جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تيغ دو لبه بازي‌هاي آنلاين
-(4 Body) 
تيغ دو لبه بازي‌هاي آنلاين
Visitor 1096
Category: دنياي فن آوري
بازي‌هاي آنلاين، شكل جديدي از بازي‌هاي كامپيوتري محسوب مي‌شوند كه اين روزها بيشتر‌افرادي را كه عضو شبكه‌هاي اجتماعي هستند به خود مشغول كرده است. بازي‌هاي آنلاين، بازي‌هايي هستند كه براي انجام آنها حتما بايد امكان دسترسي به اينترنت را داشته باشيد. در بازي‌هاي آنلاين همبازي‌هاي شما مانند بازي‌هاي كامپيوتري كه بايد روي دستگاه شما نصب شوند، شخصيت‌هاي برنامه‌ريزي شده نيستند، بلكه اين شخصيت‌ها افرادي مانند شما هستند كه براساس يك فرآيند برنامه‌ريزي شده عمل نمي‌كنند و ممكن است هر كدام براي انجام بازي، ترفند خاصي در پيش گيرند.
در بازي‌هاي آنلاين شما در واقع يك قدم به بازي‌هاي زمان قديم نزديك‌تر مي‌شويد و كمي ملموس‌تر با همه بازي‌هاي واقعي، اوقات مي‌گذرانيد. بسياري از كارشناسان بر اين باورند كه بازي‌هاي كامپيوتري آنلاين كه محبوب‌ترين بازي يا سرگرمي كودكان اين عصر هستند، همچون يك تيغ دو لبه عمل مي‌كنند. به عبارت ديگر اگرچه گفته مي‌شود اين بازي‌ها مي‌توانند سلامت جسمي و روحي‌ ـ رواني نوجوانان را در معرض تهديد قرار دهند، اما بايد پذيرفت مي‌توانند تاثير مناسبي بر خلاقيت ذهني اين گروه از افراد بر جاي گذارند. اين بازي‌ها به گونه‌اي طراحي مي‌شوند كه مخاطب را وادار مي‌كنند تا انتهاي بازي همراه شود و در نهايت برتري در آن، هدف غايي است كه اين رويكرد مي‌تواند تهديدي عليه ذهن و روح يك كودك يا نوجوان باشد. از سوي ديگر انجام اين بازي‌ها مي‌تواند با تجربه‌هاي جديدي براي نوجوانان همراه باشد. اين روزها بسياري از شركت‌ها كه همه ساله مبالغ قابل توجهي صرف سرمايه‌گذاري براي توليد اين بازي‌ها مي‌كنند، در تلاش هستند بازي‌هاي جديدي را براي گروه‌هاي سني كودك و نوجوان بسازند كه هم بتواند سرگرم‌كننده باشد و هم رفتارهاي اين افراد را در جهت مثبتي تغيير دهد.

بازي‌هاي آنلاين به يك پديده جهاني تبديل مي‌شوند
 

بررسي‌هاي آماري انجام شده در سايت‌هاي اينترنتي عرضه‌كننده بازي‌هاي آنلاين نشان مي‌دهد كه شمار بازديدكنندگان سايت‌هاي بازي آنلاين با رشد 17 درصدي به حدود 217 ميليون نفر در سطح دنيا افزايش يافته است و جالب اين‌كه از هر چهار كاربر اينترنتي، ‌يك نفر از سايت‌هاي ارائه دهنده بازي‌هاي آنلاين بازديد مي‌كند. پي بردن به اين حقيقت كه وب‌سايت‌هاي بازي يك‌چهارم از كاربران را به خود جذب مي‌كنند نشان‌دهنده اين است كه بازي‌هاي آنلاين رفته‌رفته به يك پديده جهاني مبدل مي‌شوند. تغييرات ايجاد شده در صنعت بازي‌هاي كامپيوتري به كاربران كمك مي‌كند بدون خريد بازي‌هاي كامپيوتري گران‌قيمت و مواجه شدن با مشكلات مختلف هنگام دانلود، اجرا و نصب نرم‌افزار، بازي‌هاي مختلف و مورد علاقه خود را در يك محيط آنلاين تجربه كنند. سايت‌هاي yahoo games و msn games با داشتن بيش از 40 ميليون بازديدكننده در ماه از محبوب‌ترين سايت‌هاي بازي هستند. در بررسي آماري مشابهي كه در سال‌هاي پاياني قرن بيستم انجام شد ميانگين سني كاربران بازي‌ها 30 سال تخمين زده شده بود و اغلب آنها افرادي بودند كه در بين كارهاي روزانه خود و به عنوان يك كار تفريحي انجام بازي‌هاي كامپيوتري را تجربه مي‌كردند، اما امروزه ميانگين سني كاربران بازي‌ها كه معمولا انجام بازي‌هاي آنلاين را تجربه مي‌كنند حدود 37 سال است.
امكان انجام بازي‌هاي آنلاين مي‌تواند گزينه مناسبي براي استراحت كوتاه شما در حين كار باشد. محبوبيت بازي‌هاي آنلاين در ميان كاربران، گوگل كروم را بر آن داشته است تا افزونه جديدي تحت عنوان كليد بازي (Game Button) را در اختيار كاربران علاقه‌مند به بازي‌هاي كامپيوتري و آنلاين قرار دهد. با نصب اين افزونه شما هم مي‌توانيد به جمع بازيكنان بازي‌هاي آنلاين اين مرورگر بپيونديد. براي شروع كافي است روي گزينه Game Button كليك كرده و نوع بازي مورد نظرتان را انتخاب كنيد تا انجام بازي‌هاي آنلاين از طريق مرورگر كروم را تجربه كنيد.

گوگل‌‌پلاس هم به بازي‌هاي آنلاين مجهز شد
 

همان‌طور كه مي‌دانيد شركت گوگل همچنان در تلاش است با افزودن امكانات مختلف به اين شبكه اجتماعي، محبوبيت اين شبكه را در رقابت‌ با ديگر شبكه‌هاي اجتماعي افزايش دهد. افزودن بازي‌هاي آنلاين به گوگل پلاس را هم مي‌توان اقدام مهمي در راستاي توسعه اين شبكه اجتماعي به شمار آورد. اگر متوجه شده باشيد گوگل بتازگي كليد انتخاب بازي‌هاي آنلاين را نيز در نوار ابزار شبكه‌اجتماعي گوگل پلاس افزوده است و بازي‌هاي پرطرفدار«سرزمين زامبي‌ها»، «پرنده عصباني» و همچنين«لبه دنيا» از نخستين بازي‌هاي افزوده شده به اين شبكه اجتماعي هستند. با كليك روي كليد بازي‌هاي آنلاين،‌ مي‌توانيد به مجموعه بازي‌هاي افزوده شده به اين شبكه دسترسي داشته باشيد . مديران گوگل بر اين باورندكه بازي‌هاي آنلاين يكي از مهم‌ترين مكمل‌ها و بخش‌هاي اصلي شبكه‌هاي اجتماعي هستند كه مي‌توانند نقش مهمي در پاسخگويي به نيازهاي كاربران داشته باشند. گوگل پلاس در حال حاضر از شبكه‌هاي محبوب اجتماعي است كه در فهرست شبكه‌هاي اجتماعي با بيشترين تعداد كاربران در رتبه دوم قرار گرفته است. ويژگي‌ منحصر به فرد بازي‌هاي آنلاين شبكه‌هاي اجتماعي اين است كه كاربران مي‌توانند از بالاترين امتياز كسب شده و همچنين بازي‌هايي كه دوستان آنها بتازگي تجربه كرده‌اند نيز مطلع شوند.

بازي‌هاي آنلاين جهاني
 

تراويان از جمله بازي‌هاي آنلاين پرطرفدار است. واقعگرايانه بودن اين بازي موجب شده است اين بازي آنلاين تحت وب به يكي از پر طرفدارترين بازي‌هاي آنلاين تبديل شود. سرورهاي اصلي اين بازي ايراني نيست اما بيش از 90 درصد افرادي كه تراويان را بازي مي‌كنند، ايراني هستند! شايد به همين علت بوده كه به تازگي سايت تراويان فارسي نيز با پسوند ir راه‌اندازي شده است . براي بسياري از كاربراني كه به اين بازي‌ علاقه‌مند هستند، رابطه‌هايشان در زندگي واقعي تحت تاثير قرار گرفته است. اين بازي بيش از 2 سال است كه قدم به دنياي بازي‌هاي آنلاين گذاشته و در اين مدت براي خود برو و بيايي ديدني به راه انداخته. تراويان پس از گذشت اين مدت ديگر يك بازي ساده نيست. جالب است بدانيد در حال حاضر بيش از 95 هزار نفر عضو اين بازي هستند. اين بازي استراتژيك در سطح دنيا طرفداران زيادي دارد و ده‌ها سرور در كشورهاي مختلف دنيا به زبان‌هاي مختلف و حتي زبان فارسي به اين بازي اختصاص داده شده است.
نكته: بازي‌هاي آنلاين شكل جديدي از بازي‌هاي كامپيوتري محسوب مي‌شوند كه اين روزها بيشتر افرادي را كه عضو شبكه‌هاي اجتماعي هستند به خود مشغول كرده است
پيشتازان فضا نيز از ديگر بازي‌هاي پرطرفدار است. گروه‌هاي مختلفي براي تصاحب ايستگاه‌هاي فضايي در حال تلاش و مبارزه هستند اين بازي شما را به جنگ در اعماق كهكشان‌هاي دور دعوت مي‌كند. اين بازي از ديدگاه سوم شخص روايت مي‌شود و هر بازيكن مي‌تواند در ابتداي بازي شخصيت دلخواه خود را بسازد و تا آخر بازي او را همراهي كند. بازي نبرد فانتزي (Battlefield Heros) از جمله بازي‌هاي رايگان تحت وب است كه كاملا رايگان بوده و تنها با وارد شدن به سايت بازي مي‌توان وارد سرورهاي مختلف بازي شد. پس از آن با ساختن شخصيت مورد علاقه و انتخاب وسايل مورد نياز و نقشه‌اي كه مي‌خواهيد در آن بازي كنيد، قدم به ميدان جنگ مي‌گذاريد. اگر از علاقه‌مندان به فوتبال هستيد مي‌توانيد از طريق بازي آنلاين my Fc مربيگري آنلاين را تجربه كنيد. در اين بازي آنلاين به شما فرصت داده مي‌شود يك تيم فوتبال تشكيل داده و آن را مديريت كنيد. در حقيقت در اين بازي شما فوتبال بازي نمي‌كنيد، بلكه وظيفه اصلي شما مربيگري آنلاين است. ثبت‌نام در سايت بازي manage my football رايگان است و همه علاقه‌مندان مي‌توانند شانس خود را براي مربيگري و دريافت جايزه ويژه اين بازي امتحان كنند. امكان خريد ورزشگاه، پزشك تيم، مربي بدنسازي تيم و همچنين خريد بازيكن از جمله امكانات مختلفي است كه براي تجربه مربيگري در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد.

بازي‌هاي آنلاين ايراني
 

بازي آنلاين مسابقات اتومبيلراني سرعت بيشتر (Speed up)‌ از بازي‌هاي آنلاين ايراني است كه تابستان امسال به صورت رسمي راه‌اندازي شد . به نظر مي‌رسد كه اين بازي بيانگر نگرشي جديد نسبت به بازي‌هاي آنلاين باشد. كاربر بازي، در بازي سرعت بيشتر نقش مديريت يك شركت اتومبيل هاي مسابقه اي را به عهده دارد كه با استخدام راننده و خريد ماشين در رقابت‌هاي متعددي شركت كرده و در صورت برنده شدن در اين مسابقات، جوايزي را نيز كسب مي‌كند.
آموزشگاه رانندگي، تعميرگاه، فروشگاه لوازم يدكي و كارگاه تيونينگ خودروها از بخش‌هاي جذاب اين بازي هستند. ‌ آسمان دژ (asmandez) هم يكي از بازي‌‌هاي پرطرفدار ايراني است كه به عنوان برترين بازي آنلاين ايراني سال انتخاب شده است. در اين بازي شما فرمانده سفينه‌اي هستيد كه بايد در منظومه‌اي جديد به كمك مردم سرزمينتان، سياره‌اي را آباد كنيد. تيم فانتزي (Team Fantasy) ‌بازي آنلاين ليگ فانتزي فوتبال است كه براساس نتايج واقعي ليگ برتر فوتبال ايران برنامه‌ريزي مي‌شود شما تيمي متشكل از بازيكنان واقعي كه در ليگ برتر فوتبال ايران بازي مي‌كنند را انتخاب كرده و در طول فصل مديريت مي‌كنيد. جنگ خان‌ها (Khanwars) كه برنده جايزه بهترين بازي استراتژيك قرون وسطايي بوده است نيز از ديگر بازي‌‌هاي محبوب ايراني است. در اين بازي شما مي‌توانيد از بين 11 نژاد منحصر به فرد، نژاد خود را انتخاب كرده و از استراتژي‌هاي پيچيده براي نبرد استفاده كنيد. جنگ خان‌ها يك بازي گروهي آنلاين است.
علاوه بر سايت‌هايي كه امكان انجام بازي‌هاي آنلاين مختلفي را در اختيار شما قرار مي‌دهند، بازي‌هاي مبتني بر مرورگرهاي وب نيز گروهي ديگر از بازي‌‌هاي آنلاين هستند كه روز به روز در حال دگرگون شدن بوده و ژانرهاي جديدي از انواع بازي‌هاي آنلاين را در دنياي وب به نمايش مي‌گذارند. براي تجربه اين بازي‌ها تنها كافي است يك مرورگر داشته باشيد و اين بازي‌ها كاملا رايگان را تجربه كنيد. صنعت بازي هاي آنلاين، صنعت بسيار نوپايي است كه به نظر مي رسد آينده مالي بسيار درخشاني در انتظارش است. ورود به موقع و حركت قدر‌تمند بخش خصوصي ايراني به اين صحنه نويد روزهاي خوبي را در آينده مي‌دهد.
منبع:http://www.khabaronline.ir
ارسال توسط کاربر محترم سايت :sukhteh
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image