جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
دنياي گوگولي من
-(5 Body) 
دنياي گوگولي من
Visitor 509
Category: دنياي فن آوري

اگر غير از جست و جو و حداکثر اي ميل زدن کاري با سايت Google نداشته ايد، فرصت هاي زيادي را از دست داده ايد
 

اين فکر که دنياي وب دارد بر دنياي واقعي ما غلبه مي کند، اصلاً هم سرنوشت محتوم ما نيست بلکه فرصتي است تا بيشتر و بيشتر سوار بر اين مرکب هاي تار عنکبوتي شويم و استفاده اش را به نفع زندگي واقعي مان ببريم. Google يکي از اصلي ترين و خوش رکاب ترين اين مرکب هاي ديجيتال است که تا دلتان بخواهد طرفدار و امکانات دارد؛آن قدر که خيلي ها ويژگي هاي منحصر به فردي برايش قائل شده اند؛ اينکه اين سايت هميشه در دسترس است، هيچ سؤالي را بي جواب نمي گذارد،بين کاربرانش تبعيض قائل نمي شود( البته الان يک سري از امکاناتش را براي ايراني ها مسدود کرده!).همه کارهايت را مي تواني با آن تنظيم کني؛ همه جا را مي بيند و نقشه همه چيز را دارد، مي تواند دستيار مترجم و مشاور امور اينترنتي تو باشد و هر چيزي که فکر مي کني در دنياي گوگل امکان پذير است.تا حالا به چند تاي اينها سر زده ايد؟

Google Docs مديريت تحت وب
 

مي توانيد با دوستانتان روي يک فايل office در محيط وب کار کنيد و نوع دسترسي هاي هرکدام از آنها به اين فايل را به طور دقيق تعيين کنيد. مثلاً اگر دري به تخته خورد و رئيس يک اداره شديد مي توانيد وظايف کارمندانتان را در صفحه مشترک google docs با آنها بنويسيد تا هرکس بداند براي هر روز بايد چه کار کند و آخر روز هم بنويسد که نتيجه چه شده است.اين طوري ديگر کسي نمي تواند رئيس را دور بزند.در اين سيستم 50 نفر به صورت همزمان مي توانند روي يک پرونده کار کنند.

Google Earth تلسکوپ مجازي
 

اين برنامه تصاوير ماهواره اي را که توسط شرکت هاي مختلف از سراسر زمين گرفته شده نشان مي دهد.در نسخه پنج آن مي توانيد به گذشته سفر کرده و از بناهاي قديمي هم بازديد کنيد.مشاهده تغييرات زمين مثل گسترش شهرها، آب شدن يخچال هاي قطبي، فرسايش ساحل ها و ...از ديگر امکانات گوگل ارث است.علاوه بر اين مي توانيد جاهايي را که سرک کشيده ايد ضبط کرده، روي آن صداگذاري کنيد و به ديگران نشان دهيد.البته نسخه هاي فروشي گوگل ارث هم هستند که با آن مي شود حتي جزئيات حياط خانه مردم را هم ديد!

Google scholar پاتوق دانشجويي
 

اين ابزار در درجه اول براي دانشجويان و محققان مفيد است.مي توانيد مطالب تخصصي و دانشگاهي را جست و جو کنيد.Scholar نه تنها موضوعات آن لاين رايگان بلکه تمامي موضوعات داراي حق اشتراک و مقالات چاپي را هم به عنوان نتيجه جست و جو ارائه مي کند.Google Scholar به صورت کاتالوگ بزرگي از مطالب آکادميک است.اين امکان گوگل جايي براي جست و جوي رشته ها و منابع، مقالات کارشناسي، پايان نامه ها، کتاب ها، خلاصه ها و مقالات جست و جو از ناشران دانشگاهي، انجمن هاي حرفه اي و دانشگاه ها است.

Google Reader دستيار خوشه چين
 

اگر از وب گردي خسته شده ايد گوگل ريدر راست کار شماست؛ يک فيد خوان تحت وب که به صورت آن لاين و آف لاين قابليت خواندن و انتقال آخرين تغييرات را دارد.وقتي صفحه Google Reader را باز کنيد جايي به اسم add subscribe دارد که مي توانيد آدرس فيد يا RSS سايت هاي مورد علاقه را يکي يکي وارد کرده و add کنيد.از همان زمان هر لحظه که آن سايت يا وبلاگ به روز شود لينک آن مطلب به صورت دسته بندي شده روي گوگل ريدر شما مي آيد.

Google Knol جمعه بازار مقاله
 

اگر فکر کرديد اين گوگل به فاز و نول برق مربوط است اشتباه کرده ايد.نول منبعي است از مقالات علمي معتبر دنيا و کمک مي کند دانش احتمالي مان را با بقيه به اشتراک بگذاريم.نويسندگان نول ها مي توانند حتي روي مقاله هايشان قيمت بگذارند و آن را بفروشند.به کار گيري آسان و کنترل مقالات توسط نويسنده از ويژگي هاي اين امکان گوگل است؛ يعني مثل بقيه امکانات فقط يک حساب کاربري و نام لازم است.حذف، اضافه و ويرايش مقالات هم در هر زمان توسط نويسنده امکانپذير است.

Google Desktop جست و جوگر خانگي
 

اين برنامه به درد کساني مي خورد که خودشان خبر ندارند توي کامپيوترشان چه خبر است و براي پيدا کردن يک فايل فکسني بايد يکي دو ساعت وقت بگذارند.در واقع گوگل دسک تاپ جست و جوگر هارد سيستم است.به عنوان مثال اگر اسم يک برنامه در فهرست start باشد تنها با وارد کردن حرف اول آن در گوگل دسک تاپ مي توان آن را پيدا و اجرا کرد.گوگل دسک تاپ جايگزيني براي کنترل پنل هم هست.مثلاً با وارد کردن نام mouse يا Network در گوگل دسک تاپ بدون نياز به استفاده از کنترل پنل مي شود تنظيمات Mouse يا Network را انجام داد.

Google Trends آناليزور جست و جوها
 

اگر از آن دست آدم هايي هستيد که مدام در حال کل انداختن و رکورد زدن هستند، اين امکان گوگل راست کار شماست.به طور مثال«گوگل ترند»به شما نشان مي دهد که موضوعات جست و جوهاي مختلف در چه کشوري بيشتر از بقيه جاها بوده.ضمن اينکه مي شود نتيجه را درباره يک کشور و حتي زمان خاصي مختصر کرد.مثلاً بيشترين جست و جو کنندگان کلمه love به ترتيب در کشورهاي فيليپين، سنگاپور، استراليا، آمريکا و کانادا هستند.بعد از جست و جو در گوگل ترند، يک نمودار ظاهر مي شود که آمار تعداد نمايش عبارت مورد نظر شما در سرويس خبري گوگل را در اختيارتان مي گذارد.

Google translate مترجم کنتراتي!
 

هر چند که اين امکان به خاطر دست و پا شکسته بودنش گوگل را زير سؤال برده ولي بعضي جاها واقعاً کار راه انداز است.با مترجم گوگل به فکر ترجمه متن انگليسي به فارسي نباشيد چون فقط کلمه ها را ترجمه مي کند و خودتان بايد مثل بچه هاي دوم ابتدايي با کلمه هاي به دست آمده جمله معناداري بسازيد. علاوه بر اين گوگل ترنسليت قابليت ترجمه سايت هم دارد.مثلاً اگر مي خواهيد سايتي به زبان ديگررا بخوانيد و برايتان مثل جان دادن به عزرائيل سخت است، URL سايت را در گوگل ترانسليت وارد مي کنيد تا کل يوم سايت برايتان ترجمه شود.ولي اين هم باز نياز به مهارت هاي دوم ابتدايي دارد.اگر وبلاگ داريد هم مي توانيد به راحتي آدرس وبلاگتان را وارد کنيد و نسخه ترجمه شده وبلاگتان را با همان فرمت و گرافيک ببينيد.

همه کلک هاي جست و جو
 

اينکه مي گويند گوگل دريايي بي انتهاست بي معنا نيست.براي ماهيگيري در چنين آب پر عمقي بايد قلقش را بلد بود.پنج نکته خلاصه و البته کار راه انداز اين دنياي بي انتها را از ما داشته باشيد.
1)اگر بخواهيد گوگل علاوه بر کلمه مورد نظرتان مشتقات آن را هم پيدا کند به آن يک *يا ؟ اضافه کنيد.جست و جوي moon*نتايجي مثل moons مي دهد.
2)براي اينکه آهنگ هاي مورد نظرتان را جست و جو و دانلود کنيد در گوگل سرچ کنيد:"Artist Album rapid share"
3)اگر مي خواهيد نتايج جست و جوي گوگل فقط معرفي سايت باشد در ابتداي کلمه جست و جو، Site را اضافه کنيد.
4)استفاده از علامت مثبت قبل از مورد جست و جو در اصطلاح اين معني را مي دهد که اين مورد بايد حتماً در جست و جو قرار گيرد.

برو بچز گوگل
 

سايت گوگل علاوه بر امکاناتي که در بخش اصلي گفتيم يک سري امکانات خرده ريز ديگر هم دارد.

نوار ابزار گوگل(Google Toolbar)
 

برنامه اي که يک نوار ابزار به مرورگر کاربران اينترنتي اضافه مي کند و شامل امکاناتي براي جست و جو در اينترنت است.

گوگل نقشه ها(Google Maps)
 

اين امکان گوگل دو قسمت دارد:فهرست هاي نقشه که نقشه هاي موجود را دسته بندي مي کند و نقشه هاي من که کاربران خودشان نقشه ها را طراحي و به اشتراک مي گذارند.

گوگل گفت و گو(Google Talk)
 

اين نرم افزار براي رد و بدل کردن پيام و فايل بين کاربران و چيزي شبيه yahoo messenger است.از امکانات آن مي توان به مکالمه صوتي با کيفيت و سرعت بالا، امکان پيغام گذاري آف لاين و آگاهي از آخرين اي ميل هاي دريافت شده اشاره کرد.

گروه هاي گوگلي(Google Groups)
 

گروه هاي گوگلي يک فضاي مجازي براي شماست تا بتوانيد با دوستانتان ارتباط تنگاتنگي داشته باشيد.مثلاً مي توانيد با بچه هاي مدرسه يک گروه به نام مدرسه تان راه بيندازيد و هر روز درباره اخبار مدرسه در آن گفت و گو کنيد.

گوگل ويدئو(Google video)
 

اين امکان گوگل تقريباً شبيه سايت هاي معروف به اشتراک گذاري ويدئو است؛ با اين فرق که امکان دانلود ويدئوها وجود دارد.کاربران اينترنت مي توانند بدون نياز به دانلود هيچ نرم افزار اضافي به طور مستقيم از پنجره مرورگر خود فيلم ببينند.

بلاگر(bloggel)
 

يکي از محبوب ترين سايت ها براي نوشتن وبلاگ است چون اين سايت متعلق به گوگل است، وبلاگ شما در صدر موارد جست و جوي گوگل قرار مي گيرد.

گوگل آب و هوا(Google Weather)
 

از طريق اين امکان گوگل به سريع ترين وجه ممکن از قدرت جست و جوي گوگل و همچنين آب و هواي شهرتان(حتي در ايران)با خبر مي شويد. درجه رطوبت و وضعيت آفتابي يا ابري بودن هواي هر شهر هم در صفحه آب و هواي گوگل پيداست.
منبع:همشهري جوان، شماره 259
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image