جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
چگونه windows7 را ايمن تر نماييم (1)
-(1 Body) 
چگونه windows7 را ايمن تر نماييم (1)
Visitor 356
Category: دنياي فن آوري
حتي يک PC که سيستم عامل جديد Windows7 را اجرا مي کند نيز در برابر حملات مصون نخواهد بود. ما در اين مقاله به شما نشان خواهيم داد که چگونه از سيستم خود، محافظت نماييد.
به ادعاي مايکروسافت، Windows7 امن ترين نسخه ويندوز در طول تاريخ اين سيستم عامل به حساب مي آيد و پس از مدتي آزمايش و بررسي، ما نيز فکر مي کنيم که اين ادعا احتمالاً صحت دارد. Windows7 با مجموعه اي از ويژگي هاي مختلف مجهز شده است تا به محافظت از داده هاي شماکمک نموده و Malwareها، هکرها و ساير خطرات احتمالي را از کامپيوترتان دور نگه دارد.
البته، چيدمان جديد کاملاً بي نقص نيست. براي مثال شما بايد يک برنامه آنتي ويروس کامل را براي تشخيص تمام تهديدهاي احتمالي، نصب کنيد. همچنين، يافتن يک يا دو ويژگي امنيتي ديگر نيز نسبتاً دشوار است. بعلاوه، تنظيمات پيش فرض ويژگي هاي امنيتي توکار نيز به اندکي تصحيح نياز ندارند.
با اين حال، اجازه ندهيد که اين موارد باعث نگراني شما شوند، زيرا تمام آنها به آساني برطرف خواهند گرديد. کافي است يک نرم افزار امنيتي قدرتمند را انتخاب کرده، آن را با دستورالعملهاي گام به گام ما ترکيب کرده و نهايتاً PC خود را ايمن و سالم نگهداريد.

قدم 1
 

اولين گام در ايمن سازي هر PC، نصب يک نرم افزار آنتي ويروس با کيفيت بالا است. اگر در حال ارتقاء PC موجود خود به Windows7 هستيد، از جنبه تئوري بايد از قبل مشغول استفاده از يک برنامه آنتي ويروس بوده باشيد. بسيار مهم است که پيش از آغاز فرايند ارتقاء سيستم عامل خود، يک اسکن ويروس کامل را بر روي کامپيوترتان انجام دهيد، زيرا هر Malware مي تواند بصورت بالقوه اي فرآيند مذکور را از خط اصلي خود خارج نموده و شما را با يک PC به هم ريخته تنها بگذارد. هر نرم افزار آنتي ويروسي که براي محافظت از سيستم خود انتخاب کرده ايد، بايد با Windows7 سازگار باشد. اگر در اين زمينه با مشکل مواجه هستيد و يا فروشنده آنتي ويروس فعلي شما درخواست مي کند که مبلغي را براي بدست آوردن سازگاري با Windows7 پرداخت نماييد (و شما احتمالاً ترجيح مي دهيد که پولي را براي چنين قطعه نرم افزاري خرج نکنيد) مي توانيد از ابزارهاي رايگان و قابل اعتمادي نظير AVG9 استفاده کنيد. اين برنامه رايگان است، اما به همان اندازه رقباي تجاري خود دقيق و قابل اعتماد خواهد بود.

چگونه windows7 را ايمن تر نماييم (1)

قدم 2
 

AVG را بر روي سيستم خود نصب کرده و سپس بر روي آيکن آن در ناحيه Notification Area (گوشه پايين و سمت راست دسک تاپ) دو بار کليک نماييد تا کنسول برنامه باز شود. در سمت چپ کنسول برنامه روي گزينه Update Now کليک نماييد تا برنامه آخرين فايل هاي تعريف ويروس را بارگذاري کند. سپس بر روي Computer Scanner کليک نموده و سپس گزينه Scan whole Computer را از سمت راست انتخاب کنيد تا يک معاينه سلامتي کامل از سيستم شما انجام شود. شما مي توانيد تمام کارها را به VGA بسپاريد زيرا اين برنامه بطور خودکار هر مشکلي که بيابد را برطرف خواهد کرد. اين برنامه در عين حال يک اسکن خودکار منظم را برنامه ريزي خواهد کرد تا در آينده از سلامت سيستم خود اطمينان داشته باشيد. اين مي تواند ايده بسيار خوبي باشد، اما شما بايد مطمئن شويد که اسکن مذکور در ساعت ها و فواصل زماني اجرا خواهد شد که با کار شما تداخل ندارند. يکبار ديگر بر روي Computer Scanner کليک نموده و اين بار گزينه Manage scheduled Scans را انتخاب کنيد. حالا بر روي گزينه Edit Scan Schedule کليک کرده و زمان هاي اسکن را با زمان بندي مورد نظر خود پيکربندي نماييد.

چگونه windows7 را ايمن تر نماييم (1)

قدم 3
 

حالا مي توانيد سيستم خود را به Windows7 ارتقاء دهيد (اگر قبلاً اين کار را انجام نداده ايد) فرآيند مربوطه به طور غافل کننده اي سريع است، ولي احتمالاً هر دو تنظيمات فايروال و شبکه شما را تغيير خواهد داد؛ پس بهتر است آنها را بررسي کنيد. بر روي گوي Start کليک نموده، عبارت Network را در فيلد جستجو تايپ کرده و سپس بر روي لينک Network and sharing Center کليک نماييد. مطمئن شويد که شبکه فعال شما بطور مناسبي انتخاب شده است: Home Notwrok اگر شما در منزل هستيد و به تمام PC هاي اطراف خود اعتماد داريد؛ Work Network اگر در محل کار هستيد اما هنوز به سيستم هاي محلي اعتماد داريد؛ Public Network اگر شما از اتصال باند پهن موبايل استفاده مي کنيد، در يک محل عمومي هستيد و PC هاي نزديک خود را نمي شناسيد. اگر در خانه از تنظيمات Public Network استفاده کنيد، ساير سيستم هاي موجود بر روي شبکه خانگي شما قادر به برقراري ارتباط با کاميپوترتان نخواهند بود. بر روي عنوان نوع شبکه خود کليک نموده و سپس آن را تغيير دهيد.

چگونه windows7 را ايمن تر نماييم (1)

قدم 4
 

در قسمت پانل سمت چپ پنجره Network and Sharing Center بر روي لينک windows Firewall کليک نماييد. اگر يک فايروال نرم افزاري را بر روي سيستم خود نصب نکرده ايد و از طريق يک مودم (بجاي يک روتر) به اينترنت متصل مي شويد، مطمئن شويد که «window Firewall state» بصورت On تنظيم شده است اين مولفه از شما در برابر هکرهايي که تلاش مي کنند تا وقتي آنلاين هستيد مستقيماً به کاميپوترتان دسترسي پيدا کنند، محافظت خواهد نمود. با اين حال اگر فايروال ديگري را بر روي سيستم خود نصب کرده ايد، استفاده از فايروال ويندوز در کنار آن مي تواند باعث ايجاد برخوردهايي گردد و به همين دليل بهتر است windows Firewall را غيرفعال نگهداريد. اگر تنظيمات فعلي با نيازهاي شما متناسب نيست، بر روي گزينه Turn Windows Firewall on or off کليک نموده، آن را تغيير داده و سپس کامپيوتر خود را مجدداً راه اندازي کنيد تا به ويندوز امکان دهيد که تنظيمات جديد را اعمال نمايد.

چگونه windows7 را ايمن تر نماييم (1)

منبع: بزرگراه رايانه 127
ادامه دارد...
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image