جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
خطر در کمين محصولات نانويي!
-(1 Body) 
خطر در کمين محصولات نانويي!
Visitor 327
Category: دنياي فن آوري
نتايج تحقيقات يک موسسه معرفي محصولات فناوريهاي نانو در آمريکا نشان مي دهد که هر هفته يک محصول جديد مصرفي بر پايه فناوريهاي نانو در بازار با احتمال 3 به 4 به هدف مي خورد باوجود اين، بازار اين محصولات در آينده مي تواند در معرض خطر قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، نتايج بررسيهاي پروژه ظهور فناوريهاي نانو در آمريکا (PEN) حاکي از آن است که خميردندان، لوازم بهداشتي آرايشي، کرمهاي ضد آفتاب، الماس، روغن آشپزخانه و محصولات خودروسازي تنها بخشي از محصولات مصرفي فناوريهاي نانو هستند که در حال حاضر در بازار آمريکا با موفقيت مواجه شده است.
در حقيقت اين نتايج نشان مي دهد که هر هفته محصولات جديد مصرفي فناوريهاي نانو با احتمال سه به چهار به هدف مي خورند.
از زماني که PEN در مارس 2006 اولين فهرست موجود محصولات تجاري برپايه فناوريهاي نانو را منتشر کرد تعداد اين محصولات از 212 به 609 محصول افزايش يافته است.
در اين ميان نقره در مقياس نانويي در ميان 143 محصول نانويي با کاربرد بالا با 20 درصد اقبال بيشترين موفقيت را کسب کرده است.
در دومين رتبه اين فهرست، نانولوله هاي کربني ايستاده اند و مواد نانويي ديگري چون روي و اکسيد روي، تيتانيوم و اکسيد تيتانيوم، سيليس و طلا در رتبه هاي بعدي جاي گرفته اند.
براساس گزارش پايگاه خبري Scenta، در اين خصوص ديويد رجستکي مدير پروژه PEN توضيح داد: "هرچند به نظر مي رسد که فناوريهاي نانو در سالهاي اخير با استقبال زيادي از سوي مصرف کنندگان مواجه اند اما فناوري نانو همانند اسب مسابقه اي است که امکان پيش بيني پيروزي آن ممکن نيست. در حقيقت درحال حاضر وضعيت آينده فناوريهاي نانو قابل پيش بيني نيست. اگر دولت و صنايع روي مسئله اعتماد و اطمينان مردم کار نکنند به زودي مصرف کنندگان برچسب "نانو نه" را بر روي اين محصولات مي زنند."
وي افزود: "استفاده از فناوري نانو در محصولات مصرفي و صنايع کاربردي به سرعت روبه رشد است و مي تواند نتايج اقتصادي وسيعي در بر داشته باشد اما اگر بازار آينده فناوريهاي نانو اطمينان مردم را جلب نکند اين بازار با شکست غيرمنتظره اي روبه رو خواهد شد."
درحال حاضر دولت آمريکا يک بودجه 4/1 ميليارد دلاري را به بخش فناوريهاي نانو اختصاص داده است.
منبع: خبرگزاري مهر
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image