جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
چگونه با Windiws7، يک شبکه خانگي راه اندازي کنيم (1)
-(1 Body) 
چگونه با Windiws7، يک شبکه خانگي راه اندازي کنيم (1)
Visitor 184
Category: دنياي فن آوري
Windows7 کار راه اندازي يک شبکه و به اشتراک گذاشتن فايل ها، چاپگرها و ساير منابع در بين کامپيوترهاي شما را بيش از هر زمان ديگري آسان نموده است. با اينحال، تفاوتهاي مهمي مابين شبکه سازي در Windows7 و شبکه سازي در هر دو سيستم ويندوز ويستا يا XP وجود دارد. ما در اين مقاله شما را در مسير فرايند راه اندازي يک شبکه کابلي ابتدايي با استفاده از Windows7 همراهي خواهيم کرد. سپس نگاه نزديک تري به ويژگي هاي جديد شبکه سازي Windows7 خواهيم انداخت و همچنين نحوه اضافه کردن يک ابزار بي سيم نظير يک لب تاپ به شبکه و يا نحوه استفاده از کامپيوتر window7 شما در يک شبکه در کنار کامپيوترهاي ديگري که از ويندوز ويستا يا XP بهره مي گيرند را بررسي خواهيم کرد. براي انجام مراحل مختلف ذکر شده در اين مقاله، شما به يک روتر بي سيم، يک کابل اترنت و حداقل دو کامپيوتر نياز خواهيد داشت که يکي از آنها بايد از قابليت هاي شبکه سازي بي سيم برخوردار باشد.
قدم 1
اولين گام، راه اندازي روتر بي سيم شما خواهد بود. ما در مثال خود از يک روتر Netgear DG384 استفاده مي کنيم، اما اکثر مارکها و مدل هاي ديگر نيز از فرايند مشابهي پيروي مي کنند. ما تصميم داريم بر روي ويژگي هاي شبکه سازي خانگي Windows7 تمرکز نماييم. بنابراين به بررسي نحوه راه اندازي اتصال اينترنت شما نخواهيم پرداخت. ما فرض مي کنيم که شما از قبل يک اتصال باند پهن فعال را در اختيار داريد. براي شروع، مطمئن شويد که کابل تغذيه برق روتر شما به آن متصل شده است و سپس روتر را روشن کنيد. چراغ هاي جلويي ابزار شروع به چشمک زدن خواهند کرد و فرآيند راه اندازي روتر آغاز مي گردد. اين فرايند معمولاً نبايد بيشتر از يکي دو دقيقه طول بکشد.

چگونه با  Windiws7، يک شبکه خانگي راه اندازي کنيم (1)

قدم 2
پيش از آنکه بتوانيد يک شبکه بي سيم را راه اندازي کنيد، اکثر روترها براي دسترسي به يوتيليتي خود نيازمند اتصال فيزيکي به يک کامپيوتر هستند. با استفاده از يک کابل اترنت (مثلاً کابلي که بطور معمول به همراه روتر ارائه مي شود)، سوکت LAN کامپيوتر خود را به يکي از سوکت هاي روتر متصل نماييد. در قسمت جلويي روتر، چراغ شماره درگاهي که کابل را به آن متصل کرده ايد، شروع به چشمک زدن خواهد نمود و نشان مي دهد که درگاه مورد نظر به يک ابزار فعال متصل شده است. بر روي کامپيوتر، يک آيکن شبکه کابلي (يک صفحه نمايش کوچک يا يک کابل شبکه در سمت چپ آن) در ناحيه Notification Area (گوشه پايين و سمت چپ دسک تاپ ويندوز) ظاهر خواهد شد.

چگونه با  Windiws7، يک شبکه خانگي راه اندازي کنيم (1)

قدم 3
براي اطمينان از اينکه شبکه شما راه اندازي شده و فعال است، بر روي آيکن شبکه در ناحيه Notification Area کليک نموده و سپس گزينه Open Network and Sharing Center را انتخاب کنيد. هنگامي که پنجره مربوطه باز شد، بعضي اطلاعات ابتدايي درباره شبکه خود را به همراه يک نمودار مشاهده خواهيد کرد که نحوه اتصال کامپيوتر شما به روتر (و در صورت دسترسي) اينترنت نشان مي دهد.در عين حال بد نيست آدرس IP روتر خود را يادداشت کنيد، زيرا بعداً در ادامه اين مقاله به آن نياز خواهيد داشت. براي انجام اين کار، بر روي گوي Start کليک نموده، عبارت CMD را در فيلد جستجو تايپ کرده و سپس کليد Enter را فشار دهيد. حالا در پنجره اعلان فرماني که باز مي شود فرمان IPCONFIG را تايپ کرده و سپس کليد Enter را فشار دهيد. آدرس IP روتر شما تحت عنوان Default gateway فهرست شده است و احتمالاً چيزي شبيه به 192.168.0.1خواهد بود.

چگونه با  Windiws7، يک شبکه خانگي راه اندازي کنيم (1)

قدم 4
جزييات دقيق نحوه راه اندازي يک شبکه بي سيم، به مارک و مدل روتر بي سيم شما بستگي خواهد داشت. در مورد روتر Netgear که ما در اينجا از آن استفاده مي کنيم. ابتدا بايد با اجراي يک مرورگر وب و سپس وارد نمودن آدرس IP روتر که آن را در مرحله قبل يادداشت کرده ايد، به منوي تنظيمات روتر Log-in نماييد (اگر اطلاعات Log-in پيش فرض روتر خود را تغيير نداده باشيد، مي توانيد آن را در مستندات ابزار و يا بر روي بسته بندي آن پيدا کنيد). از منوي سمت چپ، بر گزينه Wireless Setteings کليک نماييد. حالا يک نام مناسب را در بخش (Name (SSID براي شبکه خود انتخاب کنيد. ساير تنظيمات را در وضعيت پيش فرض آنها باقي بگذاريد، اما در بخش Security Options يکي از گزينه هاي WEP يا WPA (که در ميان آنها WPA قويتر است) را انتخاب نماييد. حالا يک کلمه عبور را در فيلد Network Key وارد کنيد. بهتر است اين کلمه عبور را در محل امني يادداشت کنيد زيرا بعداً در هنگام Log-on بر روي شبکه بي سيم خود به آن نياز خواهيد داشت. در انتها براي ذخيره سازي تنظيمات جديد بر روي کليد Apply کليک نماييد.

چگونه با  Windiws7، يک شبکه خانگي راه اندازي کنيم (1)

قدم 5
پيش از اتصال کامپيوترهاي ديگر به شبکه خود، بهتر است يک Homegroup را راه اندازي کنيد. براي انجام اين کار بر روي گوي Start کليک نموده و سپس Control Panel را انتخاب کنيد. در بخش Network and Internet گزينه Choose hoemegroup and sharing options را انتخاب کنيد (در نماي کلاسيک، دوبار بر روي اپلت Homegroup کليک نماييد) اگر هنوز يک Homegroup را راه اندازي نکرده ايد، يک کليد Create a Homegroup در اختيار شما قرار خواهد گرفت. براي ادامه کار، بر روي اين کليد کليک نماييد. ويندوز حالا از شما خواهد پرسيد که مي خواهيد کدام کتابخانه (Libraries) در بين Homegroup به اشتراک گذاشته شود. براي حذف مواردي که مايل نيستيد به اشتراک گذاشته شوند، کافي است تيک کنار آنها را برداريد. حالا براي ايجاد Homegroup خود بر روي Next کليک نماييد. پس از يک انتظار کوتاه، کلمه عبور Homegroup شما نمايش داده خواهد شد. اين کلمه عبور را در محل امني يادداشت کنيد زيرا براي اضافه نمودن ساير کامپيوترها به Homegroup خود به آن نياز خواهيد داشت.

چگونه با  Windiws7، يک شبکه خانگي راه اندازي کنيم (1)

قدم 6
حالا پنجره تنظيمات Homegroup ظاهر خواهد شد. در اينجا شما مي توانيد تنظيمات اشتراک گذاري کتابخانه ها که در مرحله قبلي انجام شده اند را تغيير دهيد. ما در مراحل بعدي به شما نشان خواهيم داد که چگونه ساير فايلها و فولدرهاي ذخيره شده بر روي PC خود را به اشتراک بگذاريد. در قسمت پايين اين پنجره، گزينه اي براي مشاهده يا چاپ کلمه عبور Homegroup و همچنين تغيير آن در اختيار شما قرار دارد. اگر کلمه عبور را تغيير دهيد، بايستي آن را بر روي تمام کامپيوترهاي موجود در شبکه خود به روز رساني نماييد. در عين حال، گزينه ديگري براي ترک کامل Homegroup در نظر گرفته شده است. اگر شما با مشکلاتي در زمينه به اشتراک گذاشتن فايل ها مواجه شده ايد، Homegroup Troubleshooter تلاش خواهد کرد تا مشکل را بطور خودکار تشخص دهد و برطرف نمايد.

چگونه با  Windiws7، يک شبکه خانگي راه اندازي کنيم (1)

منبع: بزرگراه رايانه 127
ادامه دارد...
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image