جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ISP
-(2 Body) 
ISP
Visitor 468
Category: دنياي فن آوري
مراکز ارائه دهنده خدمات اينترنت ( ISP ) ، خدمات متعددي نظير پست الکترونيکي و دستيابي به اينترنت را در اختيار متقاضيان قرار مي دهند . در زمان انتخاب يک ISP مي بايست فاکتورهاي متعددي را بررسي نمود . امنيت ، نوع و کيفيت سرويس هاي ارائه شده و قيمت ارائه خدمات از جمله فاکتورهاي مهم در زمان انتخاب يک ISP است.

ISP چيست ؟

يک ISP و يا Internet Service Provider ، شرکتي است که امکان دستيابي به اينترنت و ساير سرويس هاي وب را فراهم مي نمايد . مراکز ارائه دهنده خدمات اينترنت علاوه بر نگهداري و پشتيباني از يک خط مستقيم به اينترنت ، فعاليت هاي متعدد ديگري نظير نگهداري و پشتياني از سرويس دهندگان وب را نيز انجام مي دهند . مراکز فوق با ارائه نرم افزارهاي لازم ( در صورت ضرورت ) ، يک رمز عبور حفاظت شده و يک شماره تلفن براي تماس با شبکه ، امکان استفاده از اينترنت و مبادله نامه هاي الکترونيکي را در اختيار متقاضيان قرار مي دهند . برخي از مراکز ISP خدمات اضافه ديگري را نيز ارائه مي نمايند .
مراکز ISP داراي ابعاد و اندازه هاي متفاوتي مي باشند . برخي از آنان توسط افرادي اندک اداره مي شوند و تعدادي ديگر شرکت هائي بزرگ مي باشند که خدمات متنوعي را در اختيار کاربران قرار مي دهند . مراکز ارائه دهند خدمات اينترنت داراي حوزه هاي عملياتي متفاوتي نيز مي باشند . مثلا" برخي از آنان خدمات خود را صرفا" در سطح يک شهرستان ارائه داده و برخي ديگر داراي قابليت هاي منطقه اي و حتي بين المللي مي باشند .

مراکز ISP چه سرويس هائي را ارائه مي دهند ؟

همانگونه که اشاره گرديد ، خدماتي که توسط مراکز ارائه دهنده خدمات اينترنت ارائه مي گردد بسيار متنوع و در عين حال متفاوت است :
• تقريبا" تمامي مراکز ارائه دهنده خدمات اينترنت ، سرويس هائي نظير پست الکترونيکي و استفاده از اينترنت را ارائه مي نمايند .
• نوع و کيفيت ارائه خدمات و پشتيباني فني توسط مراکز ارائه دهنده خدمات اينترنت داراي سطوح متفاوتي است .
• اکثر مراکز ISP ، سرويس هاستينگ وب را نيز ارائه مي نمايند. با استفاده از سرويس فوق ، متقاضيان مي توانند صفحات وب شخصي خود را ايجاد و از آنان نگهداري نمايند . اختصاص فضاي لازم به منظور ذخيره سازي اطلاعات از جمله وظايف يک ISP در اين رابطه است .
• برخي از مراکز ارائه دهنده خدمات اينترنت سرويس هائي را به منظور طراحي و پياده سازي صفحات وب ارائه مي نمايند .
• تعدادي از مراکز ISP گزينه هاي متفاوتي را در ارتباط با نوع دستيابي به اينترنت در اختيار متقاضيان قرار مي دهند . ( Dial-up ، DSL ، مودم هاي کابلي ). برخي از مراکز ISP امکان دستيابي به اينترنت را صرفا" از طريق خطوط معمولي تلفن فراهم مي نمايند .
• اکثر مراکز ISP عمليات متفاوتي نظير تهيه Backup از نامه هاي الکترونيکي و فايل هاي وب را نيز انجام مي دهند . در صورتي که بازيافت نامه هاي الکترونيکي و فايل هاي وب براي شما مهم است ( در صورت بروز اشکال )، يک ISP را انتخاب نمائيد که Backup گرفتن از داده ها را در دستور کار خود قرار داده است .

چگونه يک ISP را انتخاب نمائيم ؟

براي انتخاب يک ISP پارامترهاي متعددي بررسي مي گردد :
• امنيت : آيا ISP انتخابي از رويکردهاي مناسب امنيتي در جهت حفاظت اطلاعات استفاده مي نمايد ؟ آيا از رمزنگاري و SSL به منظور حفاظت اطلاعات ارسالي شما نظير نام و رمز عبور استفاده مي گردد ؟
• محرمانگي : آيا ISP انتخابي داراي يک سياست تعريف شده در خصوص رعايت حريم خصوصي کاربران است ؟ آيا خيال شما از اين بابت راحت است که چه افرادي به اطلاعات شما دستيابي دارند ؟ نحوه برخورد و استفاده آنان از اطلاعات به چه صورت است ؟
• سرويس ها : آيا ISP انتخابي سرويس هاي مورد نظر شما را ارائه مي نمايد ؟ آيا سرويس هاي ارائه شده تامين کننده نياز شما مي باشند ؟ آيا پشتيباني لازم به منظور ارائه سرويس ها در اختيار شما گذاشته مي شود ؟
• قيمت : آيا قيمت ارائه خدمات توسط ISP قابل قبول است ؟ آيا قيمت ارائه شده با توجه به تعداد و نوع سرويس هاي ارائه شده، منطقي است؟ آيا به منظور دريافت خدمات ارزان تر ، از کيفيت و امنيت چشم پوشي مي نمائيد ؟
• اعمتاد پذيري : آيا به سرويس هاي ارائه شده توسط ISP انتخابي مي توان اعتماد داشت و يا در اغلب موارد سرويس هاي مورد نظر به دلايل متفاوتي نظير پشتيباني و نگهداري ، تعداد زياد کاربران و ... ، غير فعال بوده و عملا" امکان استفاده از آنان وجود ندارد . در صورتي که به دلايل متفاوتي لازم است برخي از سرويس هاي ارائه شده غير فعال گردند آيا اين موضوع با استفاده از مکانيزم هاي خاصي به شما اطلاع داده مي شود ؟
• پشتيباني کاربران : آيا ISP انتخابي داراي بخش پشتيباني کاربران است ؟ نحوه برخورد پرسنل بخش پشتيباني به چه صورت است ؟ آيا آنان داراي دانش لازم به منظور پاسخگوئي منطقي به سوالات شما مي باشند ؟
• سرعت : سرعت اتصال ISP انتخابي به اينترنت چگونه است ؟ آيا اين سرعت به منظور دستيابي شما به نامه هاي الکترونيکي و استفاده از وب کافي است؟
• کيفيت ارائه خدمات : آيا ISP انتخابي داراي عملکردي مثبت در کارنامه فعاليت خود است و استفاده کنندگاني که قبلا" از خدمات آنان استفاده نموده اند ، از کيفيت ارائه خدمات راضي مي باشند ؟
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image