جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ديسك هايي با قابليت نگارندگي دوباره : RE-RECORDABLE
-(2 Body) 
ديسك هايي با قابليت نگارندگي دوباره : RE-RECORDABLE
Visitor 161
Category: دنياي فن آوري
در اين نوع ديسك ها از يك نوع لايه استفاده شده است كه به ليزر اين اجازه را مي دهد كه لايه حساس به نور عقبي و جلويي را به صورت متقارن قرار دهد كه اين امر بين دو پيت نمايان و غير نمايان اتفاق مي افتد.

DVD و ساير ديسك هاي تراكم بالا:

داراي كوچك ترين سايز پيت ها و لند ها هستند و مي توانند در بالاي هر لايه قبلي خود، حاوي اطلاعات مهر شده متعدد باشند .

DVDهاي دوطرفه:

DOUBLE-SIDED نسل جديد ديسك هاي تراكم بالامي باشند. DVD هاي دوطرفه ، دو ديسك هستند كه پشت به پشت به يكديگر متصل و ضمانت دار شده اند و در وسط داراي لايه ها ي انعكاسي هستند.

CD هايRE-Writable :

بر روي بعضي از CDها چنديدن مرتبه مي توان اطلاعات را Write نمود و آن CD را Format نمود و مجدداً مورد استفاده قرار داد. براي دفعات استفادة بعضي از اين CD ها محدوديتي وجود ندارد و تا زماني كه CD كيفيت خود را از نظر خش افتادگي از دست نداده مي توان از آنها استفاده نمود. سرعت Write در اين CD ها نيز متفاوت است و بستگي به حساسيت جنس ورقة آلومينيومي CD دارد. هر چه اين لايه حساستر باشد . سرعت Write بالاتر خواهد بود.

Compact Disc-ReWriteable

ديسك ها ي نوري - مغناطيسي :
با تلفيق دو تكنولوژي مغناطيسي و نوري ، تلاش مي شود تا ديسك هايي ايجاد شود كه هم خاصيت قابل پاك شدن و بازنويسي ديسكهاي مغناطيسي را داشته باشند و هم چگالي و ظرفيت بسيار بالاي ديسك هاي نوري . به نظر مي رسد كه اين گونه ديسك ها در توليد انبوه به بازار عرضه شده است . قطر اين ديسك ها اينچ بوده، از نوع پاك شدني بوده و از سرعت بسيار بالايي برخوردارند . سرعت انتقال در اين ديسك ها حدود يك مگابايت در ثانيه و يا بيشتر است . اخيرا نوعي ديسك نوري به نام DVD توليد و عرضه شده است . ظرفيت اين ديسك ها ، بين
تا 17 گيگا بايت است . براي نوشتن يك بيت ، تكنيك هايي ايجاد شده است . از جمله برخورد ليزر با بيتي كه به زير نوك مي رسد . با ايجاد حالت اكسيداسيون قوي تر . . . رويه اين ديسك ها از آلياژ فلزي خاص ( تربيوم يا گادولينيوم و آ هن يا كبالت) پوشيده شده است كه خاصيت مغناطيس شونده دارند. البته نه در دماي معمولي ، بلكه در دماي زياد .براي بالا بردن دما ، از اشعه ليزر استفاده مي شود .تابش اشعه ليزر به يك بيت ، سبب افزايش دماي آن مي شود . در رويه ديگر يك نوك خواندن و نوشتن وجود دارد و در اثر عبور جرياني از آن ، بيت تغيير حالت مي دهد و با تبريد سريع موضع اشعه ليزر ، يعني بيت مورد نظر ، اطلاعات به طور ثابت باقي مي ماند . براي خواندن ، يك اشعه ليزر با قدرت كمتر در حالت نوشتن ، از يك رويه ديسك ، به آن تابانده مي شود و در رويه ديگر ، حسگري(SENSOR) وجود دارد كه اشعه را دريافت كرده و بعد از تجزيه و تحليل ، صفر يا يك بودن آن را تشخيص مي دهد . پس براي ضبط اطلاعات نمي توان از هر دو طرف ديسك استفاده نمود .
منبع:http://www.bitasoft.ir
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image