جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
برنامه Windows Remote Assistance در ويندوز
-(1 Body) 
برنامه Windows Remote Assistance در ويندوز
Visitor 707
Category: دنياي فن آوري

کمک از راه دور
 

چه خوب است اگر دوست کامپيوتري با تجربه شما_ کسي که دوبار در هفته با او تماس مي گيريد تا مسائل کامپيوتر شما را حل کند _ بتواند از طريق خط تلفن و اينترنت مسئله کامپيوتر شما را پيدا و حل کند. آيا شبيه به فيلم هاي عملي - تخيلي به نظر مي آيد؟ نه. بسياري از کاربران کامپيوتر، از تازه کاران گرفته تا خبره ها، دوستان يا خويشاونداني دارند که درباره کامپيوتر بيشتر از آنها مي دانند. و حالا، بايد از برنامه ي Remote Assistance ويندوز 7 سپاسگزار بود، زيرا اين افراد مي توانند مستقيماً از راه دور و در جلوي چشم شما اصلاحاتي در کامپيوتر شما به وجود بياورند و احتمالاً مسئله کامپيوتر شما را حل کنند.
Remote Assistance به شما کمک مي کند. اکثر تعميرکاران کامپيوتر از توضيحات فراواني که مجبورند پاي تلفن به کاربراني بدهند که کامپيوترشان مسئله پيدا کرده است آگاهند و مي دانند که همواره بيان چنين توضيحاتي وقت گير است. در اکثر موارد، اين افراد اگر به کامپيوتر مسئله دار دسترسي داشته باشند مدت زماني که مجبورند بابت حل مسئله صرف کنند تقريباً نصف مي شود. افزون بر اين، موقع ارائه توضيح از طريق تلفن، کاربران چنان وقت خود را صرف اجراي دستورات دوست خود مي کنند که بار بعد که همان مسئله رخ مي دهد فراموش مي کنند که چگونه رفع اشکال کنند.
به عنوان مثال، فرض کنيد کاربر تازه کار، مسئله اي در صفحه نمايش کامپيوتر خود داشته باشد و نداند که چطور آن را حل کند. با يک يا چند بار تلفن زدن به يک دوست با تجربه خود ريشه مسئله را پيدا مي کند، اما چون خود تجربه ندارد دوست با تجربه مجبور است در حل مسئله گام به گام او را هدايت کند. با برنامه Remote Assistance اين دوست با تجربه مي تواند به سرعت وارد بخش Device Manager در ويندوز 7 شود و برنامه رانش گر( driver) ويدئويي آن را ارتقا بدهد. و اگر پس از يک بوت مجدد باز هم مسئله وجود داشته باشد، دوست با تجربه مي تواند عملياتي را که در Task Manager اجرا مي شود و ممکن است با خصوصيات نمايش تداخل پيدا کند بررسي کند.

برنامه Windows Remote Assistance در ويندوز

در سراسر اين عمليات، کاربر تازه کار مي تواند فقط تماشا کند و يا درباره مراحلي که دوست با تجربه اش انجام مي دهد يادداشت بردارد، و حتي از طريق تلفن پرسش هايي از او بپرسد. اگر تنها خط تلفني کاربر کم تجربه به وسيله Remote Assistance اشغال شده باشد، او باز هم مي تواند از بخش گپ زني( chat) اين برنامه بهره بگيرد و سؤالاتي را بپرسد.
البته،يکي از لذت هاي داشتن کامپيوتر يادگيري مسائل اين فناوري است. اگر در نهايت خودتان خبره شديد و توانستيد دوستان تان را راهنمايي کنيد، احتمالاً از قدرت و سادگي Remote Assistance براي عمليات رفع اشکال قدرداني خواهيد کرد.
هرگاه با يک مسئله کامپيوتري برخورد کنيد که شما را گيج و ويج کرده باشد، اگر هميشه کسي باشد که کمک کند عالي است. اما حتي اگر آن قدر خوشبخت باشيد که يک دوست يا آشناي با معلومات داشته باشيد، هنگام نياز معلوم نيست که دم دست باشد.
خوشبختانه، Windows Remote Assistance مسئله را حل کرده است. اين برنامه به شما امکان مي دهد که کمک فني را از کسي دريافت کنيد که در آن سوي شهر، يا يک استان ديگر، يا در يک شهر ديگر دنيا زندگي مي کند. هنگامي که از طريق Remote Assistance کمک فني دريافت مي کنيد، آن شخص خواهد توانست که دسک تاپ ويندوز شما را تماشا کند، و در صورت لزوم، حتي کنترل آن را به دست بگيرد و شما راحت کارهاي او را تماشا کنيد. به اجمال، Remote Assistance با سريع تر کردن و کارآمدتر کردن عمليات رفع اشکال، احتمال يافتن يک راه حل را افزايش مي دهد.
Remote Assistance يک برنامه جديد ويندوز 7 نيست؛ در ويندوز ويستا و در ويندوز اکس پي نيز حضور داشت. اما Remote Assistance در ويندوز 7 تکامل پيدا کرده است_ به ويژه، يک گزينه جديد به نام Easy Connect دارد که مي تواند عمل کمک رساني را قابل اعتمادتر، راحت تر، و امن تر کند.
در اين مقاله، نحوه استفاده از Remote Assistance و Easy Connect در ويندوز 7 براي دعوت از يک کاربر ديگر ويندوز 7 را شرح مي دهيم که شما مي شناسيد، و به ارتباط کامپيوترتان با کامپيوتر او اعتماد داريد و مي دانيد که مي تواند به شما کمک کند. همچنين، دستورالعمل هاي مربوط به حالتي را که امدادگر، ويندوز 7 را نداشته باشد يا Easy Connect مطابق انتظار کار نکند توضيح خواهيم داد.

صميمانه دعوت شده ايد
 

پس از آن که تدارکات لازم براي دريافت کمک از شخصي ديگر را فراهم کرديد و آن شخص در کنار کامپيوترش حاضر شد، لازم است يک دعوت نامه(1) ارسال کنيد که به امدادگر امکان خواهد داد که کامپيوتر شما را بيابد و به آن وصل شود.

برنامه Windows Remote Assistance در ويندوز

براي ارسال دعوت نامه، منوي Start را باز کنيد، assistance را در کادر جستجو تايپ کنيد، و سپس Windows Remote Assistance را انتخاب کنيد. گزينه ديگر که به صفحه کليد نياز ندارد، آن است که روي Help And Support در منوي Start کليک کنيد، روي دکمه Ask کليک کنيد، و سپس روي لينک Windows Remote Assistance کليک کنيد . از هر راهي که برويد، پنجره اي به نمايش در خواهد آمد که از شما مي پرسد که آيا کمک مي خواهيد يا نه_ گزينه Invite Someone You Trust To Help You را انتخاب کنيد.( براي اطلاعات بيشتر درباره روش پاسخ دادن به دعوت نامه Remote Assistance، بخش « کمک کنيد» را بخوانيد.)
پنجره بعدي از شما خواهد خواست که از امدادگر مورد اعتماد خود دعوت کنيد. گزينه Use Easy Connect را انتخاب کنيد. پس از چند لحظه، دعوت نامه شما ساخته خواهد شد و يک پنجره جديد حاوي يک گذرواژه (2) 12 کاراکتري حرفي - عددي به نمايش در خواهد آمد که امدادگر براي ارتباط با سيستم شما به آن نياز خواهد داشت.

برنامه Windows Remote Assistance در ويندوز

اين گذرواژه را از طريق تلفن مي توانيد به امدادگر اطلاع بدهيد، يا اگر با برنامه هاي پيام رساني فوري(3) کار مي کنيد، مي توانيد روي گذرواژه کليک - راست کنيد، Copy را انتخاب کنيد، و سپس آن را در يک پيام paste کنيد. با آن که همه حروف گذرواژه از نوع کاپيتال هستند، گذرواژه در عمل به بزرگي يا کوچکي حروف حساس نيست. امدادگر مي تواند آنها را در حالت کوچک يا بزرگ( کاپيتال) تايپ کند.

برنامه Windows Remote Assistance در ويندوز

برنامه Windows Remote Assistance در ويندوز

يادآوري: اگر گزينه Use Easy Connect به رنگ خاکستري باشد، کار نمي کند، يا شخصي که قرار است به شما کمک کند ويندوز 7 را اجرا نمي کند. بخش هاي « مسائل Easy Connect» و « ارسال دعوت نامه از طريق ايميل» را بخوانيد.
پس از آن که گذرواژه را به امدادگر داديد، شما راحت سر جاي خود بنشينيد_ لحظاتي بعد که امدادگر آن را تايپ مي کند، پنجره اي بايد بر روي صفحه نمايش شما ظاهر شود که از شما مي پرسد که آيا مي خواهيد که امدادگر شما بتواند به کامپيوتر شما وصل شود يا نه. هنگامي که روي Yes کليک کنيد، صفحه نمايش چند لحظه به لرزه در مي آيد، و سپس پنجره اي که پيشتر گذرواژه شما را به نمايش در آورد به شما گزارش خواهد کرد که امدادگر حالا مي تواند دسک تاپ شما را ببيند. همچنين ممکن است متوجه نوعي تغييرات تصويري بشويد_ جاي تصوير کاغذ ديواري دسک تاپ شما يک زمينه سياه به نمايش در خواهد آمد، و دسک تاپ شما به حالت رنگي Windows Basic تغيير خواهد کرد، که سبب خواهد شد که تاسک بار(4) و پنجره ها بدون جلوه هاي ويژه به نمايش در بيايند. عادي است و کارايي را بر روي يک ارتباط لرزان اينترنت بهينه مي کند.

برنامه Windows Remote Assistance در ويندوز

حتي پس از آن که امدادگر گذرواژه اي را تايپ مي کند که شما ارائه کرده ايد، باز هم براي برقراري ارتباط به اجازه شما نياز است.
پس ازبرقراري ارتباط بين شما و امدادگر، مسئله را مي توانيد با استفاده از کامپيوترتان نمايش دهيد و همزمان امدادگر آن را تماشا کند. اگر از پيش از طريق تلفن يا پيام رساني فوري با امدادگر در تماس نبوده باشيد،روي دکمه Chat براي ارتباط متني کليک کنيد.

کنترل را به دست امدادگر بسپاريد
 

هنگامي که سعي مي کنيد که مسئله اي را از طريق Remote Assistance حل کنيد، اغلب دادن کنترل کامپيوتر به دست امدادگر با تجربه مؤثرتر از زماني است که او فقط تماشاگر باشد و به شما بگويد که روي چه چيزي کليک کنيد يا چه چيزي را تايپ کنيد.
تا زماني که شما از کسي که به او اعتماد داريد کمک مي گيريد، استفاده از Remote Assistance براي دادن کنترل کامپيوتر به آن شخص بي خطر است. با اين همه، دادن کنترل کامپيوتر از طريق Remote Assistance به کسي ديگر به معني خارج شدن کنترل کامپيوتر از دست شما نيست. امدادگر بدون اجازه شما نمي تواند کنترل را به دست بگيرد، و چون در کنترل کامپيوتر با شما مشترک است، با آن که صفحه کليد و موش امدادگر قادر به کنترل کامپيوتر شما خواهد بود، صفحه کليد و موش شما نيز توان کنترل کامپيوترتان را دارد.
Remote Assistance کنترل کامپيوتر را فقط در زماني با امدادگر مشترک مي کند که او روي دکمه Request Control کليک کند و از شما درخواست کنترل کامپيوترتان را کند. هنگامي که او اين کار را انجام بدهد، پنجره اي بر روي صفحه نمايش شما به نمايش در مي آيد و از شما مي خواهد که يکي از پاسخ هاي No يا Yes را بدهيد. اين پنجره همچنين حاوي يک مربع تيک زني است که به امدادگر امکان مي دهد که به پيام هاي User Account Control پاسخ بدهد. اگر شما اين مربع را تيک دار نکنيد و امدادگر با يک پيام UAC به هنگام کار روي سيستم شما برخورد کند، صفحه نمايش امدادگر تا زماني که شما به آن پاسخ ندهيد تاريک مي شود( پيام هاي UAC پنجره هاي تأييد گيري اي هستند که غالباً پيش از آن که مجاز به تغيير دادن بعضي از تنظيم ها شويد به نمايش در مي آيند).

برنامه Windows Remote Assistance در ويندوز

گزينه هاي ارتباط
 

در زماني که يک جلسه Remote Assistance برقرار است، روي دکمه Settings براي پيکر بندي بعضي از گزينه هاي ارتباط، مانند فعال کردن جلوه هاي بصري، اگر يک ارتباط اينترنت سريع داشته باشيد)، يا استفاده از کليد ESC به عنوان يک روش ديگر براي متوقف کردن حالت کنترل مشترک کامپيوتر مي توانيد کليک کنيد.اگر زماني بخواهيد که موقتاً دسک تاپ تان را بدون قطع کردن ارتباط Remote Assistance پنهان کنيد، کافي است روي Pause براي سياه کردن صفحه نمايش امدادگر کليک کنيد، و سپس به هنگامي که آماده تماشا کردن صفحه نمايش شديد روي Continue کليک کنيد.
هنگامي که امدادگر ديگر به کنترل کامپيوتر شما نياز نداشته باشد ( اما باز هم بتواند دسک تاپ شما را تماشا کند)، روي Stop Sharing براي خارج کردن کنترل کليک کنيد. براي متوقف کردن کامل استفاده از Remote Assistance، کافي است پنجره Remote Assistance را ببنديد. امدادگر شما نيز در طرف خودش مي تواند اکثر اين کارها را انجام بدهد.
هنگامي که يک ارتباط Remote Assistance با کسي را از طريق Easy Connect برپا کنيد، کمک گرفتن از همان شخص در دفعات بعدي کمي آسان تر مي شود. اين از آن روست که بار بعد که يک دعوت نامه کمک ارسال مي کنيد، قادر خواهيد بود که از ميان فهرستي از افرادي که پيشتر از طريق Easy Connect ارتباط برقرار کرده اند امدادگر مورد نظرتان را انتخاب کنيد. هرگاه يکي ازموارد فهرست را انتخاب کنيد، دعوت نامه همچون قبل ساخته خواهد شد، اما اين بار شما يک گذرواژه را نخواهيد ديد. براي پاسخ دادن به دعوت نامه و ارتباط با شما، امدادگر فقط لازم است که نام شما را از فهرست تماسي مشابه در طرف خودش انتخاب کند،با اين شرط که او از همان کامپيوتري استفاده کند که بار اول استفاده کرده است.

مسائل Easy Connect
 

Easy Connect بهترين روش برپاسازي يک ارتباط Remote Assistance است، و تا زماني که شما و امدادگرتان از ويندوز 7 استفاده کنيد و به شبکه هاي خانگي وصل باشيد( توجه داشته باشيد که يک شبکه اداري يا يک شبکه عمومي مانند يک نقطه تحت پوشش Wi-Fi ممکن است جلوي چنين ارتباطي را بگيرند)، احتمالاً قادر خواهيد بود که از آن بدون هيچ مسئله اي بهره بگيريد. اگر شما يا امدادگرتان نتوانستيد از طريق Easy Connect ارتباط برقرار کنيد، کليک کردن روي دکمه Troubleshooting ممکن است به ويندوز 7 امکان بدهد که يک مسئله پيکربندي را که ممکن است جلوي يک ارتباط را مي گيرد شناسايي و تصحيح کند. پس از اجراي Troubleshooting، لازم است که يک دعوت نامه جديد بسازيد.

برنامه Windows Remote Assistance در ويندوز


اگر باز هم نتوانستيد يک Easy Connect را پس از اجراي Troubleshooting برقرار کنيد، بد نيست که مجهز بودن روترهاي(5) هر دو طرف اينترنت به آخرين فرم ور(6) را بررسي کنيد، اگر روزآمد نبودند، آنها را روزآمد کنيد( براي اطلاعات بيشتر به سايت وب سازنده روتر مراجعه کنيد).

ارسال يک دعوت نامه از طريق ايميل
 

اگر به هر دليلي Easy Connect را يک گزينه مناسب نمي دانيد، به جاي آن ارسال يک دعوت نامه Remote Assistance با ايميل را امتحان کنيد . براي اين کار، دعوت نامه را همان گونه که پيشتر شرح داديم برپا کنيد،اما در مقابل يکي از گزينه هاي زير را انتخاب کنيد:
Use Email To Send An Invitation
Save This Invitation As A File
اولي به طور خودکار يک پيام جديد با برنامه ايميل پيش فرض شما مانند Outlook، Windows Live Mail، يا Thunderbird خواهد ساخت که يک فايل « Invitation.msrcincident» به آن پيوست مي شود. دومي به شما امکان خواهد داد که يک فايل را ذخيره کنيد و سپس اگر از يک سرويس ايميل مبتني بر وب مانند Gmail يا Hotmail بهره مي گيريد به طور دستي آن را به يک پيام پيوست کنيد. در نام گذاري فايل دعوت نامه مختار هستيد، فقط نبايد بسط « .msrcincident» را تغيير بدهيد.
روش ارسال ايميل شما هرچه که باشد، پس از آن که دعوت نامه دريافت شود، يک پنجره گذرواژه را همان گونه به نمايش در خواهد آورد که در سناريوي Easy Connect به نمايش در مي آيد. هنگامي که يک دعوت نامه را ايميل مي کنيد، براي راحتي ممکن است گذرواژه را در داخل ايميل قرار دهيد.راحت است، اما از لحاظ امنيتي يک فکر خوب نيست. در نتيجه، اگر مجبوريد گذرواژه را از طريق ايميل ارسال کنيد، اطمينان يابيد که آن را به نشاني درست ارسال مي کنيد.
فايل هاي دعوت نامه فقط به مدت 6 ساعت اعتبار دارند، در نتيجه، پس از گذشت دوره اعتبار نمي توان آنها را به کار برد. با وجود اين، به طور پيش فرض مي توانيد خودتان مدت اعتبار را تعيين کنيد، که به ويژه زماني سودمند است که مي خواهيد يک دعوت نامه داراي دوره اعتبار طولاني براي کسي بسازيد که مطمئن هستيد که از او مي توانيد کمک بگيريد. براي تغيير دادن دوره اعتبار دعوت نامه، روي دکمه Start کليک کنيد، remote را در کادر جستجو تايپ کنيد، و Allow Remote Access To Your Computer را تحت يافته هاي مربوط به Control Panel انتخاب کنيد. سپس، روي دکمه Advanced براي انتخاب دقيقه، ساعت، يا روز اعتبار دعوت نامه ها کليک کنيد. بار بعد که در مورد کامپيوتر ويندوز 7 خود مشکل داشته باشيد، يا فقط در مورد بخشي از يک نرم افزارتان به آموزش نياز داشته باشيد، به ياد بسپاريد که Remote Assistance امداد کامپيوتري را آسان کرده است.

برنامه Windows Remote Assistance در ويندوز

کمک کنيد
 

عمل پاسخ دادن به يک دعوت نامه Remote Assistance مشکل تر از ساخت آن نيست. کافي است هنگامي که Remote Assistance را به اجرا در مي آوريد به جاي گزينه زير
Invite Someone You Trust To Help You
گزينه زير را انتخاب کنيد:
Help Someone Who Has Invited You
اگر گزينه Use Easy Connect را انتخاب کنيد، پنجره اي به نمايش در مي آيد و از شما مي خواهد که گذرواژه 12 کاراکتري اي را ارائه بدهيد که کمک گيرنده به شما داده است. اگر يک فايل دعوت نامه Remote Assistance دريافت کرده باشيد، کافي است روي آن کليک - دوضرب کيند تا يک صفحه گذرواژه مشابه براي شما به نمايش در بيايد.

برنامه Windows Remote Assistance در ويندوز

هنگامي که به کامپيوتر راه دور وصل شديد، اگر تصوير دسک تاپي که مي بينيد کمي دراز يا پهن شده باشد، يا خواندن آن دشوار باشد، به معني آن است که کمک گيرنده در حال استفاده از رزولوشني بالاتر از رزولوشن مورد استفاده شماست. کليک کردن روي دکمه Actual Size دسک تاپ را واضح خواهد کرد، اما مجبور خواهيد بود که براي ديدن کل صفحه از روش طومارنمايي( اسکرول ) بهره بگيريد. همچنين توجه داشته باشيد که بسته به وضعيت ارتباط اينترنت، ممکن است نمايش آنچه بر روي کامپيوتر راه دور مي گذرد به چند ثانيه وقت نياز داشته باشد.
سرانجام، به ياد داشته باشيد که ارتباط Remote Assistance آن قدر سريع نيست که ويدئو را نمايش بدهد، و صدا را اصلاً انتقال نمي دهد. در نتيجه، براي رفع اشکال آن نوع مسائل، لازم است که کمک گيرنده به عنوان چشم ها و گوش هاي شما عمل کند.

پيش نيازها
 

براي اين که Remote Assistance به طور موفقيت آميز کار کند، بهتر است هم کامپيوتر کاربر با تجربه و هم کامپيوتر کاربر کم تجربه از ويندوز 7 بهره بگيرند، و هر دو بايد به يک شبکه عمومي( مانند يک شبکه خانگي يا اينترنت) وصل باشند. کاربر کم تجربه بايد از يک حساب مديريتي (administrative account) بهره بگيرد( حساب مديريتي همان حساب کاربري است که ويندوز7 به هنگام نصب مي سازد).
اگر سپردن کنترل کامپيوتر به کاربر متخصص را بپذيريد، مي توانيد به طور اشتراکي کنترل صفحه کليد و موش را در اختيار داشته باشيد. با وجود اين، بهتر است کنترل را به طور کامل در اختيار کاربر متخصص بگذاريد چون اگر شما نيز همزمان فرمان صادر کنيد ممکن است در روند رفع اشکال مسائلي به وجود بيايد.

رفع اشکال Remote Assistance
 

با آن که Remote Assistance به طور معمول راحت کار مي کند،به دليل تداخل ها در پيکربندي يا عيوب برنامه ممکن است مسائلي به وجود بيايد. در زير چند مسئله شناخته شده و روش حل آنها آمده است.
*از زماني که Remote Assistance معرفي شده است، متداول ترين مسئله کار درمحيط هاي ويندوز متفاوت بوده است. به خاطر بسپاريد: هر دو کاربر بهتر است دو ويندوز يکسان، مثلاً هر دو طرف ويندوز 7 داشته باشند.
اگرکاربر متخصص، کنترل کامپيوتر راه دور را از دست بدهد، علت مي تواند در چيزي باشد که رزولوشن( دقت) کامپيوتر راه دور را تغيير داده است، مانند يک برنامه محافظ صفحه نمايش( screen saver) يا برنامه اي ديگر. بهتر است به هنگام اين عمليات، برنامه محافظ صفحه نمايش را غير فعال کنيد. براي اين کار، روي يک جاي خالي Desktop کليک - راست کنيد، روي Personalize کليک کنيد و بعد در پايين پنجره Personalization روي آيکن Screen Saver کليک کنيد، و None را در پنجره اي که ظاهر مي شود انتخاب کنيد. در هر صورت، Remote Assistance به کاربر با تجربه پيام خواهد داد که پس از برقراري ارتباط مجدد، دوباره کنترل کامپيوتر راه دور را درخواست کند.
اگر کاربر متخصص سعي کند از راه دور کامپيوتر شما را کنترل کند و پيام خطاي زير را دريافت کند: « کنترل از راه دور اين کامپيوتر مجاز نيست»، لازم است کامپيوترتان را براي کنترل راه دور پيکربندي کنيد(و همچنان که پيشتر ذکر شد، بايد از يک حساب Administrator بهره بگيريد.)

برنامه Windows Remote Assistance در ويندوز

براي اين کار، روي Computer کليک - راست کنيد، Properties را انتخاب کنيد، و روي Remote Settings در ستون چپ کليک کنيد.در پنجره System Properties در برگه Remote مربع کنار عبارت زير را تيک دار کنيد:
Allow Remote Assistance connections to this computer
اگر روي دکمه Advanced تحت کادر Remote Assistance در اين برگه کليک کنيد، دوره انقضاي دعوت نامه را تحت کادر Invitations مي توانيد تغيير بدهيد. تحت Remote Control در پنجره Remote Assistance Settings نيز مي توانيد مربع کنار عبارت زير را براي دادن اجازه کنترل کامپيوتربه امدادگر تيک دار کنيد:

برنامه Windows Remote Assistance در ويندوز

Allow This Computer To Be Controlled Remotely
و روي OK کليک کنيد.سپس در پنجره System Properties روي Apply و آنگاه OK کليک کنيد و پنجره System را ببنديد.
اگر کاربر متخصص نتواند ارتباط برقرار کند و پيام انقضاي دعوت نامه يا لغو دعوت نامه دريافت کند، اما در واقع زمان دعوت نامه منقضي نشده باشد( و شما آن را لغو نکرده باشيد)، مي توانيد ريشه مسئله را در System Restore پيدا کنيد. اگر به تازگي از System Restore بهره گرفته باشيد و سيستم را به تاريخي( نقطه بازگرداني اي) پيش از زمان ساخت دعوت نامه برده باشيد( restore)، در حقيقت، دعوت نامه به صورت منقضي شده يا لغو شده ظاهر خواهد شد . مجبوريد که يک دعوت نامه ديگر بفرستيد( که توصيه مي شود)، يا از System Restore براي لغو بازگرداني بهره بگيريد.
سرانجام، اگر موقع ارسال دعوت نامه Remote Assistance يک نشاني ايميل غير معتبر وارد کرده باشيد، Remote Assistance به شما نمي گويد که گيرنده دعوت نامه را دريافت کرده است يا نه. Remote Assistance نمي تواند اعتبار نشاني هاي ايميل را بررسي کند، يا تأييد کند که آيا دعوت نامه دريافت شده است يا نه. بنابراين،اطمينان حاصل کنيد که نشاني ايميلي که دعوت نامه را برايش ارسال مي کنيد معتبراست و کار مي کند.

برنامه Windows Remote Assistance در ويندوز

ارتباط اينترنت تلفني و باند عريض
 

Remote Assistance روي خطوط پر سرعت اينترنت خوب کار مي کند. اما اگر از طريق يک مودم 56 کيلوبيت در ثانيه اي ارتباط برقرار کنيد کارايي کمتر است. در حقيقت، ارتباط کاربران تلفني آهسته است. اما مايکروسافت سعي کرده است که ارتباط را براي کاربران مودم هاي آهسته بهينه کند.
به عنوان مثال، اگر نرم افزار Remote Assistance روي کامپيوتر کاربر متخصص، يک مودم تلفني را در کامپيوتر راه دور تشخيص بدهد، به طور خودکار رنگ دسک تاپ را به حالت 8 بيتي تنظيم مي کند و کاغذ ديواري ( wallpaper) را خاموش مي کند تا سرعت عمل ارتباط بيشتر شود. اين دو کار، سرعت را بالا مي برند و از دست دادن تنظيم رنگ بالا و کاغذ ديواري بر روي امکانات رفع اشکال تأثيري نمي گذارند.

چقدر مطمئن است؟
 

واضح است که Remote Assistance يکي از برنامه هايي است که داده دزدان ( hacker) آن را بسيار دوست دارند. آنها مي توانند با در دست گرفتن کنترل کامپيوتر شما اطلاعات فراواني را از روي آن بدزدند. با اين همه، فناوري ارتباط راه دور به قدر کافي امنيت دارد.احتمال اين که داده دزدان بتوانند از طريق کامپيوتر امدادگر کنترل کامپيوترشما را در دست بگيرند بسيار کم است. اما اگر يک داده دزد از اول عمليات دعوت نامه را به دست بياورد شما به مشکل خواهيد افتاد. خوشبختانه، Remote Assistance چندين امکان امنيتي دارد. گذرواژه يک شروع خوب است، و اگر آن را نه به عنوان يک گزينه بلکه به عنوان ضرورت در نظر بگيريد شروع بسيار بهتري است. و با آن که مرحله گذرواژه کمي آزار دهنده به نظر مي رسد، اما دست کم اطمينان مي دهد که کسي به جز دوست متخصص شما آن را ندارد.
چند راه براي انتقال گذرواژه در پيش داريد: ايميل، تماس تلفني، يا حضوري. واضح است که مطمئن ترين راه ارائه گذرواژه به صورت حضوري است،چون داده دزدان مي توانند با بررسي ايميل گذرواژه را بيابند.
مورد امنيتي ديگر Remote Assistance گزينه تاريخ انقضاي دعوت نامه است. استفاده از اين امکان نيز هميشه يک کار خوب است. مدت انقضا هرچه کمتر باشد بهتر است: يک ساعت عالي است.
سرانجام، Remote Assistance از پيام هاي منطقي خوبي در طول مدت دعوت و عمليات ارتباط بهره مي گيرد. با اين همه، کامل نيست. وقتي دعوت نامه فرستاده ايد، کمتر از کنار کامپيوتر خود دور شويد چون ممکن است در غيبت شما کسي به کامپيوتر شما دسترسي يابد و اطلاعات تان را بدزدد.
هرچه صنعت کامپيوتر بيشتر ترقي مي کند عمليات مجرمانه نيز با آن پيشرفت مي کند، اغلب به صورت خاموش، در نتيجه، هيچ گاه رعايت اقدامات امنيتي را فراموش نکنيد. به ويژه، اگر از Remote Assistance زياد بهره مي گيريد همواره دعوت نامه ها را به ديده ترديد نگاه کنيد.

پي نوشت ها :
 

1)invitation
2)password
3)instant messaging
4)Taskbar
5)router
6) firmware
 

منبع:نشريه ريز پردازنده، شماره 190.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image