جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ايران دارنده رتبه اول فناوري نانو در جهان اسلام
-(1 Body) 
ايران دارنده رتبه اول فناوري نانو در جهان اسلام
Visitor 234
Category: دنياي فن آوري
معاون فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: جمهوري اسلامي ايران از لحاظ فناوري نانو در جهان اسلام، رتبه اول را دارد.
به گزارش پايگاه خبري اطلاع رساني روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري دكتر عليرضا جهانگيريان روز دوشنبه در نشست خبري با خبرنگاران در محل وزارت علوم ضمن اشاره به نقش فناوري در توسعه كشورها بويژه كشورهايي نظير ايران كه در حال برنامه‌ريزي براي توسعه هستند اعلام كرد كه نقش فناوري در كشورهايي مانند فرانسه، انگليس و ژاپن به ترتيب 76، 73و 53 درصد است.
وي افزود بر اساس قانون وظايف، اهداف و تشكيلات وزارت علوم، سند چشم‌انداز توسعه و قانون برنامه چهارم توسعه وظايف گوناگوني در حوزه فناوري به عهده معاونت فناوري گذاشته شده است كه در 6 حوزه نانوفناوري، فناوري هسته‌اي، هوافضا، زيست‌فناوري، محيط‌زيست و فناوري اطلاعات قابل پيگيري است.
معاون فناوري وزارت علوم افزود از لحاظ فناوري نانو در جهان اسلام و منطقه رتبه اول و در دنيا رتبه 25 را داريم كه البته مقالات چاپ شده در اين حوزه از لحاظ استناد ديگران هم جايگاه خوبي دارد. وي با اشاره به تشكيل ستاد توسعه فناوري رياست جمهوري، سهم وزارت علوم از تحقق برنامه‌هاي اين ستاد را 90 درصد بيان كرد.
دكتر جهانگيريان درخصوص حوزه فناوري هسته‌اي گفت: بر اساس قانون مجلس شوراي اسلامي جهت توليد سوخت نيروگاه هسته‌اي به ميزان 20 هزار مگاوات برق، با سازمان انرژي اتمي كميته مشتركي تشكيل شده است كه براي رسيدن به اين هدف تلاش خواهند كرد.
معاون فناوري وزارت علوم با اشاره به ضريب 19 درصدي اينترنت در دنيا و 17 درصدي آن در منطقه خاورميانه، اظهار اميدواري كرد با همكاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات بخش اينترنت دانشگاه‌ها بيش از پيش رشد يابد. كه در حال حاضر هم بخش دانشگاهي 25 درصد ضريب نفوذ اينترنت را در اختيار دارد.
وي افزود هم‌اكنون حداقل 10 رشته فناوري اطلاعات در دانشگاه‌ها تصويب شده است و 200 مركز رشد در رشته ICT فعاليت دارد كه يكي از آنها به عنوان يكي از سه مؤسسه برتر آسيا شناخته شده است.
در خصوص هوا فضا نيز با همكاري وزارت راه و ترابري، دفاع و سازمان هوا فضا سند توسعه ملي هوا فضا در دست تدوين مي باشد. و عليرغم تحريم‌ پيشرفت‌هاي خوبي حاصل شده است.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image