جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
نرم افزارهاي ضدويروس
-(1 Body) 
نرم افزارهاي ضدويروس
Visitor 317
Category: دنياي فن آوري
با استفاده از نرم افزارهاي ضد ويروس ، امکان شناسائي و بلاک نمودن ويروس ها قبل از آسيب رساندن به سيسيتم شما ، فراهم مي گردد . با نصب اين نوع نرم افزارها بر روي سيستم خود يک سطح حفاظتي مناسب در خصوص ايمن سازي کامپيوتر و اطلاعات موجود بر روي آن ايجاد خواهد شد . به منظور استمرار سطح حفاظتي ايجاد شده ، مي بايست نرم افزارهاي ضدويروس بطور دائم بهنگام شده تا امکان شناسائي ويروس هاي جديد ، وجود داشته باشد .

نرم افزارهاي ضد ويروس ، چه کار مي کنند ؟

جزئيات عملکرد هر يک از برنامه هاي ضد ويروس با توجه به نوع هر يک از نرم افزارهاي موجود ، متفاوت است . اينگونه نرم افزارها فايل هاي موجود بر روي کامپيوتر و يا حافظه کامپيوتر شما را به منظور وجود الگوهائي خاص که مي تواند باعث ايجاد آلودگي گردند را پويش مي نمايند . برنامه هاي ضد ويروس بدنبال الگوهائي مبتني بر علائم خاص ، تعاريفي خاص و يا ويروس هاي شناخته شده ، مي گردند . نويسندگان ويروس هاي کامپيوتري همواره اقدام به نوشتن ويروس هاي جديد نموده و ويروس هاي نوشته شده قبلي خود را بهنگام مي نمايند . بنابراين لازم است که همواره بانک اطلاعاتي شامل تعاريف و الگوهاي ويروس هاي کامپيوتري مربوط به نرم افزار ، بهنگام گردد. پس از نصب يک نرم افزار آنتي ويروس بر روي کامپيوتر خود ، مي توان عمليات پويش و بررسي سيستم به منظور آگاهي از وجود ويروس را در مقاطع زماني مشخص و بصورت ادواري انجام داد . در اين رابطه مي توان از دو گزينه متفاوت استفاده نمود :
پويش اتوماتيک : برخي از برنامه هاي ضد ويروس داراي پتانسلي به منظور پويش اتوماتيک فايل ها و يا فولدرهائي خاص و در يک محدوده زماني مشخص شده ، مي باشند .
پويش دستي : پيشنهاد مي گردد ، پس از دريافت هرگونه فايلي از منابع خارجي و قبل از فعال نمودن و استفاده از آن ، عمليات بررسي و پويش آن به منظور شناسائي ويروس صورت پذيرد . بدين منظور عمليات زير توصيه مي گردد :
- ذخيره و پويش ضمائم نامه هاي الکترونيکي و يا نرم افزارهائي که از طريق اينترنت Download مي نمائيد(هرگز ضمائم نامه هاي الکترونيکي را مستقيما" و بدون بررسي آن توسط يک برنامه ضد ويروس ، فعال ننمائيد ) .
- بررسي فلاپي ديسک ها ، CD و يا DVD به منظور يافتن ويروس بر روي آنان قبل از باز نمودن هر گونه فايلي

نحوه برخورد نرم افزار ضدويروس با يک ويروس

نرم افزارهاي ضد ويروس به منظور برخورد با يک ويروس از روش هاي متفاوتي استفاده مي نمايند . روش استفاده شده مي تواند با توجه به مکانيزم پويش ( دستي و يا اتوماتيک ) نيز متفاوت باشد. در برخي موارد ممکن است نرم افزار مربوطه با ارائه يک جعبه محاوره اي ، يافتن يک ويروس را به اطلاع شما رسانده و به منظور برخورد با آن از شما کسب تکليف نمايد . در برخي حالات ديگر ، نرم افزار ضدويروس ممکن است بدون اعلام به شما اقدام به حذف ويروس نمايد. در زمان انتخاب يک نرم افزار ضد ويروس ، لازم است به ويژگي هاي ارائه شده و ميزان انطباق آنان با انتظارات موجود ، بررسي کارشناسي صورت پذيرد.

از کدام نرم افزار مي بايست استفاده نمود ؟

توليد کنندگان متعددي اقدام به طراحي و پياده سازي نرم افزارهاي آنتي ويروس مي نمايند. عملکرد اين نوع نرم افزارها مشابه يکديگر مي باشد . به منظور انتخاب يک نرم افزار ضد ويروس مي توان پارامترهاي متعددي نظير ويژگي هاي ارائه شده توسط نرم افزار، قيمت و ميزان انطباق آنان با خواسته هاي موجود را بررسي نمود . نصب هر نوع نرم افزار ضد ويروس ( صرفنظر از نرم افزاري انتخاب شده ) ،باعث افزايش حفاظت شما در مقابل ويروس ها مي گردد. برخي از پيام هاي ارسالي که ادعا مي نمايند شامل نرم افزارهاي ضدويروس بوده و يا اينگونه نرم افزارها را به شما معرفي مي نمايند، خود به منزله يک ويروس بوده و مي بايست دقت لازم در خصوص بازنمودن آنان و ضمائم مربوطه را داشته باشيم .

چگونه مي توان از آخرين اخبار و اطلاعات مربوط به ويروس ها ، آگاهي يافت ؟

فرآيند بهنگام سازي در هر نرم افزار ضدويروس متفاوت بوده و مي بايست در زمان انتخاب اينگونه نرم افزارها ،پتانسيل آنان در خصوص بهنگام سازي بانک اطلاعاتي تعاريف الگوها ، بررسي گردد . تعداد زيادي از نرم افزاري ضد ويروس داراي گزينه اي به منظور بهنگام سازي اتوماتيک ، مي باشند. استفاده از پتانسيل فوق با توجه ايجاد ويروس هاي جديد ، امري لازم و اجتناب ناپذير است .
نصب يک نرم افزار ضد ويروس ، يکي از ساده ترين و در عين حال موثرترين روش هاي حفاظت از کامپيوتر است . آيا صرفا" با يک نصب همه چيز تمام شده و ما همواره داراي ايمني لازم و حفاظت مطلوب خواهيم بود ؟ پاسخ به سوال فوق قطعا" منفي بوده و اين نوع نرم افزارها داراي محدوديت هاي خاص خود نيز مي باشند . نرم افزارهاي ضد ويروس به منظور شناسائي و برخورد با ويروس ها از الگوهاي شناخته شده ، استفاده مي نمايند . بنابراين طبيعي است که اينگونه نرم افزارها صرفا" قادر به شناسائي و برخورد با ويروس هائي مي باشند که قبلا" الگوي آنان براي نرم افزار معرفي شده باشد . به منظور حفظ اقتدار نرم افزارهاي ضد ويروس و کمک به آنان در جهت شناسائي و برخورد با ويروس هاي جديد ، مي بايست فرآيند بهنگام سازي آنان بطور مداوم و در محدوده هاي زماني مشخص ، تکرار گردد.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image