جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
با استفاده از Live Photo Gallery عکس تان را ويرايش و سازمان دهي کنيد
-(0 Body) 
با استفاده از Live Photo Gallery عکس تان را ويرايش و سازمان دهي کنيد
Visitor 457
Category: دنياي فن آوري
به واسطه فراگير شدن دوربين هاي ديجيتالي ارزان قيمت و ظرفيت همواره رو به رشد ديسک هاي سخت پي سي ها، امروزه بسياري از کامپيوترهاي خانگي براي ذخيره کردن عکس هاي ديجيتالي مورد استفاده قرار مي گيرند. مديريت مجموعه هاي بزرگ عکس ها مي تواند بسيار دشوار باشد اما Windows live Photo Gallery شامل ابزاري براي بهينه سازي عکس ها و تصاوير و همچنين فيلتر و مرتب نمودن آنها است به شکلي که مرور و دسترسي به کتابخانه عکس ها بيش از پيش ساده شده است.

قدم اول
 

اولين باري که Windows Live Photo Gallery را اجرا کنيد. پيامي ظاهر مي شود که از شما سوال مي کند آيا از اين برنامه بايد به عنوان نمايشگر پيش فرض فايل هاي تصويري خاص استفاده شود يا خير. بر روي Yes يا No کليک و اطمينان پيدا کنيد که جعبه اي که عنوان Don't show me this again for these file types دارد تيک زده شده باشد. برنامه بطور اتوماتيک عکس ها و فايل هاي ويدئويي ذخيره شده بر روي پوشه هاي پيش فرض را تشخيص مي دهد اما شما مي توانيد با کليک بر روي دکمه File و سپس Inclue a folder in the gallery قبل از انتخاب پوشه مورد نظر مکان هاي ديگري را نيز اضافه کنيد. شما سپس مي توانيد با استفاده از ساختار درختي شبيه به Explorer که در سمت چپ بالاي پنجره برنامه قرار دارد به پوشه ها دسترسي پيدا کنيد.

 با استفاده از Live Photo Gallery عکس تان را ويرايش و سازمان دهي کنيد

قدم دوم
 

درست مثل ساير برنامه هايي که به عنوان بخشي از Windows live Essentials ارائه مي شوند، وقتي به حساب Windows live وارد مي شود، گزينه هاي اضافي ديگري نيز در دسترس شما قرار مي گيرد. بنابراين بر روي دکمه Sign In در گوشه سمت راست بالاي صفحه قرار گرفته کليک کنيد و آدرس ايميل و کلمه عبورتان را وارد نماييد.
شما مي توانيد برچسب ها (tags) را به منظور سازمان دهي ساده و يافتن فايل هاي تصويري، اضافه کنيد. کار را با کليک بر روي نوار ابزار Info، به منظور نمايش ستون اطلاعات که در سمت راست صفحه قرار گرفته، آغاز کنيد. يک عکس را انتخاب و سپس قبل از تايپ واژه هاي اختصاص يافته به آن عکس، بر روي Add descriptive tags کليک کنيد. اين برچسب ها بعداً از ليستي که در سمت چپ صفحه قرار دارند قابل دسترسي هستند و مي توانند براي مرتب کردن سريع عکس هايي که در يک حوزه خاص قرار مي گيرند مورد استفاده واقع شوند.

 با استفاده از Live Photo Gallery عکس تان را ويرايش و سازمان دهي کنيد

قدم سوم
 

گذشته از بکارگيري کليد واژه ها براي برچسب زدن عکس ها، شما همچنين مي توانيد افراد را در عکس ها برچسب بزنيد. در ستون اطلاعات (Information)، در قسمت بالا به دنبال بخش People tags بگرديد. بر روي ورودي Add people tags کليک کنيد تا ليستي از تماس هاي شما نمايش داده شود. بر روي يکي از آنها کليک کنيد و از نام آن به عنوان يک برچسب براي عکس يا عکس هاي انتخابي استفاده کنيد. اگر يک People tage به طور اتفاقي اضافه شده باشد شما با کليک کردن بر روي صليب کوچکي که در کنار برچسب قرار گرفته آن را از روي عکس حذف کنيد. شما مي توانيد همه عکس هاي خود را با کليک بر روي برچسب That's me برچسب بزنيد. از بخش Caption براي اضافه کردن يک توضيح مفيد و مناسب به يک عکس استفاده کنيد.

 با استفاده از Live Photo Gallery عکس تان را ويرايش و سازمان دهي کنيد

قدم چهارم
 

بر روي يک عکس در گالري، دوبار کليک کنيد تا يک نسخه بزرگ تر از آن نمايش داده شود. Control هايي که در انتهاي صفحه قرار گرفته اند مي توانند براي مرور عکس ها، شروع يک اسلايدشو و زوم مورد استفاده قرار گيرند. گزينه هاي ويرايش عکس بايد در ستون سمت راست صفحه قابل رويت باشند. اگر آنها ظاهر نشدند. بر روي دکمه Fix در نوار ابزار کليک کنيد. استفاده از اين ابزار ساده است و تغييرات را مي توانيد با کشيدن اسلايدرها و کليک بر روي دکمه Apply به انجام برسانيد. اگر نظر خود را در مورد برخي از ويرايش ها عوض کرديد، بر روي دکمه Revert که در انتهاي سمت راست ستون قرار گرفته براي بارگذاري دوباره تصوير اصلي کليک کنيد.

 با استفاده از Live Photo Gallery عکس تان را ويرايش و سازمان دهي کنيد

قدم پنجم
 

چه در گالري اصلي و مشغول تماشاي thumbnail عکس ها باشيد و چه در حال مشاهده يک نسخه با سايز کامل از يک عکس باشيد، عکس ها مي توانند به سادگي و به شکل آن لاين به windows Live منتشر شوند. يک يا بيش از يکي از عکس ها را انتخاب و بر روي دکمه Publish در نوار ابزار کليک کنيد. براي آپ لود به windows Live، گزينه Online album را انتخاب کنيد. سپس يک اسم براي آلبوم انتخاب کنيد و از منوي کشويي براي انتخاب کسي که مي تواند به آن دسترسي پيدا کنيد (کاربران منفرد يا Everyone را انتخاب کنيد) و سايزي که عکس بايد نمايش داده شود استفاده کنيد. براي ايجاد آلبوم بر روي Publish کليک کنيد. شما همچنين مي توانيد با استفاده از همين روش، عکس هايي را به آلبوم هايي موجود اضافه کنيد. Windows Live Photo Gallery همچنين مي تواند براي انتشار عکس ها به Flickr مورد استفاده قرار گيرد.

 با استفاده از Live Photo Gallery عکس تان را ويرايش و سازمان دهي کنيد

قدم ششم
 

Windows live Photo Gallery مي تواند براي بخيه زدن عکس هايي که با هم همپوشاني دارند مورد استفاده قرار گيرد تا به اين وسيله يک تصوير پانوراميک صفحه عريض ايجاد شود. همه عکس هايي را که مي خواهيد از آن ها استفاده کنيد انتخاب نماييد. بر روي دکمه Make در نوار ابزار کليک و Create panoramic photo را انتخاب کنيد. برنامه به طور اتوماتيک روشي را که عکس ها بايد در کنار هم قرار گيرند مشخص مي کند و يک فايل ترکيبي بزرگ ايجاد مي کند. شما مي توانيد عکس نهايي را براي رسيدن به بهترين نتيجه، برش دهيد. شما همچنين مي توانيد از منوي Make براي استفاده از عکس ها در پست هاي وبلاگ، burn نمودن عکس ها بر روي يک CD و ارسال عکس ها به Windows Live Movie Maker براي ايجاد يک اسلايد شوي ويدئويي بهره برداري نماييد.

 با استفاده از Live Photo Gallery عکس تان را ويرايش و سازمان دهي کنيد

منبع:بزرگراه رايانه 127
Add Comments
Name:
Email:  
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image