جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
کنج هاي خاطره انگيز
-(0 Body) 
کنج هاي خاطره انگيز
Visitor 464
Category: دنياي فن آوري
(افزودن کنج هايي به عکس، براي شبيه کردن آن به قاب عکس هاي قديمي)
اگر قاب عکس هاي قديمي را به ياد داشته باشيد، هميشه چهار مثلث سفيد در چهار گوشه ي عکس به کار مي رفتند تا لبه هاي عکس، درون آن ها نگه داشته شوند. مي توانيد همين جلوه را به طور مجازي در فتوشاپ بسازيد.
نرم افزار فتوشاپ، ابزارهايي دارد که برخي از کارها را به طور خودکار براي کاربر انجام مي دهند و نياز به آماده سازي اوليه توسط کاربر ندارند. اغلب اين ابزارها در جاهايي پنهان شده اند که حتي بسياري از کاربران حرفه اي و نيمه حرفه اي فتوشاپ هم تا به حال آن ها را نديده اند. يک مجموعه از اين ابزارهاي مفيد، امکان قاب کردن و حاشيه دادن به عکس ها را در طرح هاي مختلف و متنوع فراهم مي کند. استفاده کردن از اين ابزارها بسيار آسان است و تقريباً تمام کار را خود برنامه انجام مي دهد. کافي است شما عکس دلخواه تان را بياوريد و قاب يا حاشيه ي دلخواه تان را براي آن در نظر بگيريد و روي آن اعمال کنيد. در اين جا ما به سراغ جلوه ي قديمي قاب عکس هاي کنج دار مي رويم تا با افزودن چهار مثلث به عکس مان، آن را به طور سنتي قاب کنيم.

کنج هاي خاطره انگيز

براي اين کار، نخست عکس دلخواه تان را باز کنيد. روي ابزار Hand (همان که به شکل کف دست است و در تصوير با فلش قرمز شماره ي 1 مشخص شده) کليک دوبل بزنيد تا اندازه ي تصوير، منطبق بر محيط کارتان شود. حالا جايي را که در تصوير با فلش قرمز شماره ي 2 مشخص شده است کليک کنيد (دکمه اي که آيکن مثلث کوچکي درون مستطيل دارد). با کليک کردن اين دکمه، پالتي به نام Actions باز خواهد شد که ممکن است براي کاربران تازه کار بسيار پيچيده به نظر بيايد. نگران اين پيچيدگي نباشيد.
در بالاي اين پالت، دکمه اي بسيار کوچک وجود دارد که با کليک کردن آن مي توان به تنظيمات و ابزارهاي مختلف دست يافت. براي پيدا کردن اين دکمه، به دنبال مثلث سرپايين بسيار کوچکي که سه خط کوچک افقي در کنارش قرار دارند بگرديد (در تصوير با فلش قرمز شماره ي 3 مشخص شده است). اين دکمه را کليک کنيد تا فهرست آن باز شود. در فهرست، گزينه ي Frames را کليک کنيد. با اين کار، فهرستي از انواع قاب هاي حاضر و آماده در پالت Actions ظاهر خواهد شد.
يکي از گزينه هاي موجود در اين مجموعه، Photo Corners نام دارد. آن را کليک کنيد تا انتخاب شود، سپس دکمه ي Play selection را که در رديف پايين پالت Actions جاي دارد (با آيکن مثلث) کليک کنيد. حالا کمي صبر کنيد تا چند مرحله از عمليات آماده سازي قاب به طور خودکار و پشت سر هم اجرا شوند. هيچ کاري نکنيد و فقط ناظر باشيد تا ببينيد که چگونه لايه هاي موردنياز، خود به خود ساخته و جلوه هاي بصري مختلف به طور خودکار روي اين لايه ها اعمال مي شوند.

کنج هاي خاطره انگيز

هنگامي که کار به پايان رسيد، مي توانيد نتيجه ي آن را ببينيد. کارهايي که به طور خودکار و در عرض چند ثانيه انجام مي شوند، اين ها هستند: نخست يک کپي از لايه ي موجود گرفته مي شود، سپس اندازه ي آن کمي کوچک مي شود. لايه ي جديدي به وجود مي آيد و با رنگ خاکستري پر مي شود. اين لايه به ميان دو لايه ي ديگر منتقل مي شود. لايه ي جديد ديگري به وجود مي آيد. با استفاده از ابزار انتخاب، در چهار کنج آن، چهار مثلث انتخاب مي شوند و پس از پر شدن با رنگ سفيد، از حالت انتخاب بيرون مي آيند. در لايه ي کپي عکس، جلوه ي سايه اعمال مي شود. در لايه ي کنج ها، جلوه ي برجسته کردن اعمال مي شود. اين دو لايه در هم ادغام مي شوند.
در صورت تمايل مي توانيد تغييرات دلخواه تان را در نتيجه ي به وجود آمده اعمال کنيد. به عنوان مثال، مي توانيد لايه اي که زمينه ي خاکستري را تشکيل مي دهد انتخاب کنيد، سپس ميزان شفافيت آن را از 100 درصد به (مثلاً ) 50 درصد برسانيد. به اين ترتيب، کادر دور عکس تان به جاي رنگ خاکستري ساده، نماي محوي از خود عکس خواهد بود و جلوه اي هنري تر به آن مي دهد.

کنج هاي خاطره انگيز

احساس نقاشي با مداد رنگي
(تبديل کردن عکس معمولي به نقاشي کشيده شده با مداد رنگي)
فتوشاپ اين اعجاز را دارد که عکس تان را به انواع جلوه هاي هنري تغيير شکل دهيد. به عنوان مثال، مي توانيد کاري کنيد که عکس تان احساسي از نقاشي هاي کشيده شده با مداد رنگي را القاء کند.
نقاشي ترسيم شده با مداد رنگي ويژگي هاي خاصي دارد، از جمله: جدا بودن رنگ ها از هم، خطي بودن رنگ آميزي، رنگ ملايم و محو، نشان داده شدن بافت کاغذ و استفاده از هاشور براي پر کردن فضاي بين خطوط اصلي. بنابراين اگر بخواهيم که عکس موجود در کامپيوترمان را به نقاشي با مداد رنگي تبديل کنيم، بايد اين ويژگي ها را به آن بدهيم. اين کار را مي توان در فتوشاپ با درهم آميختن چند تکنيک مختلف (از جمله به کار بردن چندين فيلتر مناسب) انجام داد. در ضمن، با تغيير دادن مقادير موجود در هر فيلتر، مي توانيد تصوير به دست آمده را از نظر هنري به سليقه ي خودتان نزديک تر کنيد.

کنج هاي خاطره انگيز

براي شروع کار، نياز به نوعي لايه ي خاص داريم که ويژگي هايي فراتر از لايه هاي عادي دارد. اين نوع لايه (که به آن Smart Object مي گويند)، دست کاربر را در انواع ويرايش و اعمال تغييرات باز مي گذارد، زيرا ارتباط مستقيمي با اصل تصوير موجود برقرار مي کند. به عنوان مثال، اگر عکسي را که در لايه اي معمولي 50% کوچک شده است، بخواهيد دوباره بزرگ کنيد، کيفيت عکس را از دست خواهيد داد. در صورتي که در اين نوع لايه ي خاص، کيفيت عکس تغييري نخواهد کرد.
نخست، عکس دلخواه تان را باز کنيد. سپس منوي Layers را در بالاي پنجره ي برنامه کليک کنيد تا فهرست آن باز شود. در اين فهرست، نشانگر ماوس را روي گزينه ي Smart Objects ببريد و در فهرست زيرمجموعه ي آن، گزينه ي Convert to Smart Object را کليک کنيد. با اين کار، نوع لايه تغيير مي کند و آيکن آن در کادر لايه ها عوض مي شود. هم چنين، نام آن لايه به Layer 0 تغيير خواهد کرد.

کنج هاي خاطره انگيز

پس از اين که لايه ي ويژه را ساختيم، کار اصلي را آغاز مي کنيم. در ابتدا کليدهاي Ctrl+J را فشار دهيد تا يک کپي از لايه ي موجود ساخته شود (که اگر از نتيجه ي کار راضي نبوديد، عکس اصلي، دست نخورده مانده باشد). سپس منوي Filter را در بالاي صفحه باز کنيد، نشانگر ماوس را روي گزينه ي Noise ببريد و در فهرست بعدي، گزينه ي Median را انتخاب کنيد. در پنجره ي کوچکي که باز مي شود، اهرم کشويي را طوري تغيير دهيد تا رنگ هايي مسطح با لبه هايي نرم به دست بيايد (احتمالاً حدود 4 مناسب است، اما عدد دقيق بستگي به اندازه و مقدار جزييات عکس دارد). دکمه ي OK را بزنيد تا فيلتر روي عکس اعمال شود.
دوباره فهرست Filter را باز کنيد، نشانگر ماوس را روي Brush Strokes ببريد و گزينه ي Sprayed Strokes را انتخاب کنيد. پس از چند لحظه، پنجره ي انتخاب فيلترها در حالي که پيش نمايشي از فيلتر انتخاب شده را نشان مي دهد باز خواهد شد. در سمت چپ، مقدار Stroke Length را روي 20 بگذاريد. دکمه ي New effect layer را که در همان پنجره، پايين ستون سمت راست قرار دارد (و فقط آيکن ان ديده مي شود) کليک کنيد تا لايه ي جديدي ساخته شود.

کنج هاي خاطره انگيز

حالا در بالاي ستوني که نمونه ي فيلترها در آن معرفي شده اند، عبارت Artistic را کليک کنيد تا فيلترهاي آن ظاهر شوند، سپس فيلتر Colored Pencil را انتخاب کنيد. مقدار Pencil Width را روي 2، مقدار Stroke Pressure را روي 15 و مقدار Paper Brightness را روي 50 بگذاريد. يک بار ديگر، دکمه ي New effect layer را که در پايين ستون سمت راست قرار دارد کليک کنيد تا لايه ي ديگري ساخته شود. در اين لايه، مقدار Pencil Width را روي 4 و مقدار Stroke Pressure را روي 3 بگذاريد و دکمه ي OK را کليک کنيد تا تغييرات در تصوير اصلي اعمال شوند.
با کليک دوبل زدن روي ابزار ذره بين، اندازه ي تصويرتان را 100% کنيد. سپس فهرستي را که در بالاي کادر لايه ها قرار دارد (و اکنون عبارت Normal را نشان مي دهد) باز کنيد و گزينه ي Hard Ligth را در آن انتخاب نماييد. حالا تصويرتان درست مانند نقاشي رسم شده با مداد رنگي شده است. اگر بخواهيد تغييري در ظاهر آن بدهيد، مي توانيد روي نام يکي از فيلترهاي موجود در کادر لايه ها کليک دوبل بزنيد و مقادر آن را به دلخواه خود تغيير دهيد (اين از مزاياي استفاده از لايه ي ويژه به جاي لايه ي معمولي است).

کنج هاي خاطره انگيز

منبع:صفر و يک، شماره 27.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image