جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
افزايش امنيت به ميزان 80 درصد
-(2 Body) 
افزايش امنيت به ميزان 80 درصد
Visitor 578
Category: دنياي فن آوري
به دليل اين که هر روز ترفندهاي جديدي براي ويروسي کردن و هک کردن کاربران کامپيوترهاي شخصي به وجود مي آيد تصميم گرفتم در اين مقاله مطالبي را ارائه کنم که باعث افزايش 80 درصدي امنيت کامپيوتر شما مي شود.
هر روزه شما هدف حمله ها و خطرهاي بيشماري در اينترنت قرار مي گيريد که از نظر تعداد مي توان 95 تا از هر صد حمله را متوقف کرد ولي همين 5 خطر باعث کاهش امنيت به مقدار 20% مي شوند چون اين خطرها توسط افراد عادي و تازه کار نيست و عاملان آنها در کار خود بسيار تبهر دارند ، در اکثر موارد مي توانند از تمام مرزهاي امنيتي بگذرند و به طور کامل به مقصود خود برسند . {اين حملات هدفمند هستند}
  • 1: استفاده از يک نرم افزار ضد هکر با آخرين به روز رساني ها که من Black Ice را پيشنهاد مي کنم چون نيازهاي کاربران حرفه اي و تازه کار را به طور کامل برطرف مي کند. البته Zone Alarm که از ورژن 5 به بعد به ضد ويروس هم مجهز شده نيز انتخاب خوبيست ولي بايد بدانيد اين نرم افزار نياز به آموزش دارد {بايد کتاب آموزشي آن که به تازگي منتشر شده را خريداري کنيد} و بيشتر براي کاربران حرفه اي طراحي شده و کاربران تازه کار نمي توانند از آن به درستي استفاده کنند.
  • 2: استفاده از ويروس کشهاي Norton Anti Virus 2005 و McAfee که اگر Pack کامل باشد خيلي بهتر است { پک کامل شاملAnti Virus ، Anti Spyware/Adware، Firewall ، Anti spam، Security Center، Privacy Service مي باشد}
    توجه داشته باشيد که نرم افزارهاي فوق را از سايتهاي اصلي آنها بگيريد و اقدام به خريد آنها نکنيد ، چون اکثر شرکتهايي که سي دي هاي آنتي ويروس را جمع آوري مي کنند اصلا به اين نکته توجه نمي کنند که اين برنامه ها بايد از سايت اصلي باشند و در بسياري از موارد نسخه هاي کرک شده و گاها ويروسي را از سايتهاي غير قانوني يا به اصطلاح Warez مي گيرند و اين خود باعث مي شود که برنامه قابليت هاي خود را از دست بدهد . من پيشنهاد مي کنم نسخه هاي نمايشي يا زمان دار اين برنامه ها را دانلود کنيد و سپس با دادن سريال نامبر آنها را رجيستر کنيد . پک کامل مربوط به شرکت Symantec به نامNorton Internet Security و پک کامل McAfee با نام Internet Security Suite عرضه مي شود.
  • 3: سطح ايمني و ويروس کشي را در حالت High بگزاريد تا تمام فايلها ، با هر پسوندي که هستند ويروس کشي شوند و توجه داشته باشيد ويروس کش McAfee حالتي را با عنوان Heuristic دارد ، که به معني اکتشافي است و در اين حالت ويروس کش ، به طرز هوشمندانه اي اقدام به ويرس يابي مي کند. توجه داشته باشيد خيلي از ويروس هايي که در کامپيوتر شما پنهان شده اند به اين روش آشکار مي شوند . در حقيقت اين نوع ويروس ها دو زيست هستند و مرتبا تغيير مي کنند و از اين رو ويروس کش ، در حالت عادي نمي تواند آنها را بيابد.
  • 4: Service Packهاي ويندوز را دانلود کنيد و هميشه ويندوز خود را به روز نگه داريد . البته با سرعت پايين اينترنت در ايران اين کار عملا غير ممکن است و به همين خاطر شما مي توانيد Service Pack 2 ويندوز را از طريق سي دي خريداري کنيد.
  • 5: تنظيمات صحيح خود سيستم عامل و عدم به اشتراک گذاري فايلها. اين تنظيمات عبارتند از غير فعال کردن NetBios و سرويس Remote Assistance و بستن مسير ورودي کرم MsBlaster که حفره آن هميشه ممکن است خطر ساز باشد. به علت حجم بالاي مقاله روش انجام اين کارها نوشته نشده است ولي در صورت نياز درخواست بگذاريد.
  • 6: عدم استفاده از برنامه هاي به اشتراک گذاري فايل از جمله Kazza که به علت نقص هاي بيشمار و همراه داشتن برنامه هاي جاسوسي استفاده از آن ديوانگي است.
  • 7: عدم استفاده از Internet Explorer . خيلي از برنامه هاي جاسوسي و Trojanها فقط در صورتي دانلود و در نتيجه فعال مي شوند که صفحه مربوطه توسط Internet Explorer باز شود ، همچنين خيلي از کرمهاي اينترنتي در صورت اجرا شدن و باز بودن اينترنت اکسپلورر گسترش پيدا مي کنند . پيشنهاد مي کنم از يک مرورگر ديگر به جاي Internet Explorer استفاده کنيد و قابليت هاي PlugIn و Java Script آن را نيز غير فعال کنيد . در اين ميان مرورگر Opera و فايرفاکس از همه کارآمد تر مي باشند .
  • 8: افزايش امنيت Internet Explorer . با همه اين احوال موقعيتي پيش مي آيد که بايد از مرورگر استاندارد اينترنت يعني Internet Explorer استفاده کنيد به همين خاطر روش هاي افزايش امنيت Internet Explorer را نيز بيان مي کنم .
    Cookie ها را بعد از قطع شدن از اينترنت پاک کنيد ، البته اگر مدت طولاني به اينترنت وصل بوده ايد و در وبلاگ يا ايميل خود وارد شده ايد نيز حتما اين کار را در حين کار با اينترنت نيز انجام دهيد . در صورتي که به محتويات Temporary Internet Files نياز نداريد آنها را هم پاک کنيد ، براي انجام اين کارها مراخل زير را دنبال کنيد:
    Internet Explorer > Internet Option > Delete Cookie
    Internet explorer > Internet Option > Delete Files
    8.1: جلوي کوکي هايي که مي توانند خطرناک باشند را بگيريم . براي اين کار مراحل زير را طي کنيد و حالت Medium High را انتخاب کنيد:
    Internet Explorer > Internet Option > {tab} Privacy
    8.2: استفاده از برنامه هاي ضد پاپ آپ . خيلي از PopUp ها باعث قفل شدن و در نتيجه بسته شدنIE مي شوند و حتي مي توانند حاوي کدهاي مخرب و ويروس نيز باشند . بهترين برنامه هايي که براي اين کار وجود دارد Zero PopUp و AdWare 6.0 است ، البته Adware بسيار بهتر عمل مي کند و علاوه بر قابليت ضد Pop up قابليت Anti Spyware را نيز دارا مي باشد .
    8.3: پاک کردن و غير فعال کردن ذخيره سازي پسورد توسط IE . با توجه به ذخيره شدن پسورد ايميل ها و يا وبلاگ شخصي شما در IE، از اين رو مي تواند مورد سو استفاده هکرها قرار گيرد . براي انجام اين کار مراحل زير را طي کنيد:
    Internet Explorer > Internet Option > {tab} Content > Auto Complete
    و سپس دکمه Clear Password را مي زنيم و بعد از آن تيک گزينه User Names & Passwords on Forms را بر مي داريم .
    صفحاتي که عکس يا عکسهاي آنها نمايان نمي شود را Refresh نکنيم ، چون اين يکي از روشهاي آلوده سازي کامپيوتر قرباني به ويروس يا تروجان است و براي ديدن عکس مذکور روي آن کليک راست بزنيد و سپس گزينه Show Picture را بزنيد . ممکن است سايتي حتي قسمتهاي ديگرش نيز به درستي باز نشده باشد در اين صورت نيزRefresh نکنيد و آدرس آن سايت را در يک صفحه جديد IE وارد کنيد .
    8.4: استفاده از برنامه هاي ضد برنامه هاي جاسوسي يا همان Anti Spyware و Anti AdWare که بهترين آنها Adware 6.0 و SpyHunter و SpySweeper مي باشند و آنها را به ترتيب از سايتهاي زير مي توانيد دانلود کنيد .
    www.download.com
    www.tooto.com
    www.webattack.com
    نکته 1: برنامه AdWare تنها اشکالي که دارد اين است که بايد ابتدا يک فايل کوچک را دانلود کنيد و بعد از اجراي آن به طور خودکار برنامه اصلي که حجم زيادتري دارد دانلود مي شود و شما نمي توانيد آن را با برنامه هاي افزايش دهنده سرعت دانلود کنيد و همچنين برنامه اصلي را در اختيار نخواهيد داشت تا بعد از تعويض ويندوز دوباره آن را نصب کنيد و هر بار که ويندوز نصب مي کنيد بايد آن را دوباره دانلود کنيد .
    نکته 2: برنامه SpySweeper يک برنامه بسيار عالي است که به دائما در حال بررسي کوکي ها و ديگر برنامه هاي مخرب احتمالي است و به طور خودکار کوکي هاي خطرناک را پاک مي کند . اين برنامه داراي يک سکنر Spyware هم هست و مثل ويروس کش ها مي تواند درايوهاي هارد را بررسي کند ولي با اين تفاوت که اين برنامه به جاي ويروس ، برنامه هاي جاسوسي را يافته و آنها را از بين مي برد. تنها اشکال اين برنامه آن است که برنامه Dap که براي دريافت تبليغات و رجيستر شدن مرتبا به سايتش مراجعه و اطلاعات ارسال مي کند را به عنوان برنامه جاسوسي مي شناسد و آن را پاک مي کند .
    نکته 3: برنامه SpyHunter بيشتر به درد کاربران حرفه اي تر مي خورد و خود کاربر بايد جلوي فايلهايي را که به اينترنت وصل مي شوند را با شناخت کافي که دارد بگيرد . اين برنامه خيلي کم حجم قابليت کنترل Spyware ها و کد هاي مخربي که در خود سايت قرار دارند {به صورت فايل جداگانه {server} نيستند} و با آن Load مي شوند را دارد و همه آنها را به طور خودکار Block مي کند . همچنين با کمک اين برنامه مي توانيد ارسال اطلاعات توسط هر تروجاني را متوقف کنيد و حتي بهترين آنتي ويروس ها هم ممکن است که يک تروجان جديد را نشناسند و اين برنامه از اين نظر بهترين انتخاب است .
    براي درک بهتر ادامه مي دهم که اين نرم افزار فايلهايي را که اطلاعات ارسال مي کنند را monitor کرده و به طور پيش فرض در ليست سبز قرار مي دهد و شما مي توانيد فايل مورد نظر را در ليست قرمز قرار دهيد ، بدين ترتيب فايل مذکور بلوکه مي شود . نکته جالبي که در اينجا نهفته است اين است که مي توانيد فايل هايي نظير Ie.exe يا dap.exe را در ليست قرمز قرار دهيد تا امکان کار کردن با آنها ميسر نباشد ، البته بهتر است اين برنامه را همراه برنامه هاي فوق به کارگيريد .
  • 9: از چه سايتي برنامه Download مي کنيم . ابتدا بايد سايت مورد نظر را از آدرس فايلي که براي دانلود وجود دارد مورد بررسي قرار دهيم { مثلا www.tooto.com/spyhunter.zip را داريم و بايد به سايت www.tooto.com برويم} و مطمئن شويم که برنامه مربوطه براي همين سايت است و هيچ وقت برنامه ها را از سايتهاي ثالث نگيريم چون هيچ دليل منطقي براي کار آنها وجود ندارد و بدون شک برنامه اي که ما از آنها مي گيريم داراي ويروس يا تروجان است و اين نکته بايد بسيار مورد توجه شرکتهاي رايت سي دي و سايتهايي باشد که برنامه براي دانلود معرفي مي کنند . معمولا سايتهايي که برنامه هاي شرکتهاي ديگر را براي دانلود مي گذارند اسم هاي عجيب و غريب و طولاني دارند { اين دو آدرس را مقايسه کنيد : www.tooto.com/spyhunter.zip ، www.aktami.cu.ne/pub~/spyhunter.zip}
    يکي ديگر از مشخصه هاي سايتهايي که برنامه هايي که براي دانلود گذاشته اند متعلق به خودشان نيست آن است که آنها ليست هاي طويلي از برنامه هاي مختلف دارند که همگي آنها از همان {سايت}Domain و بدون توضيح ، Preview و قسمت Help مي باشند ، بايد بدانيد سايتي که برنامه خودش را براي دانلود گذاشته اولا تعداد محدودي برنامه دارد ، ثانيا برنامه را همراه Tutorial و Help و خيلي چيزهاي ديگه معرفي مي کند و آدرس مشخصي دارد ، همچنين در سايت اصلي برنامه عکسها و Screen Shot هايي همراه با توضيحات اضافه از برنامه مورد نظر وجود دارد .
    سايتهايي که آدرس آنها بصورت IPاست بسيار خطرناکند و ممکن است Admin آن سايت با بدست آوردن IP شما که از طريق بازديد شما از آن سايت به دست او مي رسد اقدام به هک کردن شما بکند يا همانطور که گفتم برنامه اي که در آن سايت براي دانلود قرار گرفته حاوي ويروس يا تروجان ... باشد . نمونه يک سايت و فايل خطرناک که آدرس آنها به جاي Domain آدرسIP مي باشد: { IP حاوي چهار دسته عدد مي باشد}
    http://126.38.26.32.com/global.html, http://85.191.88.251.com/program.exe
    حال ممکن است اين سوال پيش بيايد که فلان برنامه داراي محدوديت زماني يا عملکرد است و اگر ما آن برنامه را از اين سايت اصلي دانلود کنيم چگونه مي توانيم محدوديت آن را از بين ببريم و در جواب سوال شما بايد بگويم که ابتدا نسخه Trial يا Demo برنامه را از سايت اصلي بگيريد و بعد از آن کرک آن برنامه را که حجم خيلي کمي هم دارد را از سايتهايي که براي اين منظور مي باشند دريافت کنيد ، البته در موارد بسيار نادري اتفاق مي افتد که کرک مربوطه حاوي ويروس است . ولي احتمال ويروسي شدن توسط آن خيلي کمتر از دريافت نسخه کامل کرک شده برنامه است و بهتر است از کرکهايي که شماره سريال در اختيار شما مي گذارند استفاده کنيد و کرکهايي که به جاي فايل اصلي جايگزين مي شوند خيلي مطمئن نيستند و حتي ممکن است از قابليت برنامه بکاهند و برنامه انطور که مي بايست کار نکند . خاطر نشان مي کنم دريافت سريال برنامه هيچ خطري ندارد و مطمئن ترين راه کرک کردن نرم افزار است .
    به سايت هايي که برنامه ها را کرک مي کنند و آنها را براي دانلود مي گذارند سايتهاي Warez يا غير قانوني مي گويند . براي پيدا کردن سايت اصلي برنامه بايد در گوگل به اين صورت جستجو کنيد :
    Official Site + Name of Program
    ( در قسمت Name of Program بايد نام برنامه مربوطه را بنويسيد )
  • 10: هميشه به آيکون و پسوند عکسهايي که از طريق چت مي گيريد توجه کنيد و از طرف مقابل بخواهيد که عکسش را به ايميلتان بفرستد چون خود ياهو داراي Norton Anti Virus مي باشد و فايل قبل از دانلود شدن Scan مي شود و فقط در مواردي نادر ممکن است Yahoo ويروسي که همراه عکس هست را نشناسد به همين خاطر عکس مربوطه را پس از Download با ويروس کش McAfee نيز Scan کنيد .
  • 11: از کار انداختن System Restore . همانطور که مي دانيد فايلهايي که پسوند هاي سيستمي مثلdll ، exe و غيره داشته باشند ، پس از پاک کردن يا اعمال تغييرات در System Restore ذخيره مي شوند و اين مسئله زماني خطر ساز مي شود که يک فايل ويروسي را به صورت دستي يا به کمک برنامه هاي ضد ويروس يا ضد Spyware پاک{Delete} يا تميز{Clean} کرده ايد ، ولي قافل از اينکه ويندوز اين فايلها را در جايي ديگر حفظ کرده است و همچنان ويروس به فعاليت خود ادامه مي دهد . براي از کار انداختنSystem Restore مراحل زير را دنبال کنيد:
    Control Panel > System > {tab} System Restore > Turn off System Restore on All Drive
  • 12: شايد زياد اتفاق افتاده باشد که از طريق چت يا از يک سايت مشکوک عکس Download کرده باشيد و نگرانيد که اين فايل حاوي تروجان يا ويروس مخصوص فايلهاي JPG باشد و به همين خاطر عکس مربوطه را در کافي نت باز کنيد و کليد F11 را بزنيد و سپس کليد Print Screen را فشار دهيد و بعد از آن برنامه Paint را باز کنيد و Ctrl + V را بزنيد و حالا مي توانيد عکس را با خيال راحت با هر پسوندي ذخيره کنيد.
    شايد بپرسيد چرا براي اين کار از برنامه هاي Picture Converter استفاده نکنيم و در جوابتان بايد بگويم که ممکن است در فرايند تبديل فايل ممکن است کدهاي ويروس نيز ترجمه شده و همراه عکس Convert شده باقي بمانند ولي در روش فوق ، فرايند تهيه عکس هيچ نيازي به عکس مشکوک به ويروس ندارد .
  • 13: هرگز اسم کامپيوتر {Computer Name} خود را واقعي ندهيد . هکرها مي توانند اسم کامپيوتر شما و در نتيجه اسم شما را بيابند و براي جلوگيري از اين کار يک اسم مستعار براي خود انتخاب کنيد . همچنين از وارد کردن اسم و مشخصات واقعي خود در برنامه هايي مثلPhotoshop و غيره که در زمان نصب از شما اسم و مشخصات مي خواهند نيز خودداري کنيد .
  • 14: تبديل متون به عکس براي امنيت بيشتر
    روش اول: تبديل متون از Word Pad به فايل تصويري توسط Paint
    در اين روش کافي است متن مورد نظر را که در برنامه Word Pad درج شده انتخاب کرده و کليدهايCtrl + C را بزنيم و سپس برنامه Paint را باز کرده و کليد هاي CTRL + V را بزنيم . توجه داشته باشيد هرچه طول متن بيشتر باشد Font ريزتر مي شود.
    نکته: اگر متن مورد نظر خيلي طولاني باشد ويندوز قادر به کپي کردن آن به Paint نيست و براي اينکه بتوانيد متون بزرگ را به عکس تبديل کنيد بايد در چند مرحله متن را کپي کرده و سپس در Paint بريزيد و در نتيجه متن را به چندين فايل تصويري تبديل کنيد .
    روش دوم: در اين روش ابتدا Paint را باز کرده و سپس از ابزاري که به شکل A مي باشد را انتخاب مي کنيم و يک کادر باز مي کنيم و در آن مي توانيم متن را بنويسم يا اينکه متن کپي شده را Paste کنيم.
    نکته : اگر کادر مربوط به تنظيمات متن باز نشد بايد از منوي View گزينه Text toolbar را انتخاب کنيد .
    روش سوم: ابتدا کليد Print Screen که در بالاي کليد هاي جهت نماي صفحه کليد است را مي زنيم و سپس Paint را باز کرده و کليد هاي Ctrl + V را مي زنيم و به اين ترتيب متن مربوطه را به عکس تبديل مي کنيم.
    نکته: براي کپي کردن عکسهايي که نمي توان آنها را مستقيما از طريق Internet Explorer به روش
    Right click > save picture as کپي کرد مي توانيد از همين روش استفاده کنيد .
    يکي از مزاياي تبديل متن به عکس اين است که براي خواندن متن مورد نظر نيازي به داشتن ويندوز يا برنامه خاصي نداريد .
    منبع:وين بتا
  • Add Comments
    Name:
    Email:
    User Comments:
    SecurityCode: Captcha ImageChange Image