جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
چگونه يک دي وي دي ويدئوي High Definition بسازيم
-(1 Body) 
چگونه يک دي وي دي ويدئوي High Definition بسازيم
Visitor 1457
Category: دنياي فن آوري
حرکت به سمت ويدئوي با کيفيت بالا High definition با شتاب در حال انجام است و در حالي که هزينه پخش کننده هاي blu- ray به تدريج در حال کاهش يافتن است، سخت افزار مورد نياز براي ساخت محتوا هنوز هم کمي گران است. در واقع، يک رايتر ديسک blu-ray براي استفاده از مزاياي HD الزامي نيست بلکه يک DVD burner استاندارد براي اين کار کفايت مي کند.
بسته به اين که چگونه قصد داريد ديسک هاي ويدئويي HD خود را تماشا کنيد، ممکن است فقط به burn يک DVD داده اي ساده نياز داشته باشد. به عنوان مثال اگر چند فايل ويدئويي با کيفيت بالا از يک کمکوردر HD در اختيار داشته باشيد و بخواهيد آنها را بر روي يک پي سي ديگر يا يک Playstaion3 تماشا کنيد. فايل هاي ويدئويي HD به راحتي مي توانند به شکل داده هاي خام بر روي يک DVD قابل نوشتن نوشته شوند و مستقيماً از روي ديسک نمايش داده شوند.
اما درست همانطور که CD ها مي توانند براي ساخت mini DVD ها مورد استفاده قرار گيرند، DVD ها نيز مي توانند براي ساخت ديسک هاي ويديويي mini Blu- ray که مي توانند بر روي کامپيوترهاي سازگار و پخش کننده هاي Blu- ray پخش شوند، استفاده شوند. در اين مقاله ما ابزاري را که براي شروع کار به آنها نياز خواهيد داشت، به شما نشان مي دهيم.

قدم اول
 

در اين مقاله ما قصد داريم با Roxio Creator که قيمتي در حدود 50 دلار دارد و از طريق سايت www.roxio.com در دسترس است. کار کنيم، اما گزينه هاي مشابهي نيز در Nero و ساير ابزارها disk-burning وجود دارد Create Suite شامل My DVD- Express است که مي توان از طريق اجراي برنامه اصلي و انتخاب گزينه Create DVD از صفحه اصلي و سپس اطمينان يافتن از اين که گزينه DVD از منويي که در بالاي صفحه نمايش قرار گرفته انتخاب شده است به آن دسترسي پيدا کرد. اين مجموعه همچنين شامل Roxio My DVD است که يک نسخه پيشرفته تر از فرآيند همين برنامه است که به شما اجازه مي دهد کنترل بيش تري بر فرآيند ساخت داشته باشيد. ما قصد داريم از My DVD استفاده کنيم اما بسياري از دستورالعمل هايي که در اين جا ارائه مي شوند به نسخه Express اين نرم افزار نيز قابل اعمال است.

چگونه يک دي وي دي ويدئوي High Definition بسازيم

قدم دوم
 

Roxio My DVD را از منوي Start راه اندازي و يکي از گزينه هاي پروژه AVCHD را که در انتهاي ليست وجود دارد، چه با يک DVD with menus و يا بدون آن انتخاب کنيد. بر روي OK کليک کنيد و سپس از منوي Disk size در انتهاي صفحه براي مشخص نمودن نوع ديسکي که مورد استفاده قرار خواهد گرفت، 4.7 گيگابايت براي DVD استاندارد تک لايه يا 8.5 گيگابايت براي ديسک دولايه استفاده کنيد، از منوي Quality که در سمت راست قرار دارد، High Quality را انتخاب کنيد و به خاطر داشته باشيد که انتخاب اين گزينه به شما اجازه مي دهد در حدود 40 دقيقه ويدئو را به يک ديسک تک لايه اضافه کنيد. بر روي لينک Add New Movie در ستون Menu Tasks در سمت چپ صفحه کليک کنيد يا Capture/Import را براي انتقال مستقيم از يک کمکوردر HD انتخاب کنيد.

چگونه يک دي وي دي ويدئوي High Definition بسازيم

قدم سوم
 

يک يا چند تا از فايل هاي ويدئويي با کيفيت بالا را براي اضافه کردن به پروژه انتخاب و بر روي دکمه Add کليک کنيد. در بسياري از نمونه ها، اين کار براي تبديل ويدئوهاي انتخاب شده به فرمت قابل ويرايش مورد نياز است بنابراين اگر پيامي در پنجره مشاهده کرديد Yes را انتخاب کنيد. اسمي براي فايل تبديل شده انتخاب و براي ادامه، بر روي Save کليک کنيد و زماني که فرآيند تبديل به اتمام رسيد بر روي Done کليک نماييد. فرمت اصلي منوي ديسک را مي توانيد با تغيير متن عنوان (title) سايز فونت و style آن عوض کنيد. بر روي نت هاي موسيقي به منظور انتخاب يک track صوتي براي پخش در پس زمينه در هنگامي که منوي ديسک نمايش داده مي شود، کليک کنيد. دکمه Preview مي تواند براي چک کردن چگونگي کارکرد ديسک مورد استفاده قرار گيرد.

چگونه يک دي وي دي ويدئوي High Definition بسازيم

قدم چهارم
 

تم منو را مي توانيد با استفاده از لينک هايي که در پانل Edit در سمت چپ صفحه وجود دارد تغيير دهيد. کليک بر روي Change Menu Style امکان انتخاب از يک menu template يا دانلود ساير الگوها را فراهم مي کند در حالي که لينک Change Menu Background مي تواند براي انتخاب يک تصوير يا فايل ويديويي به جاي آن مورد استفاده قرار گيرد. وقتي که از نتيجه کارتان راضي شديد، بر روي دکمه Burn در نوار ابزار کليک کنيد تا اشکالات احتمالي هاي لايت شوند وقتي اين اشکالات برطرف شدند DVD burner خود را از منوي کشويي که ظاهر مي شود انتخاب کنيد، يک ليبل براي ديسک وارد کنيد و سپس بر روي Burn کليک کنيد به جاي اين کار مي توانيد با ساخت يک ISO براي ايجاد چندين کپي از ديسک، کارتان را تسهيل کنيد.

چگونه يک دي وي دي ويدئوي High Definition بسازيم

قدم پنجم
 

به منظور استفاده از يک روش سريع تر براي تبديل ويدئوهاي High Defintion به DVD، نگاهي به Convert X to DVD که يک نسخه آزمايشي است که به ديسک اين مقاله اضافه شده و نسخه کامل آن را مي توانيد با قيمتي در حدود 35 پوند از www.vso-software.fr تهيه کنيد بيندازيد. اين برنامه را اجرا کنيد و قبل از انتخاب فايل هايي که بايد در پروژه منظور شوند بر روي File>Add video files کليک کنيد. براي انتخاب اين که Chapterهاي پر استفاده چگونه بايد ايجاد شوند، بر روي Settings>Chapters کليک کنيد و براي پيکربندي ساير گزينه هاي ديسک از ساير برگه ها استفاده کنيد. براي ذخيره نمودن تغييرات بر روي OK کليک کنيد و سپس براي شروع ساخت ديسک بر روي Convert کليک نماييد. اگر يک ديسک مناسب در داخل درايو قرار داده نشده باشد، وقتي منوهاي ويدئو و ديسک به فرمت مورد نياز تبديل شدند از شما خواسته مي شود يک ديسک در داخل درايو قرار دهيد.

چگونه يک دي وي دي ويدئوي High Definition بسازيم

قدم ششم
 

يکي ديگر از گزينه ها، ساخت يک ديسک داده اي دربردارنده يک فايل ويدئويي HD است. بسياري از پخش کننده هاي DVD از قابليت پخش ديسک هايي که شامل فايل هاي MPEG يا DivX خام هستند، برخوردارند بنابراين بعضي از پخش کننده هاي Blu-ray مي توانند به فايل هاي ويدئويي HD خام که بر روي ديسک کپي شده اند، دسترسي پيدا کنند. اين کار را مي توان با بسياري از ابزار burning انجام داد اما شما مي توانيد يک کپي از Deepburner را در ديسک کاور اين مقاله پيدا کنيد. برنامه را اجرا کنيد، گزينه Create data CD/DVD را انتخاب و بر روي Next کليک کنيد. به پوشه اي که در بردارنده فايل هاي ويديويي HD است برويد، فايل ها را به ستون data disk بکشيد و بر روي دکمه نوار ابزار Burn Disk (دکمه هفتم از چپ) کليک کنيد. يک ديسک خالي در درايو قرار دهيد و براي ايجاد DVD خود بر روي Burn کليک کنيد.

چگونه يک دي وي دي ويدئوي High Definition بسازيم

منبع: بزرگراه رايانه 127
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image