جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تاچ پد در لپ تاپ: هنگام خريد به چه چيزي فکر کنيم؟
-(2 Body) 
تاچ پد در لپ تاپ: هنگام خريد به چه چيزي فکر کنيم؟
Visitor 464
Category: دنياي فن آوري
وقتي يک لپ تاپ جديد مي خريد به چه مشخصاتي دقت مي کنيد؟ سرعت پردازشگر؟ هارد؟ رم؟ شکل ظاهري؟ هيچ وقت تاچ پد لپ تاپ برايتان مهم بوده است؟ شايد شما بيشتر از موس استفاده کنيد اما هميشه و در همه ي شرايط نمي توان يک موس به همراه داشت و در هر صورت ناگزير به استفاده از تاچ پد هستيد.
در آن شرايط اگر لپ تاپ شما داراي تاچ پد خوبي نباشد احتمالا با يکي از بزرگ ترين عذاب هاي زندگي تان ملاقات مي کنيد. تاچ پد کوچکي که حرکات را به خوبي تشخيص نمي دهد و حتي يک کليک درست و حسابي هم روي آن نمي توانيد انجام بدهيد و کارهايتان روي زمين مانده است.
تقريبا هيچ راهي هم براي جايگزين کردن تاچ پد لپ تاپ ها وجود ندارد مگر اينکه يک لپ تاپ ديگر بخريد! بنابراين با وجود اينکه بسياري از کاربران هنگام خريد لپ تاپ جديد به تاچ پد هيچ توجه اي ندارد لازم است با وسواس زياد لپ تاپي انتخاب کنيد که داراي تاچ پد مناسبي باشد. چرا که اين روزها تقريبا همه لپ تاپ ها داراي سخت افرار نسبتا قدرتمند هستند و چيزي که يک لپ تاپ معمولي را از يک محصول خوب متفاوت مي کند همين جزييات است.

تاچ پد در لپ تاپ: هنگام خريد به چه چيزي فکر کنيم؟

تاچ پد مناسب:
تاچ پد ها در اوايل دهه 90 پاي خودشان را به دنياي لپ تاپ ها باز کردند تا مشکل به همراه داشتن دايمي موس را حل کنند. مدل هاي جديد از فناوري به نام capacitive touch استفاده مي کنند. اين همان فناوري است که در بسياري از نمايشگرهاي لمسي هم به کار مي رود و بر اساس تشخيص بار الکتريکي انگشت دست انسان کار مي کند.
اما اين نوع تاچ پدها يک مشکل کوچک دارند و آن عدم تشخيص اشيا بي جان است. مثلا وقتي دستکش پوشيده ايد ديگر امکان کار با تاچ پد را نخواهيد داشت. بعضي تاچ پد هاي مخصوص هم نياز به استفاده از قلم مخصوص خودشان را دارند.
با وجود اينکه فناوري به کار رفته در اغلب تاچ پدها يکسان است اما آنها با روش هاي گوناگوني در لپ تاپ ها به کار رفته اند و تاچ پدها در اندازه ها و جنس هاي متفاوتي ساخته مي شوند.
يکي از مهم ترين امکاناتي که بايد به آن توجه کنيد قابليت پشتيباني از «مولتي تاچ» است. هرچند اين روزها اين قابليت تقريبا در تمام تاچ پدها يافت مي شود اما بهتر است آن را خودتان امتحان کنيد. بسياري از مدل هاي با يک برچسب بزرگ از پشتيباني از مولتي تاچ صحبت مي کنند اما هنگام کار و در عمل مي بينيد که تاچ پد به خوبي کار نمي کند و ترجيح مي دهيد از خير آن بگذريد. براي امتحان اين قابليت، کافي است در چند صفحه وب به بالا و پايين اسکرول کنيد!

تاچ پد در لپ تاپ: هنگام خريد به چه چيزي فکر کنيم؟

جنس تاچ پد:
در بسياري از لپ تاپ هاي ارزان قيمت تاچ پد از همان موادي ساخته شده که بدنه لپ تاپ را تشکيل ميدهد. به نظر بد نمي آيد اما کمي که با آن کار کنيد متوجه مي شويد که در کنترل نشانگر کامپيوتر مشکل داريد و حس راحتي وجود ندارد. مدل هاي بهتر از موادي مانند شيشه استفاده مي کنند که مقاومت کمتري ايجاد مي کند و اصطکاک کمتر به معناي حرکت راحت تر و روان تر انگشت شما روي تاچ پد است.
اندازه تاچ پد:
در يک تاچ پد کوچک، انگشت شما جاي حرکت ندارد. بنابراين هنگام خريد دقت کنيد که در طراحي لپ تاپ چقدر فضا به تاچ پد اختصاص يافته است؟ اگر جزو کاربراني هستيد که از تاچ پد زياد استفاده مي کنيد احتمالا نياز به يک تاچ پد بزرگ داريد تا با آن راحت باشيد. ضمن اينکه به محل قرار گيري هم دقت کنيد. برخي شرکت هاي سازنده، آن را در وسط لپ تاپ قرار نمي دهند و به يک طرف متمايل مي کنند. حالا اگر شما چپ دست باشيد ممکن است در کار با تاچ پد به مشکل بر بخوريد.

تاچ پد در لپ تاپ: هنگام خريد به چه چيزي فکر کنيم؟

دکمه هاي تاچ پد:
تا به حال تاچ پدهايي را ديده ايد که دکمه هاي بسيار محکمي دارند و با هر بار فشار دادن آنها يک صداي کليک بلند تا اتاق کناري شنيده مي شود؟ بعضي تاچ پد ها داراي دو دکمه مجزا هستند. در بعضي ديگر تمام محيط تاچ پد يک دکمه بزرگ به حساب مي آيد و يک دکمه ديگر هم به صورت مجزا قرار گرفته است. در اين مورد انتخاب با خود شما است. اما اکثر کاربران روش دو دکمه اي را ترجيح مي دهند. به شرطي که دکمه ها خوش دست و به راحتي قابل استفاده باشند.
در هر صورت وقتي که يک لپ تاپ جديد مي خريد علاوه بر تمام مشخصات سخت افزاري، حواس تان به تاچ پد هم باشد به دنبال يک تاچ پد بزرگ، با پشتيباني از مولتي تاچ، با سطحي صاف و دکمه هايي نرم باشيد. و اگر شما هم نکته ديگري بلد هستيد آن را در بخش نظرات يادآوري کنيد.
منبع:نارنجي
ارسال توسط کاربر محترم سايت :king007
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image