جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
يكي در خدمت همه
-(2 Body) 
يكي در خدمت همه
Visitor 587
Category: دنياي فن آوري
گاهي اوقات، برخي کاربران به استفاده از يک رايانه قانع نيستند و همزمان از چند رايانه استفاده مي‌کنند. در چنين شرايطي به‌طور معمول براي استفاده از چند رايانه ‌بايد هر رايانه به يک نمايشگر، ماوس و صفحه‌کليد مجزا مجهز باشد. فرض کنيد يک کاربر قصد دارد از 2 يا 3 رايانه استفاده کند.
به‌نظر شما علاوه بر هزينه‌اي که صرف خريداري اين قطعات براي هر رايانه مي‌شود، مي‌توانيد اين سه رايانه را روي يک ميز قرار دهيد؟ رابط KVM يک قطعه سخت‌افزاري است که شما را قادر مي‌سازد تا نمايشگر، ماوس و صفحه‌کليد خود را بين چند دستگاه مختلف به اشتراک بگذاريد. به اين ترتيب مي‌توانيد فقط با يک ماوس، صفحه‌کليد و نمايشگر، از هر سه رايانه خود استفاده کنيد انجام اين کار نيز با فشردن يک يا چند کليد ساده امکان‌پذير است. روش کاري اين رابط به اين شکل است که ماوس، صفحه‌کليد و نمايشگر اصلي شما به KVM متصل شده سپس از اين قطعه به تعداد مختلف امکان برقراري اتصال خروجي با ديگر رايانه‌هاي شما وجود دارد.
همان‌طور که متوجه شديد انجام اين کار به‌کمک قطعه‌اي سخت‌افزاري به نام KVM امکان‌پذير است. اين هفته قصد نداريم به معرفي اين قطعه بپردازيم، بلکه مي‌خواهيم شما را شگفت‌زده کنيم! پيشنهاد اين هفته ما نرم‌افزار Kavoom! KVM است. با اين نرم‌افزار شما مي‌توانيد براي استفاده از يک ماوس، صفحه‌کليد و نمايشگر به‌طور اشتراکي، به هيچ قطعه اضافه‌اي از جمله KVM نياز نداشته باشيد! همچنين اين نرم‌افزار شما را قادر مي‌‌سازد بدون هيچ‌گونه محدوديت يک ماوس، صفحه‌کليد و نمايشگر را براي بيش از 10 رايانه نيز مورد استفاده قرار دهيد.

يكي در خدمت همه

چرا Kavoom! KVM؟
 

همان‌طور که گفتيم در صورتي که بخواهيد از چند رايانه با يک سري ماوس، صفحه‌کليد و نمايشگر کار کنيد، مي‌توانيد از اين نرم‌افزار کمک بگيريد. همچنين در صورتي که رايانه‌هاي شما داراي فواصل زيادي از يکديگر باشند (به‌عنوان مثال هر رايانه در يک اتاق مجزا باشد) باز هم مي‌توانيد به‌کمک اين نرم‌افزار بدون ‌جابه‌جايي، فقط پشت يک رايانه بنشينيد و با هر رايانه ديگري که بخواهيد کار کنيد. به‌عنوان مثال مي‌توانيد براي رايانه مستقر در اتاق سرور نمايشگر، ماوس و صفحه‌کليد تهيه نکنيد و هر زمان که مايل باشيد از اتاق شخصي خودتان به آن رايانه متصل شويد و نمايشگر، ماوس و صفحه‌کليد را به آن اختصاص دهيد! در اين حالت گويا ديگر قطعات رايانه مستقر در اتاق سرور نيز در دسترس شماست و هيچ تفاوتي با حضور در مقابل آن رايانه براي شما وجود نخواهد داشت.

چطور ممکن است؟
 

مطمئنا براي شما هم اين سوال پيش آمده است که چطور ممکن است بدون نياز به هيچ سخت‌افزار اضافه‌اي، يک ماوس، صفحه‌کليد و نمايشگر را بين چند رايانه به اشتراک گذاشت؟! چرا که بالاخره ‌بايد به نحوي ارتباط ميان اين دستگاه‌ها و ديگر رايانه‌ها برقرار کرد. در پاسخ به‌ اين سوال بايد بگوييم تنها پل ارتباطي ميان اين دستگاه‌ها و ديگر رايانه‌هاي شما برقرار بودن شبکه ميان رايانه‌هاي موردنظر است. پس برقراري ارتباط ميان رايانه‌ها با استفاده از يک يا چند کابل شبکه يا حتي برقراري ارتباط از نوع بي‌سيم، شما را قادر مي‌سازد تا از يک ماوس، صفحه‌کليد و نمايشگر براي چند رايانه استفاده کنيد.

چگونه استفاده کنيم؟
 

روش کار با اين نرم‌افزار بسيار ساده است. در ابتدا بايد از برقرار بودن شبکه ميان 2 يا چند رايانه خود مطمئن شويد، سپس مراحل زير را دنبال کنيد:
1- يک رايانه را به‌عنوان رايانه اصلي درنظر بگيريد و ماوس، صفحه‌کليد و نمايشگر خود را به آن متصل کنيد.
عدم محدوديت نسبت به فاصله رايانه‌ها از يکديگر، پشتيباني از ده‌ها رايانه، عدم نياز به سخت‌افزار اضافه، عدم نياز به برقراري ارتباط کابلي ميان ماوس و صفحه‌کليد و نمايشگر با هريک از رايانه‌ها و... از جمله مهم‌ترين قابليت‌هاي «كاووم!» به‌شمار مي‌رود
2- فايل نصب نرم‌افزار را دانلود کرده و آن را روي تمام رايانه‌هايي که در آنها قصد استفاده از دستگاه‌ها به‌صورت اشتراکي را داريد نصب کنيد. (توجه کنيد که رايانه مشخص شده در مرحله يک بايد هنگام نصب به‌عنوان Primary انتخاب شود و ديگر رايانه‌ها ‌بايد به‌عنوان Secondary تعيين شوند)
3- در رايانه اصلي (Primary) نام رايانه‌هاي ديگر را وارد کنيد.
4- مراحل نصب به پايان رسيده است و مي‌توانيد از فهرست رايانه‌هايي که در کنار دسکتاپ ويندوز به‌نمايش درآمده است يکي را کليک کنيد تا ماوس، صفحه‌کليد و نمايشگر شما به رايانه مورد نياز اختصاص يابد.

بهترين، در ميان رقبا
 

برخي مزاياي استفاده از اين نرم‌افزار که موجب شده است تا در مقايسه با نرم‌افزارها و ابزارهاي ديگري همچون KVM‌هاي سخت‌افزاري، نرم‌افزارهاي کنترل از راه دور و... به‌عنوان بهترين برنامه انتخاب شود، عبارتند از:
ـ توانايي پشتيباني از چند ده رايانه بدون صرف هزينه‌هاي زياد جهت خريد سخت‌افزارهاي پيشرفته
ـ توانايي استفاده ميان رايانه‌هايي در فاصله‌هاي بسيار دور از يکديگر (برقرار بودن ارتباط شبکه کابلي يا بي‌سيم کافي است)
ـ پشتيباني از قابليت کپي متون، اطلاعات، فايل‌ها و.... ميان رايانه‌ها

يكي در خدمت همه

ـ پشتيباني از چند نمايشگر
 

ـ پشتيباني از قابليت تعريف چند رايانه اصلي براي ديگر رايانه‌ها (به‌اين ترتيب هريک از مديران واحد مي‌تواند ماوس، صفحه‌کليد و رايانه اختصاصي خود را در مواقع نياز به رايانه ديگري اختصاص داده و از آن رايانه استفاده کند. در صورت استفاده همزمان چند کاربر نيز نرم‌افزار با نمايش هشدار به کاربر دوم که قصد برقراري ارتباط جديد را دارد، اين مورد را متذکر مي‌شود)
ـ عدم قطعي ارتباط هنگام ورود و خروج به ويندوز (نرم‌افزارهاي کنترل از راه دور از جمله ابزار Remote Desktop در ويندوز با هر بار ورود و خروج شما به ويندوز، ارتباط موجود را قطع مي‌کنند)
ـ سوئيچ سريع و آسان ميان رايانه‌ها با انتخاب نام آنها از روي دسکتاپ يا فشردن کليدهاي ميانبر از روي صفحه‌کليد
ـ عدم قفل‌کردن صفحه‌نمايش، ماوس و صفحه‌کليد متصل به رايانه دوم هنگام کنترل توسط رايانه اصلي
ـ امکان تعريف رايانه‌ها به‌صورت رايانه اصلي، رايانه دوم يا هر دو حالت (به‌اين ترتيب در مواقع نياز مي‌توانيد با رايانه خود به‌عنوان رايانه اصلي به کنترل ديگر رايانه‌ها بپردازيد يا هنگامي که در مقابل ديگر رايانه‌هاي اصلي هستيد، به رايانه خودتان به‌عنوان رايانه دوم متصل شويد و کنترل آن را در دست بگيريد)
ـ امکان تعريف وضوح تصوير مختلف براي هريک از رايانه‌ها (به ‌اين ترتيب هنگامي که نمايشگر را به رايانه ديگري سوئيچ مي‌کنيد که کارت گرافيک آن از وضوح تصوير کارت گرافيک رايانه قبلي پشتيباني نمي‌کند، مي‌توانيد وضوح تصوير متفاوتي را به آن رايانه اختصاص دهيد)
ـ پشتيباني از قابليت نصب و به‌روزرساني نرم‌افزار روي رايانه‌هاي دوم از رايانه اصلي
چنانچه به استفاده از اين نرم‌افزار علاقه‌مند شده‌ايد و مي‌خواهيد همين حالا يکي از نمايشگرها، ماوس و صفحه‌کليدهاي متصل به رايانه را کنار بگذاريد يا تمام رايانه‌هايتان را با هر يک از ماوس و صفحه‌کليدهاي موجود در کنترل خود داشته باشيد، مي‌توانيد نسخه‌اي از اين نرم‌افزار را با مراجعه به لينک زير دانلود کنيد:
http://www.kavoom.biz/k0000/KaVoomKVM5.35_Setup.exe
همچنين در اين سايت، نرم‌افزار مشابه ديگري با نام KaVoom! KM نيز وجود دارد که امکان استفاده از ماوس و صفحه‌کليد براي 2 يا چند رايانه را در اختيار شما قرار مي‌دهد. با استفاده از اين نرم‌افزار هريک از رايانه‌ها ‌بايد نمايشگر مستقل به‌خود را داشته باشد و با خروج نشانگر ماوس از يک نمايشگر و ورود به‌ نمايشگر ديگر، صفحه‌کليد و ماوس به رايانه ديگر اختصاص مي‌يابند. براي دانلود اين نرم‌افزار نيز مي‌توانيد به لينک زير مراجعه کنيد:
http://www.kavoom.biz/k0000/KaVoomKM3.59_Setup.exe
منبع:روزنامه جام جم
ارسال توسط کاربر محترم سايت :roode20
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image