جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
آشنائي با مجموعه امنيتي Avira Premium Security Suite
-(0 Body) 
آشنائي با مجموعه امنيتي Avira Premium Security Suite
Visitor 167
Category: دنياي فن آوري

فرآيند نصب
 

پيش از آغاز نصب اين مجموعه، نرم افزار eMail خود را ببنديد. در عين حال، اگر مجموعه امنيتي ديگري قبلاً بر روي کامپيوتر شما نصب شده است، پيش از آغاز نصب مجموعه جديد، آن را Uninstall کنيد. بعلاوه، براي انجام کامل مراحل زير، به يک اتصال فعال اينترنت نياز خواهيد داشت، بنابراين مطمئن شويد که سيستم شما امکان برقراري ارتباط با اينترنت را دارد.
هنگاميکه ديسک نصب نرم افزار را در درايو سيستم خود قرار مي دهيد، کنسول نصب شرکت سهند رايان ظاهر مي شود که گزينه هاي مختلفي را در اختيار شما قرار مي دهد. هر دو ويرايش Premium Security Suite و AntiVir Premium در داخل ديسک نصب قرار دارند؛ اما شما صرفاً قادر به نصب ويرايشي خواهيد بود که مجوز آن را خريداري کرده ايد. در عين حال، گزينه اي تحت عنوان « راهنماي نصب » در اختيارتان قرار دارد که مراحل نصب را بطور خلاصه در دو صفحه( به زبان فارسي ) تشريح مي نمايد.
پس از انتخاب گزينه نصب ويرايش مورد نظرتان، ويزارد نصب Avira ظاهر مي گردد( در اين مورد براي Premium Security Suite). بر روي گزينه Continue کليک نمائيد تا برنامه نصب، فايل هاي مورد نياز خود را در يک فولدر موقتي باز کند. پس از اتمام اين مرحله، فرآيند اصلي نصب نرم افزار آغاز مي گردد. دو بار بر روي Next کليک نمائيد، سپس در صفحه Accept License Agreement، گزينه مربوط به پذيرش شرايط مجوز را فعال کرده و مجدداً بر روي Next کليک نمائيد.
در صفحه بعدي، مي توانيد يکي از گزينه هاي Complete و يا Custom ( در شرايطي که بخواهيد قسمتهاي مختلف برنامه را بطور انتخابي بر روي کامپيوترتان نصب نمائيد ) را انتخاب کنيد. توصيه ما اين است که گزينه Complete را انتخاب کنيد، مگر اينکه کاملاً با ويژگي ها و عملکردهاي بخش هاي مختلف مجموعه آشنا بوده و دليل خاصي براي عدم نصب يکي از آنها داشته باشيد. پس از انتخاب گزينه مورد نظر( و پيکربندي گزينه هاي ارائه شده در حالت Custom)، يک جعبه محاوره اي ظاهر خواهد شد که به شما اطلاع مي دهد فايروال ويندوز هنوز فعال است و از شما درباره غيرفعال کردن آن سؤال مي کند( شکل [3]). بر روي گزينه Yes کليک نمائيد تا فايروال مجموعه Avira، جايگزين فايروال ويندوز شود.

 آشنائي با مجموعه امنيتي Avira Premium Security Suite

در صفحه بعدي( شکل [4]) شما بايد کد فعال سازي که به همراه نرم افزار خريداري شده خود دريافت کرده ايد را در فيلد Activation Code تايپ نمائيد. پس از کليک بر روي کليد Next، فرمي را مشاهده خواهيد کرد که بايد نام و نام خانوادگي، آدرس eMail و همچنين کشور خود را در اين فرم وارد کنيد( کشور ايران در اين فهرست قرار دارد ). براي اشتراک خبرنامه Avira مي توانيد گزينه اي که در پائين اين فرم قرار گرفته است را فعال کنيد. پس از اتمام کار، بر روي Next کليک نمائيد. در صورتيکه اطلاعات وارد شده توسط شما تأييد شود، صفحه اي را مشاهده خواهيد کرد که نشان مي دهد نرم افزار را با موفقيت فعال کرده ايد و اينکه مدت اعتبار آن تا چه تاريخي خواهد بود.
پس از کليک بر روي کليد Next، مؤلفه هاي نرم افزار بر روي سيستم شما نصب گرديده و مراحل نصب به پايان مي رسد. حالا ويزارد پيکربندي نرم افزار بر روي صفحه نمايش ظاهر خواهد شد که به شما اجازه مي دهد، تنظيمات مورد نظر خود را بر روي قسمت هاي اصلي نرم افزار اعمال کنيد. بر روي کليد Next کليک کنيد. در صفحه بعدي( شکل [5])، امکان فعال يا غيرفعال کردن ويژگي AHeAD heruistics و همچنين تنظيم سطح فعاليت آن را در اختيار خواهيد داشت. اين ويژگي، با تکنيک هاي هوشمندانه اي تلاش مي کند تا ويروس ها يا Malwareهائي که مشخصات آنها را در اختيار ندارد نيز تشخيص دهد. در اينجا سطح تشخيصي متوسط، بعنوان گزينه پيش فرض انتخاب شده است، اما شما براساس تمايل خود مي توانيد سطح تشخيصي پائين ( با نرخ تشخيصي خوب اما سطح بسيار پائيني از تشخيص هاي اشتباه ) يا سطح تشخيصي بالا( با بهترين نرخ تشخيص، اما تعداد بيشتر تشخيص هاي اشتباه ) را انتخاب نمائيد. ما کار را با گزينه پيش فرض ادامه مي دهيم.
در صفحه بعد، مي توانيد انتخاب نمائيد که مي خواهيد Premium Security Suite در برابر چه تهديدهائي از شما محافظت نمايد. لازم به ذکر است که اين فهرست، صرفاً به ويروس ها و Malwareها محدود نمي شود. شما مي توانيد هريک از اين موارد را بطور جداگانه فعال يا غيرفعال کنيد. اگر مايل به انتخاب همه موارد هستيد، گزينه Select All را در سمت چپ پنجره فعال نماييد. براي برگرداندن تنظيمات به وضعيت پيش فرض، بر روي گزينه Default Values کليک نمائيد.
پس از کليک بر روي کليد Next، گزينه هاي مربوط به پيکربندي دسترسي شبکه، در اختيار شما قرار مي گيرند. در اين صفحه، دو گزينه وجود دارند. با انتخاب گزينه اول( که نرم افزار به شما توصيه مي کند آن را غيرفعال کنيد ) دسترسي خارجي به منابع اشتراکي نظير دايرکتوري ها و يا چاپگرها، هميشه مجاز خواهد بود. اين گزينه سطح امنيتي سيستم شما را از High به Medium کاهش مي دهد. گزينه دوم( که نرم افزار به شما توصيه مي کند آن را فعال کنيد ) دسترسي شبکه، تنها براي نرم افزارهاي کاربردي Sign شده از فروشندگان قابل اعتماد، مجاز خواهد بود.

 آشنائي با مجموعه امنيتي Avira Premium Security Suite

با کليک بر روي کليد Next به صفحه انتخاب حالت راه اندازي AntiVir Guard خواهيد رفت. در اين صفحه دو گزينه Normal Start و Secure Start در اختيار شما قرار دارند. گزينه اول( که بعنوان تنظيمات پيش فرض، توصيه شده است)، AntiVir Guard را در حالت خودکار معمولي راه اندازي مي کند. گزينه دوم، AntiVir Guard را تا حد امکان زودتر راه اندازي خواهد نمود که در نتيجه امنيت بيشتري را فراهم مي کند، اما اين حالت باعث افزايش زمان بوت و دسترسي پذيري کامپيوتر شما خواهد شد.
در صفحه بعد، گزينه اي براي اسکن کوتاه سيستم شما پس از اتمام مراحل نصب وجود دارد. اين گزينه را بر حسب تمايل خود فعال( يا غيرفعال ) کرده و سپس بر روي Next کليک نمائيد. اگر گزينه اسکن را فعال کرده باشيد، يک اسکن بسيار سريع از سيستم شما انجام خواهد شد( شکل [7]) و سپس اعلاني را مشاهده خواهيد کرد که نشان مي دهد کامپيوتر شما مجدداً بوت خواهد شد. براي راه اندازي مجدد سيستم، بر روي کليد OK کليک نمائيد.

بروزرساني و اسکن اوليه
 

پس از آنکه سيستم شما مجدداً بوت گرديد، بر روي آيکن Avira در Notification Area( گوشه پائين و سمت راست صفحه نمايش) کليک نمائيد تا پنجره اصلي برنامه باز شود( شکل[8]). همانطور که مي بينيد، نرم افزار در دو مورد( اسکن کامل سيستم و بروزرساني نرم افزار) به ما هشدار داده است. براي بروزرساني مجموعه امنيتي خود، بر روي گزينه Start Update کليک نمائيد. پس از اتمام فرآيند بروزرساني، از شما خواسته مي شود تا سيستم خود را مجدداً بوت کنيد. پس از اتمام فرآيند راه اندازي، يکبار ديگر پنجره اصلي مجموعه امنيتي Avira را باز کرده و سپس بر روي گزينه Scan System now کليک نمائيد تا يک اسکن کامل از سيستم شما انجام گردد. حالا نرم افزار شما در وضعيت آمادگي کامل قرار گرفته است( شکل [8]).

 آشنائي با مجموعه امنيتي Avira Premium Security Suite

کنسول مرکزي
 

در پانل سمت چپ کنسول مرکزي و زير عنوان Overview بر روي گزينه Events کليک نمائيد. حالا تمام اتفاقاتي که توسط مؤلفه هاي مختلف برنامه ثبت شده اند، در پنجره سمت راست فهرست خواهند شد( شکل [9]). در سمت راست اين فهرست، ليستي از مؤلفه هاي مختلف مجموعه نمايش داده شده است که برحسب نياز خود مي توانيد هريک از آنها را ( براي نمايش رويدادهاي ثبت شده توسط آن) فعال و يا غيرفعال نمائيد. در قسمت پائين اين ليست، فهرست ديگري را مشاهده مي کنيد که انواع رويدادهاي ارائه شده را فيلترگذاري مي نمايد. براي حذف يک نوع خاص از رويدادها، تيک کنار آن را برداريد.
در پانل سمت چپ پنجره اصلي و زيرعنوان Overview بر روي گزينه Reports کليک نمائيد. حالا در پنجره سمت چپ، فهرستي از گزارشهاي تهيه شده درباره اقدامات مختلف انجام شده توسط مجموعه را مشاهده خواهيد کرد. يکي از اين گزارشها را انتخاب کرده و سپس بر روي آيکن Display Selected Report در قسمت بالاي فهرست کليک نمائيد تا جزئيات کامل مربوط به آن نمايش داده شود( شکل [10]).

 آشنائي با مجموعه امنيتي Avira Premium Security Suite

بخش Local Protection در پانل سمت چپ کنسول مرکزي مجموعه Avira، گزينه هاي مربوط به امنيت محلي سيستم شما را ارائه مي کند. در بخش Scanner، فهرستي از پروفايل هاي اسکن را در پنجره سمت راست مشاهده خواهيد کرد که با انتخاب يکي از آنها و سپس کليک بر روي آيکن Start scan with the selected profile( آيکني به شکل يک ذره بين در قسمت بالاي پنجره سمت راست)، بخش هاي انتخاب شده در پروفايل مورد نظر را اسکن نمائيد. براي ايجاد يک پروفايل سفارشي که به شما امکان مي دهد بخش هاي معيني از سيستم خود را بطور دلخواه اسکن کنيد، ابتدا بر روي آيکن Create new profile کليک کرده و سپس آدرس هاي مورد نظر خود بر روي کامپيوترتان را در فهرست جديد تيک بزنيد. از اين به بعد مي توانيد محلهاي مشخص شده را تنها با يک کليک اسکن کنيد. شما حتي مي توانيد يک ميان بر را براي اسکن پروفايل سفارشي خودتان بر روي دسک تاپ ايجاد نمائيد.
حالا بر روي گزينه Guard در زير عنوان Local Protection کليک نمائيد. بخش Guard به شما امکان مي دهد تا اطلاعات مربوط به فايلهاي اسکن شده و همچنين ساير داده هاي آماري مربوطه را مشاهده نمائيد. گزينه Virus Information، اطلاعات مشروح تري درباره آخرين ويروس و يا برنامه ناخواسته اي که تشخيص داده شده است را در اختيار شما قرار مي دهد( شکل [12]).
بخش Online Protection نيز شباهت زيادي به بخش Local Protection دارد، با اين تفاوت که گزينه هاي مربوط به امنيت آنلاين را ارائه مي کند. اولين گزينه در اين بخش يعني MailGuard، تمام eMailهاي اسکن شده به همراه خصوصيات و داده هاي آماري آنها را در اختيار شما قرار مي دهد. شما در عين حال مي توانيد فيلتر Anti-Spam اين بخش را آموزش داده و آدرس هاي معيني را از اسکن هاي بعدي Spam يا Malware مستثني کنيد.

 آشنائي با مجموعه امنيتي Avira Premium Security Suite

مؤلفه WebGuard کاملاً به Guard در بخش Local Protection شباهت دارد، با اين تفاوت که اطلاعات مربوط به URLهاي اسکن شده و اطلاعات آماري آنها را در اختيار شما قرار مي دهد.
اگر بر روي گزينه Firewall در زير عنوان Online Protection کليک نمائيد. مجموعه کاملي از اطلاعات و گزينه ها در پنجره سمت راست ظاهر خواهند شد. در بخش Security Level شما مي توانيد سطح سختگيري فايروال خود را تنظيم کنيد. گزينه هاي ارائه شده در اين بخش عبارتند از:

 آشنائي با مجموعه امنيتي Avira Premium Security Suite

 آشنائي با مجموعه امنيتي Avira Premium Security Suite

-Block All: تمام ارتباطات شبکه مسدود خواهند شد
-Custom: از قواعد تعريف شده توسط کاربر پيروي مي کند
-High: کامپيوتر شما در شبکه قابل رؤيت نخواهد بود. ارتباطات شبکه از خارج مسدود خواهند شد. از حملات Flooding يا اسکن درگاه جلوگيري خواهد شد.

 آشنائي با مجموعه امنيتي Avira Premium Security Suite

 آشنائي با مجموعه امنيتي Avira Premium Security Suite

-Medium: بسته هاي مشکوک TCP و UDP رد مي شوند. از حملات Flooding يا اسکن درگاه جلوگيري خواهد شد.
-Low: حملات Flooding يا اسکن درگاه، تشخيص داده مي شوند.
در بخش Transfer اين صفحه، اطلاعات مربوط به ترافيک فعلي( و مقدار کلي ترافيک ) ارسال و دريافت شده به/از سيستم خود را بطور آماري و گرافيکي مشاهده مي کنيد. مقدار حداکثر، در گوشه بالا و سمت چپ پنجره نمودار نشان داده مي شود.
در سمت راست، فهرستي از نرم افزارهاي کاربردي که با شبکه ارتباط دارند را مي بينيد. نام نرم افزار در بخش Application و تعداد تلاشهاي انجام شده توسط نرم افزار کاربردي براي برقراري ارتباط در بخش Connections فهرست شده است. با دو بار کليک بر روي نام هريک از اين نرم افزارهاي کاربردي، جعبه محاوره اي Properties براي آن نرم افزار کاربردي بخصوص باز خواهد شد که علاوه بر اطلاعات مختلف، به شما امکان مي دهد دسترسي نرم افزار کاربردي مورد نظر را بصورت هميشه مجاز( Always allow) يا هميشه غيرمجاز(Always deny) تنظيم نمائيد.

 آشنائي با مجموعه امنيتي Avira Premium Security Suite

اگر بر روي عنوان Administartion در پانل سمت چپ پنجره اصلي برنامه کليک نمائيد، دو بخش Quarantine و Scheduler در اختيار شما قرار مي گيرند. بخش Quarantine، فهرستي از اقلامي که در اسکنهاي مختلف، بعنوان « مشکوک » تشخيص داده شده و در فهرست قرنطينه قرار گرفته اند را در اختيار شما قرار مي دهد. شما در اين قسمت مي توانيد اقلام قرنطينه شده را مجدداً اسکن کرده، خصوصيات آنها را بررسي نموده، آنها را بازيابي کرده و يا خودتان فايلهاي مشکوکي را به فهرست قرنطينه اضافه نمائيد.
بخش Scheduler امکان زمانبندي اقدامات گوناگون و تعيين نحوه انجام آنها را در اختيار شما قرار مي دهد. اگر بر روي Job مورد نظر خود دو بار کليک نمائيد، خصوصيات آن در جعبه محاوره اي جداگانه اي نمايش داده خواهند شد.
بخش Tools، تابع Backup را در اختيار شما قرار مي دهد که از طريق آن مي توانيد از بخشهاي مختلف سيستم خود کپي پشتيبان تهيه کنيد. پنجره سمت راست در اين وضعيت، به دو بخش تقسيم شده است که بخش سمت چپ آن فهرستي از فولدرها و درايوهاي موجود بر روي سيستم شما را نمايش مي دهد و در سمت راست نيز گزينه اي براي انتخاب مقصد ذخيره سازي کپي پشتيباني در نظر گرفته شده است. شما به آساني مي توانيد فولدرها و يا درايوهائي که مي خواهيد در کپي پشتيبان درج شوند را با يک تيک در کنار آنها مشخص نمائيد. همچنين در مواقعي که بطور منظم از فولدرها يا درايوهاي معيني از سيستم خود کپي پشتيبان تهيه مي کنيد، مي توانيد پروفايل هائي را براي آنها ايجاد کرده و در دفعات بعد، صرفاً از پروفايل سفارشي خود براي تهيه کپي پشتيبان استفاده نمائيد.

 آشنائي با مجموعه امنيتي Avira Premium Security Suite

پيکربندي نرم افزار
 

براي پيکربندي مجموعه امنيتي Avira، بر روي گزينه Configuration در قسمت بالا و سمت راست پنجره اصلي کنسول آن کليک نمائيد. به اين ترتيب پنجره جديدي باز خواهد شد که دو حالت Expert و Standard را در اختيار شما قرار مي دهد( شکل [16]). بديهي است که حالت Expert mode گزينه هاي بسيار بيشتري را ارائه مي کند، اما تا زمانيکه واقعاً از نحوه عملکرد هر گزينه و تنظيمات معين آن براي نيازهاي خودتان اطمينان حاصل نکرده ايد، بهتر است آنها را تغيير ندهيد. از آنجائيکه راهنماي حاضر براي آن دسته از کاربران تهيه شده است که آشنائي چنداني با اين مجموعه ندارند، ما به بررسي گزينه هاي حالت استاندارد اکتفا مي کنيم. کاربران حرفه اي مي توانند با مطالعه مستندات نرم افزار و همچنين مراجعه به Help آن، تنظيمات مربوطه را براساس نيازهاي خودشان پيکربندي نمايند. در عين حال، يک بخش توضيحات ( Description) در قسمت پائين هر صفحه تعبيه شده است که وقتي نشانگر ماوس خود را بر روي هريک از گزينه هاي موجود حرکت مي دهيد، توضيحات روشني را درباره گزينه مربوطه ارائه مي کند.
زيربخشهاي مختلف در حالت پيکربندي استاندارد عبارتند از:

 آشنائي با مجموعه امنيتي Avira Premium Security Suite

1- Scanner
بخش Files سه گزينه براي انتخاب انواع فايلهائي که اسکن خواهند شد را در اختيارتان قرار مي دهد:
- All Files براي اسکن تمام فايلها( صرفنظر از فرمت آنها)
-Use smart extensions براي اسکن فرمت هائي که بطور هوشمندانه انتخاب شده اند

 آشنائي با مجموعه امنيتي Avira Premium Security Suite

- Use file extension list براي اسکن فرمتهائي که از قبل در فهرست مربوطه قيد شده اند. شما مي توانيد فرمتهاي ذکر شده در اين فهرست را به دلخواه خود تغيير دهيد.
اگر بر روي علامت + کنار گزينه Scanner و سپس Scan کليک نمائيد، گزينه Archives را مشاهده خواهيد کرد که به شما اجازه مي دهد در مورد تنظيمات اسکن آرشيوها تصميم گيري نمائيد. اگر گزينه Scan Archives را در اين قسمت فعال کنيد، فايلهاي آرشيو شما بصورت بازگشتي( Recursive) اسکن خواهند شد، به اين معني که آرشيوهاي داخل آرشيو مورد نظر نيز مورد اسکن قرار خواهند گرفت. اين گزينه بصورت پيش فرض در تنظيمات مجموعه، فعال است.
2-Guard
در بخش Guard، شما مي توانيد حالت اسکن فايلهاي خود را در شرايط مختلف تنظيم کنيد:
-Scan when reading: براي اسکن فايلها پيش از خوانده شدن يا اجراي آنها
-Scan when writing: براي اسکن فايلها پس از نوشتن آنها. شما تنها زماني مجدداً به فايل مورد نظر دسترسي خواهيد داشت که کار اسکن آن به پايان رسيده باشد.

 آشنائي با مجموعه امنيتي Avira Premium Security Suite

- Scan when reading and writing: براي اسکن فايلها چه پيش از خوانده شدن يا اجرا و چه پس از نوشتن و ذخيره سازي آنها. اين گزينه بطور پيش فرض فعال است.
بخش Files در اين صفحه درست همانند بخش Files در صفحه Scanner عمل مي کند.
3- Firewall
در اين قسمت مي توانيد قواعد متفاوتي را براي نرم افزارهاي کاربردي معين و براي هريک از کاربران سيستم مورد نظر تعريف کنيد. کاربري که مشغول تعريف قواعد براي او هستيد، از منوي Dropdown بالا و سمت راست پنجره که با عنوان Application rules for user: مشخص شده است، انتخاب مي گردد. نرم افزارهاي کاربردي که در مورد کاربر مورد نظر، براي آنها قاعده اي تعريف شده است، در فهرست مربوطه نمايش داده شده اند. اين فهرست از سه بخش تشکيل شده است:
- Application: نام نرم افزار کاربردي که قاعده براي آن تعريف گرديده است.

 آشنائي با مجموعه امنيتي Avira Premium Security Suite

-Mode: حالت اعمال قاعده که با کليک بر روي آن مي توانيد يکي از گزينه هاي Filtered يا Privileged را انتخاب کنيد. در حالت Filtered، قواعد تعريف شده براي آداپتور پس از اعمال قواعد تعريف شده براي نرم افزار کاربردي، بررسي و اجرا مي شوند. در حالت Privileged، از قواعد تعريف شده براي آداپتور صرفنظر خواهد شد.
-Action: اقدامي را نمايش مي دهد که وقتي نرم افزار کاربردي در حال استفاده از شبکه است( صرفنظر از نوع استفاده شبکه) بطور خودکار توسط Avira Firewall انجام خواهد شد. شما مي توانيد با کليک بر روي اين گزينه، يکي از حالتهاي Ask( براي پرسش از شما )، Allow( براي مجاز دانستن استفاده) و يا Deny( براي رد استفاده ) را انتخاب کنيد.
در قسمت پائين اين بخش، جزئيات مربوط به نرم افزار کاربردي مورد نظر نمايش داده مي شوند. براي اضافه کردن قواعد مربوط به يک نرم افزار کاربردي جديد، بر روي کليد Add Application کليک نمائيد. براي حذف يک قاعده تعريف شده براي يک نرم افزار کاربردي مي توانيد از کليد Remove Rule استفاده کنيد. کليد Reload نيز فهرست نرم افزارهاي کاربردي را مجدداً بارگذاري کرده و از آخرين تغييرات اعمال شده بر روي قواعد نرم افزارهاي کاربردي صرفنظر مي نمايد.
4-Backup
در اين قسمت دو گزينه ارائه شده اند. اگر گزينه اول را فعال کنيد، تنها از فايل هائي کپي پشتيبان تهيه خواهد شد که از زمان تهيه کپي پشتيبان قبلي تاکنون تغيير کرده باشند. گزينه دوم، فايل هاي شما را پيش از تهيه کپي پشتيبان از آنها، براي يافتن ويروس ها يا برنامه هاي ناخواسته اسکن مي نمايد.
منبع: بزرگراه رايانه، شماره 128.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image