جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
انتخاب آنتي ويروس
-(1 Body) 
انتخاب آنتي ويروس
Visitor 458
Category: دنياي فن آوري
ويروس ها اغلب باعث اختلال در عملکرد کامپيوتر مي شوند و برخي نيز با هدف قرار دادن نرم افزارها يا سخت افزارهاي خاصي خساراتي را نيز به بار مي آورند. البته ويروس تنها يکي از نمونه هاي بد افزارها است. مالورها (Malwares) انواع مختلفي دارند. ويروس، کرم، تروجان، Backdoor ،Keylogger ،Spyware ،RootKit ،Adware ،ScareWare و... تعدادي از شايع ترين بد افزارهاي شناخته شده هستند.

خصوصيات يک نرم افزار آنتي ويروس مناسب
شناسايي هوشمندانه ويروس ها
 

يکي از قابليت هاي اساسي يک آنتي ويروس مناسب، شناسايي ويروس ها است. بسياري از آنتي ويروس ها، کتابخانه اي از اطلاعاتي را در مورد ويروس هاي مختلف در خود دارند که براي شناسايي و نابودسازي ويروس هاي فعلي و حتي برخي ويروس هاي جديد، به نرم افزار آنتي ويروس کمک مي کند. يک آنتي ويروس مناسب، مجهز به موتور هوشمند شناسايي و پاک سازي ويروس هاي جديد است.

به روز رساني
 

همه روزه بد افزارهاي جديد و جديدتري ساخته و منتشر مي شوند. به روز رساني آنتي ويروس، براي پيشگيري از بروز مشکلاتي که اين بد افزارها مي توانند براي ما به وجود آوردند، از اهميت ويژه اي برخوردار است. پس از اينکه ويروسي جديد کشف مي شود، شرکت هاي توليد کننده آنتي ويروس ها در سريع ترين زمان ممکن، بسته هاي امنيتي مربوط به آن را منتشر و در اختيار کاربران قرار مي دهند. آنتي ويروسي که مورد استفاده قرار مي دهيد، بايد در فواصل زماني کوتاه، با بسته هاي به روز رساني کم حجم، آپديت شود و امکان به روز رساني خودکار نيز در آن وجود داشته باشد.
دانستن اين نکته مهم است زيرا اگر شما آنتي ويروس داريد اما آن را به طور مرتب آپديت نمي کنيد، اين کار هيچ تفاوتي با نداشتن آنتي ويروس ندارد. بنابراين يک آنتي ويروس که آپديت نمي شود در عمل بي فايده است.
توجه: علاوه بر آنتي ويروس، به روز رساني همه ي نرم افزارهاي مورد استفاده و همچنين سيستم عامل در حفظ امنيت و حفاظت از داده ها و اطلاعات شما، از اهميت ويژه اي برخوردار است.

اسکن اطلاعات ذخيره شده در هارد
 

توانايي پويش و جستجوي سريع همه يا قسمتي از هارد کامپيوتر (فايل ها و پوشه ها) اسکن ناميده مي شود. اين قابليت از خصوصيات يک آنتي ويروس مناسب است و فاکتورهاي سرعت و دقت را شامل مي شود. لازم است که هر از چند گاهي تمامي هارد خود را با گزينه Full Scan که در اکثر آنتي ويروس ها وجود دارد، اسکن کنيد. بدين ترتيب فايل هاي مخرب احتمالي که در پوشه ها و حتي فايل هاي شما جا خوش کرده اند، شناسايي شوند. اهميت اسکن در حفظ امنيت و حفاظت از فايل ها و پايداري ويندوز شما، بسيار زياد است.

صندوقچه ويروس ها يا مکاني براي قرنطينه
 

در بسياري از آنتي ويروس هاي معتبر و کاربردي، امکاني وجود دارد که با استفاده از آن مي توان ويروس هاي شناسايي شده را در مکاني امن قرنطينه کرد. اين مکان امن همان Virus Chest يا Quarantine است. تصور کنيد که فايل مهمي داريد که با ويروسي ناشناخته آلوده شده است. در صورتي که آنتي ويروس تان فايل مورد نظر را ويروس تلقي کند، هنگام پاکسازي، ممکن است به خاطر ناشناخته بودن ويروسي که فايل شما را آلوده کرده، به جاي پاکسازي فايل از ويروس، آن را کاملا پاک نمايد. براي جلوگيري از اين اتفاق مي توانيد فايل مورد نظر را در صندوقچه ويروس ها قرنطينه کنيد، به اين اميد که در آپديت هاي بعدي، آن را دوباره چک کرده و احتمالا پاکسازي نماييد.

قابليت هاي اضافي و نکات ضروري
 

علاوه بر قابليت هاي اشاره شده، لازم است که آنتي ويروس به خصوصيات اضافي اي نيز مجهز باشد.
سپرهاي محافظتي که رفتارها و ارتباطات مشکوک را بررسي مي کنند و در صورت مشاهده موارد نامتعارف، بسته به تنظيماتي که اعمال مي کنيد، اخطار داده يا از بروز اشکال جلوگيري مي کنند.
آنتي ويروس را به گونه اي تنظيم کنيد که دائما در حالت آماده به کار باشد و با بالا آمدن ويندوز فعال شود. اين قابليت در محصولات مختلف نام هاي متفاوتي دارد. ممکن است با عباراتي شبيه Realtime Protection و يا Resident Protection ناميده شود.
به طور منظم تمامي فايل هاي کامپيوتر را براي يافتن ويروس ها اسکن (Scan) کنيد. نيازي نيست اين کار را هر روز انجام دهيد، به خصوص اگر Realtime Protection آنتي ويروس تان را فعال کرده باشيد. توصيه مي شود حداقل هفته اي يک بار کامپيوتر خود را اسکن کنيد.
امکان اسکن در حالت بوت از قابليت هاي ضروري يک نرم افزار ضد ويروس است. آنتي ويروس ها با استفاده از اين قابليت توانايي شناسايي ويروس هاي احتمالي را قبل از شروع به کار ويندوز پيدا مي کنند.
گزارش گيري در مورد عملکرد نرم افزار، از قابليت هاي اضافي و مهم يک آنتي ويروس قدرتمند به حساب مي آيند.

ميزان مصرف رم و پردازنده
 

آنتي ويروس به هر شکل مقداري از فضاي رم و پردازش CPU را به خود اختصاص مي دهد. اما بايد دقت داشت که اين مقدار نبايد از حدي تجاوز کند که در اين صورت با افت سرعت کامپيوتر مواجه مي شويد.

آنتي ويروس؛ رايگان يا تجاري؟
 

بسياري از افراد تصور مي کنند، آنتي ويروس هاي پولي از قدرت و امنيت بيشتري نسبت به آنتي ويروس هاي رايگان برخوردارند. حتي برخي افراد آنتي ويروس هاي پولي را با روش هاي مختلف کرک مي کنند، چرا که استفاده از آنها را به استفاده از آنتي ويروس هاي مجاني ترجيح مي دهند. اما بايد توجه داشت، که اکثر آنتي ويروس هايي که به صورت رايگان در اختيار کاربران قرار مي گيرند، در جهت شناسايي و نابودسازي ويروس ها در يک کامپيوتر، قدرتي در حد آنتي ويروس هاي پولي دارند؛ اما تفاوت کجاست؟
اغلب آنتي ويروس هايي که به صورت تجاري به کاربران ارائه مي شوند، علاوه بر توانايي در شناسايي ويروس ها و پاک سازي کامپيوتر از آنها، مجهز به موتورها و نرم افزارهاي اضافي نيز هستند. براي مثال اسکنرها و سپرهاي حفاظتي اضافي مانند Mail Scanner ،Web Shield و... ابزارهايي هستند که آنتي ويروس ها و نسخه هاي اينترنت سکيوريتي از نرم افزارهاي حفاظتي شناخته شده، به آنها تجهيز مي شوند. اين تجهيزات و قابليت هاي اضافي، معمولا در آنتي ويروس هاي رايگان وجود ندارند، اما با نصب نرم افزارهاي اضافي در کنار يک آنتي ويروس رايگان، مي توان از آنها نيز بهره برد.
نکته مهم: به هيچ عنوان از نسخه هاي کرک شده آنتي ويروس هاي پولي استفاده نکنيد. اين کار علاوه بر کاهش امنيت کامپيوتر شما، منجر به بروز اشکالاتي در توانايي هاي آنتي ويروس و عدم آپديت صحيح آن مي شود و بدين ترتيب حتي ممکن است سيستمي که به آنتي ويروس مجهز نيست به مراتب از سيستمي که از يک آنتي ويروس کرک شده استفاده مي کند، امنيت بيشتري داشته باشد.
همچنين اطمينان يابيد، آنتي ويروس به رايگان آپديت مي شود. بسياري از آنتي ويروس هاي تجاري يک نسخه نصب اوليه رايگان در اختيارتان مي گذارند که براي مدتي کوتاهي مي توان از آن استفاده و آن را به روز رساني کرد؛ اما براي تمديد اين زمان نياز به ثبت نام و پرداخت هزينه دارند. پس از پرداخت هزينه مربوطه، نرم افزار تا پايان مدت زمان مشخص شده، بايد کار کند.

به حرف فروشنده ها اعتماد نکنيد
 

اگر قصد خريد آنتي ويروس داريد نمي توانيد به حرف فروشنده ها اعتماد کنيد. هر کدام از آنها انواع نمودار و بررسي ها به شما نشان مي دهند که اثبات مي کند آنتي ويروسي که مي فروشند بهترين است! در بازار آنتي ويروس از اين آمار و ارقام زياد پيدا مي شود، حتي مي توانيد در سايت هاي زيادي ليست بهترين آنتي ويروس ها را پيدا کنيد. فقط مشکل در اينجاست که ليست هر کدام از سايت ها با ديگري متفاوت است. بنابراين پيش از خريد، خودتان به صورت مستقل تحقيق کنيد.

آنتي ويروس هاي رايگان پيشنهادي
 

آنتي ويروس ها در مجموع براي محافظت از کامپيوتر شما در برابر ويروس ها، کرم ها و تروجان ها طراحي و ساخته مي شوند. البته آنتي ويروس ها بر حسب نوع، ممکن است ساير مالورها را نيز پوشش دهند. براي فهميدن نوع مالورهاي تحت پوشش نرم افزار، مي بايد اطلاعات مربوط به آن را در سايت رسمي اش بخوانيد. اما در ادامه اين درس به معرفي چند آنتي ويروس رايگان و معروف که قابليت هاي زيادي را در اختيار شما قرار مي دهند، مي پردازيم و توصيه مي کنيم يکي از آنها را انتخاب کنيد.
Avast: يکي از بهترين نرم افزارهاي آنتي ويروس موجود براي ويندوز است. کار با اين نرم افزار بسيار ساده است، مرتب آپديت (به روز رساني) مي شود و بسياري از حرفه اي ها هم از آن استفاده مي کنند.
Clam win: يکي از همتاهاي اوپن سورس (Open Source) رايگان Avast است که از مشهورترين آنتي ويروس هاي ويندوزي دنيا به حساب مي آيد. اين نرم افزار يک نسخه پرتابل (قابل جابجايي) دارد که مي توان آن را از روي کول ديسک اجرا کرده و کامپيوتري را که اجازه يا امکان نصب برنامه بر روي آن را نداريد، پاک سازي کنيد. اين قابليت هنگامي که براي انجام کارهاي مهم تان مجبور به استفاده از کامپيوترهاي عمومي يا کافي نت ها هستيد، بسيار کاربردي است.
Avira: از آنتي ويروس هاي بسيار خوب و رايگان است که همانند چتري، در برابر باران هاي اسيدي از کامپيوتر محافظت مي کند.
AVG: اين آنتي ويروس نيز انتخابي مناسب براي افرادي است که قصد انتخاب يک محافظ مناسب را براي ويندوز خود دارند.
Microsoft Security Essentials: اين آنتي ويروس به عنوان ضد ويروس رايگان مايکروسافت انتخاب بسيار خوبي به نظر مي رسد.
نکته: هيچ گاه به طور همزمان از دو آنتي ويروس بر روي يک کامپيوتر استفاده نکنيد، زيرا اين کار مي تواند باعث کند شدن شديد و حتي قفل کردن کامپيوتر شود. اگر مي خواهيد آنتي ويروس جديدي نصب کنيد، حتما قبل از شروع کار آنتي ويروس قبلي را پاک کنيد، يک بار کامپيوتر را ريستارت (Restart) کنيد و سپس نسبت به نصب آنتي ويروس جديد اقدام کنيد.
منبع:نگهبان
ارسال توسط کاربر محترم سايت :omid_a98
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image