جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
راهنماي نصب windows7
-(2 Body) 
راهنماي نصب windows7
Visitor 430
Category: دنياي فن آوري
از پي سي خود نسخه پشتيبان تهيه کنيد
قبل از شروع نصب يک سيستم عامل جديد، تهيه نسخه پشتيبان از اسناد و فايل هاي رسانه اي کار ضروري و حياتي است. اگر چه ما يک نصب کاملاً پاک را به منظور به حداقل رساندن گرفتاري ها و به حداکثر رساندن کارايي سيستم عامل پيشنهاد مي کنيم. ايمن ترين و ساده ترين روش انجام اين کار، خريد يک ديسک سخت و جايگزين کردن آن با ديسک قديمي است. با وجود ديسک هاي سخت 1 ترابايتي که قيمتي حدود 100 دلار دارند، ارتقاي فضاي ذخيره سازي کار راحت و آسان است و استفاده از يک درايو نو براي نصب سيستم عامل جديد، بدين معنا است که از تمام فايل هاي شما نسخه پشتيبان تهيه شده است: کافي است وقتي فرآيند نصب سيستم عامل جديد بر روي ديسک سخت به پايان رسيد، ديسک قديمي را به کامپيوتر متصل کنيد و هرچيزي را که نياز داريد به ديسک جديد منتقل کنيد اگر به تازگي يک ديسک جديد خريده ايد و يا قصد پول خرج کردن نداريد، بايد اطمينان حاصل کنيد که از فايل هاي مورد نيازتان بر روي يک پارتيشن متفاوت در درايو فيزيکي نسخه پشتيبان گرفته ايد. مهم ترين جايي که بايد به دنبال فايل هاي مهم بگرديد، دايرکتوري User profile است که در بردارنده اسناد، دسک تاپ، عکس ها و پوشه داده هاي برنامه هاي کاربردي Application Data است. ما عموماً توصيه مي کنيم از کل مسير <c:/users>your username نسخه پشتيبان بگيريد. به خاطر بسپاريد که داده هاي برنامه اي يا پروفايل هاي ذخيره شده در بازي ها را از پوشه Progrma folder خود نيز در نسخه پشتيبان منظور کنيد و مطمئن شويد که هر دايرکتوري مهم ديگري که بر روي ديسک سخت ايجاد کرده ايد و خارج از چارچوب اين مسير استاندارد قرار مي گيرد (مثل c:/downloads) را نيز در نسخه پشتيبان بگنجانيد.
Installer را اجرا کنيد
مايکروسافت، فرآيند نصب windows7 را در مقايسه با تمام سيستم عامل هاي قبلي، ساده تر کرده است. کافي است DVD را در جاي خود قرار دهيد و سيستم خود را از نو راه اندازي کنيد. در جايي هنگام بوت شدن کامپيوتر، شما با گزينه Press any key to boot form CD/DVD يا چيزي مثل اين روبرو مي شويد؛ اين کار را انجام دهيد (اگر اين گزينه را مشاهده نکرديد به BIOS سيستم برويد و گزينه بوت شدن کامپيوتر از طريق DVD را به عنوان گزينه پيش فرض انخاب کنيد). ويندزو براي يک لحظه فايل ها را از ديسک سخت بارگذاري مي کند و سپس Installer اجرا مي شود. زبان مورد نظر خود را انتخاب کنيد، سپس بر روي Install Now کليک نماييد. پيغام مجوزدهي ويندوز را قبول کنيد و گزينه نصب Custom را انتخاب نماييد. حالا، پارتيشني را که مي خواهيد ويندزو بر روي آن نصب شود انتخاب کنيد (اگر ويندوز را بر روي يک درايو جديد نصب مي کنيد، ممکن است نياز به ايجاد يک پارتيشن داشته باشيد. شما مي توانيد اين کار را با فشردن دکمه New انجام دهيد). اگر ويندوز را بر روي درايو قديمي تان نصب مي کنيد قبل از نصب Windows بهتر است آن را براي از بين رفتن بقاياي سيستم عامل قديم فرمت کنيد. البته به خاطر بسپاريد که فرمت کردن درايو باعث از بين رفتن دائمي تمام داده هاي ذخيره شده بر روي آن مي شود. پس مطمئن شويد از همه چيز نسخه پشتيبان گرفته باشيد. اين جا، نقطه اي بي بازگشت است. اين ها، همه چيزي است که ويندوز به دانستن آنها نياز دارد، پس در مدتي که سيستم عامل جديدتان نصب مي شود براي خودتان يک ساندويچ درست کنيد و راحت باشيد.

راهنماي نصب windows7

اتمام نصب
وقتي فرآيند نصب به پايان رسيد، از شما خواسته مي شود نام کاربري و اسم کامپيوتر را وارد کنيد ما معمولاً توصيه مي کنيم از يک اسم خلاقانه به جز PC يا Laptop براي کامپيوتر خود استفاده کنيد تا اقدامات مربوط به شبکه سازي ساده تر انجام شود. شما با گزينه اي براي ايجاد يک کلمه عبور براي حساب کاربري تان مواجه مي شويد. اما مي توانيد از اين مرحله بگذريد. سپس از شما خواسته مي شود کليد فعال سازي ويندوز را وارد کنيد که باز هم مي توانيد از اين مرحله صرف نظر کنيد زيرا Windows7 تا 30 روز بدون وارد کردن کليد فعال سازي کار مي کند، در مرحله بعدي از شما خواسته مي شود گزينه به روز رساني را انتخاب کنيد، توصيه ما، انتخاب گزينه use recoomended settings است. ساعت را تنظيم کنيد و منطقه زماني را هم انتخاب نماييد حالا شما آماده استفاده از سيستم عامل جديد خود هستيد.

راهنماي نصب windows7

راهنماي بعد از نصب: درايورها را نصب کنيد
Windows Update به طور اتوماتيک درايوهاي مورد نياز سيستم شما را نصب مي کند اما اين بدان معنا نيست که شما هيچ گاه نياز به دانلود و نصب دستي درايوها نداريد. ما توصيه مي کنيم کار را با نصب درايورهاي چيپ ست/ NIC مادربرد آغاز کنيد. همچنين، نصب دستي جديدترين درايورهاي کارت گرافيکي نيز ايده خوبي است که نتايج مطلوبي در پي خواهد داشت. اگر چه Windows Update احتمالاً درايو مورد نياز GPU شما را پيدا خواهد کرد، شايد نتواند جديدترين نسخه آن را نصب کند. از درايورهاي Windows7، هرگاه که در دسترس بودند استفاده کنيد اما اگر درايور خاصي نصب نشد، اين شانس را داريد که از درايورهاي ويندوز ويستا برروي Windows7 استفاده کنيد.

راهنماي نصب windows7

User Account Control Settings را پيکره بندي کنيد
در ويندوز ويستا، يکي از اولين کارهايي که مجبور بوديد انجام دهيد، غيرفعال کردن UAC بود تا از ظهور پيغام هاي Do You Want To Install This جلوگيري کنيد. خوشبختانه، مايکروسافت تنظيمات پيش فرض UAC را در windows7 تغيير داده است. حالا، تعادل بسيار خوبي بين حفظ امنيت شما باحداقل دردسر، و ظاهر شدن هشدارها آن هم فقط در زماني که برنامه ها سعي مي کنند نرم افزاري را بر روي سيستم نصب کنند يا تنظيمات شما را تغيير دهند برقرار شده است. اگر به دنبال يک سطح بالاتر از امنيت هستند مي توانيد UAC Manager را که تحت عنوان Security در Control Panel قرار دارد باز کنيد و UAC را به بالاترين سطح آن برسانيد که اين کار مشابه حالت ويستا است و تقريباً براي هر کاري يک پيغام هشدار نمايش مي دهد.شما مي توانيد با رساندن تنظيمات UAC به حالت حداقل، اين هشدارها را کاملاً غيرفعال کنيد.

راهنماي نصب windows7

داده هاي خود را بازيابي کنيد
اگر به توصيه هاي ما عمل کرده باشيد و يک نصب پاک و جديد را انجام داده باشيد، همه کاري که بايد براي بازيابي داده ها بکنيد اتصال HDD قديمي به يک درگاه ثانويه SATA و انتقال تمام فايل هاي قديمي است. کل داده هاي مهمي را که قبلاً اشاره کرده بوديم کپي کنيد، اما مطمئن شويد که فقط دايرکتوري user profile قديمي تان را بر روي پروفايل جديد کپي نکنيد. به جاي اين کار، تمام اسناد و رسانه هاي مورد نياز خود را منتقل کنيد و فراموش نکنيد که فايل هاي مهم را از پوشه APP data که معمولاً شامل پروفايل هاي مرورگر و داده هاي Outlook مي شود نيز منظور کنيد.
منبع:بزرگراه رايانه 127
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image