جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
آشنائي با مجموعه امنيتي Kaspersky Internet Security 2010
-(1 Body) 
آشنائي با مجموعه امنيتي Kaspersky Internet Security 2010
Visitor 214
Category: دنياي فن آوري
فرآيند نصب
پس از اجراي فايل نصب مجموعه امنيتي Kaspersky Internet Security 2010، ويزارد نصب آن آغاز مي گردد( شکل [1]). يکبار ديگر توصيه مي کنيم پيش از آغاز فرآيند نصب اين برنامه، هرگونه نرم افزار امنيتي ديگري که احتمالاً بر روي سيستم خود نصب کرده ايد را Uninstall نمائيد. اگر مايل هستيد از فرآيند نصب سفارشي استفاده کنيد، گزينه Custom installation را در قسمت پائين و سمت چپ صفحه اول ويزارد نصب فعال نمائيد. بر روي کليد Next کليک کنيد.

 آشنائي با مجموعه امنيتي Kaspersky Internet Security 2010

در صفحه بعد، شرايط موافقتنامه مجوز کاربر نهائي نمايش داده مي شود که شما بايستي با آن موافقت کنيد. براي اين منظور، بر روي کليد I Agree کليک نمائيد. صفحه بعد، شرايط شرکت در شبکه امنيتي Kaspersky را نمايش مي دهد. در صورت مشارکت در اين شبکه، اطلاعات مربوط به گزارش هاي امنيتي سيستم شما، براي آزمايشگاه هاي Kaspersky ارسال خواهد شد. فروشندگان محصولات امنيتي از اين داده ها براي بهسازي محصولات خود و واکنش به تهديدهاي جديد استفاده مي کنند. اگر مايل به مشارکت در اين شبکه هستيد، گزينه I accept the terms of participation in Kaspersky Security Network را فعال کنيد. پس از تصميم گيري، بر روي کليد Install کليک نمائيد.
به اين ترتيب فرآيند نصب نرم افزار آغاز خواهد شد. پس از اتمام اين مرحله، ويزارد پيکربندي برنامه ظاهر خواهد شد که در اولين صفحه خود اطلاعات فعال سازي نرم افزار را درخواست مي کند، از آنجائيکه ما اطلاعات فعال سازي را در اختيار نداريم، گزينه Activate Later را انتخاب نموده و سپس بر روي کليد Next کليک مي کنيم.

 آشنائي با مجموعه امنيتي Kaspersky Internet Security 2010

در مرحله بعد، ويزارد پيکربندي به تجزيه و تحليل سيستم شما پرداخته و نهايتاً اعلام مي کند که فرآيند نصب تکميل شده است. در اين صفحه گزينه اي براي اجراي Kaspersky Internet Security پس از خروج از ويزارد مذکور در نظر گرفته شده است. براي اتمام فرآيند نصب بر روي کليد Finish کليک نمائيد.
اينترفيس برنامه
در ناحيه Notification Area( گوشه پائين و سمت راست صفحه نمايش) بر روي آيکن Kaspersky کليک کنيد تا پنجره اصلي برنامه باز شود( شکل [4]). در اينجا نرم افزار امنيتي به ما هشدار مي دهد که چون هنوز فعال سازي نشده است، کامپيوترمان در معرض ريسک قرار دارد. همانطور که مي بينيد، برگه هاي مشخص کننده بخشهاي اصلي در سمت چپ قرار گرفته اند که با انتخاب هريک از آنها، گزينه هاي فرعي مربوطه، در بخش سمت راست پنجره برنامه نمايش داده مي شوند. برگه My Protection اطلاعات و گزينه هاي مربوط به محافظت از سيستم شما را در سه بخش فايل ها و داده هاي خصوصي، سيستم و نرم افزارهاي کاربردي و فعاليتهاي آنلاين در اختيارتان قرار مي دهد. اگر بر روي هريک از اين گزينه ها کليک نمائيد، به پنجره جديدي هدايت خواهيد شد که مؤلفه هاي محافظت کننده از کامپيوتر شما را نمايش مي دهد. شما مي توانيد مؤلفه هاي مرتبط با هريک از سه بخش مذکور را بطور جداگانه مشاهده نمائيد، هرچند که بعضي از اين مؤلفه هاي در بين بخشهاي مختلف مشترک هستند. با کليک بر روي هريک از اين مؤلفه هاي مي توانيد آن را فعال يا غيرفعال نمائيد. دايره اي که در مقابل هر مؤلفه قرار گرفته، در وضعيت فعال به رنگ سبز و در وضعيت غيرفعال به رنگ خاکستري درخواهد آمد.
اگر در سمت چپ بر روي برگه My Security Zone کليک نمائيد، بخش کنترل فعاليت نرم افزارهاي کاربردي و دسترسي به داده هاي خصوصي شما در سمت راست باز خواهد شد( شکل [6]). در قسمت بالا، نموداري را مشاهده خواهيد کرد که آماري از نرم افزارهاي کاربردي اجرا شده بر روي سيستم شما را به همراه وضعيت اعتمادپذيري آنها نمايش مي دهد. در بخش Digital Identity Protection، با کليک بر روي گزينه Settings مي توانيد دسترسي نرم افزارهاي کاربردي به داده هاي خصوصي خود را کنترل کنيد. بخش Safe Run(Sandbox) نيز به شما اجازه مي دهد تا نرم افزارهاي کاربردي مورد نظر خود را در يک محيط محافظت شده مجازي اجرا نمائيد که به اين ترتيب، امنيت بهتري فراهم شده و از دسترسي آنها به داده هاي خصوصي خود جلوگيري نمائيد. شما مي توانيد نرم افزارهاي کاربردي مورد نظر خود را در بخش Safe Run Application به فهرست مربوطه اضافه کرده و يا از آن حذف نمائيد.

 آشنائي با مجموعه امنيتي Kaspersky Internet Security 2010

در برگه Scan My Computer، گزينه هاي مختلف اسکن سيستم در اختيار شما قرار مي گيرند( شکل [7]). اين گزينه ها به ترتيب عبارتند از Start Full Scan( براي انجام يک اسکن کامل از سيستم)، Start Quick Scan( براي انجام يک اسکن سريع) و Start Object Scan( براي اسکن اقلامي که خودتان مشخص کرده ايد، از قبيل درايوها، فولدرها و يا فايلها).
اگر بر روي گزينه Open Vulnerability Scan Window کليک نمائيد، پنجره Vulnerability Scan باز خواهد شد( شکل [8]) که به شما اجازه مي دهد آسيب پذيري هاي سيستم خود را اسکن کنيد. براي انجام اين اسکن بر روي گزينه Start Vulnerability Scan کليک نمائيد. موارد شناسائي شده به دو گروه آسيب پذيري هاي سيستم و نرم افزارهاي کاربردي آسيب پذير تقسيم خواهند شد. پس از اتمام فرآيند اسکن آسيب پذيريها، با کليک بر روي هريک از اين موارد گزينه اي تحت عنوان Fix It در اختيار شما قرار مي گيرد که با استفاده از آن مي توانيد آسيب پذيري مورد نظر را برطرف نمائيد.
برگه My Update Center اطلاعات بروزرساني نرم افزار شما و تاريخ انتشار هريک از بانکهاي اطلاعاتي مورد استفاده آن را نمايش مي دهد. براي آغاز فرآيند بروزرساني نرم افزار، پس از اطمينان از فعال بودن اتصال اينترنت خود بر روي گزينه Start Update کليک نمائيد.

 آشنائي با مجموعه امنيتي Kaspersky Internet Security 2010

با کليک بر روي برگه Security+، مجموعه اي از ابزارهاي اضافي براي محافظت بهتر از کامپيوترتان در اختيار شما قرار مي گيرد( شکل [10]). اولين ابزار در اين بخش، Virtual Keyboard است، يک صفحه کليد مجازي که به شما اجازه مي دهد از اطلاعاتي شخصي خود نظير کلمات عبورتان در برابر Keyloggerها( که ضربات صفحه کليد را ثبت کرده و براي شخص غيرمجازي ارسال مي کنند) محافظت کنيد.
گزينه Parental Control به شما اجازه مي دهد که سطوح دسترسي به منابع اينترنت، Chat، eMail و نظاير آنها را در سه سطح Child( کودک )، Teenager( نوجوان) و Parent( والدين ) تنظيم کنيد.
در قسمت Services، 4 تابع مفيد در اختيار شما قرار مي گيرند که عبارتند از:

 آشنائي با مجموعه امنيتي Kaspersky Internet Security 2010

- Create Rescue Disk: يک ديسک نجات مبتني بر هسته سيستم عامل لينوکس را ايجاد مي کند که يک مجموعه از يوتيليتي هاي تشخيصي سيستم عامل، يک مجموعه از ابزارهاي اضافي( نظير مدير فايل)، فايلهاي Kaspersky Rescue Disk و فايلهاي حاوي بانکهاي اطلاعاتي آنتي ويروس را در بر مي گيرد.
-Tune Up your Browser Settings: تنظيمات مرورگر Internet Explorer ويندوز شما را از ديدگاه امنيتي تجزيه و تحليل مي نمايد تا تنظيمات انتخاب شده توسط کاربر( يا تنظيمات پيش فرض) باعث ايجاد مشکلات امنيتي نشوند. پس از انجام اين آناليز، اقداماتي براي اصلاح مشکلات موجود به شما توصيه خواهند شد( شکل [11]).

 آشنائي با مجموعه امنيتي Kaspersky Internet Security 2010

- Microsoft Windows Settings Troubleshooting: به تجزيه تحليل تنظيمات ويندوز پرداخته و مواردي که مي توانند باعث ايجاد مشکلات امنيتي شوند را مشخص مي کند. در اينجا نيز پس از مشخص شدن نتايج، اقداماتي براي برطرف نمودن مشکلات مورد نظر به شما توصيه مي شوند.
- Erase Your Activities History: تمام ردپاهاي به جا مانده از فعاليتهاي مختلف شما را پاکسازي مي نمايد. پس از انجام آناليز اوليه، مي توانيد ردپاهاي مورد نظر خود براي پاکسازي را انتخاب کنيد.

 آشنائي با مجموعه امنيتي Kaspersky Internet Security 2010

 آشنائي با مجموعه امنيتي Kaspersky Internet Security 2010

در قسمت پائين اين بخش، گزينه اي براي مشارکت در Kaspersky Security Network وجود دارد که به شما امکان مي دهد تنظيماتي که هنگام نصب در اين مورد اعمال کرده ايد را تغيير دهيد.
در گوشه بالا و سمت راست پنجره اصلي برنامه، سه گزينه قرار گرفته اند. اگر بر روي گزينه Quarantine کليک نمائيد، فهرستي از اقلام قرنطينه شده را مشاهده خواهيد کرد. گزينه Report نيز گزارش وضعيت امنيت سيستم شما را بصورت يک نمودار آماري نمايش مي دهد. کليک بر روي گزينه Settings، پنجره تنظيمات نرم افزار را باز خواهد کرد که به شما اجازه مي دهد تنظيمات دقيق بخشهاي مختلف آن را تغيير دهيد( شکل [12]).

 آشنائي با مجموعه امنيتي Kaspersky Internet Security 2010

 آشنائي با مجموعه امنيتي Kaspersky Internet Security 2010

منبع:بزرگراه رايانه، شماره 128.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image