جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ترميم آسيب غضروفي ناشي از آرتريت استخواني
-(1 Body) 
ترميم آسيب غضروفي ناشي از آرتريت استخواني
Visitor 228
Category: دنياي فن آوري
به گفته محققان ، سلول‌هاي بنيادي بالقوه شيوه‌اي براي ترميم آسيب غضروفي ناشي از آرتريت استخواني ارائه مي‌دهند.
به گزارش خبرنگار سايت پزشکان بدون مرز به نقل از بي.بي.سي ، محققان موفق به كشف يك نمونه سلول بنيادي شده‌اند كه مي‌تواند به سلول‌هاي غضروف معروف به كندروسيت ( ياخته غضروفي) تبديل شوند.
در تئوري ، براي دستيابي به درماني واقعي براي بيماران مبتلا به آرتريت استخواني بايد توليد ياخته‌هاي غضروفي به اندازه كافي ، امكان پذير شود.
اين مطالعه به عنوان يك كار پژوهشي محققان دانشگاه كارديف در نشست سالانه علمي شبكه ملي سلول‌هاي بنيادي انگليس ارائه شد.
پروفسور آلن سيلمن محقق آرتريت گفت، اگر بتوان اين دستاورد را از محيط آزمايشگاه به عرصه عملي درمان بيماران منتقل كرد، گام موثري در درمان اين بيماري دردناك و ناتوان‌كننده برداشته خواهد شد.
ارتريت استخواني كه بيش از دو ميليون نفر در انگليس به ان مبتلا هستند زماني بوجود مي‌آيد كه تغييراتي در ساختار غضروفي بدن موجب مي‌شود مفاصل نتوانند به خوبي كار كنند.
در بدترين وضعيت آرتريت استخواني، اين بيماري مي‌تواند موجب پاره شدن غضروف و ساييده شدن انتهاي استخوان‌ها در مفصل شود كه نتيجه آن درد شديد و از شكل افتادگي مفصل است.
سلول‌هاي بنيادي قابليت تبديل به هر بافتي از بدن را دارند.
اما سلول‌هاي بنيادي كه گروه كارديف آنها را كشف كرده است، در مرحله پيشرفته تري قرار دارند بطوريكه برخي از خواص انعطاف پذيري خود را از دست داده‌اند اما اگر در شرايط مساعد و در محيط آزمايشگاه كشت شوند مي توانند به ياخته استخواني تبديل شوند.
اين تحقيق مي‌تواند براي بيماران مبتلا به آرتريت و بويژه بيماران فعال جوانتر مبتلا به آسيب‌هاي غضروفي كه مي‌تواند به آرتريت استخواني تمام عيار پيشرفت كند، جدا موثر باشد.
گروه تحقيقاتي دانشگاه كارديف اكنون آزمايش خود را بر روي حيوانات اغاز كرده و اميدوار است كه سال آينده آزمايش باليني روي انسان را آغاز كند
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image