جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
آشنائي با مجموعه امنيتي ESET Smart Security 4
-(2 Body) 
آشنائي با مجموعه امنيتي ESET Smart Security 4
Visitor 496
Category: دنياي فن آوري
فرآيند نصب
بر روي ديسک نصبي که در اختيار ما قرار گرفته بود، دو فولدر، حاوي فايلهاي اجرائي نصب نسخه هاي 32 و 64 بيتي ESET Smart Security 4 به چشم مي خوردند. پس از قرار دادن ديسک نصب در داخل درايو سيستم، صفحه آغازين نصب ظاهر مي شود که به شما اجازه مي دهد نسخه 32 بيتي يا نسخه 64 بيتي را( بر حسب نسخه سيستم عامل خود) براي نصب انتخاب نمائيد( شکل [1]).
پس از انتخاب نسخه مورد نظرتان، ويزارد نصب آغاز گرديده و در اولين قدم به شما تذکر مي دهد که پيش از ادامه کار، هرگونه نرم افزار امنيتي ديگري را از سيستم خود Uninstall نمائيد تا از برخورد با مشکلات جدي اجتناب کنيد( شکل [2]). بر روي کليد Next کليک کنيد. در صفحه بعد، توافقنامه مجوز برنامه نمايش داده مي شود که بايستي با انتخاب گزينه « I accept the terms in the License Agreement» موافقت خود را با آن اعلام کنيد. پس از انتخاب اين گزينه، کليد Next فعال خواهد شد و مي توانيد با کليک بر روي آن به مرحله بعد برويد.

 آشنائي با مجموعه امنيتي ESET Smart Security 4

در صفحه بعدي، گزينه هاي مربوط به حالت نصب در اختيار شما قرار مي گيرند. گزينه Typical که بهترين تنظيمات توصيه شده را اعمال خواهد کرد، بطور پيش فرض انتخاب شده است. مثل هميشه، گزينه Custom به شما امکان مي دهد تا کنترل بيشتري بر روي پيکربندي نصب برنامه داشته باشيد. ما در اين مرحله گزينه Typical را انتخاب مي کنيم. در قدم بعد، بايد نام کاربري و کلمه عبوري که به همراه نرم افزار خود دريافت کرده ايد را وارد کنيد( شکل [3]). پس از وارد کردن اطلاعات مقتضي، بر روي کليد Next کليک کنيد. گزينه Set update parameters later به شما اجازه مي دهد که اين اطلاعات را بعداً وارد نمائيد.
در صفحه بعد، گزينه فعال سازي « ThreatSense.NET Early Warning System» در اختيار شما قرار مي گيرد. اين سيستم، تهديدهاي جديدي که بر روي سيستم شما شناسائي شده اند را به آزمايشگاه ESET مي فرستد تا در آماده سازي واکنش مناسب به آن کمک نمايد. شما مي توانيد اين گزينه را به انتخاب خودتان فعال يا غيرفعال کنيد. پس از تصميم گيري در مورد اين گزينه بر روي کليد Next کليک نمائيد.

 آشنائي با مجموعه امنيتي ESET Smart Security 4

صفحه بعد، گزينه اي براي تشخيص نرم افزارهاي کاربردي بالقوه ناخواسته را در اختيار شما قرار مي دهد. براساس توضيح ويزارد نصب، نرم افزارهاي کاربردي بالقوه ناخواسته شامل برنامه هائي هستند که معمولاً پيش از نصب به موافقت کاربر نياز دارند. گرچه اينگونه برنامه ها، هيچ ريسک امنيتي را براي سيستم شما ايجاد نمي کنند، اما مي توانند بر عملکرد، سرعت و اعتمادپذيري سيستم شما تأثير گذاشته و رفتار آن را تغيير دهند. گزينه « Enable detection of potentially unwanted applications» بصورت پيش فرض انتخاب شده است. پس از انتخاب گزينه مورد نظر خود، بر روي کليد Next کليک نمائيد.
حالا ويزارد نصب اطلاعات مورد نياز خود را جمع آوري کرده و براي نصب نرم افزار آماده است. در اين مرحله فرصت داريد تا با استفاده از کليد Back انتخاب هاي قبلي خود را مجدداً بررسي کنيد. در صورت اطمينان از صحت گزينه هائي که انتخاب کرده ايد، بر روي کليد Install کليک نمائيد. به اين ترتيب فرآيند نصب مي گردد. پس از اتمام کار ويزارد نصب، بر روي کليد Finish کليک نمائيد.

 آشنائي با مجموعه امنيتي ESET Smart Security 4

پس از چند لحظه، يک جعبه محاوره اي باز خواهد شد که نشان مي دهد نرم افزار شبکه شما را تشخيص داده است و از شما مي خواهد تا نحوه رفتار مجموعه امنيتي با اتصال شبکه مورد نظر را انتخاب کنيد( شکل [6]). گزينه اول که تحت عنوان « Strict Protection» مشخص شده است، رفتار سختگيرانه اي داشته و کامپيوتر شما را از ديد ساير کامپيوترهاي موجود بر روي شبکه پنهان خواهد کرد( که در نتيجه هيچيک از منابع سيستم شما نظير فايلها و يا چاپگرهاي آن به اشتراک گذاشته نخواهند شد). شما مي توانيد از اين گزينه براي يک اتصال شبکه بي سيم استفاده کنيد.
گزينه دوم يا « Allow Sharing» به ساير کامپيوترهاي موجود بر روي شبکه امکان مي دهد که سيستم شما را ببينند. شما مي توانيد از اين گزينه براي يک شبکه خانگي يا دفتري استفاده کنيد. ما در اين مرحله گزينه دوم را انتخاب کرديم.

 آشنائي با مجموعه امنيتي ESET Smart Security 4

 آشنائي با مجموعه امنيتي ESET Smart Security 4

 آشنائي با مجموعه امنيتي ESET Smart Security 4

اينترفيس برنامه
حالا فرآيند نصب و پيکربندي مجموعه امنيتي ESET Smart Security 4 به پايان رسيده است. بر روي آيکن ESET در ناحيه Notification Area( گوشه پائين و سمت راست صفحه نمايش) دو بار کليک کنيد تا پنجره اصلي برنامه باز شود(شکل [7]). همانطور که مشاهده مي کنيد، گزينه هاي مختلف در سمت چپ اين پنجره ديده مي شوند و وضعيت يا اطلاعات مربوط به هر گزينه نيز در سمت راست پنجره نمايش داده مي شود. در بخش Protection Status، شما مي توانيد وضعيت امنيتي سيستم خود را مشاهده کنيد. تيک هاي سبز رنگ کنار مؤلفه هاي مختلف نرم افزار به ما نشان مي دهند که همه چيز مرتب است. در زير اين بخش، تعداد حملات انجام شده بر عليه سيستم شما که توسط نرم افزار مسدود شده اند و همچنين نسخه بانک اطلاعاتي امضاي ويروس مورد استفاده مجموعه امنيتي ديده مي شوند.
بخش Computer Scan، دو گزينه براي اسکن هوشمند( Smart Scan) و اسکن سفارشي سازي شده( Custo Scan) را در اختيار شما قرار مي دهد( شکل [8]). يک اسکن هوشمند با تنظيمات پيش فرض، تمام درايوهاي محلي سيستم شما را اسکن نموده و تهديدهاي شناسائي شده را بطور خودکار پاکسازي مي کند. از سوي ديگر، گزينه Custom Scan به شما اجازه مي دهد تا هدف هاي اسکن را مشخص نموده و در عين حال پارامترهاي اسکن و سطوح پاکسازي را تنظيم کنيد.
با کليک بر روي گزينه Smart Scan، فرآيند اسکن شما بلافاصله آغاز شده ( شکل [9]) و پس از اتمام اين مرحله، گزارشي از نتيجه اسکن هوشمند سيستم خود را مشاهده خواهيد کرد( شکل [10]).

 آشنائي با مجموعه امنيتي ESET Smart Security 4

اگر بر روي گزينه Custom Scan کليک نمائيد، پنجره جديدي باز خواهد شد که گزينه هاي سفارشي سازي اسکن را در اختيار شما قرار مي دهد ( شکل [11]). در بخش Scan Profile مي توانيد حالت اسکن مورد نظر خود را در بين گزينه هاي Context Menu Scan, In-depth Scan و Smart Scan انتخاب کنيد.
بخش Scan Targets به شما اجازه مي دهد که اهداف اسکن را با استفاده از يک منوي Drop-down با گزينه هاي By Profile Settings( اسکن براساس تنظيمات پروفايل)، Removable Media( اسکن رسانه هاي قابل حمل)، Local Drives( اسکن درايوهاي محلي)، Network Drives( اسکن درايوهاي شبکه ) و يا No Selection( وضعيتي که هيچ هدف اسکني انتخاب نشده است) تعيين نمائيد. شما در عين حال مي توانيد درايوها، فولدرها و يا حتي فايلهاي مشخصي بر روي سيستم خود را در نماي درختواره اي نمايش داده شده در زير اين منو براي اسکن شدن انتخاب کنيد.
در صورتي که ترجيح مي دهيد فرآيند اسکن صرفاً تهديدهاي تشخيص داده شده بر روي سيستم شما را بدون پاکسازي آنها گزارش نمايد، گزينه Scan without Cleaning را فعال کنيد. پس از انتخاب گزينه هاي مورد نظر خود، با کليک بر روي کليد Save مي توانيد آنها را بعنوان يک پروفايل جديد ذخيره سازي نمائيد. کليک بر روي کليد Setup، شما را به جعبه محاوره اي ThreatSense engine parameter setup هدايت خواهد کرد( شکل [12]) که گزينه هائي را براي پيکربندي موتور ThreatSense در اختيار شما قرار مي دهد. غير از مواردي که کاملاً با مفهوم و عملکرد اين گزينه ها آشنائي کامل داريد، بهتر است تغييري در آنها ايجاد نکنيد.

 آشنائي با مجموعه امنيتي ESET Smart Security 4

بخش Update، وضعيت بانک اطلاعاتي امضاهاي ويروس مورد استفاده مجموعه امنيتي شما و همچنين گزينه بروزرساني آن را در اختيار شما قرار مي دهد( شکل [13]).
بخش Setup گزينه هاي مختلفي را براي تغيير تنظيمات برنامه در اختيار شما قرار مي دهد( شکل [14]). در صورتيکه نام کاربري و کلمه عبور خود را در مرحله نصب وارد نکرده باشيد و يا بخواهيد اعتبار نرم افزار خود را تجديد نمائيد، مي توانيد از گزينه « Username and Password setup» استفاده کنيد. گزينه « Change the protection mode of your computer in the network» به شما امکان مي دهد تا در صورت تمايل تنظيمات شبکه اي که در مرحله نصب اعمال کرده ايد را تغيير دهيد.

 آشنائي با مجموعه امنيتي ESET Smart Security 4

 آشنائي با مجموعه امنيتي ESET Smart Security 4

شما در عين حال مي توانيد محافظت آنتي ويروس و Antispyware يا فايروال شخصي را با استفاده از دو گزينه بعدي بطور موقتي غيرفعال نمائيد. آخرين گزينه در اين بخش، تحت عنوان Toggle Advanced mode مشخص شده است که امکان دسترسي به تمام گزينه هاي پيکربندي را در اختيار شما قرار مي دهد. البته شما با کليک بر روي گزينه Change... در مقابل عنوان Display: Standard mode ( گوشه پائين و سمت چپ پنجره برنامه) نيز مي توانيد به نماي پيشرفته اينترفيس برنامه سوئيچ نمائيد. تغييرات ايجاد شده در حالت پيشرفته عبارتند از:
1- اضافه شدن سه بخش فرعي Watch Activity( يک نمودار ديناميک از فعاليت سيستم فايل و يا شبکه)، Network Connections( اطلاعات مربوط به نرم افزارهاي کاربردي که از اتصال شبکه استفاده مي کنند) و Statistics( نمودار و اطلاعات آماري فرآيندهاي مختلف برنامه ) به بخش Protection Status.

 آشنائي با مجموعه امنيتي ESET Smart Security 4

 آشنائي با مجموعه امنيتي ESET Smart Security 4

 آشنائي با مجموعه امنيتي ESET Smart Security 4

2- اضافه شدن سه بخش فرعي Antivirus and antispyware( با گزينه هاي مربوط به محافظت فايل، اسناد، کلاينت eMail و دسترسي وب)، Personal firewall( با گزينه هاي مربوط به فيلترگذاري ترافيک شبکه) و Antispam module( براي محافظت کلاينت eMail و کنترل فهرستهاي مختلف کتابچه آدرس کاربر) به بخش Setup.
3- اضافه شدن بخش جديد Tools به فهرست اصلي که چهار بخش فرعي Log files( فايلهاي گزارش ثبت وقايع)، Quarantine( فهرست اقلام قرنطينه شده)، Scheduler( براي تعيين برنامه زمانبندي وظايف گوناگون) و SysInspector( يک نرم افزار کاربردي که کامپيوتر شما را بطور کامل مورد بازرسي قرار داده و يک آناليز عميق را درباره مؤلفه هاي سيستمي نظير درايورها و نرم افزارهاي کاربردي نصب شده بر روي آن، اتصالات شبکه و وروديهاي مهم رجيستري ارائه مي کند) را در بر مي گيرد.
در نهايت، به نظر نمي رسد که بخش Help and Support به توضيح و معرفي خاصي نياز داشته باشد.
منبع:بزرگراه رايانه، شماره 128.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image