جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تاريخچه جهاني هک کردن
-(0 Body) 
تاريخچه جهاني هک کردن
Visitor 446
Category: دنياي فن آوري
تاريخچه‌ي جهاني هک کردن (دست‌برد کامپيوتري)
هک کردن برخلاف انتظار مساله‌اي تازه نيست و حتا به يک کشور هم محدود نمي‌شود. نوشتار پيش‌رو تاريخچه‌ي مختصري از اين پديده را در کشورهاي مختلف بررسي مي‌کند.

1971

در ويتنام دامپزشکي به نام "جان دراپر" از يک سوت ارزان‌قيمت در جعبه‌ي پاپ‌کورن و يک "جعبه‌ي ابي دست‌ساز" براي برقراري تماس تلفني رايگان استفاده مي‌کند. هم‌زمان با انتشار راهنماي شرکت "اسکواير" در مورد چگونگي ساختن جعبه‌هاي ابي، امار تقلب و کلاهبرداري در زمينه‌ي استفاده از تلفن در امريکا به اوج خود مي‌رسد.

1972

"استيو وزنياک" و "استيو جابز"، شاگردان يک دبيرستان و موسسان اينده‌ي کامپيوتر اپل، به يک تجارت خانگي در زمينه‌ي توليد و فروش "جعبه‌هاي ابي" اقدام کردند. در اين روش ضمايم غير قانوني هک شده در سيستم تلفني به کاربر امکان برقراري يک تماس راه دور رايگان مي‌داد.

1978

باشگاه "اشوب کامپيوتري" در المان به وجود مي‌ايد و پس از مدتي تبديل به يکي از سازمان‌هاي هکر تاثيرگذار در اروپا مي‌شود.

1983

در ميلواکي زياده‌روي 6 نوجوان در هک کردن ماه‌ها به طول مي‌انجامد. ان‌ها در اين مدت به کامپيوترهاي موسسات پراوازه‌اي مانند کتابخانه‌ي ملي "لوس الاموس" و مرکز سرطان يادواره‌ي "اسلون کترينگ" راه مي‌يابند.

1983

فيلم " بازي‌هاي جنگ" در سينماها به نمايش گذاشته مي‌شود.

1984

مجلس "سنا" قانون دست‌برد و تقلب کامپيوتري را تصويب مي‌کند، طبق اين قانون نفوذ غيرقانوني به سيستم‌هاي کامپيوتري يک جرم شناخته مي‌شود.

1987

مجله‌ي "دکودر" براي طرف‌داران هک در ايتاليا منتشر مي‌شود.

1988

"کوين ميتنيک" به طور مخفيانه پيام‌هاي الکترونيکي MCI، مرکز محاسبات عددي مقام‌هاي رسمي امنيتي، را کنترل مي‌کند. او مسوول خسارت 4 ميليون دلاريِ وارد شده به کامپيوترهاي مرکز محاسبات عددي، دزديدن يک سيستم کامپيوتري عظيم و مخفي امنيتي و دست‌يابي غير مجاز به کدهاي راه دور MCI از طريق کامپيوترهاي دانشگاهي در لوس‌انجلس و انگلستان بوده است. او 5 ماه را در زندان و 6 ماه را هم در يک بخش بازپروري سپري مي‌کند. "ميتنيک" در اواخر سال 1992 هم‌زمان با شروع تحقيقات FBI در مورد صحت و اثبات نقض قوانين به وسيله‌ي او، فرار کرد.

1989

در المان غربي، تعدادي هکر به علت نفوذ غيرقانوني به سيستم‌هاي دولتي و شرکت‌ها و فروش کد منابع OS به KGB بازداشت شدند.

1991

شايعاتي درباره‌ي وجود ويروسي به نام "ميکل انژ" منتشر مي‌شود. مبني بر اين‌که اين ويروس کامپيوترها را در 6 مارس 1992؛ يعني در پانصد و هفدهمين سالگرد تولد هنرمند، نابود مي‌کند. هيچ اتفاقي در اين روز نمي‌ا‌فتد.

1994

هکرهاي روسي به رهبري "ولاديمير لوين"، 10 ميليون دلار از بانک شهري، خارج و ان را به حساب‌هاي بانکي خود در سراسر دنيا منتقل کردتد. پس از چندي "لوين" دستگير و به جز 400 هزار دلار مابقي پول‌ها پس گرفته شد.

1997

يک گروه هکر کانادايي به نام "انجمن وارز" به وب‌سايت يک شبکه تلويزيوني کانادايي نفوذ مي‌کنند.

1997

يک نوجوان 15 ساله‌ي کروات به کامپيوترهاي نيروي هوايي امريکا در "گوام" رخنه مي‌کند.

1998

"اهود تنبوم" يک هکر 19 ساله اسراييلي راه‌هايي براي ورود غيرقانوني به کامپيوترهاي پنتاگون مي‌يابد و برنامه‌هاي نرم‌افزاري انجا را مي‌دزدد. وي توسط FBI بازداشت مي‌گردد، اما بعدها از مقامات مهم شرکت مشاوره‌ي کامپيوتري مي‌شود.

1998

دو هکر در چين به دليل نفوذ به شبکه‌ي کامپيوتري يک بانک و دزديدن مبلغي معادل 31325 دلار محکوم به اعدام مي‌شوند.

1999

"کلينتون" اعلام مي‌کند که دولت 1.46 ميليارد دلار در FYOO صرف بهبود سيستم امنيت کامپيوتري خواهد کرد.

دسامبر 1999

يک هکر روسي سعي مي‌کند از يک پخش کننده‌ي فروش سي‌دي در اينترنت مبلغ 100هزار دلار اخاذي مي‌کند و براي رسيدن به خواسته‌اش موسسه را تهديد به افشاي شماره‌ي کارت اعتباري مشتريانش مي‌کند. او پس از ناکامي در گرفتن پول، اين شماره‌ها را در يک وب‌سايت در معرض ديد همگان مي‌گذارد.

مارس 2000

"کلينتون" مي‌گويد هيچ‌گاه به دخترش، چلسي، در دبيرستان ايميل نخواهد زد؛ زيرا کامپيوتر را وسيله‌ي امني براي انتقال پيام نمي‌داند.

مه 2000

ويروس "دوستت دارم" با قابليت کپي کردن خود براي هرکس از طريق کتابچه‌ي ادرس به سرعت در تمام دنيا پخش مي‌شود.

فوريه 2001

يک هکر هلندي به منظور تنبيه بسياري از کساني که به ديدن عکس‌هاي غيراخلاقي يک قهرمان تنيس بسيار مشتاق بودند، ويروسي را به همين نام پخش مي‌کند.

فوريه 2001

"البرت هانسن" مامور FBI به دليل جاسوسي کامپيوتري براي روس‌ها بازداشت مي‌شود.

اوريل 2001

FBI با حيله دو هکر روسي را مجبور به امدن به امريکا مي‌کند. سپس از ان‌ها درباره‌ي نفوذ غير قانوني‌شان به بانک‌هاي امريکا (در گذشته) اعتراف مي‌گيرد.

مه 2001

تنش بين امريکا و چين باعث ايجاد اشوب در شبکه‌هاي کامپيوتري توسط هکرهايي از هر دو کشور مي‌شود، که اين اشوب ششمين جنگ شبکه‌اي در راه دفاع ملي نام مي‌گيرد.

سپتامبر 2001

در صبح يازدهم سپتامبر قوانين جديد ضد تروريسم تصويب شدند. در بسياري از اين قوانين از هکرها به عنوان تروريست ياد شده است.

فوريه 2002

مايکروسافت در بخش "محاسبات قابل اطمينان ابتدايي"، ارتقاي ويندوز را متوقف و 8 هزار برنامه‌نويس را تحت اموزش‌هاي امنيتي قرار مي‌دهد.

مه 2002

کرم "کلز- اچ" ازتمام ويروس‌هاي شناخته شده از نظر تعداد کامپيوترهاي ويروسي شده پيشي مي‌گيرد.

فوريه 2003

ايالات متحده يک هکر اهل قزاقستان را به علت نفوذ غير قانوني به کامپيوترهاي "بولومبرگ" و اقدام به اخاذي محکوم مي‌کند.
منبع:www.Computerweekly.com
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image