جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ساخت آلبوم عکس ديجيتال، بر روي CD
-(0 Body) 
ساخت آلبوم عکس ديجيتال، بر روي CD
Visitor 360
Category: دنياي فن آوري
در حالي که ما اساساً از ديسک هاي فشرده براي گوش دادن به موسيقي استفاده مي کنيم روش هاي زياد ديگري وجود دارد که شما مي توانيد مجموعه اي از CD هاي خام را به چيزي سرگرم کننده تبديل کنيد. يکي از اين راه ها مي تواند پر کردن CD با عکس هاي ديجيتال مورد علاقه تان باشد، چيزي که قبلاً تنها يک ديسک پلاستيکي يا چند فايل بر روي آن بود، ناگهان به يک قطعه ارزشمند از لحظات شاد شما و روشي عالي براي به اشتراک گذاشتن آنها با دوستان و ساير اعضاي خانواده تان تبديل مي شود.

قدم اول
 

ساده ترين راه براي ذخيره کردن عکس ها بر روي يک CD اين است که مثل هر نوع فايل ديگري با آنها رفتار کنيم. عکس هايي را که نياز داريد انتخاب کنيد، Sent to را انتخاب و بر روي CD/DVD writer خود کليک کنيد. CD هاي داده اي ما در اين مقاله ازجزييات بيش تري برخوردار هستند. ويندوز XP و ويستا ميان برهاي مخصوص به عکس را براي کمک به burn عکس هاي شما فراهم مي کنند. پوشه My pictures را در ويندوز XP باز کنيد. پس از انجام اين کار بايد Copy to CD را مشاهده کنيد؛ اگر آن را نديديد، بر روي View>Explorer bar کليک و تيک کنار آيتم هايي که داراي تيک هستند را برداريد. به همين شکل Photo Gallery، ويندوز ويستا( Start>All programs>Windows photo Gallery ) داراي يک دکمه Burn ساده در نوار ابزار فوقاني است که پوشه ها و فايل هاي منتخب را بر روي ديسک Burn مي کند. استفاده از اين ها بسيار ساده است و به سرعت صورت مي گيرد اما شما نمي توانيد هيچ گونه تزييناتي به آن اضافه کنيد: نه اسلايدشو، نه thumbnail و نه هيچ نوع حواشي اضافي ديگر، فقط عکس هاي خام بر روي ديسک. براي اين که امکانات بيش تري را در اختيار داشته باشيم مجبوريم در جاي ديگري به دنبال آن بگرديم.

قدم دوم
 

قدم بعدي در Burn کردن بر روي CD به Windows Media Player 11 مربوط مي شود که قابليت هاي ساده اسلايدشو را به اين کار اضافه مي کند. Windows Media Player 11 به همراه ويندوز ويستا و به صورت توکار ارائه مي شود اما کاربران ويندوز XP ممکن است از طريق آدرس www. Microsoft.com/windows/windowsmedia default.aspx/11/player و به طور رايگان نياز به ارتقا به آن داشته باشند. Media Player را اجرا کنيد:
(start>All Program>Windows Media Player)، بر روي سربرگ Library کليک کنيد، به Library>All Pictures برويد و عکس هايي را که مي خواهيد استفاده کنيد انتخاب نماييد. اگر آن ها را مشاهده نکرديد، جاي عکس ها را مشخص کنيد و آنها را به صفحه Library بکشيد. بر روي برگه Burn کليک کنيد، عکس ها را انتخاب نماييد و سپس آنها را به ليست Burn سمت چپ بکشيد. بر روي دکمه Burn List که در بالاي ليست عکس هاي انتخاب شده قرار دارد کليک کنيد، Rename Playlist را انتخاب کنيد و يک نام مناسب و تشريحي مثل Summer Holiday 2008 براي عکس هاي تان انتخاب کنيد. تا زماني که CD/DVD writer تان را در ليست مشاهده کنيد به کليک کردن بر روي Next Drive ادامه دهيد و سپس يک CD خالي در داخل درايو قرار دهيد و بر روي Start Brun کليک کنيد. Media Player سپس يک گزارش وضعيت به شما نشان مي دهد تا بتوانيد روند Burn شدن عکس ها را مشاهده کنيد.

ساخت آلبوم عکس ديجيتال، بر روي CD

قدم سوم
 

اگر شما به burn کردن چندين کپي از ديسک نياز داريد، ديسک قبلي را از درايو خارج کنيد، يک CD خالي جديد داخل آن قرار دهيد و دوباره بر روي دکمه start Burn کليک کنيد. اين کار را هرچند بار که نياز داريد تکرار کنيد. وقتي کارتان به اتمام رسيد Windows Media Player را ببنديد، سپس با استفاده از Explorer، يکي از ديسک هاي خود را مرور کنيد. شما يک پوشه Pictures و فايلي که داراي اسمي که قبلاً براي آن انتخاب کرده بوديد، يعني Summer Holiday 2008 را خواهيد ديد. اين فايل، يک ليست پخش Windows Media است، بنابراين دبل کليک بر روي آن باعث باز شدن Windows Media Player خواهد شد و يک اسلايدشو متشکل از عکس هاي شما را راه اندازي خواهد کرد. اين، بسيار بهتر از يک ديسک ساده از عکس هاي JPEG ي که قبلاً ايجاد کرده بوديم، است اما هنوز بسيار ابتدايي است. با مقداري کمک، ما مي توانيم به نتايج تأثيرگذارتري دست پيدا کنيم.

قدم چهارم
 

Ashampoo Photo Commander 6 را نصب کنيد. اين برنامه کاربردي به شما کمک مي کند عکس ها را مشاهده و ويرايش کنيد اما نکته جالب توجه در اين برنامه ابزار موجود در آن است، برنامه را اجرا کنيد. بر روي Create کليک کنيد و گزينه HTML Album را انتخاب نماييد و يا بر روي Tools>Create Web photo Album کليک کنيد. پنجره Help را در صورتي که نمايش داده شده است انتخاب کنيد. بر روي Add Files کليک و عکس هايي را که مي خواهيد بر روي slideshow CD نمايش داده شوند انتخاب کنيد. بر روي Next کليک کنيد و در جعبه برنامه Filename يک نام کوتاه براي آلبوم تان تايپ کنيد، به طور پيش فرض، برنامه تصاوير بندانگشتي نسبتاً بزرگ 320× 240 پيکسلي را ايجاد مي کند اما در صورت نياز، مي توانيد سايز ديگري را انتخاب کنيد192256x2 پيکسل براي عکس ها مناسب به نظر مي رسد و شما مي توانيد تعداد عکس هاي بيش تري را در صفحه جاي دهيد.

ساخت آلبوم عکس ديجيتال، بر روي CD

قدم پنجم
 

اين برنامه به طور نرمال عکس ها را فقط بدون هيچ گونه جزيياتي به شما نشان مي دهد اما اگر فايل ها داراي اسم هاي تشريحي هم باشند ممکن است بخواهيد اين اسامي را نيز در آن بگنجانيد. براي اين کار جعبه Show file name را تيک بزنيد. يک عنوان براي آلبوم انتخاب کنيد.Asampoo Photo Commander به طور پيش فرض، اسلايدشو را در پوشه Documents کامپيوتر شما ذخيره مي کند. اگر اين کار را انجام دهيد فايل ها با هر چيز ديگري که در آن جا ذخيره شده است تلفيق مي شوند بنابراين ما توصيه مي کنيم يک پوشه جديد به نام Album در انتهاي مسير دايرکتوري ايجاد کنيد. با انجام اين کار، مسير ذخيره اسلايدشو چيزي شبيه به Users/Username\Documents\Album\ خواهد بود تنظيمات ديگري نيز وجود دارد که ما توصيه مي کنيم آنها را قبول کنيد اگرچه شما هميشه مي توانيد آنها را تغيير دهيد.

قدم ششم
 

يک بار بر روي Next کليک کنيد تا بتوانيد آلبوم تان را ست آپ کنيد. با انجام اين کار، Ashampoo اسلايدشوي شما را بر روي درايو خانگي تان ذخيره مي کند. Explorer را اجرا کنيد، به Documents\Ablum يا هر پوشه ديگري که مشخص کرده ايد برويد و بر روي فايل html.My Photos.1 دبل کليک کنيد. اگر همه چيز به درستي پيش رفته باشد، شما عنواني را که براي گالري تان انتخاب کرده بوديد و Thumbnail هاي عکس هاي تان را مشاهده خواهيد کرد کليک بر روي هريک از اين ها، نسخه full- size آن را نمايش خواهد داد. اگر شما اين طرح را دوست نداريد يا با مشکلات ديگري مواجه شده ايد، پنجره را ببنديد، فايل هاي آلبوم را حذف کنيد و کار را دوباره آغاز کنيد. اما اگر از نتايج حاصله راضي بوديد، آنها را درست مثل هر نوع فايل ديگري بر روي CD رايت کنيد. براي اين کار، همه آنها را انتخاب کنيد، بر روي آن کليک راست کنيد، گزينه Sent TO را انتخاب و CD/DVD writer خود را انتخاب نماييد.

ساخت آلبوم عکس ديجيتال، بر روي CD

منبع:بزرگراه رايانه 127
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image