جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
پل ارتباطي رايانه‌ها و كاربران هوشمند
-(1 Body) 
پل ارتباطي رايانه‌ها و كاربران هوشمند
Visitor 327
Category: دنياي فن آوري
رايانه «همه در يكي» (All-In-One PC) يا اصطلاحا AIO به رايانه‌اي اطلاق مي‌شود كه كلا كيس و صفحه نمايش آن به عنوان يك واحد، در يك صفحه نمايش صفحه تخت مجتمع شده است. اين رايانه‌هاي«همه در يكي»، فضاي خيلي كمتري از رايانه‌هاي معمولي را اشغال مي‌كنند و اكثرا صفحه نمايش‌هاي لمسي (touchscreen) با قابليت‌هاي فراوان دارند
و براي مقاصد و كاربردهاي ذيل ايده‌آل هستند:
1 ـ براي خانواده‌هايي كه به دنبال رايانه‌اي هستند كه قابليت انجام وظايف پايه و به روز كردن به وب را داشته باشد و بتوان از آن جهت تفريح و سرگرمي ‌نيز استفاده كرد.
2 ـ خانواده‌هايي كه به آشپزي علاقه‌مند بوده و در آشپزخانه مدرن خود به دنبال يك کمک آشپز ديجيتال مي‌گردند.
3 ـ آنهايي كه در پي صرفه‌جويي و استفاده حداكثر از فضاي روي ميز كار خود بوده و خواهان پرهيز از درهم ريختگي هستند.

پل ارتباطي رايانه‌ها و كاربران هوشمند

مزايا و ويژگي‌هاي رايانه‌هاي All-in-one
ـ استفاده آسان براي همه: به دليل بزرگي و ساده‌سازي استفاده از صفحه نمايش لمسي، AIO‌ها براي همه رده‌هاي سني كاربران، مخصوصا براي آنهايي كه از كار كردن با رايانه‌هاي سنتي زده شده‌اند، واقعا عالي است.
ـ تماشا، ضبط و ثابت نگهداشتن تصاوير تلويزيوني: بيشتر AIO‌ها تيونرهاي آنالوگ و ديجيتال DVB-T درون‌ساخت دارند؛ پس مي‌توانيد با اتصال آنتن تلويزيون خود به آنها، فيلم‌ها و برنامه‌هاي مورد علاقه خود را ضبط كنيد، برنامه‌هاي زنده را ثابت نگهداريد يا جهت شكار صحنه‌هاي مورد نظر‌تان، تصاوير آنها را عقب و جلو ببريد.
ـ تقريبا بدون سيم: بيشتر رايانه‌هاي AIO تنها سيمي‌كه دارند، كابل برقشان است. غالبا صفحه‌كليد و ماوس بي‌سيم (wireless) در آنها استاندارد است و به منظور خلاص شدن از شر سيم‌هاي دست و پا گير، از طريق واي ـ فاي (Wi-Fi) به شبكه خانگي يا اداري شما وصل مي‌شوند.
ـ آماده براي چت ويدئويي: به وسيله دوربين وب‌كم تعبيه‌شده در بالاي صفحه نمايش، زنگ زدن، چت تصويري و صحبت با اقوام و دوستان را بسيار ساده ساخته‌اند؛ پس لبخند را فراموش نكنيد!
ـ امكانات گسترش و توسعه: AIO‌ها نيز مانند ديگر رايانه‌ها از درگاه‌هاي اتصال‌پذيري متعددي برخوردارند كه شامل USB، ورودي ـ خروجي صدا، رابط كاربري كيفيت بالا (HDMI) و يك درگاه كارتخوان حافظه بوده و متصل كردن لوازم جانبي و دستگاه‌هايي از قبيل دوربين‌هاي عكاسي و فيلمبرداري ديجيتال، MP3 پليرها، سيستم‌هاي بلندگو، تلويزيون‌هاي HD و... را بسيار آسان کرده است.
ـ گزينه‌هاي ارتقا: اين يك حقيقتي است كه AIO‌ها اغلب نوعي لپ‌تاپ محسوب مي‌شوند؛ اما به اين معني نيست كه شما اصلا نتوانيد كاري در مورد ارتقاي كارايي آنها انجام دهيد. شما مي‌توانيد حافظه اصلي و فضاي ذخيره داده AIO‌ها را به آساني ارتقا دهيد.
ـ دنياي وب را به منزل خود بياوريد: مجسم كنيد كه به لطف داشتن يك رايانه AIO، چگونه مي‌توانيد در اتاق پذيرايي منزل خود به ميليون‌ها قطعه ويدئوي آنلاين در حال استريم، شبكه‌هاي اجتماعي، فهرست‌هاي پخش موزيك و صندوق پستي الكترونيك خود يا در آشپزخانه به ميليون‌ها دستور طبخ غذا و راهنماي نگهداري مواد غذايي دسترسي داشته باشيد.
ـ بلندگوهاي درون‌ساخت: با قرار داشتن بلندگوها به طور درون‌ساخت در بدنه AIO، قادريد تا به مفهوم واقعي قدرت بالقوه يك سيستم سرگرمي‌خانگي پي ببريد.
ـ طراحي شسته رفته: طراحي تر و تميز، رنگ بندي چشم نواز و ظاهر شيك و مدرن AIO باعث شده كه علاوه بر حضور داشتن در منازل و كنج دفاتر كار، بتواند در مكان‌هاي نمايش و اجتماعات نيز بخوبي انجام وظيفه كند.
ـ امكانات اينترنتي و شبكه‌اي: رايانه‌هاي AIO (همه در يكي) درست مانند رايانه‌هاي دسكتاپ سنتي، درگاه‌هاي اتصال متعددي دارند. بيشتر انواع آنها نسبت به لپ‌تاپ‌ها گستره وسيع‌تري از لوازم جانبي و دستگاه‌هاي ديجيتال را مورد پشتيباني قرار مي‌دهند. البته AIO‌ها از نظر فناوري بي‌سيم هم جلوتر از دسكتاپ‌ها و دقيقا مشابه نوت‌بوك‌ها بوده و اغلب از اتصالات بي‌سيم واي ـ فاي، بلوتوث و واي مكس (WiMax) پشتيباني مي‌كنند. شبكه خانگي، يكي از راه‌هاي معمول متصل كردن لوازم و دستگاه‌هاي رايانه‌اي مورد مصرف در منزل به يكديگر و همين طور به اينترنت است. اصلي‌ترين ملزومات آن را هم يك مسيرياب (router) بي‌سيم نه چندان گران تشكيل مي‌دهد كه بسادگي مي‌توان توسط Wi-Fi يا كابل شبكه (Ethernet) با آن بين رايانه‌ها و دستگاه‌هاي قابل حمل (موبايل) ارتباط برقرار ساخت. يكي از هوشمندانه‌ترين دلايل مرتبط کردن يك رايانه لوحه‌اي (tablet) يا كتابخوان الكترونيك (eReader) به رايانه all-in-one شما اين است كه بتوانيد از اي‌بوك‌ها، عكس‌ها، موزيك‌ها، فيلم‌ها و مدارك موجود در داخل اين دستگاه‌ها نسخه پشتيبان (back up) تهيه كنيد. معمولا رايانه‌هاي دسكتاپ و «همه در يكي» نسبت به رايانه‌هاي قابل حمل از فضاي ذخيره داده بيشتري برخوردار هستند، بنابراين شما قادريد حجم زيادي از فايل‌هاي محتواي رسانه‌اي را در ديسك سخت آن ذخيره كرده و در وسيله قابل حمل خود، جا را براي فايل‌هاي محتواي رسانه‌اي (مدياي) جديد باز كنيد. در بعد سيستم شبكه سينما و سرگرمي ‌خانگي نيز شما مي‌توانيد با اتصال AIO به تلويزيون HD خود به وسيله كابل HDMI، از آن به عنوان يك سيستم پخش ويدئوي صفحه نمايش بزرگ استفاده كنيد.

پل ارتباطي رايانه‌ها و كاربران هوشمند

جمع‌بندي
ـ شما از بين رايانه‌هاي all-in-one مي‌توانيد نوع لمسي يا غيرلمسي آنها را انتخاب كنيد. انواع لمسي آنها مناسب مصارف و مكان‌هايي هستند كه شما نمي‌خواهيد از صفحه‌كليد استفاده كنيد.
ـ مدل‌هاي لمسي AIO نيز صفحه‌كليد و ماوس بي‌سيم يا با سيم دارد.
ـ بسياري از AIO‌ها ظرفيت‌هاي حافظه و فضاي ذخيره داده بيشتري از آنچه را كه دارند پشتيباني مي‌كنند؛ بنابر اين شما قادريد بعدا رم و ديسك سخت خود را به ظرفيت‌هاي بالاتر ارتقا دهيد.
ـ برخي مدل‌هاي رايانه‌هاي «همه در يكي» گرداننده‌هاي نوري Blue-ray/DVD drive را نيز در ساختار پيكربندي سخت‌افزاري خود جا داده‌اند و هر گاه بخواهيد از AIO به عنوان سيستم سرگرمي‌خانگي استفاده كنيد، کارايي بسياري برايتان خواهد داشت.
در اينجا براي كمك به شما جهت انتخاب آسان تر يك AIO چند نمونه از جديدترين و بهترين‌هاي اين رايانه‌ها را با هم مقايسه كرده‌ايم كه نتايج آن را در جدول1 مشاهده مي كنيم. منبع:روزنامه جام جم
ارسال توسط کاربر محترم سايت :roode20
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image