رايگان و مجزا، در قالب windows Live Essentials در دسترس قرار دارند.

چگونه Windows Media Center را ست آپ کنيم

چرا Live؟
 

اين که چرا مايکروسافت تصميم گرفته اين برنامه ها را از خود ويندوز حذف کند کاملاً روشن نيست؛ اما اين کار چند دليل محتمل دارد. اولين دليل اين است که اين کمپاني به طور مکرر و به خاطر رفتار «ضد رقابت» خود، مورد مواخذه قرار گرفته است. اگرچه اين موضوع، عموماً در ارتباط با گنجاندن مرورگر اينترنت اکسپلور به عنوان بخشي از سيستم عامل ويندوز بوده است. انتخاب سياست جداسازي برنامه هايي که قبلاً در داخل سيستم عامل ويندوز عرضه مي شدند ممکن است به معناي روشي براي پرهيز از انتقادهاي آتي بوده باشد، يک دليل محتمل ديگر، و دليلي که ممکن است موضوعيت بيش تري داشته باشد اين است که گروه محصولات Live، داراي تيم توسعه مخصوص به خود هستند و با جداسازي کامل آنها از ويندوز، اين تيمها را قادر مي کند با تمرکز بيش تري بر روي محصولات خود کار کنند و ارتقاهاي مربوطه را با نظم بيشتري منتشر کنند.
اما واقعيت مهم اين است که اين ابزارها هنوز هم در درسترس هستند و به طور دائم توسعه پيدا کرده اند، بنابراين آنها بيش از گذشته سودمند هستند. اين suite، در يک مجموعه يوتيليتي بسته بندي شده است اما روشي که اين مجموعه در آن بسته بندي شده است، انتخاب آن دسته از برنامه هايي که مورد نياز شما هستند را ساده تر از هميشه کرده است. در مجموع، 9 برنامه و ابزار وجود دارد که شما مي توانيد آنها را انتخاب کنيد در عين اين که يک برنامه نصب منفرد نيز براي کل اين مجموعه وجود دارد که مي توانيد آن را از آدرس http://download live.ocm دانلود کنيد.

Windows Live Photo Gallery
 

Photo Gallery ويندوز ويستا يک ابزار عالي براي طرفداران عکاسي ديجيتال به شمار مي رود و اين گزينه در ويندوز 7 يک جايگزين بسيار موثر پيدا کرده است. در ويندوز 7 گزينه هاي متعددي براي ويرايش، سازمان دهي و به اشتراک گذاري عکس ها ايجاد شده است. عکس ها را مي توان در آلبوم هاي مختلف گروه بندي کرد و مي توان برچسب ها را به منظور فراهم شدن امکان مرتب سازي و جستجو، اضافه کرد. در حالي که اين برنامه جايگزيني براي برنامه مورد علاقه عکاسان يعني فتوشاپ محسوب نمي شود. گزينه هاي کافي براي ويرايش عکس ها وجود دارد که مي تواند برطرف کننده نيازهاي عموم افراد باشد.

چگونه Windows Media Center را ست آپ کنيم

Windows live Movie Maker
 

ويرايش ويدئو، اغلب يک سرگرمي به شمار مي رود که وارد شدن به اين عرصه کار دشواري است Windows Live Movie Maker اين کار را به خوبي و بدون دردسر به فعاليتي آسان و لذت بخش کرده است.

Windows Live Toolbar
 

Windows Live Toolbar يک برنامه افزودني براي اينترنت اکسپلورر است که دسترسي به اطلاعاتي نظير اي- ميل هاي جديد در صندوق دريافت را براي شما فراهم مي کند. اين toolbar يک دسترسي «تک کليک» به بسياري از ابزاري که Windows Live Essentials را تشکيل مي دهد، فراهم مي آورد.

چگونه Windows Media Center را ست آپ کنيم

Windows Live Writer
 

هرکسي که يک وبلاگ داشته باشد، Windows Live Writer را تحسين خواهد کرد زيرا اين برنامه کار نوشتن و پست و آپ لود محتوا به تعداد زيادي از سرويس هاي وبلاگ شامل، Wordpres، Blogger، Windows Live Spaces و خيلي هاي ديگر را تسهيل مي کند. وقتي موضوع اضافه کردن عکس ها و پست ها به ميان مي آيد، ابزاري براي بريدن و چرخاندن عکس ها در اختيار قرار مي گيرد و کار پست متن به وبلاگ نيز بسيار ساده است و فرمت کردن متن نيز به واسطه وجود نوارهاي ابزاري که استفاده از آنها بسيار راحت است به خوبي انجام مي گيرد.

Windows Live Family Safety
 

والديني که به دنبال اين هستند که کودکان شان به شکلي امن از امکانات آن لاين استفاده کنند، مسلماً اين گزينه را دانلود خواهند کرد.
Parental Controls (کنترل هاي والدين) ويندوز 7 مي تواند به گونه اي عمل کند که کاربران را از دسترسي به برخي از امکانات آن لاين محدود کند. اين شامل محدود کردن وب سايت هايي که قابل بازديد هستند، انتخاب محتوايي که با استفاده از Massenger و Hotmail مي توان از آن بهره برداري نمود و مانيتورينگ مقدار استفاده از اينترنت مي شود.

چگونه Windows Media Center را ست آپ کنيم

Live Messenger
 

Windows Live Messenger، يک ابزار پيام رساني سريع است که با استفاده از آن و به کارگيري پيام هاي متني مي توانيد به سادگي با دوستان و افراد خانواده تان ارتباط برقرار کنيد و همچنين از امکانات ويدئويي و صوتي استفاده نماييد. يکپارچگي با Windows Live Mail بدين معنا است که آگاه سازي از طريق اي- ميل (Email notification) در اين برنامه نمايش داده مي شود و امکان صحبت کردن با بيش از يک نفر به طور همزمان، بازي و به اشتراک گذاري فايل ها فراهم مي شود.

Outlook Connector
 

اين، اساساً يک برنامه افزودني (add-in) براي Outlook محسوب مي شود که به نوبه خود، بخشي از Microsoft Office به شمار مي رود. اين برنامه افزودني با Outlook 2003و 2007 کار مي کند و امکان دسترسي به حساب اي – ميل Hotmail، اطلاعات تماس ها و تقويم را از داخل ابزار email و pim(Personal information manager فراهم مي آورد. اگر برنامه آفيس نصب شده باشد، افزودني Office Live در دسترس خواهد بود و مي تواند براي ذخيره کردن اسناد آفيس به طور آن لاين مورد استفاده قرار گيرد.

Go live
 

زيبايي windows Live Essentials در اين است که تمام برنامه هاي آن به خوبي با ويندوز يکپارچه مي شوند و انتخاب اجرايي که مي خواهيد با آن کار کنيد بسيار ساده است (هرچيزي را که بعداً به آن نياز پيدا کنيد مي توانيد در موقع لزوم نصب نماييد) اين يک suite فوق العاده قابل توجه از نرم افزارهايي است که ارزش بيشتري به ويندوز 7 اضافه مي کنند و مي توانند به عنوان مجموعه اي ارزشمند در نظر گرفته شوند. دانستن اين که بايد اين کار را از کجا آغاز کنيد دشوار است اما از آنجائي که تمام ابزار آن رايگان است، هرکسي مي تواند به نحو احسن از پولي که در اختيار دارد به بهترين نحو ممکن استفاده کند.

جايگزين هايي براي Essential
 

مايکروسافت، تنها کمپاني نيست که يوتيليتي نرم افزاري مبتني بر اينترنت را ارائه مي کند. اگر شما به دنبال جايگزيني براي Windows Live Essentials هستيد، مي توانيد برخي از برنامه هاي کاربردي گوگل را امتحان کنيد. و از آنجائي که اين ها رايگان هستند، دليلي ندارد که از هر دوي آنها استفاده کنيد. وقتي صحبت از کار با تصاوير به ميان مي آيد، Goofle Picass (http://picasa.google.co.uk شامل تمام ابزار مورد نياز براي ويرايش و به اشتراکگذاري عکس ها است در حالي که پيام رساني سريع که از طريق Google Talk (www.google.com/talk), Google Mail (http://mail.google.com) در دسترس قرار دارد شامل بسياري از ويژگي هاي Windows Live Mail است و RSS Feed ها را مي توان با استفاده ازGoogle Reader) Google.com/reader) سازمان دهي نمود.
Google Toolbar(http://toolbar.google.com شامل يک Pop-up blocker است و مي توان با چند کليک، براي ترجمه وب سايت هايي خارجي زبان از آن استفاده کرد. همچنين نگاه کردن به Google Labs(www.googlelabs.com) در هرجايي که تعداد زيادي از برنامه هايي در حال توسعه يافت شوند، خالي از لطف نيست.
منبع: بزرگراه رايانه 127
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image