جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
چگونه ديسک هاي ويدئويي و داده هاي Blu- ray بسازيم
-(1 Body) 
چگونه ديسک هاي ويدئويي و داده هاي Blu- ray بسازيم
Visitor 291
Category: دنياي فن آوري
استفاده از يکDVD از نوع Blu- ray با وجود 25 مگابايت ظرفيت (يا 50 گيگابايت در صورت استفاده از يک DVD دولايه) بر روي ديسکي که اندازه ديسک هاي معمولي، وقتي موضوع فضاي ذخيره سازي مطرح است، مسلماً يک گزينه ايده آل براي burning مقادير زيادي داده و اطلاعات بر روي ديسک ها محسوب مي شود و البته Blu- ray بهترين فرمت براي هر نوع ويدئويي با کيفيت بالا يا high – definition خواهد بود.
به طور طبيعي، وقتي صحبت از Blu- ray به ميان مي آيد، ما به مقدار معيني از سخت افزار نياز داريم که بديهي ترين اين سخت افزارها، خود ديسک هاي خالي Blu- ray و درايوي است که بتواند بر روي ديسک هاي Blu- ray بنويسد. براي ساخت ديسک هاي ويديوئي Blu- ray، شما همچنين به يک منبع ويديويي با کيفيت بالا نظير يک کمکوردر HD نياز داريد.
اگر به اندازه کافي خوش شانس باشيد و همه اين چيزها را در اختيار داشته باشيد، برنامه هاي متعددي وجود دارند که به شما اجازه مي دهند ديسک هاي ويديويي Blu- ray را ايجاد نماييد. در غير اين صورت، روش هاي متعددي براي Burn نمودن مقادير اندکي از ويدئو از نوع Blu- ray بر روي يک DVD استاندارد وجود دارد و ما بعداً به نشان خواهيم داد که چگونه مي توانيد اين کار را انجام دهيد؛ اما قبل از اين که اين کار را انجام دهيم در اين مقاله تمام چيزهايي را که بايد در مورد ايجاد ديسک هاي Blu- ray، چه براي داده ها و چه براي بخش ويدئويي بدانيد، شرح خواهيم داد.

گام اول
 

متأسفانه، ويندوز XP و ويندوز ويستا نمي توانند بدون استفاده از نرم افزارهاي اضافي بر روي ديسک هاي Blu-ray بنويسند. برابر گزارش ها، قابليت نوشتن بر روي ديسک هاي Blu- ray يکي از اين ويژگي هايي است که مايکروسافت در Service pack سال آينده به ويندوز ويستا اضافه خواهد کرد اما تا آن زمان، شما مجبور خواهيد بود از نرم افزارهاي ثالث براي اين کار استفاده نماييد. اگر خودتان يک درايو Blu- ray تهيه و نصب کرده ايد، ممکن است اين درايو به همراه برنامه کاربردي Disc Burning مخصوص به خود، عرضه شده باشد. در غير اين صورت اگر بر روي يک Media Suite سرمايه گذاري کرده باشيد، متوجه خواهيد شد که اين مجموعه ها به همراه يک نوع قابليت نوشتن بر روي ديسک هاي Blu- ray عرضه مي شوند اما اگر قصد داشته باشيد فقط ديسک هاي داده اي بسازيد و يا از مقادير زيادي از فايل ها بر روي Blu- ray نسخه پشتيبان تهيه نماييد، مي توانيد CD burner XP را که يک برنامه کاربردي رايگان است، نصب و از آن استفاده کنيد. ما کارمان را با CD burner XP آغاز مي کنيم؛ بنابراين آن را نصب و برنامه را راه اندازي کنيد. يک BD-R يا BD-RE خالي در درايو قرار دهيد، بر روي جايي که عنوان Data Disc دارد کليک و سپس بر روي OK کليک نماييد.

چگونه ديسک هاي ويدئويي و داده هاي Blu- ray بسازيم

گام دوم
 

اگر چندين ديسک درايو بر روي کامپيوترتان نصب شده است، اطمينان پيدا کنيد که درايو Blu- ray شما در نوار ابزاري که در وسط صفحه قرار گرفته است انتخاب شده باشد. اگر اين طور نبود، از پيکان رو به پايين براي انتخاب آن استفاده کنيد. صفحه اصلي CD Burner XP به چهار بخش تقسيم شده است. در قسمت هاي بالايي شما مي توانيد کامپيوترتان را براي يافتن فايل ها مرور کنيد. نيمه پاييني صفحه، نشان دهنده ديسک Blu- ray خالي شما است که مي توانيد فايل ها را در اين جا به آن اضافه کنيد. در اين مثال ما يک نسخه پشتيبان از مجموعه موسيقي خود ايجاد مي کنيم بنابراين در بخش سمت چپ صفحه به پوشه Music مي رويم، سپس در ستون سمت راست بالا و با کليک بر روي بالاترين آن، مجموعه متنابهي از پوشه هاي آلبوم را انتخاب مي کنيم، کليد شيفيت را پايين نگه مي داريم و آخرين مجموعه را انتخاب مي کنيم. بعد از آن، فايل هاي انتخاب شده را در پايين ترين ستون سمت راست Drag and Drop مي کنيم، و بر روي جايي که عنوان Disc دارد کليک مي کنيم و يک اسم را وارد مي نماييم. سپس به سادگي بر روي دکمه Burn کليک مي کنيم.

چگونه ديسک هاي ويدئويي و داده هاي Blu- ray بسازيم

گام سوم
 

جديدترين نسخه هاي برنامه Nero و Roxio EasyCreator مي توانند داده هاي خام را بر روي ديسک هاي Blu- ray بنويسند. شما همچنين مي توانيد از اين برنامه ها براي ساخت ديسک هاي ويدئويي Blu- ray استفاده کنيد اما هر دوي اين برنامه ها نياز به پرداخت مبلغي براي استفاده از تمام امکانات Burning ديسک هاي Blu-ray دارند. برنامه افزودني Blu- ray براي Nero هزينه اي معادل 4.99 پوند دارد و براي استفاده از اين ويژگي در Easy Creator بايد 14.99 پوند پرداخت کنيد. در اين مثال، ما قصد داريم با استفاده از Nero8 تعدادي فايل هاي ويديويي با کيفيت بالا را از يک کمکوردر HD بر روي يک ديسک Blu-ray بنويسيم. براي شروع کار، ديسک Blu- ray خالي خود را درون درايو قرار دهيد و به Start>All Programs>Nero>Nero Vision برويد و گزينه Make Blu-ray Disc>Blu –ray Video را انتخاب کنيد.

چگونه ديسک هاي ويدئويي و داده هاي Blu- ray بسازيم

گام چهارم
 

بسياري از کمکوردهاي HD امروزي، فايل ها را بر روي کارت هاي حافظه و ديسک هاي سخت ثبت مي کنند؛ بنابراين شما به سادگي مي توانيد فايل ها را به کامپيوترتان منتقل کنيد که اين کار معمولاً با اتصال کموردر از طريق USB و کشيدن و انداختن فايل هاي خام به يک پوشه مناسب بر روي ديسک سخت انجام مي پذيرد. وقتي کار انتقال فايل ها به اتمام رسيد. شما مي توانيد با کليک بر روي Add Vido Files از ستون سمت راست Nero فايل هاي خام را به داخل پروژه Blu- ray وارد کنيد و سپس ديسک سخت خود را براي يافتن فايل هاي ويديويي HD مرور کنيد. بعضي از کمکودرهاي HD که فايل ها را بر روي نوار يا ديسک ضبط مي کنند، ممکن است به اين نياز داشته باشند که شما ويدئو را از درون Nero Vision و در فرآيندي شبيه به فرآيندي که قبلاً توضيح داده شد Capture کنيد. براي شروع اين فرايند، بر روي Capture Vido در ستون نوار وظيفه سمت راست Nero کليک کنيد و دستوراتي را که بعد از آن مشاهده مي نماييد دنبال کنيد.

گام پنجم
 

وقتي تمام کليپ هاي ويديويي مورد نياز خود را وارد کرديد، مي توانيد آنها را ويرايش کنيد و بخش هاي ناخواسته را حذف و انتقال ها وافکت هاي مورد علاقه تان را اعمال نماييد و موسيقي را به ويدئوها بيفزاييد. بر روي Make Movie در ستون وظيفه سمت راست Nero Vision کليک کنيد. ما در مورد اين بخش از فرايند کار وارد جزييات بيش تري نمي شويم. اما ايده اصلي در اين جا کشيدن و انداختن کليپ هاي انتخابي به داخل story borad که در پايين صفحه نمايش قرار گرفته و سپس هاي لايت يک کليپ خاص و استفاده از ابزاري که زير پنجره پيش نمايش (Preview) واقع شده و سپس اعمال کات ها است. شما همچنين مي توانيد از برگه هاي Asset box (بالا سمت راست) براي افزودن افکت ها، متن و انتقال ها استفاده کنيد. وقتي کارتان به اتمام رسيد بر روي Next کليک کنيد.

چگونه ديسک هاي ويدئويي و داده هاي Blu- ray بسازيم

چگونه ديسک هاي ويدئويي و داده هاي Blu- ray بسازيم

گام ششم
 

در صفحه ايجاد و ساخت ديسک، اگر قصد داريد Chapter point ها را نيز اضافه کنيد بر روي Create Chapters کليک کنيد. در غير اين صورت، تنظيمات پيش فرض خوب هستند. براي طراحي Menu Screen خود بر روي Next کليک کنيد. وقتي از نتيجه کارتان راضي شديد، بر روي Next کليک کنيد و از ابزار Preview براي مشاهده ظاهر ديسک و چگونگي کارکرد آن در پخش کننده Blu-ray استفاده کنيد. اگر Nero تمام کليپ هاي اصلي شما را به همراه کليپ هاي ويرايش شده به پروژه اضافه کرده بود، دوبار بر روي Back کليک کنيد و کليپ هاي منفرد را از پنجره Content حذف کنيد، دوبار بر روي Next کليک کنيد تا به صفحه پيش نمايش برگرديد و ديسک تان را مجدداً چک کنيد. وقتي کارتان به اتمام رسيد، بر روي Next کليک نماييد. جزييات مربوط به خلاصه پروژه تان را چک کنيد و بر روي Burn که در پايين و سمت راست قرار گرفته کليک کنيد.

چگونه ديسک هاي ويدئويي و داده هاي Blu- ray بسازيم

منبع: بزرگراه رايانه 127
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image