جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
اشتباهاتي که مانع موفقيت سايت شما مي شود
-(0 Body) 
اشتباهاتي که مانع موفقيت سايت شما مي شود
Visitor 376
Category: دنياي فن آوري
اين روزها همه افراد راه اندازي وب سايت را براي کسب و کار خود لازم مي دانند. دگر کمتر مديراني را همانند گذشته به ياد داريم که به درج آدرس اينترنتي با www براي او اعتبارآور باشد زيرا بسياري به اين باور رسيده اند که مي توان کسب و کار و تجارت خود را به اينترنت هم منتقل کرد.
اگر در اين چند سال نگاهي عميق به برخي از افراد ثروتمند داشته باشيم به اين نتيجه خواهيم رسيد که آن ها توانسته اند با ايده ها و خلاقيت خود، کسب و کار اينترنتي خود را رونق دهند و به ثروت هاي کلاني برسند. بسياري از ثروتمندان اينترنتي بر اين باور بوده اند که در هر شغل و تجارتي که هستند مي توانند متناسب با تخصص خود يک کسب و کار اينترنتي موفق ايجاد کنند. اين افراد هيچ گاه اشتباهات رايجي که در زير آمده را در وب سايت خود انجام نمي دهند زيرا يک وب سايت مي تواند براي بسياري از کاربران هم چون فرم تخمين ارزشي باشد که با يک نگاه چندثانيه اي ديدگاه کاربران را به سمت خود عوض کند.

? عدم انتخاب صحيح نام سايت
 

در اين چند سال بسيار با اين مساله برخورد کرده ام که افراد، سرمايه هاي زيادي را براي وب سايت خود اختصاص داده اند ولي به هيچ عنوان به مسئله انتخاب صحيح و درست نام سايت توجهي نداشته اند. به اعتقاد من يکي از مهم ترين عوامل موفقيت بسياري از سايت هاي دنيا انتخاب درست نام سايت بوده است. به اين نکته توجه کنيد که هرچقدر نام سايت کوتاه تر و بامعناتر باشد هميشه در ذهن کاربران خواهد ماند. کمتر از مخفف براي نام سايت خود استفاده کنيد و اگر مجبور به استفاده از حروف مخفف در نام سايت خود شديد، سعي کنيد که کوتاه باشد.

? انتخاب نادرست ميزباني وب (Hosting)
 

بسيار مهم است که فضاي اينترنتي سايت خود را از کجا خريداري مي کنيد. زيرا عدم انتخاب درست شرکت هاي فروش و خدمات Host، مي تواند خسارت هاي غيرقابل جبراني را براي شما به وجود آورد. شايد سوال کنيد چه خساراتي...؟ طبق آخرين تحقيقات اولين و مهم ترين مساله براي کاربران اينترنتي سريع بازشدن وب سايت موردنظرشان است. يکي ديگر از مشکلات عدم انتخاب صحيح شرکت هاي خدمات وب هاستينگ قطع و وصل شدن سرور است. زيرا قطع و وصل شدن زياد يک سايت بسياري از کاربران را فراري خواهد داد.

? غيراصولي بودن طراحي گرافيکي سايت
 

همان طور که در ابتداي مقاله گفتم يک طراحي حرفه اي اعتبار کسب و کارتان را دوچندان خواهد کرد. اگر به تمامي سايت هاي موفق دنيا سري بزنيد مطمئن خواهيد شد که گرافيک ساده و جذاب ولي حرفه اي در تمامي سايت ها گوياي اين بحث است. براي شما بسيار مهم باشد که طراحي گرافيک سايت خود را به هيچ عنوان با حجم بالا طراحي نکنيد. به شما توصيه مي کنم که طراحي باکيفيت و حجم بالا را فداي جذاب بودن آن نکنيد. زيرا همان طور که گفتم کاربران سايت ها به دنبال زود بازشدن صفحات هستند. پيشنهاد مي کنم که از پس زمينه هايي که حواس کاربران را پرت مي کند استفاده نکنيد و بيشتر به فکر جذب کاربر سايت خود جهت معرفي کسب و کارتان باشيد

? کپي برداري از محتواي سايت
 

اهميت محتواي متن در يک وب سايت بسيار مهم است و به تمامي مديران سايت ها توصيه مي کنم که براي تمامي صفحات سايت خود ساعت ها وقت خود را براي تهيه متن مناسب صرف کنند. در طول اين چند سال بسيار ديده شده که برخي مديران با کپي برداري از محتواي ديگر سايت ها براي استفاده و درج آن در صفحات سايت خود استفاده مي کنند. استفاده از چنين روش هايي نه تنها اعتبار کسب و کار خود را کاهش خواهند داد بلکه به موتور جست و جوي گوگل کمک خواهند کرد که سايت شان در ليست سياه نتايج گوگل قرار بگيرد. شرکت گوگل در متد جديد خود سايت هايي که قانون کپي رايت را رعايت نکنند در ليست سياه خود قرار مي دهد.

? برخورد با صفحات ناقص
 

تصور کنيد که بعد از مدت ها محو بازديد از سايت مورد علاقه خود هستيد و پس از کليک روي يکي از صفحات سايت، ناگهان به کلمه آشناي «اين صفحه در حال ساخت مي باشد» برخورد کنيد. در آن لحظه چه حسي داريد و با خود چه مي گوييد؟ بسيار مهم است که تمامي صفحات سايت شما براي کاربران آماده و مهيا باشد البته به هيچ عنوان نمي گويم که ساخت چنين صفحاتي بسيار بد است ولي داشتن چنين صفحاتي در سايت خود که بسيار مدت دار است لطمه بزرگي به اعتبار شما خواهد زد. سعي کنيد کمتر چنين صفحاتي در سايت خود داشته باشيد. يا توصيه مي کنم مدت زمان بالا بودن چنين صفحاتي را در سايت خود کمتر کنيد.

? عدم درج اطلاعات تماس
 

اگر سايت شما هيچ کم و کسري نداشته باشد ولي هيچ گونه شماره تماس يا آدرس ايميل و آدرس پستي در آن درج نکرده باشيد موفق خواهيد بود؟ سايت هاي بسياري ديده شده که در قسمت «تماس با ما» هيچ گونه مشخصات براي تماس درج نگرديده است. توصيه مي کنم در قسمت «تماس با ما» آدرس شرکت يا آدرس پستي خود را وارد کنيد زيرا اکثر کاربران درصورت عدم مشاهده آدرس به هيچ وجه به شما اعتماد نخواهند کرد.

? استفاده زياد از متن و جمله هاي متحرک
 

به اعتقاد من دوران استفاده از متن و جمله هاي متحرک زياد در سايت تمام شده است ولي باز هم به ندرت با چنين سايت هايي برخورد کرده ام. سعي کنيد در سايت خود از متن و جمله هاي متحرک زياد استفاده نکنيد زيرا کاربران تمرکز خود را براي مشاهده ديگر خدمات معرفي شده در سايت به هم خواهد زد.

? غيراستاندارد بودن فونت و سايز قلم
 

سعي کنيد که از فونت هايي همچون Arial، Tahoma در سايت خود استفاده کنيد زيرا چنين فونت هايي در اکثر رايانه هاي دنيا وجود دارند و کاربران براي مشاهده سايت خود به مشکل بر نخواهند خورد. سايز محتواي سايت بسيار مهم است زيرا نبايد نه زياد بزرگ و نه زياد کوچک باشد. توصيه مي کنم که اکثر سايز نوشته هاي خود را يکنواخت انتخاب کنيد که کاربران براي مشاهده سايد به مشکل بر نخورند.

? استفاده بيش از حد انيميشن هاي متحرک
 

يکي ديگر از اشتباهاتي که برخي از مديران سايت ها به آن مي پردازند استفاده بيش از حد انيميشن هاي متحرک در سايت است. برخي مديران خيال مي کنند که استفاده زياد از انيميشن هاي متحرک در سايت، جذابيت وب سايت را دوچندان مي کنند که سخت در اشتباهند. هرچه سايت ساده تر باشد، مدت استفاده کاربران از سايت شما بيشتر خواهد شد.

? استفاده از موسيقي در سايت
 

مطمئن باشيد که استفاده از موسيقي در وب سايت، کاربران را آزار خواهد داد البته براي آن دسته از مديران سايت که علاقه به درج موسيقي در سايت خود دارند بگويم به شرطي که خود کاربر بتواند موسيقي وب سايت را کنترل کند نه تنها ضرر ندارد بلکه کاربران اين روش را دوست خواهند داشت. زيرا خود مي توانند آهنگ مورد علاقه خود را انتخاب و صداي آن را کم و زياد کنند.

? عدم سازگاري با مرورگرها
 

توصيه من به شما اين است که بعد از طراحي وب سايت تان آن را حتما در تمامي مرورگرها مورد آزمايش قرار دهيد. اگر توجه کنيد. بعضي از سايت ها که تعداد آن ها هم کم نيست، چيدمان گرافيکي و محتواي سايت در هر مرورگري متفاوت است. بعضي از طراحي و برنامه نويسي ها در يک مرورگر درست نشان داده مي شود و در يک مرورگر ديگر نامنظمي کاملا مشخص است که اين مشکلات تاثير فراواني براي کاربران سايت تان به دنبال خواهد داشت. معروف ترين مرورگرها اينترنت اکسپلورر، موزيلا (فايرفاکس)، گوگل کروم و اپرا است
منبع:مجله خلاقيت
ارسال توسط کاربر محترم سايت :omidshiva
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image