جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تاكيد مجدد رهبري بر توليد علم
-(4 Body) 
تاكيد مجدد رهبري بر توليد علم
Visitor 299
Category: دنياي فن آوري
مقام معظم رهبري که به مشهد مقدس سفر کرده‌اند صبح سه‌شنبه در دانشگاه فردوسي حضور يافتند و با استادان اين دانشگاه ديدار و گفت‌وگو کردند.
آيت‌الله خامنه‌اي نخست در جمع رؤساي دانشگاهها، اعضاي هيأت علمي و استادان دانشگاههاي استان خراسان رضوي، نقش و رسالت دانشگاهها را در مسير پيشرفت علمي کشور تعيين‌کننده دانستند و تصريح کردند: امروز يکي از مهمترين مسائل براي حفظ هويت، استقلال، عزت و آينده ملت ايران جدي گرفتن تحقيق علمي و حرکت مصمم و برنامه ريزي شده در جهت ارتقاي علمي کشور بدون اتلاف وقت است.
ايشان با اشاره به نقش عمده، حساس و حياتي دانشگاهها در حرکت صحيح علمي کشور افزودند: در دنياي امروز مبناي مناسبات و تحرکات بين المللي قدرت است و قدرت هر کشور نيز ناشي از علم و توانمندي علمي آن کشور است.
مقام معظم رهبري با تأکيد بر اينکه علم درون زا اقتداربخش خواهد بود، خاطرنشان کردند: علت اينکه در سالهاي اخير بر مسئله توليد علم و لزوم شکستن مرزهاي علمي تأکيد شده، زمينه سازي براي علم درون زا و توليد بومي علم است، بنابراين بايد نگاه به دانشگاه، استاد و دانشجو بر مبناي چنين ديدگاهي باشد و توليد علم در سطح دانشجويان و دانشگاهها جدي گرفته شود.
آيت‌الله خامنه‌اي، استفاده از استادان با تجربه در کنار زمينه سازي جدي براي ارتقاي علمي دانشجويان جوان و مستعد دوره هاي تحصيلات تکميلي را به منظور تربيت استادان آينده ضروري برشمردند و افزودند: دانشگاهها بايد از لحاظ تدريس به ميدان پرتحرک علمي و مباحثه دائم و تحقيق و پژوهش تبديل شوند.
ايشان تقويت روحيه پرسشگري و تحقيق دائم را در ميان دانشجويان، از وظايف مهم مسئولان دانشگاهها و استادان دانستند و تأکيد کردند: پيشرفت علمي کشور نيازمند نقشه جامع حرکت علمي کشور و تعيين اولويتهاي علمي و ارتباط آنها با نيازهاي جامعه است و اين مهم بايد به مطالبه اي عمومي در ميان استادان و محققان دانشگاهها تبديل شود.
مقام معظم رهبري توجه بيش از پيش مديريت دانشگاهها و استادان را به زمينه هاي رشد علمي دانشجويان همچون کارگاههاي آموزشي، اردوهاي علمي و تشويق نوآوريهاي علمي يادآور شدند و افزودند: ارتباط صنعت و دانشگاهها نيز يکي از زمينه هاي مهم براي رشد علمي محققان جوان است که اين نياز جدي خوشبختانه در دولت نهم برآورده شد و تأسيس معاونت علمي از برکات اين دولت است که مي تواند کارهاي مهم و مفيدي انجام دهد.
آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر لزوم توجه بيش از پيش مسوولان به بودجه بخش تحقيقات خاطرنشان کردند: مسئولان به ويژه وزير محترم علوم، تحقيقات و فن‌آوري بايد پيگير اين مسئله در دولت باشند زيرا امروز تحقيقات، موضوعي تجملاتي نيست بلکه امري حياتي است.
ايشان اقدامات انجام شده پس از پيروزي انقلاب اسلامي را براي اسلامي کردن چهره دانشگاهها خوب ارزيابي کردند و افزودند: با وجود کارهاي انجام شده، هنوز فاصله با دانشگاه اسلامي مطلوب زياد است.
ايشان همچنين ايجاد زمينه براي رقابتي شدن تحقيقات علمي و مقابله با انحصارات دولتي را يکي ديگر از زمينه هاي رشد علمي کشور برشمردند و تصريح کردند: يکي از دستاوردهاي مهم اجراي صحيح سياستهاي کلي اصل 44 قانون اساسي، برداشتن موانع و شکستن انحصارها خواهد بود.
در آغاز اين ديدار آقايان دکتر عليرضا عاشوري رئيس دانشگاه فردوسي مشهد، دکتر مسعود ملکي رئيس دانشگاه علوم پزشکي مشهد و دکتر حلمي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي مشهد، دکتر اسماعيل آيتي، دکتراي مهندسي حمل و نقل و ترافيک و عضو هيأت علمي دانشکده مهندسي دانشگاه فردوسي مشهد – دکتر محمود فرهودي متخصص بيماريهاي داخلي و رئيس بيمارستان امام رضا (ع) و خانم دکتر فضلي بزاز استاد دانشکده داروسازي و داراي بيش از چهل مقاله علمي در نشريات معتبر علمي داخلي و خارجي، به بيان ديدگاههاي خود در خصوص مسائل مختلف دانشگاهي و علمي پرداختند.
منبع: http://www.aftabnews.ir
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image