جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
اژدها بيدار مي شود
-(0 Body) 
اژدها بيدار مي شود
Visitor 354
Category: دنياي فن آوري
خط و نشان تازه مايکروسافت با ويندوزفون 7
تا همين چند سال پيش، ويندوز و سيمبين بازار گوشي هاي هوشمند را در تسخير خود داشتند تا اين که يک دفعه سر و کله آيفون پيدا شد و با وجود کاستي هايي که داشت با تبليغات ماهرانه اپل تبديل به يک پديده شد. پديده آيفون به اندازه اي تأثيرگذار بود که ساير شرکت ها هم تصميم به توليد گوشي هاي مشابه گرفتند. اما مشکل اين جا بود که سيستم عامل هاي آن ها مناسب اين کار نبود و از طرف ديگر استفاده از سيمبين و ويندوزموبايل به صورت لمسي، چيز جديدي براي ترغيب خريداران نداشت. اين جا بود که گوگل سلاح مخفي خود يعني اندرويد را روانه بازار کرد. سازندگان هم که تشنه چنين محصولي بودند به سمت آن هجوم آوردند. حالا ديگر ويندوز موبايل تقريباً نابود شده بود. تا اين که بعد از چند سال، مايکروسافت با تغيير نام و نشان تجاري سيستم عامل موبايل خود از ويندوزموبايل به ويندوزفون ظاهراً قصد دارد همه چيز را از نو شروع کند و با اظهار نظرهاي مثبتي که در اين مدت کوتاه از آن شده، به نظر مي رسد اژدها دوباره به سرزمين خود بازگشته است.
تغييرات تنها به نام و نشان تجاري محدود نشده است و با محصولي متفاوت از نگارش هاي قبلي سيستم عامل ويندوز براي گوشي هاي همراه مواجه هستيم. ديگر خبري از منوي استارت نيست. در عوض با يک صفحه شروع رو در رو هستيم که در آن آيکون ها مسئول انجام کارها هستند. آيفون ها همگي تخت و رنگ ها، رنگ هاي پايه اي هستند. در کل ارتباط آن با کاربر بسيار ساده است.
در اين جا چيزي به نام فهرست تماس تلفني وجود ندارد؛ در واقع فرقي بين کساني که به آن ها زنگ، اي ميل يا پيامک زده ايد وجود ندارد و فهرستي از همه کساني که به نوعي با آن ها ارتباط برقرار کرده ايد نشان داده مي شود. از طرف ديگر اين سيستم عامل ارتباط عميقي با شبکه هاي اجتماعي مجازي دارد و از اين رو، ارتباطات موجود در آن شبکه ها نيز به نوعي در اين جا نشان داده مي شوند و در کل ويندوز فون 7 را تبديل به گوشي اجتماع محور مي کند.
در ويندوزفون 7، ديگر پيامک ها و پيامک هاي چندرسانه اي به شيوه رايج به صورت تک تک در پوشه هاي جداگانه قرار نمي گيرند بکله به صورت زنجيره گفت و گوي به هم پيوسته و با ظاهري جديد به نمايش درمي آيند که مي تواند به دنبال کردن يک بحث چند پيامکي کمک فراواني کند.
رابطه تنگاتنگ اين سيستم عامل با ويندوز لايو، مزاياي زيادي در اختيار کاربر قرار مي دهد. مثلاً اگر گوشي گم يا دزديده شود از طريق نقشه موجود در سايت ويندوز لايو، مي توان محل محدودي آن را مشخص کرد. همين طور به کاربر مي گويد که آخرين باري که گوشي با اين سايت تماس گرفته چه اندازي باتري داشته است و با توجه به آن، زمان مناسبي براي قفل يا پاک کردن از راه دور گوشي است يا نه. حتي اگر گوشي در حالت سکوت يا لرزش باشد هم مي توان با کمک اين رابطه، گوشي را به مدت يک دقيقه به صدا درآورد تا محل دقيق آن پيدا شود.
مرورگر آن، همان طور که مي توانيد حدس بزنيد، اينترنت اکسپلورر است که براي صفحات کوچک بهينه سازي شده است. سرعت آن بالا و بزرگ نمايي و کوچک نمايي، در آن روان انجام مي شود. اينترنت اکسپلورر در اين جا هم tab دارد ولي تعداد آن ها به عدد 6 محدود است. در ضمن فعلاً از HTML Flash 5, Silver light خبري نيست.
يکي از اشکالات ويندوزفون 7، اجراي هم زمان چند برنامه است. يعني در هر لحظه تنها يک برنامه غير از برنامه هاي خود سيستم عامل اجرا مي شود. از طرفي بعد از اجراي يک برنامه، اگر صفحه نمايش را قفل کنيد، بعد از باز کردن صفحه، مجبوريد برنامه را دوباره اجرا کنيد. اين موضوع مخصوصاً زماني که در وسط يک بازي باشيد، آزاردهنده است.
طبق تعريف ويندوزفون، گوشي ها بايد دوربين حداقل 5 مگا پيکلسي داشته باشند. با زدن دکمه دوربين، تنها چند ثانيه لازم است که برنامه دوربين فعال شود و براي گرفتن عکس بعدي فقط دو ثانيه بايد منتظر بمانيد. همچنين در صورت تنظيم شدن، مي تواند عکس هاي گرفته شده را به حساب ويندوز لايو کاربر منتقل کند. همچنين ويندوزفون با XBOXLive ارتباط دارد و مي توانيد بازي هاي با کيفيتي با آن انجام دهيد. جست و جوگر پيش فرض آن هم bing است که اندازه آن براي نمايشگرهاي همراه بهينه سازي شده است. اما هنوز آن شکل و شمايل يعني تصاوير همراه با نقاط حساس به کليک را دارد. جست و جوگر با زدن دکمه جست و جو روي گوشي فعال مي شود. البته در بعضي از برنامه ها اين دکمه به جاي bing، جست و جوي محلي را فعال مي کند. همچنين با استفاده از آن مي توانيد به صورت صورتي هم جست و جو کنيد.
منبع: مجله دايرة المعارفي دانستنيها (همشهري) / شماره 17
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image