جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
جگوار سري XF مدل 2012
-(1 Body) 
جگوار سري XF مدل 2012
Visitor 581
Category: دنياي فن آوري
در چند سال اخير انگليسي ها در صنعت خودروسازي هرگز حال و روز خوشي نداشته اند. پس از دوران طلايي خودروهاي انگليسي در اواسط قرن بيستم، آرام آرام غبار ناتواني بر پيشاني صنعت خودروسازي انگليس نشست تا شرکت هاي خودروسازي اين کشور، يک به يک محکوم به شکست شوند اما در چند سال گذشته شرکت هاي مشهور خودروسازي انگليسي با تغيير استراتژي و همکاري با غول هاي خودروسازي جهان و سرمايه گذاري گسترده در بازارهاي بکر و کشورهاي درحال توسعه، به دنبال بازگشت به روزهاي خاطره انگيز گذشته هستند.

جگوار سري XF مدل 2012

شرکت جگوار نيز از اين قاعده مستثنا نبوده و نهايتا پس از سال ها دست و پا زدن در ميان مشکلات مادي در سال 1989 به شرکت فورد فورخته شده و در کنار شرکت هايي چون ولوو، آستون مارتين و لندروور، گروه خودروسازي PAG را تشکيل دادند اما با آغاز بحران هاي مالي کمرشکن در ميان خودروسازان آمريکايي سرانجام شرکت فورد نيز پس از 20 سال تصميم مي گيرد ماليکت کمپاني جگوار را در سال 2008 واگذار کند.
بدين ترتيب شرکت فورد سهام جگوار را به «تاتاموتورز» هندوستان واگذار مي کند تا سرانجام شرکت جگوار بتواند امروز پس از گذشت تقريبا سه سال از آخرين تغييرات مديريتي، دوران بحران با پشت سر گذاشته و به روزهاي آينده اميدوار باشد.

جگوار سري XF مدل 2012

با اينکه در حال حاضر شرکت تاتامو تورز مالکيت اين شرکت را در اختيار دارد اما تمامي سياستگذاري هاي کلان جگوار و همچنين دفترل اصلي اين شرکت در کشور انگليس واقع شده است. امروز مي خواهيم با يکي از جديدترين و آخرين محصولات اين خودروساز صاحب نام انگليسي آشنا شويم. در نوشتار پيش رو نگاهي نو خواهيم داشت به «جگوار سري XF» مدل 2012 که نسخه جديد آن اخيرا روانه بازار شده است.

جگوار سري XF مدل 2012

داستان تولد
نسل نخست سري XF محصولات جگوار، نخستين بار در سال 2007 و در جريان نمايشگاه خودروي فرانکفورت رونمايي شد. اين خودرو که در کلاس خودروهاي سدان لوکس متوسط قرار دارد، با هدف رقابت با رقبايي چون مرسدس بنز E-Class و ب.ام. و سري 5 معرفي و روانه ميدان شده است.
طراحي اين سري از محصولات جگوار برعهده طراح بنام دنياي خودروسازي يعني «يان کلوم» اسکاتلندي که هم اکنون نيز رياست دپارتمان طراحي کمپاني چگوار را برعهده داردفب ود. توليد XF حدود شش ماه پس از معرفي آن در نمايشگاه خودروي فرانکفورت، در سايت توليدي جگوار واقع در شهر بيرمنگام انگليس آغاز شد اما حدود سه سال پس از عرضه نسل نخست XF در بازارهاي جهاني، شرکت جگوار تصميم مي گيرد دستي بر سر و گوش سدان متوسط خود کشيده و از سال آينده ميلادي اين خودرو را با چهره اي به روز و جوان تر آماده نبرد با رقباي قدرتمند خود کند. نسخه Face Lift يا همان بهينه سازي شده جگوار XF، اخيرا و در جريان نمايشگاه خودروي نيويورک مورد پرده برداري قرار گرفت. حال خواهيم ديد که شرکت جگوار براي رقابت با رقباي آلماني خود چه خوابي ديده است!

جگوار سري XF مدل 2012

طراحي XF، ثمره يک انقلاب
پس از دهه مياني قرن بيستم که هنر انگليسي ها در طراحي و ساخت خودرو زبانزد خاص و عام بود، آرام آرام شاهد افول هنر انگليسي ها و به خصوص شرکت جگوار در زمينه خلق يک خودروي زيبا و اغواگر بوديم. به طوري که در دهه 80 و 90 ميلادي و سال هاي آغازين قرن بيست و يکم، طرح هاي قديمي و کسل کننده محصولات جگوار بارها مورد غضب نشريت تخصصي و برنامه هاي تلويزيوني بريتانيا از جمله مجله What Car و برنامه Top Gear واقع شد و کارشناسان و منتقدان طراحي صنعتي از محصولات جگوار با عنوان خودروهاي خواب آور ياد مي کردند! اما همان گونه که پيش تر اشاره شد، اعمال تغييرات مديريتي در سطوح مختلف اين شرکت و ورود «يان کلوم» معروف به دپارتمان طراحي جگوار همه چيز را تحت الشعاع خود قرار داده و انقلاب بزرگي را در اين شرکت به پا ساخت.

جگوار سري XF مدل 2012

چهره ظاهري نسخه بهينه سازي شده XF را عضلاني تر و خشن تر از پيش خواهيد يافت. بهره گيري از تکنولوژي Bi-FunctionHID زنون در چراغ هاي جلو و گرافيک زيباي چراغ هاي عقب که فناوري طيفي LED را در خود جاي داده است. نماي ظاهري XF را بسيار پويا و مدرن جلوه مي دهد. همچنين چراغ هاي جلوي XF مجهز به سامانه Day Light بوده که اين امر روشنايي طيف LED چراغ هاي جلو در هنگام روز را سبب شده و باعث مي شود شناسايي XF از ديگر خودروها از فاصله دور نيز به راحتي مقدور باشد. همچنين شرکت جگوار دو نوع رينگ آلياژي اسپورت 19 و 20 اينچي را براي مدل 2012 اين خودرو در نظر گرفته است که اين رينگ ها به همراه سپر و آينه هاي باز طراحي شده، نماي جانبي XF را بسيار ديناميک و فراتر از کلاس خود نشان مي دهد.
در فضاي داخل کابين XF نيز داستان تا حدودي به همين منوال است. گويي دنياي از چوب گردو، پشم اعلا و چرم آلکانترا وظيفه برگزاري مراسم خوش آمدگويي به داخل يک خودروي اصيل انگليسي را برعهده دارند! هيجان انگيزترين عنصر طراحي داخلي جگوار XF، اهرم دنده اين خودرو است که پس از روشن شدن خودرو بالا آمده و ظاهر شده و پس از خاموش کردن خودرو، دوباره در مخفيگاه خودو در زير کنسول مياني مي رود. به همه اين موارد، سامانه تهويه مطبوع تمام اتوماتيک با قابليت يونيزه کردن هوا، صفحه نمايش لمسي Full Color و سيستم صوتي حرفه اي 1200 واقتي ساخت شرکت Bowers & Wilkins را به همراه ساب ووفر و 17 بلندگو اضافه کنيد تا به سرعت دريابيد که شرکت جگوار در داخل اين خودرو هيچ چيز کم نگذاشته است.

جگوار سري XF مدل 2012

جگوار XF روي جاده
تجربه نشان داده است که اگر انبوهي از چرم طبيعي، چوب درختان ناياب و حتي روکش هاي طلا را در خودرو در اختيار داشته باشيد، بازهم نمي توان از توانايي هاي ديناميکي خودرو به راحتي چشم پوشي کرد! ناگفته پيداست که شرکت جگوار نيز اگر قصد رقابت با پرچمداران کلاس سدان هاي متوسط دارد بايد شناختي دقيق از آنچه خريداران اين رده از خودروها از گزينه ايده آل خود مي خواهند، داشته باشد. جگوار براي اينکه بتواندن طيف گسترده تري از مشتريان را به سمت اين خودرو جذب کند. نسخه جديد XF را با پنج پيشرانه 4 الي 8 سيلندر عرضه خواهد کرد. جديدترين اين پيشرانه ها يک پيشرانه 4 سيلندر توربو ديزلي به حجم 2/2 است که توانايي توليد 190 اسب بخار قدرت را خواهد داشت.

جگوار سري XF مدل 2012

اين پيشرانه که مي تواند بيشينه گشتاوري معادل 450 نيوتن متر را در اختيار راننده قرار دهد و 81 ثانيه زمان مي خواهد تا XF را از حالت سکون به مرز سرعت 100 کيلومتر بر ساعت رسانده و سپس اين خودرو را به سقف سرعت 225 کيلومتر بر ساعت برساند. علاوه بر پيشرانه فوق، شرکت جگوار دو پيشرانه 6 سيلندر 240 و 275 است بخاري براي اين خودرو در نظر گرفته است که در کنار جعبه دنده 8 سرعته اتوماتيک مي توان انتخاب طيف گسترده تري از مشتريان جوان تر با شد اما گل سرسبد پيشرانه هاي ارئه شده در نسخه جديد XF، دو پيشرانه 8 سيلندر 5 ليتري هستند. اولي با قدرت خروجي 385 اسب بخار و ديگري با قدرت خروجي 510 اسب بخار و گشتاور 625 نيوتن متري، ارقامي که به راحتي مي توانند شيفتگان سرعت و هيجان را قلقلک دهند! قوي ترين و گران ترني نسخه توليدي اين خودرو که با کد XFR شناخته مي شود. علاوه بر قدرت و گشتاور وسوسه کننده خود، مجهز به شاسي تقويت شده و رينگ هاي 20 اينچي به صورت استاندارد خواهد بود.
شرکت جگوار اعلام کرده است که نسخه XFR به راحتي از پس رقيب اصلي خود يعني مرسدس بنز AMGE63 برمي آيد، ادعايي که هرچند بعيد به نظر مي رسد اما زنگ خطري است براي آلماني هاي مغرور که چند دهه است با خودروهايي نظير «مرسدس بنز E-Class AMG»، «ب.ام.و M5» و «آئودي S6» مدعيان بلامنازع سدان هاي سايز متوسط اسپورت هستند.
منبع:برترين ها
ارسال توسط کاربر محترم سايت :king007
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image