جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
داستان HTML
-(4 Body) 
داستان HTML
Visitor 433
Category: دنياي فن آوري
در حقيقت اچ تي ام ال محصول يک زبان کدنويسي ديگر با نام SGML يا زبان استاندارد تعميم يافته ويرايش و پيرايش است. SGML سيستم پيچيده و تکنيکي ويژه اي براي ويرايش اسناد بود که به صورت اختصاصي براي انتشار و مديريت اسناد و مدارک علمي به کار مي رفت. اين زبان که تيم برنرز لي هم از مبدعان آن بود، به صورت رسمي در آزمايشگاه فيزيک هسته اي اروپا (CERN) مورد استفاده قرار مي گرفت. هدف تيم برنز لي از ابداع HTML کمک به افرادي بود که تبحر خاصي در استفاده از SGML نداشتند، اما مي خواستند متون و اسناد علمي و فني را در اينترنت منتشر کنند.
HTML يک زبان برنامه نويسي نيست، بلکه زباني براي کدنويسي و آماده سازي مطالب براي انتشار اطلاعات (از قبيل تحقيقات دانشمندان) در اينترنت است. آنچه را که هنگام باز کردن يک سايت در اينترنت مي بينيد، تفسير و ترجمه مرورگر کامپيوترتان از HTML است.

با HTML چکار مي توان کرد؟
 

اگر قصد داريد يک وب سايت راه اندازي کنيد؛ يا مي خواهيد از برنامه هاي ساخت وب سايت استفاده کنيد؛ يا قصد داريد مطالبي را در سايت هاي اينترنتي منتشر کنيد، مطمئنا دانش اوليه HTML کارهاي شما را بسيار ساده تر کرده و سايت و مطلب شما را زيباتر مي کند. خوبي اچ تي ام ال در آن است که زبان بسيار ساده اي است و با دانستن تعداد کمي از دستورات آن، مي توانيد بسياري از کارهايتان را به خوبي و بدون سردرگمي انجام دهيد.

معني HTML چيست؟
 

HTML مخفف عبارت Hypertext Mark-up Language يا زبان ويرايش اَبَر-متن است. به اين معني که شما همانگونه که يک متن را با ويرايشگر براي چاپ آماده مي کنيد (مشخص کردن تيتر و زير تيتر، شماره گذاري ليست، بولت دار کردن ليست، بولد و کج کردن متن و کارهايي مانند آن)، با کدهاي اچ تي ام ال، اين کار را براي نمايش در مرورگر انجام مي دهيد. البته يادگيري خود اين زبان، بسيار آسان تر از دانستن و به ياد سپردن نام آن است. پس به اين بخش تنها به عنوان يک آگاهي ساده نگاه کرده و ذهن تان را درگير آن نکنيد.

HTML چگونه کار مي کند؟
 

يک فايل HTML حاوي متن، عکس، ويديو و هر اطلاعات ديگري است که شما مي خواهيد در يک وب سايت به نمايش بگذاريد. کدهاي اچ تي ام ال همانند چسب، متون، عکس ها و ديگر اطلاعات را به هم مي چسبانند و آنها را در محل صحيح و دقيق مربوط به خود قرار مي دهند تا شما صفحه را با شکل و ظاهر درست و مناسب مورد نظر طراح مشاهده کنيد.
کدهاي اچ تي ام ال که براي به هم چسباندن و نمايش محتواي سايت ها به کار مي روند، با نام Tag شناخته مي شوند. هر تگ را مي توان يک دستور در نظر گرفت که به مرورگر مي گويد چگونه بايد رفتار کند‌ (مثلا متن ايتاليک، بولد يا زيرخط دار باشد يا اندازه نوشته چگونه باشد). تگ ها با کاراکتر < و > محصور مي گردند تا مرورگر بتواند آنها را جدا از محتواي وب سايت تشخيص داده و دچار مشکل نشود.

شيوه انتخاب tagها براي زبان اچ تي ام ال
 

تگ ها در زبان اچ تي ام ال از عبارات بسيار ساده و معني دار به شيوه کاملا منطقي انتخاب شده اند. اولين شيوه نامه اچ تي ام ال که توسط تيم برنرز لي منتشر شد، تنها حاوي 12 دستور ساده بود که از زبان SGML اقتباس شده بودند. بسياري از تگ هاي اوليه، امروزه ديگر منسوخ شده و عبارات ساده تر و با معني تري جاي آنها را گرفته اند.

يک مثال سريع:
 

همين درس که مشغول خواندن اش هستيد با زبان اچ تي ام ال نوشته شده است. در واقع در اينترنت شما براي هر کاري به اين زبان نيازمند هستند. براي مثال اگر بخواهيد اين قسمت از متن را به صورت بولد (ضخيم) در بياوريد بايد از طريق يک تگ اچ تي ام ال اين کار را انجام بدهيد.
در درس هاي بعدي بيشتر با تگ ها آشنا مي شويد اما بياييد در يک مثال ببينيم که چطور مي توان کلمه را بولد کرد؟
کافي است آن را در ويرايشگر اچ تي ام ال به صورت زير بنويسيد:
منبع:درسنامه
ارسال توسط کاربر محترم سايت :king007
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image