جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
گلدان‌هايي که جان شما را نجات مي‌دهند!
-(2 Body) 
گلدان‌هايي که جان شما را نجات مي‌دهند!
Visitor 488
Category: دنياي فن آوري
به طور معمول همه ما يا حداقل بيشتر ما از گياهان و گلدان ها براي دکوراسيون خانه خود استفاده مي کنيم اما برخي از اين گلدان هايي که در کنار پنجره هاي خانه هاي مان مي گذاريم کاري بيشتر از يک دکور صرف دارند، در واقع جدا از زيبايي اين گل ها و احساس آرامشي که به ما مي دهند، برخي از اين گلدان ها با آلودگي هاي داخل خانه ها مبارزه مي کنند و باعث افزايش خلاقيت انسان مي شوند. در اين مطلب مي توانيد گياهاني را که خانه تان را تميز کرده و زندگي تان را هم غني تر مي کنند، بشناسيد.

? سرمايه گذاري عقلاني
 

شايد بهتر باشد، به جاي اصرار بر نصب نقاشي ها و عکس ها به ديوارهاي خانه تان و پرکردن خانه از انواع ظرف و اشياي قديمي و عتيقه، خانه تان را با گلدان ها پر کنيد. به تازگي دانشمندان و پژوهشگران ناسا تحقيقي 2 ساله انجام دادند که نشان داد، برخي از گياهان وحتي گياهان آپارتماني مي توانند مواد مضر و سمي داخل خانه ها را بگيرند و باعث تصفيه هوا شوند.

? يک تصفيه کننده مناسب
 

تصفيه هوا با گل داوودي
قرن ها پيش در چين، گل داوودي به عنوان گياهي که حال انسان را خوب مي کند، ارزيابي مي شد. چيني ها از حدود 3 هزار سال قبل به پرورش اين گل اقدام کردند و براي آن خواص سلامت و بهداشت فراواني را بر شمردند. در جنوب شرق آسيا جوشانده هاي زيادي از گل هاي زرد و سفيد اين گل تهيه مي شود که مفيد براي بسياري از بيماري هاست. مردم چين ساقه سبز اين گياه را جدا مي کنند و با آن خوراکي مخصوص مي پزند که مي گويند اين گياه خاصيت ضدعفوني کننده دارد و باعث افزايش طول عمر مي شود، اما همه اين خاصيت هاي درماني را کنار بگذاريد و به نتيجه تحقيقات 2 ساله پژوهشگران ناسا گوش کنيد: براساس اين تحقيقات گل هاي داوودي، حتي در مکان هاي کوچک و در بسته، مي توانند بنزن موجود در هوا را پاک کرده و هوا را از اين ماده شيميايي تصفيه کنند. بنزن يکي از اصلي ترين آلوده کننده هاي هواست که در جوهرها، رنگ هاي شيميايي، پلاستيک، خوش بوکننده ها، بنزين، اسپري هاي تميز کننده و در نظاير آن ها يافت مي شود.يادتان باشد که بهتر است گلدان هاي گل هاي داوودي را در نور غير مستقيم قرار دهيد و اگر خوب از آن ها نگهداري کنيد اين گلدان ها تا 6 هفته هم دوام مي آورند.

? به جاي اسپري، زنبق
 

جاروبرقي به نام زنبق
گل زنبق در برخي نقاط خاص جهان گل بومي محسوب مي شود. در بسياري از نقاط جهان اين گل را در دسته گل هايي براي تزئين به کار مي برند اما يادتان باشد که اين گل مي تواند مثل يک جاروبرقي قوي مواد شيميايي مضر و خطرناکي چون فرمالدئيد، بنزن، تري کلرواتيلن و برخي مواد ديگر را از هوا پاک کند. مطالعات نشان داده است، گلدان هاي حاوي اين گل به کيفيت هواي يک آپارتمان مي افزايند و از ميزان خطرناک بودن اين مواد شيميايي هم مي کاهند.يادتان باشد که گل زنبق را بهتر است در نور کم و غير مستقيم قرار دهيد و خاکي که گل در آن قرار دارد بهتر است هميشه اندکي رطوبت داشته باشد.
توصيه: دفعه بعد به جاي خريدن يک اسپري خوش بوکننده يا دستگاه هاي معطر کننده هوا يک گلدان زنبق بخريد و آن را در محلي بگذاريد که هم از تماشاي آن لذت ببريد و هم هواي پاکيزه تري را استشمام کنيد.

? ضدعنکبوت هاي خانگي
 

برطرف کردن خشکي هوا با بامبو
بامبو ابتدا در شرق و جنوب آسيا مي روييد اما سپس به گياه محبوب اکثر مردم جهان بدل شد و حالا تقريبا در تمام جهان مي توانيد ساقه ها و ريشه هاي بامبو را خريداري کرده و در خانه تان از آن استفاده کنيد. بامبو را در آپارتمان مي توان به ارتفاع بين 5/0 تا 5/1 متر هم پرورش داد. حالا متخصصان و پژوهشگران ناسا مي گويند، اين گياه دوست داشتني نقش تصفيه کننده هوا را هم دارد. در واقع در مطالعه اي مشخص شد، ساقه هاي بامبو مي توانند فرمالدئيد، بنزن، مونوکسيدکربن، زيلن و کلروفورم را از هواي اطراف خود جذب کنند. بامبو جدا از کمک کردن به تصفيه هوا يک خاصيت جالب ديگر هم دارد آن هم اين است که ذرات معلق عنکبوت هاي خانگي را مي گيرد و نابود مي کند. اين تخم ها در افرادي که آلرژي دارند باعث بدتر شدن وضعيت تنفس مي شوند.
در کنار همه اين ها بامبو يک خاصيت جالب ديگر هم دارد که در طي ماه هاي سرد سال که هواي داخل آپارتمان گرم و خشک است هواي داخلي را تا حد زيادي مرطوب و مناسب مي کند. براي نگهداري بامبو بهتر است که آن را در معرض نور مستقيم خورشيد قرار ندهيد و در تمام دوران رشد آن را در محيطي مرطوب قرار دهيد.

? خواب راحت به ارمغان مي آورد
 

خواب بهتر با گل آفتابگردان
معمولا بسياري از خانم ها علاقه اي به گذاشتن گل و گلدان در اتاق خواب خود ندارند، توصيه پزشکي هم اين است که در اتاق خواب از گذاشتن تعداد زيادي گل يا گلدان خودداري شود، اما در اين مورد مي توان يک استثنا قائل شد آن هم گذاشتن يک گلدان گل آفتابگردان است.مي دانيد که اکثر گل ها و گياهان طي شب اکسيژن هوا را مي گيرند و به جاي آن دي اکسيد کربن بيرون مي دهند که اين مي تواند براي انسان خطرناک باشد اما مطالعات نشان داده، نوعي خاصي از گل آفتابگردان (gerbera daisy ) در طي شب هم به رهاکردن اکسيژن ادامه مي دهد که اين تنفس انسان طي شب را بهبود مي بخشد و مي تواند باعث بهبود خواب شبانه انسان شود. مطالعات نشان داده، افرادي که طي شب چند بار به علت تنگي تنفس از خواب مي پرند بيشتر از همه از داشتن يک گلدان گل آفتابگردان سود خواهند برد، البته ثابت شده برخي گياهان خاص چيني موسوم به گياهان زنجيره اي چيني و چي نان هرب در بالاي بردن کيفيت خواب انسان موثر هستند
منبع:مجله زندگي ايده آل
ارسال توسط کاربر محترم سايت :omidshiva
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image