جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
راهنماي نصب مکينتاش بر روي PC
-(11 Body) 
راهنماي نصب مکينتاش بر روي PC
Visitor 3586
Category: دنياي فن آوري
اين بخش از راهنما، مراحل نصب و راه اندازي سيستم عامل Mac OS X Snow Leopard را بر روي مکينتاش شما، که ممکن است بعدا به Lion ارتقا يابد (که اين مورد کاملا به انتخاب شما بستگي دارد) توضيح مي دهد. ارتقاي مکينتاش به Lion و تنطيم dual boot در بخش سوم اين راهنما مورد بحث قرار خواهد گرفت.
لطفا توجه داشته باشيد که، اين يک راهنماي عمومي است، و فقط به شما چگونگي آغاز کار با مکينتاش را آموزش مي دهد. هرکس تجربيات مختلفي بر اساس سخت افزار انتخابي خود دارد. اما در نهايت، اميدوارم بتوانيد از مکينتاش نهايت استفاده را بکنيد.
همانطور که قبلا ذکر شد، راهنماهايي براي نصب Lion به طور مستقيم بر روي PC، بدون نياز به Snow Leopard وجود دارد. اما اگر به مشکلي برخورديد، انتظار کمک چنداني از آن راهنماها نداشته باشيد. علاوه بر اين، هر کسي هم نمي خواهد Lion را بر روي PC اش داشته باشد، چون Lion بيشتر متمايل به IOS است، و مي توان از کار با آن بر روي يک مک واقعي (با ذکر نکردن مشکلاتي که برخي کاربران از آنها شاکي هستند) لذت برد. مزيت استفاده از روش tonymacx86 اين است که يک انجمن اختصاصي براي کمک و پشتيباني برايش وجود دارد، و شما مي توانيد کاربران زيادي که با اين روش موفق بوده اند را بيابيد. و مهم تر اينکه، نسخه هاي تاييد شده، و راهنماهايي همراه نسخ تاييد شده اي پيدا خواهيد کرد، بنابراين مي توانيد با صرفه جويي در وقت و بدون هيچ زحمتي براي پيدا کردن سخت افزار هاي سازگار، پيشرفت کرده و نسخه و راهنماي نصب و راه اندازي سازنده ي آن را دنبال کنيد. همچنين قبل از هر اقدام ديگري اطمينان حاصل کنيد که صفحه ي سئوال و جواب هاي احتمالي tonymacx86 را يک بار مرور کرده ايد.

نيازمندي ها
 

هنگامي که کامپيوترتان را آماده کرديد (از لحاظ سخت افزاري)، نيازمند تعداد زيادي دانلود از بخش دانلود هاي وب سايت tonymacx86 خواهيد بود. براي دسترسي به فايلهاي دانلودي، ابتدا بايد ثبت نام کنيد، که ايده ي خوبي است چون ممکن است نياز به ارسال مطلب در انجمن ها هنگامي که نياز به کمک داريد داشته باشيد. پس از ثبت نام، اين فايل ها را دانلود نماييد:
1-iBoot
2- iBoot Legacy (جايگزين، اگر iBoot براي CPU شما کار نمي کند)
3- MultiBeast
iBoot، همانطور که قبلا شرح داده شد، يک ابزار براي بوت از ديسک نصب سيستم عامل مک است. بايد آن را روي سي دي يا دي وي دي رايت کنيد، مي توانيد از يک ابزار مثل ImgBurn براي رايت iBoot استفاده کنيد. کپي MultiBeast به يک درايو فلش USB را نيز فراموش نکنيد. جداي از اين، شما به روز رساني کمبو سيستم عاملMac OS X v10.6.7، را هم نياز خواهيد داشت. اگر چه بروز رساني 10?6?8 ارايه شده، ولي نسخه 10?6?7 مشکل زيادي برايتان ايجاد نمي کند، به منظور ارتقاء براي اولين بار، اين نسخه توصيه مي شود. و در نهايت DSDT را به خاطر داشته باشيد. اين نام فايلي مفيد است که به سيستم عامل در شناسايي بهتر مادربرد کمک مي کند. لذا نگاهي بهبانک اطلاعاتي DSDT بيندازيد. اگر مادربرد شما در اين فهرست بود، بايد يک فايل DSDT هم برايش وجود داشته باشد. آن را نيز دانلود کرده و در فلش درايو خود ذخيره نماييد. اگر فايل DSDT براي مادربرد شما وجود نداشت، نگران نباشيد. استفاده از DSDT کاملا اختياري است.
پس از اينکه همه موارد مورد نياز فوق الذکر را دريافت کرديد، همه چيز براي شروع فرايند نصب آماده و مهياست. همچنين اطمينان حاصل کنيد که تمام مراحل نصب و راه اندازي را يادداشت کرده ايد.
نکته: در هنگام نصب، بهتر است به يک کامپيوتر ثانويه نيز دسترسي داشته باشيد. الزامي در کار نيست، اما زماني که مشکلي با مکينتاش تان داريد واقعا به شما کمک مي کند، فقط کافي است با يک کامپيوتر ديگر در انجمن ها به دنبال مشکلتان بگرديد، و به احتمال زياد پاسختان را خواهيد يافت. تقريبا براي هر مشکلي که ممکن است با آن روبرو شويد راه حلي در انجمن هاي tonymacx86 وجود دارد. پس اگر شما در نقطه اي گير کرديد هيچ نيازي نيست نگران نباشيد. اين طبيعي است، قطعا با مواجهه با اين مشکلات در مهارت هاي عيب يابي خود استاد خواهيد شد.
مراحل از اينجا به بعد، بخشي از راهنماي ” tonymacx86 ” iBoot + MultiBeast مي باشد. اگر به راحتي مراحل ذکر شده را درک مي کنيد، مي توانيد از راهنماي اصلي استفاده کنيد.

مراحل مقدماتي
 

ابتدا، مواردي وجود دارد که بايد از قبل انجام شود. شما بايد در حال اجرا روي حداقل سخت افزار باشيد، يعني:
- فقط يک صفحه کليد USB و ماوس موجود بوده، و هيچ چيز ديگري به پورت هاي USB وصل نباشد.
- شما بايد تنها يک هارد ديسک SATA، ترجيحا فرمت شده بوده که هيچ داده اي بر روي آن ذخيره نشده باشد. هارد درايو هاي ديگر را از سيستم جدا کنيد.
- اطمينان حاصل کنيد که درايو نوري شما نيز به يک پورت SATA متصل باشد.
- اگر کامپيوتر شما بيش از 4GB حافظه RAM دارد، آن را برداريد، بعدا اضافه اشان خواهيم کرد.
- در نهايت، شما تنها بايد داراي يک مانيتور روي يک کارت گرافيک باشيد.
در مرحله ي بعد، نياز به چند تغيير در تنظيمات BIOS است. حالا اين مورد ممکن است بسته به سازنده مادربردتان متفاوت باشد، اما در اينجا چيزهاي کلي اي که مادربرد شما بايد داشته باشد قرار دارد. توصيه مي شود گزينه load optimized defaults (و يا گزينه هاي ديگر، مرتبط با مادربردتان) را انتخاب کنيد. اگر شما پردازنده خود را اورکلاک کرده ايد، براي سهولت نصب و براي اجتناب از هر گونه مشکلات احتمالي حتما آن را به سرعت پيش فرض خود بازگردانيد. سپس بايد بايوس را به حالت AHCI تنظيم نماييد. اساسا هدف از اين عمل، پيکربندي تمام هارد درايوها و درايوهاي نوري SATA است. در مرحله بعد، فرآيند بوت شدن سيستم بايد تغيير کند. اولويت بوت شدن سيستم بايد در ابتدا به بوت شدن از درايو نوري، و سپس از هارد ديسک تغيير کند. به اين ترتيب، زماني که کامپيوتر خود را راه اندازي مي کنيد، دستگاه سعي در بوت شدن مستقيما از ديسک iBoot مي نمايد، به طوري که امکان نصب سيستم عامل را خواهيم داشت. علاوه بر اين، HPET يا High Precision Event Timer را (بسته به چگونگي نمايش آن در مادربرد شما) به حالت Enabled تغيير داده، و مقدار آن را به 64 تنظيم نماييد (البته اگر چنين گزينه اي وجود داشته باشد). اينها فقط تنظيمات عمومي هستند که بيشتر توصيه شده اند، ممکن است قبل از اينکه قادر به بوت کردن باشيد، نياز به انجام تغييرات بيشتري در بايوس داشته باشد، پس براي راهنمايي بيشتر در مورد مادربردتان با انجمن مشورت نماييد. حتما تمام تغييرات را قبل از خروج از BIOS ذخيره نماييد.

شروع نصب
 

پس از ذخيره تنظيمات BIOS، کامپيوتر خود را مجدادا راه اندازي کنيد، و ديسک iBoot اي که قبلا رايت کرده ايد را در دستگاه قرار دهيد. احتمالا بهترين عملکرد را خواهد داشت. اما اگر نداشت، و هيچ چيزي بر روي صفحه نمايش ظاهر نشد و يا خطايي رخ داد، ممکن است نياز باشد iBoot Legacy را امتحان کنيد. روي يک ديسک رايتش کرده و سعي کنيد از آن بوت کنيد. هنگامي که iBoot بارگذاري مي شود، صفحه اي با آرم tonymacx86 و آيکون سي دي را مي بينيد که “iBoot” را مي خواند. اين صفحه ” chameleon prompt ” ناميده مي شود.

راهنماي نصب مکينتاش بر روي PC

در اين مرحله، ديسک iBoot را از دستگاه خارج کرده، و ديسک نصب سيستم عامل Mac OS X Snow leopard را قرار دهيد. چند ثانيه صبر کنيد و سپس با فشار کليد F5 صفحه را Refresh نماييد. حالا آيکون سي دي، ” دي وي دي نصب سيستم عامل Mac OS X ” را مي خواند.

راهنماي نصب مکينتاش بر روي PC

همه ي کاري که بايد انجام دهيد اين است که ENTER را فشار داده اجازه دهيد تا ديسک شروع به بارگذاري فايل ها نمايد. لوگوي اپل را بر روي يک صفحه خاکستري و لودر در حال چرخش خواهيد ديد. صبر کنيد تا به صفحه نصب وارد شويد. اين يک روش ساده است، اما اغلب به خوبي اجرا نمي شود، و ممکن است يا Panic kernel و يا صفحه unable to load ظاهر شود.

راهنماي نصب مکينتاش بر روي PC

در صورتي که اين اتفاق مي افتد، فقط کامپيوتر خود را با iBoot راه اندازي مجدد نموده، ديسک نصب سيستم عامل Mac OS X را هنگامي که iBoot بارگذاري مي شود قرار دهيد، و قبل از زدن دکمه اينتر، چند دستور را از صفحه کليد خود تابپ نماييد. ظاهرا هيچ راه ورودي بر روي صفحه نمايش وجود ندارد، اما متوجه باشيد که هر آنچه که شما تايپ مي کنيد بر روي صفحه، همزمان با تايپ، نمايش داده خواهد شد. هنگامي که شما چيزي در chameleon prompt تايپ مي کنيد، اين حالت ” Boot Flag ” ناميده مي شود. مي توانيد در يک لحظه از چندين Boot Flag استفاده کنيد، و اين دقيقا همان چيزي است که ما مي خواهيم انجام دهيم. بنابراين در چنين مواردي زماني که شما نمي توانيد مستقيما عمليات نصب را انجام دهيد، مي توانيد از Boot Flag PCIRootUID = 1 – X – V استفاده کنيد. – V براي حالت با جزييات بيشتر است که تمام فعاليتهاي در حال انجام در پس زمينه را نمايش مي دهد (زماني که به طور معمول آرم اپل را مي بينيد)، به طوري که مي توانيد هر جا که نصاب هنگ کرد عيب يابي کنيد. – X براي Safe mode، و PCIRootUID = 1 به نصاب اطلاعاتي در مورد کارت گرافيک مي دهد.
نکته : حتما هر Boot flag اي که براي شما کار کرد، و هر نقطه که در آن نصب متوقف شد را يادداشت کنيد. اين مورد در نصب مجدد سيستم عامل و در صورت لزوم، پس از نصب در بهينه سازي آن بسيار به شما کمک خواهد کرد.
پس هنگاميکه صفحه نصب را مي بينيد، يک نفس عميق بکشيد. شما نيمي از راه را از اين طريق پيموده ايد. نصب و راه اندازي از اينجا به بعد شبيه همان مک معمولي است. زبان مورد نظرتان را انتخاب کرده، و دکمه continue را بزنيد.

راهنماي نصب مکينتاش بر روي PC

در صفحه بعد، به نوار منو در بالاي صفحه مراجعه کنيد. در نوار منو روي گزينه ي Utilities>Disk Utility کليک کنيد. زماني که disk utility بالا آمد، ديسک سخت خود را انتخاب کنيد، و بر روي زبانه Partition کليک کنيد. زير Volume Scheme ، 1 Partition را انتخاب کنيد، اسمي برايش برگزينيد (Mac HD, Snow Leopard ، و يا هر چيزي که مي توانيد به راحتي به ياد داشته باشيد)، و فرمت پارتيشن را روي “Mac OS Extended (Journaled)” تنظيم نماييد.

راهنماي نصب مکينتاش بر روي PC

در مرحله بعد، بر روي دکمه تنظيمات کليک نموده، و مطمئن شويد که گزينه ” GUID Partition Table ” انتخاب شده است. اگر نشده، آن را انتخاب کنيد و OK را فشار دهيد.

راهنماي نصب مکينتاش بر روي PC

فراموش نکنيد، اگر گنجايش هارد ديسک شما بيشتر از 1TB باشد، آن را پارتيشن بندي کنيد طوري که از 1TB کوچکتر باشد. سپس گزينه ي Apply را کليک کرده و بر روي Partition براي انجام اين تغييرات کليک کنيد. هنگامي که پيام Partition Complete را مشاهده کرديد، از disk utility خارج شده، بر روي Next کليک کنيد. در صفحه بعد، بر روي پارتيشني که براي نصب آماده کرده ايد کليک کنيد. روي دکمه Customize در گوشه پايين سمت چپ کليک کرده، و چيزهايي که نمي خواهيد را از حالت انتخاب خارج کنيد. هميشه مي توانيد اين کار را بعد از نصب نيز انجام دهيد.
در نهايت، بر روي دکمه نصب کليک کرده، نوار پيشرفت را نگاه کنيد، و دستانتان را روي هم بگذاريد! اين مرحله 15-20 دقيقه طول مي کشد. حتما نشانگر موس را هر از چند گاهي تکان دهيد، اين کار فقط براي جلوگيري از رفتن نصاب به حالت sleep مي باشد (هر چند که اين کار انجام نمي شود، اما از کجا معلوم!).
هنگامي که نصب به پايان رسيد، با پيام Install Succeeded و يا Install Failed مواجه خواهيد شد. اين کار واقعا مهم نيست، عمليات نصب، در واقع، کامل شده، و ما اکنون اقدام به انجام بهينه سازي هاي بعد از نصب خواهيم کرد.

راهنماي نصب مکينتاش بر روي PC

يا شايد…

راهنماي نصب مکينتاش بر روي PC

به هر صورت، با زدن دکمه ريستارت احساس راحتي به آدم دست مي دهد. حتما ديسک ها را تعويض نماييد، ديسک نصب سيستم عامل Mac OS X را خارج کرده و به جاي آن ديسک iBoot را قرار دهيد. هنگامي که شما عمليات بوت را با iBoot انجام مي دهيد، با دو انتخاب مواجه خواهيد شد. در اين هنگام، مجبوريد از هارد ديسک بوت کنيد. اين حالت با آيکون اپل، و با نامي که شما قبلا انتخاب کرده ايد (Snow Leopard، يا هر چيز ديگري) نمايش داده خواهد شد. از کليد هاي جهت نما براي هايلايت کردن ديسک سخت استفاده کرده، و Enter را فشار دهيد تا از آن بوت شود.

راهنماي نصب مکينتاش بر روي PC

نکته: فرمان V- Boot flag را به ياد داشته باشيد. شما مي توانيد از اين فرمان براي مشاهده چيزهاي در حال بارگذاري و هر گونه رخداد در kernel panic استفاده کنيد، با اين دستور خواهيد دانست که اين رخداد در کجا اتفاق افتاده است. ممکن است از همان Boot flag ها براي دسترسي به بخش نصب استفاده نماييد (و به همين دليل بود که ما به شما توصيه کرديم آنها را يادداشت کنيد). تنها چيزي که اکنون مي خواهيم بوت موفقيت آميز به سيستم عامل است.
احتمالا ويدئو نصب سيستم عامل Mac OS X را نيز ديده باشيد. پس از آن، احتمالا چند سوال براي پيکربندي سيستم عامل مک خود نيز پرسيده باشيد. در سوال پرسيدنتان بايستي رک و روراست باشيد. و هنگامي که دسکتاپ را مشاهده کرديد، به خودتان تبريک مي گوييد.
حال، بسته به تنظيمات سخت افزارتان، امکان يا عدم امکان عملکرد برخي از اجزاي سخت افزاري با پتانسيل کامل خود وجود دارد، يعني امکان دارد کامپيوترتان داراي عملکرد صحيح در صدا، شتاب دهنده گرافيکي، دسترسي به اينترنت، قابليت هاي USB، و چيزهاي ديگر باشد يا نباشد. اگر قطعه اي پس از نصب درست کار کند، به اصطلاح به اين حالت کار در وضعيت Out Of the Box گفته مي شود (OOB).
نکته: با روش زير مي توانيد عملکرد صحيح يا ناصحيح هر يک از قطعات رايانه را بررسي نماييد:
- اگر آيکون صدا در نوار منو ديده مي شود، و اگر مي توانيد حجم صدا را با استفاده از صفحه کليد خود تغيير دهيد و يا اگر مي توانيد فايل هاي صوتي را در iTunes باز کنيد، صداي سيستمتان مشکلي ندارد.
- سافاري را باز کنيد. اگر توانستيد صفحه ي خوش آمد گويي را ببينيد، از طريق وب گشت و گذار کنيد، اينترنت سيستم تان مشکلي ندارد.
- نرم افزار Front Row را باز کنيد. اگر چيزي بر روي صفحه نمايان شد، کارت گرافيک شما به خوبي عمل مي کند. متناوبا، مي توانيد وضوح دسکتاپتان را بررسي کنيد ببينيد آيا مطلوب است، و در صورتي که نوار منو شفاف است، شتاب دهنده ويديويي (QE / CI) سيستم شما به خوبي کار مي کند.
- يک فلش درايو به USB سيستمتان وصل کنيد، اگر شناسايي شد، سيستمتان از USB پشتيباني مي کند. (اما اگر شما از يک صفحه کليد يا موس USB استفاده مي کنيد، و آنها بخوبي کار مي کنند، نيازي به اين تست وجود ندارد).
نگران دستگاه هايي که کار نمي کنند، نباشيد. ما از MultiBeast براي فعالسازي آنها، و همچنين قادر کردن مکينتاش تان به بوت شدن به طور مستقيم از هارد ديسک، بدون نياز به iBoot استفاده مي کنيم. اما قبل از آن، بروز رساني کومبوي سيستم عامل Mac OS X v10.6.7 را که قبلا به يک درايو فلش USB دانلود کرده بوديد (در کنار چيزهاي ديگر) اجرا نماييد. در ابتدا بايد اين کار را انجام دهيم. آن را نصب کنيد، اما وقتي از شما خواست که روي گزينه ريستارت کليک کنيد، اين کار را نکنيد.

راهنماي نصب مکينتاش بر روي PC

پس از آن MultiBeast را از درايو فلش USB تان اجرا کنيد. کليک روي Continue را تا رسيدن به صفحه نمايشي با برخي از انتخاب ها ادامه دهيد. حال، اگر شما يک فايل DSDT براي مادربردتان در اختيار داريد، حتما آن را روي دسکتاپ کپي کرده و گزينه UserDSDT و System Utilities را از MultiBeast انتخاب کنيد.

راهنماي نصب مکينتاش بر روي PC

اگر فايل DSDT را نداشته باشيد، فقط EasyBeast و System Utilities را انتخاب کنيد. پس از انجام، نصاب MultiBeast را اجرا کنيد.

راهنماي نصب مکينتاش بر روي PC

در مورد فعالسازي دستگاه ها و لوازم جانبي نگران نباشيد، چون بروز رساني کمبو گاهي اوقات باعث مي شود عملکرد دستگاه ها متوقف شود. اين مشکل بعد از راه اندازي مجدد ظاهر مي شود. بنابراين مکينتاش خود را راه اندازي مجدد کنيد. حالا، ببينيد قادر به بوت شدن به طور مستقيم از طريق ديسک سخت بدون استفاده از ديسک iBoot هستيد يا نه. اگر نه، نگاهي به تنظيمات BIOS خود انداخته، افراد داراي مادربرد مشابه را جستجو کنيد، در نهايت قادر به پيدا کردن يک راه حل مناسب خواهيد بود.
پس هنگامي که به سيستم عامل بوت کرديد، متوجه قطعاتي که قبلا به صورت OOB کار مي کردند و در حال حاضر نمي کند خواهيد شد. اين يک امر کاملا طبيعي است. به ياد داشته باشيد، پس از هر بروز رساني کومبو، ممکن است نياز به اجراي دوباره MultiBeast براي فعال کردن هر کدام از دستگاه هاي غير فعال (به علت به روز رساني) داشته باشيد. بنابراين حالا، MultiBeast را اجرا کنيد، و ابتدا System Utilities را انتخاب کنيد، اين مورد چيزي است که شما هميشه نياز به بررسي آن هنگام اجراي MultiBeast داريد. براي فعالسازي هر دستگاه غيرفعال ديگري، مي توانيد جلو رفته و به دنبال Drivers & Bootloaders>Kexts & Enablers بگرديد. هنگامي که چيزي را انتخاب مي کنيد، توضيحات آن در ستون Description نشان داده مي شود. توضيح اين که چه گزينه اي نياز به انتخاب دارد کمي دشوار است، چرا که همه اين موارد بستگي به سخت افزار سيستم تان، و اينکه چه قطعاتي نياز به فعال کردن دارند، دارد. با اين حال، شما هميشه نياز به انتخاب تنها يک kext در يک زمان داريد. همه ي kext هاي يک دسته ي خاص را يک باره نصب نکنيد. kext را نصب کنيد، سپس سيستم را ريستارت کنيد، و ببينيد kext مورد نظر چه تاثيري روي سيستمتان دارد. اگر تاثيري نداشت، مي توانيد MultiBeast را با انتخاب مورد ديگري، دوباره اجرا کنيد. اگر شما نياز به حذف kext اي داريد که کار نمي کند، نگاهي به توضيحات آن در Multibeast بيندازيد. مسيرش را پاک نکنيد، با استفاده از Finder به آن پوشه خاص رفته و حذفش کنيد.
نکته: اگر شما تا به حال با PCIRootUID = 1 boot flag بوت کرده ايد، “PCI Root ID Fix” را از زير دسته Customization>Boot Options چک کنيد. و اگر USB تان کار نکرد، از kext “IOUSB Family Rollback” در زير گزينه Miscellaneous استفاده نماييد. بررسي “System Utilities” را هر زماني که MultiBeast را اجرا کرديد فراموش نکنيد.
لازم نيست شما هر بار همان انتخاب را انجام دهيد. وقتي چيزي نصب شده باشد، تا زمان جايگزيني با به روز رساني جديد کومبو و يا حذف دستي، همانجا باقي مي ماند. اين بدان معني است که شما لازم نيست بارها و بارها EasyBeast يا UserDSDT را نصب کنيد. اين کار را پس از اندکي تجربه ياد خواهيد گرفت. همچنين اطمينان حاصل کنيد که تنظيمان MultiBeast را يادداشت کرده باشيد، به طوري که به جاي انجام همان روش آزمون و خطا در نصب دوباره سيستم عامل، اين عمل فرايندي يک کليکي خواهد بود.
مورد ديگري که بايد در اينجا به خاطر داشته باشيد اين است که به طور پيش فرض، kext ها در پوشه اي به نام” Extensionions” نصب شده است. براي دسترسي به آن، به هارد مکينتاش خود برويد، پوشه System، و پس از آن Library را باز کرده، و سپس پوشه Extensions را پيدا کنيد. به منظور ساده سازي، به اين روش S / L / E مي گويند. بنابراين اگر شما مجبور به حذف kext اي از S / L / E شده باشيد، مي دانيد کجا به دنبالش بگرديد. مورد E / E هم به همين صورت مي باشد. Extra نام پوشه اي در هارد ديسک مکينتاش بوده، و توسط MultiBeast ايجاد شده است. يک پوشه ديگر در داخل پوشه Extra، به نام Extensions وجود دارد، اما اين پوشه Extensions حاوي kext هاي مهم سفارشي نصب شده توسط MultiBeast مي باشد. همچنين حاوي دو فايل مهم است. اولين فايل smbios.plist بوده، و دومي com.apple.boot.plist.است. در اين بخش، لازم نيست بيشتر در مورد اين فايل ها بحث شود، فقط دانستن اينکه آنها وجود دارند کافي است. اما به اهميت آنها در ادامه پي خواهيد برد.
اکنون در مرحله اي هستيم که شما داراي يک مکينتاش با کارايي کامل هستيد. اين راهنما توضيح مي دهد که چگونه راهتان را ادامه دهيد، اما شما ممکن است در اين روند مشکلاتي داشته باشيد. در اين زمان است که انجمن ها به کمکتان خواهند آمد. زماني که به مشکلي برخورديد در انجمن هاي tonymacx86 مشکلتان را مطرح کنيد، قطعا راهنمايي خواهيد شد. اگر شما مايل به انجامش هستيد، پا پيش بگذاريد، و خودتان را بيازماييد. تا زماني که شما اين کار را بر روي يک ديسک سخت خالي انجام مي دهيد، نترسيد و هر چند بار که لازم باشد سيستم عامل را مجددا نصب نماييد. با تمرين و تکرار در اين کار ماهر خواهيد شد، بايد آن را چندين و چند بار براي بهينه سازي مجددا نصب نماييد.
نکته : به ويديو ي آموزشي از سايت Lifehacker که در آن استفاده مناسب از MultiBeast توضيح داده شده و آخرين نسخه راهنماي مکينتاش اين سايت است، نگاهي بيندازيد: www.youtube.com/watch?v=uayELibjHEA همچنين براي آموزش هاي بيش تر ويديوهاي يوتيوب را امتحان کنيد، که به شما در درک بيشتر مطالب کمک مي کند.
در بخش بعدي، ما اين نسخه ي مکينتاش را به Lion ارتقا خواهيم داد. هر چند اگر شما با نسخه ي Snow Leopard احساس راحتي مي نماييد، مي توانيد در اين نسخه بمايند. اين فقط يک انتخاب است. ما همچنين مي خواهيم ببينيم که چگونه مي توان مکينتاش خود را با ويندوز به صورت dual-boot اجرا کنيم.
منبع:howtogeek
ارسال توسط کاربر محترم سايت :omid_a98
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image