جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
اولين گوساله حاصل از بلوغ آزمايشگاهي تخمك و باروري خارج رحمي در ايران متولد شد.
-(1 Body) 
اولين گوساله حاصل از بلوغ آزمايشگاهي تخمك و باروري خارج رحمي در ايران متولد شد.
Visitor 199
Category: دنياي فن آوري
به گزارش خبرنگار سايت پزشکان بدون مرز به نقل ازروابط عمومي امور بين‌الملل پژوهشكده رويان ، اولين گوساله حاصل از انتقال جنين‌هاي لقاح آزمايشگاهي در ساعت دو بامداد روز يكشنبه ? 15?ارديبهشت ماه امسال متولد شد.
اين گوساله سالم ماده و با وزن ? 53?كيلو گرم و به صورت طبيعي به دنيا آمده و بووانا (? ( Bovana?نام گرفت.
از جمله اهداف كاربردي اين طرح بهبود پتانسيل ژنتيكي شيرواري دام‌هاي كشور در مدت زمان كوتاه است به گونه‌اي كه با استفاده از اين فناوري مي توان پتانسيل بالاي تخمدان‌هاي گاوهاي برتر كه به دلايل مختلف در معرض حذف هستند را به آزمايشگاه منتقل كرده و پس از انجام لقاح آزمايشگاهي با اسپرم‌هاي مرغوب و يا تعيين جنسيت شده رويان‌هاي با كيفيت بالا را به طور انبوه توليد كرده و با قيمت بسيار پايين تر از رويان‌هاي منجمد وارداتي به دامداران عرضه كرد.
با توجه به نياز كشور به اين تكنولوژي، پژوهشگران رويان پايگاه تحقيقات علوم سلولي اصفهان با همكاري مجتمع دامپروري فوكا و گروه دامپروري دانشگاه آزاد اسلامي واحد خوراسگان اصفهان بر آن شدند كه اين فقدان را در كشور مرتفع كنند .
لذا تخمك از تخمدان‌هاي گاوهاي ماده با خلوص ژنتيكي و شيرواري بالا كه به هر دليل در معرض حذف قرار مي‌گرفتند استخراج شد و پس از انجام مراحل بلوغ آزمايشگاهي با اسپرم با كيفيت بالا، جنين‌هاي حاصله به گيرنده‌هاي با ارزش ژنتيكي و شيرواري پايين منتقل شد و امروز شاهد تولد اولين گوساله حاصل از اين تكنيك به نام بووانا هستيم.
با توجه به چندين مورد آبستني ديگر حاصل از تكنيك پژوهشگران جهاد دانشگاهي و متخصصان شركت كشت و دامپروري فوكا وابسته به شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي آمادگي خود را براي توليد انبوه جنين‌هاي آزمايشگاهي با خلوص ژنتيكي بالا و هزينه كمتر و عرضه به دامداران داخلي اعلام كرده است.
گفتني است كه ? BOVANA?برگفته از نام لاتين گاو ( ? )BOVINE?و بر وزن نام اولين گوسفند شبيه‌سازي شده ايران رويانا(? (ROYANA?است.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image