جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
چهل ميانبر صفحه کليد
-(4 Body) 
چهل ميانبر صفحه کليد
Visitor 749
Category: دنياي فن آوري
هنگامي که پاي کامپيوتر به ميان مي آيد هر کسي نياز به سرعت بالا و انجام شدن هر چه سريع تر کارها دارد. براي مثال زياد اتفاق مي افتد که کارمندان در ادارات تحت فشارکارفرمايان يا رئيس خود قرار بگيرند که کاري را سريع تحويل دهند، و غيره. در اين صورت، هميشه دانستن و استفاده از ميانبرهاي صفحه کليد (Keyboard shortcuts به معني انجام فرامين متداول با کليد هاي ترکيبي صفحه کليد رايانه به جاي استفاده از منوها و راست کليک کردن) مي تواند نقش موثري در افزايش سرعت کار و بهره وري بالا تر داشته باشد. به اين ترتيب صدها نوع ميانبر صفحه کليد هاي به طور کلي به وجود آمده و حتي ميانبرهاي صفحه کليد براي هر نرم افزاري به طور مجزا وجود دارد.
در اين مقاله ما قصد داريم برخي از مهمترين ميانبر هاي صفحه کليد ارائه شده در ويندوز را خدمت شما خوانندگان گرامي معرفي نمائيم. برخي از اين موارد را خيلي ها به خوبي شناخته و به طور منظم از آن استفاده مي کنند اما برخي از آنها نيز ممکن است براي شما اولين بار باشد که معرفي مي شود و قبلا آن را نمي دانستيد!
معرفي ميانبرهاي صفحه کليد سيستم عامل ويندوز.
کليد عملکردي 1 يا کليدF1 : اين کليد در واقع کليد دسترسي به کمک و راهنمايي در کامپيوتر شماست. هنگامي که اين کليد را فشار مي دهيد يک پنجره HELP بالا ميآيد که به شما اطلاعاتي بسته به محلي که در آن قرار داريد مي دهد. به عنوان مثال اگر در موقع دانلود يک فايل با مشکل مواجه شويد و کليد F1 را فشار دهيد يک پنجره راهنما ظاهر مي شود که برايتان توضيح مي دهد دليل مشکل دانلود چيست و احتمالا راه حل رفع آن چيست.
CTRL + ESC : فشردن همزمان اين دو کليد سبب باز شدن منوي استارت ويندوز مي شود فرقي هم ندارد که در کدام برنامه مشغول کار باشيد.
ALT + TAB : هنگامي که شما در حال کار بر روي يک پروژه هستيد و چندين برنامه را بر روي دسکتاپ خود اجرا کرده ايد گاهي اوقات برايمان واقعا گيج کننده مي شود که هر بار براي گشودن يک برنامه نشانگر ماوس را به نوار وظيفه برده و از پنجره يک برنامه به برنامه ديگر برويم. بنابراين فشردن کليد هاي ALT و TAB به شما کمک مي کند تا به مقابله با اين مشکل بشتابيد چرا که سوئيچ بين برنامه ها به سرعت انجام خواهد شد.
ALT + F4 : تا کنون شده عجله و استرس در آخرين لحظه را تجربه کنيد، زماني که کسي به سمت شما مي آيد و شما بايد در يک آن تعداد زيادي پنجره هاي باز شده بر روي کامپيوتر خود را به سرعت ببنديد؟ اگر اين تجربه برايتان آشناست در آن صورت اين ترکيب کليدهاي کيبرد مي تواند منجي شما مي باشد. اين ميانبر صفحه کليد شما را قادر مي سازد که برنامه هاي باز شده در ويندوز را به سرعت ببنديد.
SHIFT + DELETE : اغلب هارد ديسک خود را مملو از داده هاي غير ضروري و يا به قول ويندوز ” Trash ” مي يابيم و هنگامي که اين زباله ها روي هم جمع شده و حجم عظيمي را اشغال کنند زمان بسياري از وقتمان را بايد صرف فرستادن فايل هاي غير ضروري به سطل بازيافت ويندوز و پس از آن "خالي کردن سطل بازيافت” کنيم. اين ميانبر کمک مي کند تا با سرعت بيشتري به حذف داده ها به طور دائم از روي ديسک سخت خود و يا هر نوع دستگاه هاي قابل نوشتن ديگري اعم از هارد اکسترنال و حافظه فلش کنيد و در وقت خود صرفه جويي کنيد. البته ريسک از بين رفتن اطلاعاتي که ممکن است در آينده بدان نياز پيدا کنيد را نيز بالا مي برد چرا که ديگر داده ها درون سطل بازيافت ذخيره نمي گردند و براي بازيابي چنين اطلاعاتي نياز به نرم افزارهاي ويژه بازيابي اطلاعات پاک شده از روي حافظه است.
کليد لوگوي ويندوز + L : اين يک ميانبر کاملا مفيد و کاربردي است که سبب مي شود بتوانيد کامپيوتر خود را به سرعت قفل کنيد به طوري که زماني که براي يک استراحت کوچک آن را ترک مي کنيد هيچ کس ديگري قادر به ورود به ويندوز نباشد.

چهل ميانبر صفحه کليد

ميانبرهاي ويندوز براي نرم افزارها
CTRL + C : براي کپي کردن متن انتخاب شده ، مي توان از اين ميانبر پس از انتخاب همه متن با استفاده از يکي ديگر از ميانبر ها که مخصوص اين کار است يعني CTRL + A. استفاده نمود.
CTRL + X : چيدن متن. که بدان معني است که متن را کپي کرده ، اما از محل فعلي آن را جابجا مي کند. پس ديگر در فايل فعلي اثري از متن کات شده نخواهد بود.
CTRL + V : پيست کردن يا چسباندن متن. که به آن معناست که متني را که قبلا کپي کرده يا چيده ايم را در محل جديد مي چسباند.
CTRL + Z : اگر در حالي که مشغول قالب بندي متن خود هستيد مرتکب اشتباهي شده و يا حين نوشتن آن و يا هرگونه اشتباه ديگري در برنامه هاي ديگر کنيد اين ميانبر کمک مي کند تا اشتباهات خود را به سرعت با رفتن به يک قدم عقب تر اصلاح کنيد. هر چند بايد در نظر داشت که برخي از برنامه ها به کاربر اجازه عقب رفتن به 2 يا 3 گام پيشين را بيشتر نمي دهند.
CTRL + B : اين ميانبر کمک مي کند تا شما متن انتخابي را به صورت درشت (Bold) درآوريد.
CTRL + U : متن انتخاب شده را زيرخط دار يا underline مي کند.
CTRL + I : متن انتخابي را italic يا کج مي کند: مثال: سلام
ميانبرهاي عمومي صفحه کليد
کليد عملکردي 10يا F10 : اين کليد گزينه هاي نوار منو را فعال مي کند که توسط آن شما مي توانيد هر دستوري را با کمک کليد هاي جهتي صفحه کليد و سپس فشردن کليد ENTER روي دستور مورد نظر اجرا کنيد. استفاده از اين روش براي مواقعي مفيد است که به ماوس روي رايانه دسترسي نداشته باشيد.
CTRL + ESC: اين ترکيب کليدي کمک مي کند تا در کجاي ويندوز و در هر برنامه اي که باشيد منوي Start ويندوز را بتوان باز کرد.
SHIFT + F10 : اين ميانبر صفحه کليد همان کار راست کليک را انجام مي دهد، يعني اگر يک آيتم را انتخاب کنيد با اين کليدهاي ترکيبي منوي راست کليک براي آن باز مي شود.
CTRL + SHIFT + ESC : اين ميانبر برنامه مدير وظيفه يا task manager ويندوز را مي گشايد.
ALT + DOWN ARROW : اين ميانبر منوي کشويي را در برنامه هايي که منوي کشويي دارند باز مي کند
SHIFT: وقتي شما يک ديسک را درون CD – ROM مي کنيد مي توانيد اجراي خودکار برنامه روي ديسک را با فشار دادن و نگهداشتن کليد SHIFT لغو کنيد.
ALT + SPACE : اين ميانبر نسخه صفحه کليدي راست کليک کنيد روي پنجره اصلي برنامه است که سبب باز شدن منوي راست کليک شامل گزينه هاي بازگرداني (restore) ، حرکت پنجره (move) ، تغيير اندازه پنجره (resize) ، کمينه و بيشينه کردن پنجره (minimize, maximize) ، و يا گزينه بستن پنجره (close) است.
ALT + F6 : اجازه حرکت بين پنجره هاي متعدد يک برنامه را به کاربر مي دهد (مانند زماني که در برنامه نوت پد کادر محاوره اي Find نمايش داده مي شود ، ALT + F6 را مي توان براي حرکت از کادر محاوره اي Find و پنجره اصلي برنامه نوت پد استفاده نمود.)
ميانبرهاي ويندوز اکسپلورر، و کليد هاي ميانبر عمومي پوشه ها
کليد عملکردي 2 F2 : به کمک اين کليد مي توان يک فايل يا فولدر انتخاب شده را تغيير نام بدهيد اين فايل يا فولدر ممکن است يک سند ، يک فايل موسيقي يا هر چيز ديگري باشد.
کليد عملکردي 3 F3 : بخش Find يا جستجو را فعال مي کند براي گشتن به دنبال فايل ها.
ALT + ENTER : پنجره مشخصات يا properties آيتم انتخاب شده را باز مي کند.
براي کپي کردن يک فايل: هنگامي که فايلي را از فولدري به يک فولدر ديگر با کليک ماوس مي کشيد همزمان کليد CTRL را فشار داده و پايين نگه داشتن. اگر کليد CTRL را نگه نداريد عمل انتقال يا Move انجام مي شود.
کليد عملکردي 5 F5 : کليد صفحه يا پنجره اي را که در حال حاضر فعال است به روز رساني يا رفرش مي کند.
کليد عملکردي 6 F6 : اجازه مي دهد تا در ميان پانل هاي ويندوز اکسپلورر حرکت کنيد.
BACKSPACE: با زدن متوالي اين کليد براي مثال در اينترنت اکسپلورر مي توان به صفحه خانگي بازگشت در حالي که کليد back براي به عقب برگشتن به صورت يک گام يک گام است.
SHIFT+click+Close button: اين ميانبر براي پوشه ها کاربرد دارد، و شما را قادر به بستن پوشه جاري به علاوه تمام پوشه هايي که پوشه جاري درون آنها قرار دارد مي کند.
ميانبر هاي دسترسي
فشردن کليد SHIFT براي 5 بار متوالي: هر بار که کليد SHIFT را پنج بار متوالي فشار دهيد خاصيت Sticky keys فعال يا غيرفعال مي شود. Sticky Keys يا کليد هاي مهم به شما اجازه مي دهد از فشرده شدن کليدهاي CTRL ، ALT ، SHIFT يا کليد لوگوي ويندوز ضمن فشرده شدن يک کليد در هر بار به شکل اصوات آگاه شويد.
کليد Shift سمت راست : اگر کليد Shift سمت راست را به مدت 8 ثانيه فشار داده و نگه داريد قابليت Filter Keys فعال يا غير فعال مي شود. فيلتر کردن کليد ها به شما اين اجازه را مي دهد تا در صورتي که دست شما به اشتباه هنگام تايپ روي برخي کليدها رفت آن حروف تايپ نشود و براي تايپ نياز به فشار بيشتري روي دکمه هاست.
SHIFT سمت چپ ALT + سمت چپ + NUM LOCK : سبب فعال يا غيرفعال شدن کليدهاي روي ماوس مي شود.
SHIFT سمت چپ ALT + سمت چپ + PRINT SCREEN : قابليت کنتراست بالا را خاموش يا روشن مي کند.
ميانبرهاي معمول صفحه کليد
کليد لوگوي ويندوز + R: براي گشودن کادر محاوره اي کلاسيک Run که از آن شما مي توانيد هر برنامه يا صفحه اي را در کامپيوتر خود اجرا کنيد.
کليد لوگوي ويندوز + M: دسکتاپ را نشان مي دهد. که به معني به حداقل رساندن همه پنجره هاي باز شده مي باشد.
کليد لوگوي ويندوز M+ SHIFT +: عکس حالت قبلي است. يعني همه پنجره ها را بيشينه مي کند
کليد لوگوي ويندوز + E : باز کردن ويندوز اکسپلورر.
کليد لوگوي ويندوز + F : پيدا کردن فايل ها و يا پوشه ها.
کليد لوگوي ويندوز + D : از نظر کارکرد مانند Windows Key+M است. تمام پنجره هاي باز شده را به حداقل مي رساند و دسکتاپ را نمايش مي دهد.
کليد لوگوي ويندوز + Break:
کادر محاوره اي خواص سيستم (System Properties) را باز مي کند.
منبع:برترينها
ارسال توسط کاربر محترم سايت :king007
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image