جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
بوم‌شناسي : تبديل مورچه به ميوه
-(0 Body) 
بوم‌شناسي : تبديل مورچه به ميوه
Visitor 332
Category: دنياي فن آوري
گونه‌اي از كرم‌هاي‌ حلقوي كه در بدن مورچه‌هايي با نام علمي Cephalotes atratus به صورت انگل زندگي مي‌كند، انتهاي پيازي شكل بدن مورچه‌ها را به صورت ميوه‌ي قرمز و آبداري در مي‌آورد.
به نظر پژوهشگران اين انگل براي جلب پرندگان به خوردن اين مورچه‌ها باعث اين دگرگوني در ظاهر آن‌ها مي‌شود. پرندگاني كه اين مورچه‌ها را مي‌خورند، در واقع تخم‌هاي اين انگل را وارد بدن خود مي‌كنند و از اين راه به گسترش انگل كمك مي‌كنند.
پژوهشگران گمان مي‌كنند اين انگل باعث نازك‌شدن پوشش بيروني بخش پيازي شكل انتهاي بدن مورچه مي‌شود. در نتيجه، اين پوشش كه در حالت عادي سياه است، كهربايي به نظر مي‌رسد. تخم‌هاي انگل نيز زرد رنگ است. استيو يانوياك(Steve Yanoviak)، بوم‌شناس دانشگاه آركانزاس و كاشف اين پديده‌ي شگفت‌انگيز، در اين باره مي‌گويد: " هنگامي كه اين دو اثر در نور خورشيد در هم مي‌آميزند، رنگ قرمز درخشاني را در انتهاي مورچه به نمايش مي‌گذارند."
اين مورچه‌ها در مناطق گرمسيري آمريكاي مركزي و آمريكاي لاتين زندگي مي‌كنند و از مدفوع پرندگان مي‌خورند. آن‌ها از همين راه به انگل‌ها آلوده مي‌شوند و پرندگان ديگر از راه خوردن اين مورچه‌ها به انگل دچار مي‌شوند. به اين ترتيب، چرخه‌ي زندگي انگل ادامه مي‌يابد.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image