جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
حل مسائل متداول ويندوز 7
-(1 Body) 
حل مسائل متداول ويندوز 7
Visitor 298
Category: دنياي فن آوري
ويندوز 7 امکانات جديدي دارد،و با آن که اين امکانات براي بسياري از کاربران خوب هستند، براي بعضي از کاربران ممکن است دردسر درست کنند. در اين مقاله، متداول ترين مسائلي را که کاربران ويندوز 7 با آنها برخورد مي کنند بررسي خواهيم کرد و نکاتي را براي حل آن مسائل خواهيم گرفت.

مسئله: نمي دانم که نصب Upgrade را بايد انجام دهم يا نصب Custom را.
 

راه حل: ويندوز 7 با نصب Custom، داده هاي ديسک سخت مقصد را پيش از نصب سيستم عامل جديد حذف خواهد کرد، که به اين معني است که همه فايل هاي شخصي اي را که پشتيبان گيري(1) نکرده ايد از دست خواهيد داد. همچنين بدين معني است که برنامه هاي کاربردي و تنظيم هاي انجام شده در سيستم عامل پيشين همگي پاک خواهند شد.
با نصب Upgrade، ديسک نصب ويندوز 7 را مي توانيد در ديسک ران قرار دهيد؛ دستورالعمل هاي روي صفحه نمايش را انجام دهيد؛ و ويندوز 7 را بدون از دست دادن فايل ها، برنامه هاي کاربردي، و تنظيم هاي روي کامپيوتر فعلي خود بارکنيد. با وجود اين،مايکروسافت باز هم توصيه مي کند که از همه فايل هاي تان پشتيبان گيري کنيد و همه ديسک هاي نصب برنامه هاي کاربردي خود را دم دست داشته باشيد، تا در صورتي که به هنگام نصب ويندوز 7 اشکالي پيش آمد داده هاي تان در معرض خطر قرار نگيرند.

حل مسائل متداول ويندوز 7

مسئله: ويندوز 7 يک برنامه ايميل توکار ندارد. با پيام هاي ( ايميل هاي) آرشيو شده توسط برنامه Outlook Express( ويندوزاکس پي) و برنامه Windows Mail( ويندوز ويستا) چه کنم؟
 

راه حل: برنامه Windows Live Mail را مي توانيد از اينترنت دريافت کنيد و پيام هاي ( ايميل هاي) موجودتان را براي آن import کنيد. برنامه رايگان Windows Live Mail را مي توانيد از سايت وب زير دريافت کنيد:

حل مسائل متداول ويندوز 7

download.live.com
Windows Live Mail را بازکنيد، روي منوي File کليک کنيد ( اگر نوار منو را نديديد کليد Alt را بزنيد تا آن را براي شما نمايان کند)،گزينه Import را انتخاب کنيد، و Message را انتخاب کنيد.درميان فهرست، برنامه ايميل اوليه خود را انتخاب کنيد، روي Next کليک کنيد، و دستورالعمل هاي روي صفحه را براي وارد کردن (import) پيام ها انجام دهيد. همچنين توجه داشته باشيد که يک برنامه ايميل ديگر، مانند Thunderbird3 محصول Mozilla را نيز مي توانيد به رايگان از اينترنت دريافت و نصب کنيد:
http://www.mozillamessaging.com/
اما وارد کردن پيام هاي پيشين به آن به چند کار اضافي نياز دارد. اگر بخواهيد پيام هاي ذخيره شده در Outlook Express را براي Thunderbird وارد کنيد، Thunderbird را باز کنيد، منوي Tools را انتخاب کنيد، و Import را انتخاب کنيد.دکمه راديويي Mail را انتخاب کنيد، روي Next کليک کنيد، و Outlook Express انتخاب کنيد. روي Next کليک کنيد، آنگاه بايد بتوانيد پوشه اي را انتخاب کنيد که در آن ايميل هاي Outlook Express خود را ذخيره کرده ايد. براي وارد کردن پيام هاي Windows Mail ( واقع در ويستا) به Thunderbird، لازم است که پوشه اي را که در آن Windows Mail ذخيره شده است براي ويندوز 7 copy کنيد، که معمولاً در مکان زير قرار دارد:
C:\APPDATA\LOCAL\MICROSOFT\WINDOWS MAIL
اگرجاي ذخيره شدن Windows Mail را نمي دانيد، Windows Mail را باز کنيد، Tools را انتخاب کنيد، و Options را انتخاب کنيد. برگه Advanced را انتخاب کنيد، Maintenance را انتخاب کنيد، و روي دکمه Store Folder کليک کنيد. نشاني فهرست شده جايي است که در آن پيام هاي شما در حال حاضر بر روي کامپيوترتان ذخيره شده است.
اگر قصد داريد از يک کامپيوتر جديد استفاده کنيد، پيام ها را در يک حافظه فلش يا يک ديسک سخت پرتابل کپي کنيد. سپس، دستورالعمل هاي سايت tiny.cc/w0BdR را براي دريافت برنامه ImportExportTools اجرا کنيد و سپس Thunderbird را باز کنيد. روي منوي Tools کليک کنيد، Add-ons را انتخاب کنيد، روي Install کليک کنيد، پوشه اي را بيابيد که ImportExportTools را در آن ذخيره کرده ايد، اين فايل را انتخاب کنيد، و روي Install Now کليک کنيد. لازم است که براي خاتمه دادن به عمليات نصب، برنامه Thunderbird را باز راه اندازي کنيد. براي وارد کردن ايميل هاي Windows Mail در Thunderbird، روي يک پوشه حساب در سمت چپ Thunderbird کليک -راست کنيد، و Import/Export را انتخاب کنيد و روي Import EML File کليک کنيد،و ايميل هايي را که مي خواهيد از Windows Mail انتقال بدهيد انتخاب کنيد و روي Open کليک کنيد.
بعضي از برنامه هاي ايميل وبي، مانند جي ميل( 2) ( رايگان) نيز به شما امکان مي دهند که پيام هاي آرشيوي را import کنيد، اما همه امکانات يک برنامه ايميل جامع، مانند امکان دستيابي ايميل بدون دسترسي به اينترنت را فراهم نمي کنند.

مسئله: چه بر سر Windows Movie Maker و Photo Gallery رفته است؟
 

راه حل: مايکروسافت در حال حاضر Windows Live Movie Maker و Windows Live Photo Gallery را به عنوان بخشي از برنامه جامع Windows Live Essentails خود ارائه مي کند:
download.live.com
توجه داشته باشيد که Windows Live Movie Maker امکانات جديدي دارد که در برنامه Windows Movie Maker ويندوز ويستا و ويندوز اکس پي وجود نداشت. Windows Live Photo Gallery نيز امکانات جديدي دارد که در برنامه Photo Gallery ويندوز ويستا وجود ندارد، مانند امکان ساخت پانوراميک يا انواع مختلفي از عکس هاي سياه و سفيد.

مسئله: بخش Software Explorer در برنامه Windows Defender ( در ويندوز 7) حضور ندارد.

راه حل: Software Explorer به شما کمک مي کند که برنامه هايي را که به طور خودکار در زمان استارت آپ به اجرا در مي آيند شناسايي و کنترل کنيد، در نتيجه، سرعت عمليات بار کردن سيستم عامل را مي توانيد با جلوگيري از اجراي برنامه هاي غير ضروري بيشتر کنيد. بسياري از مردم Software Explorer را به استفاده از System Properties ترجيح مي دهند، چون Software Explorer به روشني ناشر برنامه، اجازه يا عدم اجازه اجراي خودکار برنامه، و ميزان ريسک برنامه را توضيح مي دهد.
برنامه رايگان Autoruns For Windows نيز توضيحات مشابهي را فراهم مي سازد و يک جايگزين خوب براي Software Explorer است:
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx
کساني که با Software Explorer آشنا هستند، Autoruns را کم توان تر خواهند يافت، اما باز هم کنترل کاملي را روي برنامه هايي که به طور خودکار در ويندوز 7 به اجرا در مي آيند فراهم مي سازد. هرگاه اين برنامه را دريافت کرديد، پوشه Autoruns را در دسک تاپ کامپيوترتان نافشرده( unzip) کنيد. روي فايل Autoruns کليک - دو ضرب کنيد و در پنجره Do You Want To Run This File روي دکمه Run کليک کنيد و با قرارداد استفاده موافقت کنيد. به برگه Logon برويد و کادرهاي Autorun Entry و Publisher هر برنامه فهرست شده را براي مشخص کردن اين که آيا مي خواهيد که آن برنامه در زمان استارت آپ به اجرا درآيد يا نه بررسي کنيد.
براي به دست آوردن يک نمايش کامل از پراسس هايي(3) که در زمان بوت به اجرا در مي آيند، به برگه Everything برويد. اجراي بعضي از پراسس ها براي ويندوز 7 ضروري است، در نتيجه، بايد درباره مسدودسازي مواردي که انتخاب مي کنيد احتياط کنيد. يک فکر خوب آن است که روي منوي Options کليک کنيد و Hide Windows Entries را انتخاب کنيد تا نتوانيد پراسس هاي استارت آپ ضروري را غير فعال کنيد. توصيه ما آن است که فقط مواردي را بر روي برگه Everything متوقف کنيد که مطمئن هستيد که اجرا شدن آنها در زمان استارت آپ ضروري نيست.

حل مسائل متداول ويندوز 7

مسئله: گزينه هاي Classic View در ويندوز 7 در کجا هستند؟

راه حل: در ويستا، مايکروسافت يک گزينه Classi c Start Menu و يک حالت Classic View براي Control Panel فراهم کرده است که براي کاربراني سودمند است که صفحه آرايي نگارش هاي پيشين ويندوز را ترجيح مي دهند. در ويندوز 7، گزينه Classic View وجود ندارد.
اگر يک نمايش فهرستي را در Control Panel مي پسنديد، روي آيکن پايين آمدني در کنار View By کليک کنيد و Large Icons يا Small Icons را انتخاب کنيد.
ويندوز 7 براي چهره Control Panel سه گزينه فراهم کرده است، که دو تاي آنها چهره اي شبيه به حالت Classic View در ويستا دارند. مايکروسافت به طور پيش فرض Control Panel را در حالت نمايشي Category نشان مي دهد، که هشت گروه اصلي را فهرست مي کند که براي رسيدن به زير گروه ها و خصوصيات ويندوز 7 مي توانيد انتخاب کنيد. براي استفاده از يک Classic View معادل، Control Panel را باز کنيد، روي منوي پايين آمدني View By کليک کنيد، و يکي از گزينه هاي Large Icons يا Small Icons را انتخاب کنيد. تنها اختلاف بين اين دو در اندازه آيکن هاي روي صفحه نمايش است.
اگر به دنبال يک منوي طرح ويندوز اکس پي باشيد مي توانيد برنامه رايگان CSMenu محصول OrdinarySoft را از اينترنت دريافت و نصب کنيد:
http://www.csmenu.com/
کافي است به سايت وب سازنده برويد، روي Download Freeware کليک کنيد، و فايل نصب برنامه را به اجرا در آوريد. CSMenu حاوي همه مواردي است که در آرايش منوي ويندوز 7 جديد خواهيد يافت، اما همه موارد را در يک جا مي توانيد ببينيد.

مسئله: برنامه هاي قديمي من بر روي ويندوز 7 نصب نمي شوند.
 

راه حل: مايکروسافت ويندوز 7 را طوري طراحي کرده است که با برنامه هاي کاربردي قديمي تر سازگاري بهتري را در مقايسه با ويستا فراهم کند؛ با وجود اين، همه برنامه هاي کاربردي درست عمل نخواهند کرد. مايکروسافت براي کمک به حل اين مسئله برنامه Windows 7 Compatibility Mode را تدارک ديده است، که به شما امکان مي دهد که برنامه کاربردي مسئله دار را به روشي نصب و اجرا کنيد که همواره از تنظيم هاي يک نگارش پيشين ويندوز بهره بگيرد. توجه داشته باشيد که مايکروسافت تأکيد کرده است که از برنامه Program Compatibility براي نرم افزار ضد ويروس، برنامه هاي خدمات ديسک، نرم افزار سيستمي، يا ساير برنامه هايي که براي امنيت داده ها به کار مي روند نبايد استفاده کنيد، زيرا تنظيم هاي سازگارسازي ممکن است يک خطر امنيتي به وجود بياورند يا داده ها را خراب کنند.
اگر در نصب يک برنامه کاربردي قديمي در ويندوز 7 مشکل پيدا کرديد، ديسک نصب آن برنامه را در ديسک ران قرار دهيد( و مکان پوشه اي را بيابيد که فايل نصب در آن ذخيره شده است)، و يا از Windows Explorer براي پيدا کردن فايلي که براي نصب برنامه روي آن کليک - دو ضرب مي کنيد، مانند فايل Setup.exe يا Install.exe، بهره بگيريد.Windows Explorer را باز کنيد، روي ديسک ران نوري اي که ديسک نصب را در آن قرار داده ايد کليک - راست کنيد، و Open In New Window را انتخاب کنيد. روي فايل نصب کليک - راست کنيد، Properties را انتخاب کنيد، و برگه Compatibility را انتخاب کنيد. در بخش Compatibility Mode، مربع کنار عبارت زير را تيک دار کنيد:
Run This Program In Compatibility Mode For
و Previous Version Of Windows را انتخاب کنيد. در پاره اي از موارد، يک نگارش خاص از ويندوز، مانند Widows XP (Service Pack 3) يا Windows Vista(Service Pack 1) را مي توانيد انتخاب کنيد.
Program Compatibility Wizard در ويندوز 7 به شما امکان مي دهد که برنامه هاي تان را با استفاده از پارامترهاي سيستم عامل يک ويندوز پيشين نصب و اجرا کنيد.
پس از آن که برنامه نصب شد، از Program Compatibility Wizard براي اجراي آن برنامه با استفاده از تنظيم هاي يک نگارش پيشين ويندوز بهره بگيريد. روي دکمه Start کليک کنيد، Control Panel را انتخاب کنيد، و Programs را انتخاب کنيد. روي گزينه زير کليک کنيد:
Run Programs Made For Previous Versions Of Windows
و روي Next کليک کنيد. ويندوز 7 برنامه هاي روي کامپيوتر شما را شناسايي خواهد کرد. در فهرست نتيجه، برنامه اي را که براي شما مسئله به وجود آورده است مي توانيد انتخاب کنيد. اگر روي Next کليک کنيد، برنامه هدايت کننده از شما خواهد پرسيد که آيا مي خواهيد تنظيم هاي توصيه شده را امتحان کنيد( Try Recommended Settings)، يا مي خواهيد برنامه را اشکال زدايي کنيد( Troubleshoot Program).
اگر گزينه Try Recommended Settings را انتخاب کنيد ويندوز 7 خودش حالت سازگاري مورد استفاده را تعيين خواهد کرد. اگر ويندوز 7 نگارشي را انتخاب کند که شما معتقديد درست است، روي Start The Programs براي آزمايش اين که آيا درست کار مي کند يا نه کليک کنيد.
روي Next کليک کنيد، و اگر برنامه کاربردي شما درست کار کند، Yes, Save These Settings For This Program را انتخاب کنيد.
اگر آن برنامه باز هم کار نکرد، روي No Try Again Using Different Settings کليک کنيد، و مربع هاي کنار همه موارد فهرست شده اي را که صلاح مي دانيد تيک دار کنيد. به عنوان مثال، اگر روي گزينه زير کليک کنيد:
The Program Worked In Ealier Versions Of Windows But Wonُt Install Or Run Now
يک نگارش متفاوت ويندوز به جز نگارشي را مي توانيد انتخاب کنيد که Program Compatibility Wizard انتخاب کرد. پنجره هاي برنامه هدايت کننده مي توانند به شما کمک کنند که مشخص کنيد که چرا برنامه شما در ويندوز 7 کار نمي کند.

حل مسائل متداول ويندوز 7

مسئله: در ناحيه توجه دهنده( Notification Area) تعداد زيادي آيکن وجود دارد.

راه حل: در ويندوز 7، روي نمايش توجه دهنده ها در مقايسه با ويندوزهاي پيشين کنترل بيشتري در اختيار داريد. بسته به اهميت امکانات هر آيکن، مي توانيد آيکن ها و توجه دهنده هاي آنها را پنهان کنيد، يا آيکن ها را غيرفعال کنيد اما باز هم توجه دهنده هاي مربوط به آنها را ببينيد.
براي اداره موارد موجود در Notification Area ويندوز 7، روي دکمه Up Arrow در منتهي اليه چپ Notification Area کليک کنيد و روي Customize کليک کنيد.
در پنجره Select Which Icons And Notifications Appear On The Taskbar، همه برنامه هاي کاربردي و پراسس هايي را خواهيد ديد که ويندوز 7 مي تواند نمايش بدهد. در کنار هر مورد فهرست، يک منوي پايين آمدني وجود دارد، که در آن يکي از گزينه هاي زير را مي توانيد انتخاب کنيد:
Show Icon And Notifications
Hide Icon And Notifications
Only Show Notifications
برنامه هايي که تنظيم Show Icon And Notifications دارند به طور دائم در Notification Area به نمايش در خواهند آمد.در نتيجه، لازم است که يکي از دو گزينه ديگر را براي کاستن از تعداد آيکن هاي Notification Area انتخاب کنيد. انتخاب Hide Icon And Notifications، هم آيکن و هم توجه دهنده هاي آن را پنهان خواهد کرد.در بسياري از موارد، بهترين حالت انتخاب Only Show Notifications است.
پنجره Select Which Icons And Notifications Appear On The Taskbar يک لينک Turn System Icons On Or Off را نيز فراهم مي سازد، که در آن مي توانيد آيکن هاي Clock، Volume، Network، Power و Action Center ويندوز 7 را حذف کنيد.
اگر يک لينک Notification Area خلوت را مي پسنديد، روي اين لينک کليک کنيد و OFF را در منوي پايين آمدني کنار مواردي که ديگر تمايل به ديدن آنها نداريد انتخاب کنيد.

پي نوشت ها :
 

1)backup
2)http://www.gmail.com/
3)process
 

منبع:نشريه ريز پردازنده، شماره 190.
Add Comments
Name:
Email:  
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image