جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
استفاده از فناوري‌نانو در درمان ديابت نوع1
-(0 Body) 
استفاده از فناوري‌نانو در درمان ديابت نوع1
Visitor 192
Category: دنياي فن آوري
گروهي از محققان آمريکايي به روش جديدي براي اندازه گيري سريع مقادير اندک انسولين در بدن دست يافتند که نتايج اين تحقيق در درمان بيماري ديابت نوع 1 کاربرد خواهد داشت.
در اين روش سلول‌هاي سازنده انسولين به کبد بيماران ديابتي پيوند زده مي‌شود تا به تدريج جايگزين سلول‌هاي بيمار و تخريب شده گردند.
گروهي از محققان آمريکايي براي اين کار با استفاده از نانولوله‌هاي کربني تک جداره نوعي الکترود جديد به نام ميکروفيزومتر (microphysiometer) ساختند و به کمک آن تغييرات متابوليسم سلول‌هاي زنده‌اي که در اتاقک بسيار کوچکي محتوي محلولي از مواد غذايي قرار داده شده بودند را بررسي و مقدار اندک انسولين آزاد شده از هر سلول را اندازه‌گيري نمودند.
در اين روش اندازه‌گيري که در فواصل معين و با توجه به جريان بوجود آمده در الکترود انجام مي‌شود به طور پيوسته اطلاعاتي از سطح انسولين بدن بدست مي‌آيد. آزمايشهاي انجام شده حاکي از آن است که اين روش به مراتب از روش‌هاي موجود براي اندازه گيري انسولين موثرتر و دقيق تر است.
در اين روش براي آنکه جريانات ميکروسيالي مانع از کار الکترود و جداشدن نانولوله‌ها نشوند، دانشمندان از يک ترکيب شيميايي به نام دي هيدروپيران (dihydropyran) در ساخت الکترود استفاده کردند.
تنها ابهام اين روش نياز آن به دز بالايي از داروهاي بازدارنده دستگاه ايمني است که دانشمندان هنوزاز اثرات سوء احتمالي آن بر سلول‌هاي پانکراس اطلاعي ندارند.
نتايج اين بررسي علمي در شماره 18 فوريه نشريه Analytica chimica Acta منتشر شده است.
منبع: خبر گزاري ايسکانيوز

معرفي سايت مرتبط با اين مقاله
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image