جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
فهرست سايت هاي گلچين تان را رنگ و لعاب بدهيد
-(0 Body) 
فهرست سايت هاي گلچين تان را رنگ و لعاب بدهيد
Visitor 455
Category: دنياي فن آوري
به جاي اين که اسامي سايت هاي گلچين را در مرورگر اينترنت تان به صورت فهرستي خشک و خالي ببينيد، کاري کنيد که تصويري از هرکدام از آن ها نمايش داده شود.
تمام مرورگرهاي اينترنت، امکان ايجاد کردن فهرستي از سايت هاي دلخواه به عنوان فهرست گلچين (Favorites يا Bookmark) را به کاربر مي دهند. افزودن سايت جديد (سايتي که در حال بازديد از آن هستيم) به اين فهرست بسيار ساده است. اين روش بسيار کارآمد و مناسب به نظر مي رسد، اما از اين کامل تر هم مي تواند بشود. اشکال فهرست هاي موجود، اين است که سايت ها در آن ها به صورت عناوين لينک دار به نمايش درمي آيند و هيچ حسي را از خود آن سايت به کاربر منتقل نمي کنند. چيزي که کاربر مي بيند، فهرستي است (معمولاً بلند بالا و بي پايان) که کاربر در آن غرق مي شود.
با استفاده از برنامه اي که مي توانيد به طور رايگان از اينترنت دريافت کنيد، امکان ديدن تصوير کوچکي از هرکدام از سايت هاي گلچين شده براي تان به وجود خواهد آمد. به اين ترتيب حتي اگر از روي نام سايت، يادتان نيامد که موضوع آن چه بوده است، احتمالاً با ديدن تصوير کوچکي از آن، آن را به خاطر خواهيد آورد (يادتان باشد که عنوان گلچين شدن هر سايت را طراح آن سايت تعيين مي کند، بنابراين اگر او به نظر خودش توصيف خوبي از سايت ارايه داده است، ممکن است از نظر شما اين طور نباشد). براي دريافت کردن و استفاده از اين نرم افزار مفيد، کافي است گام هاي ساده ي زير را برداريد:
گام 1
نخستين گام، دريافت کردن برنامه از اينترنت است، پس مرورگر اينترنت تان را باز کنيد و به نشاني www.tidyfavorites.com برويد. هنگامي که صفحه باز شد، يک راست به سراغ دکمه ي free version Download برويد و آن را کليک کنيد تا نسخه ي رايگان اين برنامه را به دست آوريد. اگر ويندوزتان پيغامي امنيتي داد، آن را ناديده بگيريد و هنگامي که پيغامي با دکمه ي Save ظاهر شد، اين دکمه را فشار دهيد. سپس بايد جايي را براي ذخيره شدن فايل برنامه روي سخت ديسک کامپيوترتان در نظر بگيريد (که احتمالاً ميز تحرير ويندوز جاي مناسبي است) و دوباره دکمه ي Save را بزنيد - توجه داشته باشيد که اين مکان فقط براي ذخيره کردن فايلي که از اينترنت دريافت مي کنيد به کار مي رود و برنامه در آن جا نصب نمي شود.

گام 2
حالا نوبت نصب کردن برنامه است. آيکن برنامه را در جايي که آن را ذخيره کرده بوديد پيدا کنيد و روي آن کليک دوبل بزنيد. اگر پيغام امنيتي ظاهر شد، دکمه ي Run را کليک کنيد. با اين کار، نخستين مرحله ي نصب برنامه آغاز مي شود. در پنجره اي که باز شده است، دکمه ي Next را بزنيد و در صفحه ي بعد، گزينه ي Install standard version را انتخاب نماييد. بعد از دوبار Next زدن، از شما پرسيده مي شود که مي خواهيد اين برنامه در کدام مرورگر اينرنتي تان فعال شود. معمولاً اغلب کاربران از اينترنت اکسپلورر و فايرفاکس استفاده مي کنند. شما هم مرورگر دلخواه تان را علامت بزنيد. در صفحه ي بعد، بايد توافق نامه اي را تأييد کنيد و پس از آن، مکان نصب برنامه از شما پرسيده مي شود (اگر زياد در اين کارها وارد نيستيد، بهتر است مکان پيشنهادي را بدون تغيير دادن بپذيريد). پس از چند بار Next زدن، دکمه ي Install ظاهر خواهد شد که با کليک کردن آن، نصب شدن برنامه آغاز مي شود.

فهرست سايت هاي گلچين تان را رنگ و لعاب بدهيد

گام 3
اگر مرورگر (يا مرورگرهاي ) انتخابي تان در هنگام نصب برنامه باز باشد، پيامي روي صفحه ظاهر مي شود که مي گويد تا پيش از بستن مرورگر نمي توانيد نصب برنامه را به پايان ببريد، پس مرورگرتان را ببنديد و سپس دکمه ي Retry را کليک کنيد تا نصب برنامه ادامه يابد. هنگامي که نصب شدن برنامه به پايان برسد، دکمه ي Finish ظاهر خواهد شد. با کليک کردن دکمه ي Finish، کامپيوترتان شروع مجدد مي شود تا نصب شدن برنامه کامل شود. اگر بعد از شروع مجدد کامپيوتر مرورگرتان را باز کنيد، خواهيد ديد که دکمه هايي به آن افزوده شده است. اگر اين دکمه ها را در مرورگرتان نديديد، ممکن است پنهان شده باشند. بنابراين، اگر از اينترنت اکسپلورر استفاده مي کنيد، روي نوار دکمه ها کليک راست بزنيد و گزينه ي Lock the Toolbars را کليک کنيد تا علامت کنار آن برداشته شود. سپس نوار دکمه ها را با استفاده از ماوس آن قدر به سمت چپ بکشيد تا دکمه هاي تازه نصب شده ظاهر شوند.

فهرست سايت هاي گلچين تان را رنگ و لعاب بدهيد

گام 4
اکنون مي توانيد دکمه ي جديدي را که آيکن دايره و ستاره دارد (به نام Open Tidy Favorites) کليک کنيد؛ البته يادتان باشد که پيش از اين کار، حتماً بايد برنامه ي Tidy Favorites را اجرا کنيد. با اين کار، مي توانيد سايت هايي را که پيش از اين در مرورگرتان گلچين کرده ايد به صورت تصاوير بندانگشتي مشاهده کنيد. البته اگر تعداد سايت هاي گلچين شده زياد باشد، فقط سايت هايي که بيش تر از بقيه به آن ها سر زده ايد نمايش داده مي شوند. اگر بخواهيد وارد يکي از اين سايت ها بشويد، کافي است روي آن کليک کنيد تا در زبانه اي جداگانه باز شود. فعلاً مي خواهيم يکي از آن ها را پاک کنيم تا جاي بيش تري براي بقيه ي سايت ها وجود داشته باشد. براي پاک کردن هرکدام از تصاوير بندانگشتي، نشانگر ماوس را روي آن ببريد تا دکمه هايي در سمت راست آن تصوير پديدار شوند. سپس دکمه اي را که آيکن ضربدر دارد (بالاتر از همه) کليک کنيد پيامي ظاهر مي شود تا پاک کردن آن سايت را تأييد کنيد. اين کار را با کليک کردن دکمه ي OK انجام دهيد.

فهرست سايت هاي گلچين تان را رنگ و لعاب بدهيد

گام 5
حالا وقت خوبي است که سر و ساماني به سايت هاي گلچين تان بدهيد. براي جا به جا کردن هرکدام از تصاوير بندانگشتي، نشانگر ماوس را روي آن ببريد و در حالي که کليد ماوس را پايين نگه داشته ايد، ماوس را حرکت دهيد تا تصوير به جاي دلخواه تان برسد. سپس کليد ماوس را رها کنيد. اگر از اندازه ي يکي از تصاوير راضي نيستيد، مي توانيد نشانگر ماوس را به کنج پايين - راستِ تصوير ببريد و آن را با ماوس بکشيد تا به اندازه ي دلخواه تان برسد (حالا اگر محتويات نمايش داده شده ي سايتي آن قدر کوچک باشد که نتوانيد از آن سردربياوريد، مي توانيد تصوير آن را چندين برابر بزرگ کنيد).

فهرست سايت هاي گلچين تان را رنگ و لعاب بدهيد

گام 6
افزودن سايت جديد به اين فهرست گلچين تصويري نيز بسيار ساده است. نخست زبانه ي جديدي در مرورگرتان ايجاد کنيد (با فشار دادن کليدهاي Ctrl+T) و در آن، وارد سايت دلخواه تان شويد. سپس دکمه ي افزودن سايت به فهرست (Add to Favorites) را که آيکن آن به شکل علامت بعلاوه(+) روي دايره است کليک کنيد. همين کار را مي توانيد درباره ي چند سايت ديگر نيز انجام بدهيد و سپس به زبانه ي برنامه ي Tidy Favorites بازگرديد و نتيجه ي کارتان را ببينيد. در اين صفحه، خواهيد ديد که تمام سايت هايي که اخيراً به فهرست گلچين افزوده ايد، در ستون سمت راست به صورت تصاوير بندانگشتي نمايش داده مي شوند.

فهرست سايت هاي گلچين تان را رنگ و لعاب بدهيد

گام 7
يکي از ويژگي هاي بسيار مفيد اين برنامه، امکان انتخاب بخشي از صفحه ي سايت دلخواه در تصوير بندانگشتي آن است. به عنوان مثال، اگر در سايت خاصي فقط بخش وضعيت آب و هوا براي تان جالب است، مي توانيد همان بخش را در تصوير بندانگشتي آن سايت به نمايش درآوريد. براي اين کار، نخست نشانگر ماوس را روي تصوير سايت در فهرست گلچين شده ي خود ببريد تا دکمه هايي در سمت راست تصوير ظاهر شوند، سپس دکمه اي را که عکس قيچي دارد کليک کنيد. حالا مي توانيد با حرکت دادن تصوير آن سايت در کادر خودش (با استفاده از ماوس)، بخش دلخواه تان را در آن صفحه از سايت انتخاب کنيد. براي بزرگ يا کوچک کردن اندازه ي اجزاي صفحه (و نه کادر آن)، از دکمه هاي + و - سمت راست تصوير استفاده کنيد. وقتي همه چيز مطابق ميل تان بود، دکمه ي قيچي را يک بار ديگر کليک کنيد.

فهرست سايت هاي گلچين تان را رنگ و لعاب بدهيد

گام 8
با ساختن پوشه مي توانيد سر و سامان بهتري به سايت هاي گلچين شده بدهيد. براي درست کردن پوشه بايد در جايي خالي در بخش اصلي صفحه ي برنامه کليک راست بزنيد و گزينه ي Create Folder را انتخاب نماييد. با ساخته شدن پوشه بايد نامي مناسب روي آن بگذاريد و تصاوير سايت هاي مربوط به آن را با ماوس بکشيد و روي پوشه رها کنيد تا در آن جاي بگيرند. مثلاً مي توانيد پوشه اي به نام Movie بسازيد و سايت هاي سينمايي مورد علاقه ي خود را در آن نگه داريد. براي ديدن محتويات هر پوشه بايد روي آن کليک دوبل بزنيد.

فهرست سايت هاي گلچين تان را رنگ و لعاب بدهيد

منبع:صفر و يک، شماره 27.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image