جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
خودرو ملي دنا، يک سمند لوکس و گران!
-(6 Body) 
خودرو ملي دنا، يک سمند لوکس و گران!
Visitor 2341
Category: دنياي فن آوري
مشخصات اعلامي اين خودرو با مشخصات سورن ELX تفاوت چنداني نمي کند. اما تغييرات در نماي ظاهري آن، باعث ايجاد تنوع و هويتي جديد براي آن شده است. اين امر مي تواند به بازارهاي صادراتي سمند و سورن (که معمولاً تحمل يکنواختي و طراحي تکراري را ندارند) نفس تازه اي ببخشد.
اين خودرو با طراحي خشن تر و اسپورت تر نسبت به سورن و با قيمت مشابه آن ، رقيبي براي ساير محصولات ايران خودرو نظير پژو پارس و سورن خواهد بود. خودرو دنا در سال 91 وارد بازارها خواهد شد و اعلام شده که از نظر ايمني و زيست محيطي، مطابق آخرين استانداردهاي اروپا خواهد بود. توليد اين خودرو نيز در سال اول 35 هزار دستگاه و به تدريج تا 100 هزار دستگاه خواهد رسيد.

خودرو ملي دنا، يک سمند لوکس و گران!

اين خودرو مجهز به دو کيسه هوا، کمربندهاي ايمني با نيروي پيش کشنده، ستون فرمان جمع شونده در هنگام تصادفات و ترمزهاي ABS خواهد بود. موتورهاي آن نيز از خانواده موتور ملي EF7 و در دو نوع عادي و توربو شارژر مي باشند.
از نظر امکانات رفاهي نيز مي توان به سيستم تهويه مطبوع اتوماتيک، فرمان برقي، سيستم کمک پارک عقب، آيينه هاي برقي، تنظيم زاويه نور چراغهاي جلو، سيستم ضد سرقت و ساير امکانات (مشابه سورن) مي باشد.

خودرو ملي دنا، يک سمند لوکس و گران!

طراحي داشبورد و کنسول آن برخلاف انتظار با مدلهاي سورن متفاوت است و از هيونداي سوناتا اقتباس گرديده اما ممکن است بعلت هزينه بالاي توليد و قالبهاي مجزا، نهايتاً داشبورد سورن را روي آن ببينيم. و يا اين داشبورد را در نهايت روي مدلهاي سورن هم ببينيم. (اين داشبورد جديد که بسيار زيبا هم هست، هنوز ساخته نشده است و تنها درعکسها وجود دارد و نمونه هاي توليدي با داشبورد سورن به نمايش درآمدند)
قيمت خودرو دنا بين 14 ميليون براي مدل پايه با موتور EF7 بنزيني تا 25 ميليون تومان براي مدل EF7 توربو متغير خواهد بود.

خودرو ملي دنا، يک سمند لوکس و گران!

نکته قابل ذکر در مورد اين خودرو، تبليغات وسيع و جنجال خبري و رسانه اي و اعلام رونمايي يک خودروي کاملاً جديد و ايراني و پيشرفته از سوي ايران خودرو بوده که حتي مراسمي بزرگ با حضور وزير صنايع را نيز شامل گشته است. بايد پرسيد که تغييرات در خودروي سورن و فيس ليفت اين خودرو با پلاتفرم دهه 90، اينچنين پرهياهو گشته است؟ واقعاً سقف انتظاراتمان از خودروسازي کشور با اين همه حمايت دولتي و محروميت مردم از داشتن خودروهاي روز و ارزان، چنين پايين آمده که براي هر تغيير جزئي وزير مملکت را وادار به رونمايي و دست زدن و تحسين هاي مبالغه آميز کنيم؟ آيا بهتر نيست ايران خودرو بجاي چنين شوهايي از موتورهاي قديمي و پرمصرف سمند و پژو دست بردارد و همين موتور EF7 يادشده را که اکنون تنها در کاتالوگها و تبليغات ديده مي شود، به خط توليد باز گرداند؟ آيا بهتر نبود بجاي ساخت مدلهاي مشابه 405، پارس، سمند، ال ايکس، سورن، سرير و اکنون دنا که همگي بروي پلاتفرم قديمي 405 بنا شده اند، کليه هزينه هاي طراحي و توليد اين مدلها را صرف يک پلاتفرم جديدتر و امروزي مي کردند؟ دوستان ايران خودرو ظاهراً فقط به تعويض پالان مي انديشند! خر يادشده (پلاتفرم 405) مرگ ندارد. نظر شما چيست؟

مشخصات فني خودرو دنا
 

ايمني
o مطابقت با استانداردهاي ايمني تصادف از پهلو و جلو
o مجهز به کيسه هوا براي راننده و سرنشين جلو
o مجهز به کيسه هاي هواي جانبي (برخي از مدل ها)
o مجهز به کمربندهاي ايمني سه نقطه اي جلو و عقب با پيش کشنده و محدودکننده نيرو (جلو)
o مجهز به سامانه ترمز ضدقفل (ABS) و بوستر MBA به همراه توزيع الکترونيکي نيرو (EBD)
o ستون فرمان جمع شونده در تصادف
o چراغ هاي مه شکن جلو و عقب به همراه چراغ هاي ايمني درها

خودرو ملي دنا، يک سمند لوکس و گران!

رفاهي
o مجهز به سامانه تهويه مطبوع اتوماتيک (کليه مدل ها)
o سامانه فرمان برقي (مدل ايي ال ايکس)
o سامانه ورود بدون کليد
o آينه هاي جانبي برقي
o سامانه کمک پارک عقب
o راديوپخش CD/MP3 با مانيتور چندرسانه اي (مدل ايي ال ايکس)
o ستون فرمان قابل تنظيم
o کنترل سيستم صوتي روي غربيلک فرمان (مدل ايي ال ايکس)
o آينه هاي جانبي برقي (تاشو برقي با گرمکن براي مدل ايي ال ايکس)
o هندزفري بلوتوث
o شيشه هاي سولار رنگي
o زيرآرنجي جلو و عقب
o قابليت دسترسي به صندوق عقب از داخل اتاق
o صندلي هاي برقي جلو

خودرو ملي دنا، يک سمند لوکس و گران!

عملکردي
o برخورداري از سامانه الکترونيکي مالتي پلکس
o قابليت تجهيز به سامانه ناوبري ماهواره اي
o رينگ اسپورت آلومينيومي
o سامانه ضد سرقت immobilizer
o قابليت تنظيم زاويه نور چراغ هاي جلو

خودرو ملي دنا، يک سمند لوکس و گران!

زيست محيطي
o مطابقت با استاندارد آلايندگي يورو4 قابل ارتقا به يورو5

مشخصات فني دنا با موتور EF7
 

نوع موتور …………………………….. EF7NA
تعداد سيلندر ……………………….. 4 خطي
حجم موتور ………………………….. 1648 سي سي
قطر سيلندر …………………………. 78.6 ميلي متر
کورس پيستون ……………………. 85 ميلي متر
حداکثر قدرت ………………………. 115 اسب بخار در دور 6000 (بنزين)
حداکثر قدرت ………………………. 105 اسب بخار در دور 6000 (گاز)
حداکثر گشتاور …………………….. 155 نيوتن متر در دور 4500 (بنزين)
حداکثر گشتاور …………………….. 136 نيوتن متر در دور 4500 (گاز)
سيستم سوخت رساني ………….. تزريق الکترونيکي چندنقطه اي
تعداد سوپاپ ………………………… 16
حد آلايندگي موتور ………………. استاندارد يورو 4
نوع گيربکس …………………………. پنج دنده دستي
نوع ترمز ………………………………. دو مداره قطري، ضدقفل (ABS) با توزيع الکترونيکي نيرو
ترمزهاي جلو ………………………… ديسکي تهويه شونده
ترمزهاي عقب ………………………. ديسکي
ظرفيت صندوق عقب …………… 500 ليتر
ظرفيت باک بنزين ……………….. 66 ليتر

خودرو ملي دنا، يک سمند لوکس و گران!

مشخصات فني دنا با موتور توربوشارژ
 

نوع موتور …………………………….. EF7TC
تعداد سيلندر ……………………….. 4 خطي
حجم موتور ………………………….. 1648 سي سي
قطر سيلندر …………………………. 78.6 ميلي متر
کورس پيستون ……………………. 85 ميلي متر
حداکثر قدرت ………………………. 150 اسب بخار در دور 5500 (گاز / بنزين)
حداکثر گشتاور …………………….. 215 نيوتن متر در دور 2200 تا 4800 (گاز / بنزين)
سيستم سوخت رساني ………….. تزريق الکترونيکي چندنقطه اي
تعداد سوپاپ ………………………… 16
حد آلايندگي موتور ………………. استاندارد يورو 4
نوع گيربکس …………………………. پنج دنده دستي
نوع ترمز ………………………………. دو مداره قطري، ضدقفل (ABS)
ترمزهاي جلو ………………………… ديسکي تهويه شونده
ترمزهاي عقب ………………………. ديسکي
ظرفيت صندوق عقب …………… 500 ليتر
ظرفيت باک بنزين ……………….. 66 ليتر
منبع:برترين ها
ارسال توسط کاربر محترم سايت : king007
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image