جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تلسکوپ گاليله
-(5 Body) 
تلسکوپ گاليله
Visitor 400
Category: دنياي فن آوري

گاليله در محضر دادگاه به هنگام محاکمه

گاليله در سال 1609 اولين تلسکوپ خود را ساخت. اما بيشتر تاريخدانان گمان مي کنند که نخستين تلسکوپ نوري را يک دانشمند هلندي ساخته است. گاليله با اينکه چيزهايي در باره اختراع اين دانشمند هلندي شنيده بود اما خود تلسکوپي را ساخت.
تلسکوپ گاليله اشياء را تا 33 برابر بزرگ مي کرد و فقط براي محدوده کوچکي توانايي کانوني کردن (Focus) داشت. او توانست با اين تلسکوپ با چشم خود به ماه بنگرد و و به دقت کوهها و تپه هاي ماه را بررسي کند، او نخستين کسي بود که توانست متوجه شود نور ماه از خودش نيست. وي راه شيري را نيز رصد کرد و متوجه شد که ستاره هاي راه شيري آنقدر زياد است که تقريبا" باور کردني نيست.

تلسکوپ گاليله

گاليله در سال 1632 يافته هايش را در کتابي بنام "گفت و گودر باره دو نظام بزرگ جهان" منتشر کرد. مشاهدات گاليله پشتيبان نظريات کپرنيک در باره جهان بود. در آن هنگام برخي از دانشمندان حامي نظران گاليله بودند و برخي ديگر فعاليت هاي او را مسخره مي کردند.
جالب اينجاست که کليساي کاتوليک کارهاي او را رد کرد. اما او به پشتيباني از نظريه خود مبني بر اينکه در منظومه شمسي سيارات به دور خورشيد مي گردند پافشاري مي کرد. مقامات کليسا قبلا" آثار کوپرنيک را در فهرست کتابهاي ممنوعه قرار داده بودند و همچنين با ارصال احضاريه گاليله را به دادگاه کشاندند. پس از محاکمه طولاني گاليله عملا" مجبور شد که برخلاف ميل باطني علنا" از اعتقاداتش - مثل گردش زمين به دور خورشيد - دست بردارد.
هرچند گاليله در دادگاه اعتراف کرد که خورشيد به دور زمين مي گردد اما هرگز در باطن به اين موضوع معتقد نبود. دادگاه گاليله را به مدتي حبس محکوم کرد و بعدها مجبور شد تا همواره در خانه اش در فلورانس ايتاليا بماند. او در سال 1642 در همان خانه درگذشت.
منبع: کتاب تاريخ تمدن و فرهنگ جهان
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image